nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Time of Legends: Joan of Arc

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: desková hra, válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: Mythic Games
Autoři: Pascal Bernard
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Špatňák admin
Špatňák - avatar

Dojmy z testování v Essenu 2017

Asi jsem to měl napsat před koncem kampaně, ale co už. :)

Nejdřív lehké podhoubí, ať lépe pochopíte můj postoj. Chtěl jsem mít doma hru, ve které půjde de-fact jen o boj. Prostě "battlíček", jak říká kamarád. Proto jsem pořídil Batte Lore 2nd edition + vše, co k němu vyšlo. S tím, že časem bude čtvrtá rasa a fanoušci už vymyslí scénář hratelný 2v2. Leč FFG na BL2 už prdí a bohužel ta hra je taková lehce monotématická - dojít na VP hex, zakempit a držet. Nic víc. Proto jsem se začal dívat na jiné možnosti a zrovna byla na KS Johanka. Co vidím (a co jsem se bavil s autory), tak scénáře budou opravdu různorodé a bude možná nejen 1v1, ale i 2v2, všichni proti všem ve 3 a 4 hráčích. Takže celkově důvod pro výměnu.

A teď negativa. Tím je boj. Zabít cokoliv skoro nejde. Chcete-li dosáhnout přímého killu, musí vaše jednotka házet červenou kostkou, kde je jen jeden symbol meče (kill). Červenou kostku má jen pár vyvolených. Kill se ale dá snadno vypreventovat (pokud si dobře vzpomínám) jakýmkoliv štítem. Mnohem častěji dáte rozprchnutí (nebo jak se to jmenovalo). Postižená jednotka, která se neubránila hozením štítu, jde mimo hrací plán. Další kolo se za každou zvlášť hází speciální kostkou. 33%, že umře (EJ!). 33%, že se vrací na plán. 33%, že se vrátí příští kolo (na to se už neháže). Jako absolutně nejhorší výsledek mi ale přišel ústup. Ten totiž určuje útočník. Má to svá pravidla, ale z logiky věci vám jednotky rozháže, co nejvíc to půjde. A to je to, co mi na Johance vadí nejvíc a myslím si, že díky tomu půjde tak v lednu 2019 na bazar. Představte si, že máte skupinku 4 jednotek. 3 ustoupí. Na kolo máte 3 aktivační kostky. Chcete-li tedy získat zpět bojeschopnou skupinu figurek, ztratíte celé kolo tím, že je budete po jedné aktivovat a nahánět do kupy. Toho se opravdu BOJÍM.

A pro kompletní představu. Kromě Ars Nova a Draka jsem vzal vše. :)
Draka nechci, protože mi přijde jako nesmyslně velký model. Za ty prachy je tam de-facto jen drak. To si raději koupím do 10 USD malého draka z eBay, který bude fungovat úplně stejně a jeho kartičku si vyrobím zadara. :)

Jo a i kdyby ta hra byla ve finále úplně blbá, tak za ty prachy mám dokonalou armádu pro syna a to včetně hradu, zvířátek a vůbec všeho. Teď už jen, aby to druhé dítě byl kluk. :D

--------------------

Doplnění 17.11.

Tak sry. Na červené kostce jsou killy 2. EJ! Ale pořád je má jen pár vyvolených jednotek.
Pokud se nepletu, tak ty další kostky jsou už jen pro úplné brutátory.

Pak jsme ještě zapomněl, že důležité jednotky (hrdinové, velké potvory atp.) mají životů hodně až tunu a co mi říkali, tak jim jde dát jen jeden kill za kolo. Zabijte si takovou mrchu, co má 10 životů (a případně se umí léčit).

Upraveno autorem (porovnej)

12.11.2017 18:06:35

to TRIBAL

Díky za postřehy z gameplayů. Přiznávám že ty jsem nijak podrobně neskoukával. Nicméně podle beta pravidel je to trošku jinak:
- Obránce vybírá jaké útočné symboly chce štíty na obranných kostkách vykrýt, žádná priorita zde není uvedená
- Zbylé symboly na útočných kostkách, které obránce štíty neodstranil, se přidělují, ano, v pevně daném pořadí Kill/Disrupt/Push vybraným jednotkám (vybírá obránce), jeden symbol, jedna jednotka.

