Tide of Iron - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: 1A Games
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Ubik
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
John Goodenough
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Odpovedi z FFG na některé nejasnosti ze ZC...

Konečně mi došly odpovědi od R. Kouby ohledně několika nejasností v pravidlech, které jsme řešili na ZC.

Většina odpovědí mi přijde "naopak", proto vždy ještě uvádím jako dalěí položku svoje mínění. Zájemcům o originální verzi můžu poslat její anglický originál :-)

Takže věci se mají následovně:

a) Kombinace oper. karty No surrender (Nevzdávavat se) s ustupující četou obránce po úspěšné zteči:

i) odpověď z fóra FFG (odpovídá i pravidlům) Tato četa je automaticky zničena a vůbec neustupuje, čili neprojde sekvencí (disrupted->routed). S tím se ztotožňuji :-)

ii) odpověď R. Kouby: Tato ustupující četa není zničena (tj. nedostane se do stavu routed).

b) Karta počasí Úmorné vedro (Extreme heat)v kombinaci s četou, která se dostane do stavu disrupted (vystrašená):

i) odpověď R. Kouby: Efekt počasí je zrušen a četa zůstává ve stavu disrupted (vystrašená).

ii) Můj názor: Počasí není efekt typu zastrašovací útok, takže dotyčná četa by měla být zničena, rozprášena (routed).

c) Les blokuje výhled pouze na hexech stejné úrovně, jako je daný hex s lesem (tj. vlastně přidává jednu úroveň k hexu, na kterém se nachází). To bylo víceméně jasné :-)

d) Problematika LOS u dvou nesousedních hexů úrovně 2, přičemž jedna jednotka se nachází na hexu úrovně 2 a druhá jednotka se nachází "za" druhým hexem druhé úrovně (v patřičném směru).

i) odpověď R Kouby: V tomto případě nelze pravidlo pro náhorní plošinu použít a použijí se normální pravidla pro zjišťování zastíněných hexů.

Efekt náhorní plošiny lze použít pouze u dvou sousedních hexů stejné úrovně v daném směru

ii) Můj názor: Nekonzistence v pravidlech. Výše uvedený případ je přeci případ efektu náhorní plošiny jen v bleděmodrým, nebo ne?


Suma sumárům: Tak to vidíte. Co hlava, to názor! Docela by mě zajímalo, jak na to nazíráte vy?
29.6.2010 11:43:22

pravidla
ahoj, no mě se hra na ZC moc líbila, takže bych byl v budoucnu určitě rád, kdybych měl v pravidlech jasno. Jenže já znám jen to co jste mě naučili. Kdybys mi poslal ty originál pravidla + popis karet tak to dáme do kupy. Stačí jen ta část, která se týká konkrétního problému.

30.6.2010 08:36:15

Co si myslim ja
Muj nazor na vetsinu veci zde jiz probehl. U otazky b) moc nerozumim Tvoji formulaci otazky. Jak ceta v kombinaci s cetou, která se stane vystrasenou? Na karte extremni vedro je receno, ze vystrasena ceta zbehne. No a kdyz nekomu vystrasim cetu pri extremnim horku proste zbehne a je to ne? Si myslim, ze mas spis namysli extremni horko ve spojeni s kartou No surrender ne?. Pak dava otazka smysl. A odpoved Kouby sem ochoten akceptovat. Proste karta No surrender zabrani zbehnuti at je z jakekoliv priciny. Sice na karte je napsano, ze nemuzou zbehnout v nasledku kryci palby, ale mysleno je asi ze nemuzou zbehnout vubec...

S cim se ale krajne neztotoznuji je jejich pojeti vyhledu! Podle me je to bud pravidlo nahorni plosiny nebo pravidlo zastineni. Jednak by to pak bylo vesechno prehlednejsi a hlavne i logictejsi.

To Adalpo
Original pravidla si muzes stahnout na strankach FFG: http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite_sec.asp?eidm=8&esem=4
Problem je ale spis nez v prekladu pravidel v jejich nejasnem pojeti uz v originalnim zneni!

Sem zvedavej esli se to nekdy vyresi jednoznacne v nejakych FAQ tak, abych to byl ochoten prijmout :)!

30.6.2010 09:51:38

LOS
díval jsem se na ty pravidla LOS a mě to přijde docela jasný. Napište mi ještě jednou ten problém, pořádně jsem nepochopil jak to laredo myslel.

30.6.2010 11:55:18

Adalpo problém LOS
prostě v případě kdy stojíš na náhorní plošině a máš před sebou 2 sousední hexystejné úrovně pravidlo náhorní plošiny pro střelbu tímto směrem na jednotku za plošinou platí, ale když to nejsou sousední hexy a je mezi nimi mezera, tak pravidlo náhorní plošiny neplatí a máš se řídit pouze zastíněnými hexy. Což není úplně logické, protože z hlediska výhledu na jednotku která je za plošinou je úplně jedno, že je plošina ještě rozdělena např. kaňonem. Doufám že jsem to moc nezamotal.

30.6.2010 12:04:11

ohlasy...
to kubis: Máš pravdu. U bodu b) mi vypadla zmínka o kartě No surrender :-)

to panzer: Tu problematiku s LOS chápáš úplně stejně jako my. Resp. nechápeš oficiální vysvětlení stejně jako my :-)

30.6.2010 12:43:09

LOS
Hold se v ramci nasi male komunity muzem dohodnout tak, ze bez ohledu na oficialni vyjadreni prijmeme bud jednu nebo truhou variantu a tak to pak budem hrat... Tzn - bud zastinene hexy nebo nahorni plosinu.

Ja se odhodlal k tomu, ze v ramci nasich her s kamaradem budem hrat na zastinene hexy...

30.6.2010 17:29:20

Vybíráme z Bazaru

Scythe - krabice od Invaze z dalek od 1 Kc
Scythe - krabice od Invaze z dalek od 1 Kc
Akt. cena: 1 Kč
Končí za: 11 dnů

Offcanvas