Herní kategorie: desková hra, strategická, dopravní
Vydavatelé: Hans im Glück
Autoři: Andreas Seyfarth
Karen Seyfarth

Audience u Papeže a další výhody poštovního úřadu

Autor: kren | 3.6.2008 | 2

Podle mého názoru je to velice povedené rozšíření, které obohacuje hru Poštovní kurýr o nové zajímavé prvky a rozhodně nelituji investice do této hry. Velice kladně hodnotím, že je to vlastně balíček dvou nezávislých rozšíření v jednom, které lze hrát obě současně, ale lze si vybrat i jen jedno a nebo je střídat - tím to hru velice oživí a Poštovní kurýr se nestane stereotypní. Sám mám rád více malých rozšíření v jednom, než jedno mega rozšíření, které když jako celek nesedne, tak leží zaprášené ve skříni. Navíc si zde přijdou na své jak hráči, kterým nevadí trošku náhody a kteří mají rádi napětí, jak vše dopadne - AUDIENCE, tak hráči, kteří mají rádi více taktiky a plánují na několik tahů dopředu (i když ani tady člověk neví jak se zachová soupeř) - SE CTÍ V ÚŘADU. Také si myslím, že toto rozšíření více zapojuje do hry soupeře a tak eliminuje nevýhodu poštovního kurýra, kdy každý jakoby staví na svém písečku a soupeř hru ovlivní jen minimálně. Pokud někdo uvažuje o doplňku k Poštovnímu kurýru a nechce mít celou řadu včetně "Glanz und Gloria" i "Všechny cesty vedou do Říma", tak bych rozhodně doporučil spíše "Všechny cesty vedou do Říma". Tím nechci říct, že "Glanz und Gloria" je špatné, ale spíše bych ho řadil k samostatné hře velice blízké "Poštovnímu kurýru". Kdyby nebyly ze základní hry potřeba dřevěné domečky poštovních stanic, tak "Glanz und Gloria" je naprosto plnohodnotná samostatná hra. Kdežto "Všechny cesty vedou do Říma" jsou čistým velice pěkným oživujícím rozšířením základní hry.

Hratelnost s rozšířením Glanz und Gloria

Pro majitele "Glanz und Gloria" by samostatnou kapitolou bylo zhodnocení, jestli "Všechny cesty vedou do Říma" by bylo hratelné i s touto hrou. Prakticky to nemám vyzkoušené, ale pokud jde o AUDIENCI, tak v tom nevidím problém, protože "nové" země v "Glanz und Gloria" mají stejné barvy, jako země v základní hře, takže barvy kočárů by souhlasily (nesouhlasily by jen popisky zemí). Kromě jedné země je počet měst shodný, takže do herního principu by to také nezasáhlo, pokud by se vynechal pohyb kočárů při neobsazování "svobodných měst". S hratelností SE CTÍ V ÚŘADU je to už horší, protože v "Glanz und Gloria" se nepoužívá kolář. I tady je ale cesta jak to obejít (když nepočítám, že poštovní úředníci jsou větší fešáci jak v základní hře:-)), že se nebude hrát "Glanz und Gloria" na koňské zápřahy, ale podle základní hry na zisk bonusových kočárů. Tento můj poslední odstavec berte ale s rezervou, protože nic z toho nemám vyzkoušené. Pokud si to zahraju a vyskytl by se nějaký problém, dám vědět. Nebo někdo jiný napište své zkušenosti.