- U toho Disrupt je v pravidlech uvedeno jen "Disrupt: the unit is disrupted. Place it in the disrupted zone of the casualty zone of the battle board." Ale někdo to už připomínkoval s dotazem jak je to u jednotek s více životy... Tak uvidíme

20.11.2017 13:16:33

Špatňák

Ešte si dovolím napísať niečo k tvojmu názoru na ústup. Áno súper ti môže s dobrým útokom rozohnať jednotky. Ale ak máš v tejto skupine aspoň jednu postavu ktorá má schonosť veliť tak sa to dá jednoducho poriešiť. Ak už má to velenie tak je minimálne do vzdialenosti jedného poľa od velitela čo pri rozprchnutí určite jednotky budú. Potom minimálne 1 jednotke môžeš veliť. Ale videl som na kartách tušim aj možnosť 3 jednotkám veliť. A očo ide. Pri aktivácii jednotky ktorá má schopnosť veliť máš zadarmo možnosť veliť na karte jednotky uvedenému množstvu jednotiek na uvedenú vzdialenosť od velitela. Tak by tvoj tah mohol vyzerať tak že aktivuješ velitela a zadarmo si presunieš tie jednotky zasa k sebe a + urobíš akciu ktorú chceš ale už s celým polom aj v rátane jednotiek ktoré si na pole dostal v rámci velenia. To je len ďalšia taktická vec na ktorú musíš myslieť pri skladaní vojska v battle mode a následnom presúvaní po hracej ploche. Naviše postavy ktoré majú možnosť veliť iným majú sa mi zdá vždy viac než jeden život + môžeš ich kombinovať s postavami ktoré vedia liečiť :)

20.11.2017 09:57:54

Gigantické monstrá

Ešte by som sa chcel vyjadriť k jednotkám ktoré majú veľa životov čo sú gigantické monstrá. Tieto monštrá zaberajú celý hex a môžu sa presúvať len na prádzny hex a tak isto môžu byť vytlačené len na prázdny hex. Okolo jedného hexu je 6 súsediacich polí kde môže mať súper svoje jednotky. V rámci jedného útoku môže dostať každá jednotka max 1 zásah čiže taký drak príde len o jeden život. Ale ak má súper draka okolo jeho hexu vo viacerých súsediacich poliach rozmiestnené jednotky dokáže mu dať s každou jeden zásah + jednotky ktoré útočia na dialku. Kedže gigantická jednotka sa môže posúvať len do prázdneho poľa zásah a ubrať jeden život môžeš spôsobiť aj ked ti padne push. Naviše drak pre aktiváciu na zemi musí použiť dve aktivačné kocky a keď už raz aktivuješ jeho pole tak už nič iné nespraví. V pravidlách pre Battle mode má drak veľa bodov ( Leo hovoril tušim niečo cez 1 200 bodov ) čiže ak si vyberieš draka môžeš si vybrať nejaké jednotky na jeho podporu ale súper draka bude mať mraky jednotiek ktoré môže takticky rozmiestniť po hracej ploche a tým pádom obklúčiť alebo veľmi obmedziť posun draka alebo hociktorej gigantickej potvory. Podla mňa je v tejto hre veľa taktických možností či už kvôli samotným jednotkám a ich rozmiestneniu ale aj levelovanie postáv a hranie myth kariet ktoré majú špeciálny mogický alebo možno aj iný efekt.

20.11.2017 09:18:17

gerlant

Ahoj sledoval som všetky videá kde bol gameplay. Pochopil som Disrupt na kocke takto. Ak má jednotka viac ako 1 život a padne mu Disrupt ktorý nevykryje tak nejde na zónu mimo hracej plochy ale príde o jeden život. Čiže pre jednotku s viac ako jedným životom je výsledok Disrupt a Kill ten istý výsledok až pokial nemá posledný život a tam už rozhoduje či je zabitá ( Kill ) alebo ide mimo hraciu plochu ( Disrupt ). Pre postavy mimo hracej plochy sa na konci hracieho kola hádže Doom kockou a tá určí či postava ostáva mimo hracej plochy, vráti sa v nasledujúcom kole na spawn point, vráti sa ineď na spawn point alebo je zabitá a odstránená z hry. Ďalej ak má jednotka viac ako jednu kocku pri útoku a padnú ti rozdielne výsledky. Kill, Dusrupt a Push sú útočné znamenia. Štít je len na obranu a prázdna strana neúspech ( niektoré jednotky majú špeciálnu vlastnosť premeniť ich na iný výsledok ). Príklad pre útok. Tvoja postava má 3 kocky na útok. Padne ti Kill, Disrupt a Push. Čiže 3 úspechy. Postava na ktorú útočíš má 2 kocky na obranu. Povedzme že jej padnú dva štíty. Vykrývaš vždy najsilnejší útok. Nemôžeš si vyberať. Prvý štít vykryje najsilnejší útok Kill. Druhý štít vykryje druhý najsilnejší útok čo je Disrupt. Ostrane Push. Útočiaci hráč urči kam bude figurka vytlačená. V prípadne že hráč na ktorého je útok mierený má na poli kde si útočil viac jednotiek. Určí si ktorá jednotka dostane zásah a útočiaci hráč určí kde bude odstrčená (len do súsediacich polí). Výsledok Push môže byť na postavu s viac životami použitý ako kill len v prípade že nemá byť kam odstrčená čiže príde o jeden život. Push ale nemôže zabiť alebo odstrániť figurku z hracej plochy ak jej ostáva posledný život. Takto som to pochopil ja.

20.11.2017 08:57:10

Odstrčení

Nevím, jak moc blbě jsem házel, ale většinu aktivací jsem utrácel na vrácení jednotek do provozuschopného stavu. ;)

19.11.2017 22:49:34

Malá šance na zabití

Možná blbě chápu beta pravidla, ale ... zmiňuje se tu, že na kostkách je minimum symbolů Kill. A co Disrupt? Ten tam je poměrně hodně a v mnoha případech mi přijde horší než Kill. Nezdá se mi nereálná situace:
Slabá jednotka vs. bouchač s 4 životama. Bouchač si blbě hodí a nezbude mu nic jiného než přidělit Disrupt. Jde na Disrupted zónu. Což u samo o sobě je slušnej trest ... Opět si blbě hodí a jde úplně ze hry. Ani si nešrtnul.
Vychází mi z toho:
Slabá jednotka, vykryje radši Kill (který by ji zabil) a nechá si dát Disrupt - má tak šanci že přežije a vrátí se na bojiště.
Silnější jednotka, radši nechá dát Kill a ubere si život, než aby riskovala smrt v Disrupted zóně.

Jak je to s odstrčením nedokážu posoudit, ale - žlutá vs bílá kostka, 3 štíty, 3 push. To bys musel házet hodně blbě abys to nevykryl a nechal si odstrakat všechny jednotky ...

17.11.2017 11:19:57

Abych uklidnil paniku :)

To, že mám nejasné pocity z testovací verze ještě nemusí znamenat, že je hra špatná.

1) Na rozdíl od mých soupeřů jsem dělal "blbosti" a to zcela záměrně. Oni chtěli vyhrát (nic proti), já zkusit, co hra umí. Takže jsem vědomě dělal hloupé kroky, jen abych vyzkoušel co nejvíc pravidel. Možná jsem byl proto právem potrestán nebojeschopnou armádou. Kdybych hrál opatrně, třeba nebudu tak posekán (ale rozprchnutí je opravdu SUX - když mí hrdlořezové nebyli schopní zabít ani jednoho vidláka, ale vidláci je rozprášili po celé mapě..... no to byl hodně wtf moment.).

2) Šlo de-facto o jednoduchý scénář. Připadal mi složitostí jako tutoriál. Je tedy dost možné, že v náročnějších scénářích budou i něco jako velitelé, kteří si k sobě dokáží povolat roztroušené jednotky. Něco takového jsem snad i zahlédl během KS kampaně.

3) Hra ještě není hotová a co si budeme nalhávat - pravidla nejsou hotová taky. Mají tunu času to vyladit.

4) Ale i kdyby vše selhalo, tak za ty prachy je to tuna atraktivního plastu, který se dá použít kdekoliv jinde a v případě krajní nouze dát dětem na hraní (nebo prodat někomu, kdo děti má). Jako já mít jako dítě takový hrad s takovou armádou, tak mám orgazmus už v 10ti. Takže za mě nemůže jít o špatnou investici. Buďte v klidu. Špatně nedopadneme. ;)

17.11.2017 01:20:55

sto dobrych veci

Pelly a co ked sa im to nakoniec podari ? :D

13.11.2017 13:20:11

Pelly

jj to nevyvracím. Já mám obavu z toho, že jednotlivé oblasti nebudou dotažené.. např se mi líbí že do hry přidali Ottomany, ale obavam se, zda množství a variabilita figurek zajisti, ze to bude pouzitelny a davat smysl vic, jak jen v jednom scenari..

13.11.2017 12:27:57

Ok, já to nikomu neberu,

mě osobně to přijde strašně roztříštěné a snaha dostat do hry 100 dobrých věcí...

Upraveno autorem (porovnej)

13.11.2017 11:58:17

Pelly

Tak zrovna tohle na hře vidím jako velké lákadlo, že pokud by mechanismy byly ok (teď jste mě docela znejistili...), tak mám více her v jednom.. chci historickou hru? mám ji tu.. chci takovou polo fantasy o tom jak nebozí středověcí vojáci bojují s jejich zhmotnělými obavami? Jdem do toho.. Je libo epickou čistě fantasy rubačku dobro versus zlo? I to máme v krabici.. Celý to ale stojí a padá na mechanismech hry, jestli budou fungovat ve všech těhle škálách a měřítkách.. a jestli velká historická bitva dá výrazně odlišný zážitek než malý scénář orientovaný na příběh postavy..

13.11.2017 11:53:31

Já tedy stojím opodál,

ale spojení historických scénářů, démonů, skutečných postav a zombíků mi přijde jako solidní kočkopes...

13.11.2017 11:00:00

Panika

Já bych taky nepanikařil. Tohle není deskovka, která když stojí za hovno, tak se s tím nedá nic dělat.. na tu spoustu figurek, domečků a krajinky se dají našroubovat jakýkoliv jiný pravidla, když to bude špatný.. ;-)

13.11.2017 10:47:51

Panika

Teraz už keď je po a vrazil som do toho prachy nešírte tu paniku :D :D :D. Osobne mám tiež zmiešané pocity. Hru som nemal možnosť zahrať si, ale pozrel som kopec videí. V konečnom dôsledku mu to príde že toto bude rozhodne stáť za, teda iba že by nestálo :D

13.11.2017 06:52:27

Killy

Nesouhlasím. Právě mi ze všech her co jsem viděl přijde, že když už něco, tak jednotky umírají (nebo jsou odstraněny z plánu) strašně snadno. Tady je tabulka kostek: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/019/082/657/d0e80e961ff223be27a4274362ba6382_original.jpg?w=639&fit=max&v=1509950225&auto=format&q=92&s=247450b1ba9a7f6fe9821d0e2ddc8c68

Upraveno autorem (porovnej)

12.11.2017 19:22:49

divne pravidla

Beru jen zaklad a na essenu jsem nebyl, prijde mi ale, ze scenare obsahuji obecne malo jednotek a proto asi to "neumirani" - jsi si jist ze pro battle mod tohle bude platit taky ? A pokud to bude takhle nesmyslne, treba to poresi "homemade rules" a kdyz ani to ne, tak bazar to taky jisti, ale zatim stale zustavam optimistou :)

12.11.2017 18:46:59