Thunderstone - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Alderac Entertainment Group
Pegasus Spiele
REBEL.pl
Autoři: Mike Elliott
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

otazky ohledne pravidel

po zahajeni zkusebni hry bych mel hned drobne dotazy :)

U sedeho slizu (gray ooze) je pravidlo pro boj:
Battle: Destroy one Hero unless at least one Weapon is attached.

Je tim mysleno, ze pokud pri fajtu pouziji zbran, ze musim pak jednoho hrdinu vyradit? A pokud ano, tak asi vybiram ja, ale muzu vyradit jakehokoli nebo jednoho z tech co pouzil zbran?

A druhy dotaz jsou milice povazovany za hrdinu? jde jim pridelovat predmety, vyrazovat je pokud karta odkazuje na hrdinu atd. ?
diky za help
2.2.2010 16:06:11

Bajn
NEmám pravidla, ale tak jak je to napsané tak zničíš hrdinu, pokud NEPOUŹIJEŠ alespoň jednu zbraň.

2.2.2010 16:12:14

sydo
to tvoje dava vetsi smysl :))

kazdopadne diky za vyrizeni objednavky, opravdu quick ;)

2.2.2010 16:48:08

Milice...
Milice jsou považovány také za hrdinu. Lze je normálně vybavovat (samozřejmě při splnění podmínek jednotlivých karet vybavení).

2.2.2010 17:18:11

Zeus
Podle me jsou milice fighter, nikoliv hero. A to skoro na 100%, ve hre se mezitim rozlisuje. Navic za 3 XP muzes povysit milici na hera...

2.2.2010 17:34:36

Souhlas s Diem
Popis karet říká:
Militia: Militia are considered Hero.

I když mi přišlo logičtější Anekenovo vysvětlení, podle něhož jsme i my v neděli bojovali.

2.2.2010 18:30:45

fighter
to mi taky chvili trvalo, nez jsem si vsimnul, ze fighter je typ bojovnika a ne vsichni hrdinove.
A co se tyka nepritelu, kteri maji destroy militia, tak ti zrusi kartu milici z te sestice co hrac prave zahrava, ze?

2.2.2010 18:58:58

karty navic?
jeste jedna otazecka, v mem baleni je 50karet, ktere maji z obou stran rub. K cemu jsou tyhle karty urcene? nikde jsem je nenasel :) dokonce jsou nad limit 530 karet :)

2.2.2010 19:19:38

Bajn
Tych 50 kariet navyse su karty na triedenie (su o par milimetrov vacsie nez ostatne).

A militia je urcite Hero a nie Fighter.

2.2.2010 19:59:50

Aha:)
Tak ted doma koukam do pravidel a zjevne jsme to hrali blbe:)

2.2.2010 23:45:47

jeste k tem milicim
neni teda problem, kdyz vramci jednoho utoku v tech 6 kartach bude 3x milice pripadne neco k ni a s nema se bude utocit? treba 3 x milice a jednou dyka a na utok je v souctu 4, je tak?

3.2.2010 00:53:44

Milice a ještě dotaz.
Bajn: podle mě určitě můžeš útočit pouze milicemi

Ale já to taky pochopil tak, že milice nejsou hrdinové, pouze si je můžu za 3 expy na hrdiny vylepšit. Takže jsme to hráli blbě...nevadí

Nad těmi 50 kartami navíc jsem taky dumal a ono je to tak jednoduché :)

A ještě jeden dotaz: ke konci hry přijde Hromový kámen do třetí místnosti, v tom okamžiku nechce nikdo útočit na nestvůry jako první, protože by tím dal velkou příležitost soupeři zaútočit na poslední monstrum před šutrem a tím pádem pak získat i ten kámen který by se posunul do první místnosti a najednou tak získat třeba 10 bodů...může tak nastat patová situace a prodlužovat hru. Nebo něco dělám zase blbě ?

A ještě úplně pro jistotu se zeptám: Hrdina s magickým útokem může být vyzbrojen pouze zbraněmi s magickým útokem? Nemůže nosit "normální" zbraně a naopak, běžní hrdinové neovládají magii, tudíž nemohou nosit "magické" zbraně?

3.2.2010 06:21:34

to The Hammer
Milice se bere jako hrdina! Takže místo všech efektů typu odhoď hrdinu můžeš odhodit milici.

A co se týče patové situace - záleží na tom, jaké tam máš nestvůry a jaké hráčům přijdou karty. Zatím se nám fakt nestalo, že by všichni čekali, až někdo udělá první krok. Prostě jsme do toho šli po hlavě a nějak to dopadlo, ty tři body za šutr mi nepřijdou jako takovej vodvaz, abych kvůli tomu musel nějak zvlášť plánovat a zdržovat ... :-)

3.2.2010 08:46:42

The Hammer:
Ja teda hral zatim jen jednu hru a to jeste sam proti sobe :) Ale kdyz se mi kamen objevil ve hre, tak na prvnim miste jsem mel enchant creaturu s 8 obranou a odolnosti na bezny utok, takze nebyl pro jednoho z hracu problem vybit druhou mistnost, nechat tam presunout kamen a pak jeste dva kola mlatit stvury ve treti mistnosti, protoze na tu prvni nikomu nechodily karty. Jinak dle meho, aby se neoplatilo utocit, kdyz je kamen ve trojce, tak by na jednicce museli byt slabe prisery a jeste by za obe muselo byt stejne viteznych bodu. Dle meho tri body za kamen neni nejaky extra bonus.

A ad zbrane: ja teda daval komukoli jakekoli, nikdy jem omezeni nenasel. A holt fighter pak daval 4 normalni utok a treba 3 magicky, celkem tedy 7. Vzpomenme na PC hru Diablo, kterou mi TS hodne pripomina, akorat se do mesta nebeha pro lecive lektvary a svitky na town portal :) Tam i fighter dokazal k rane mece pridat i magicky pridomek.

3.2.2010 08:47:38

to Yuri
Na třídění? Vidíš, tak to mě vůbec nenapadlo. Ale přijde mi stokrát lepší metoda gumiček a ještě tisíckrát lepší metoda krabice ve stylu Dominion ... aneb pitomá krabice s debilníma přihrádkama je pro mě osobně NEJVĚTŠÍ nevýhoda Thunderstone oproti Dominionu :-)))

3.2.2010 08:47:59

to Bajn
Zbraně - tak to jsi hrál blbě. Zbraň můžeš dát jen tomu, kdo ji unese (tedy hrdinovi, jehož síla je stejná nebo vyšší než váha zbraně).

3.2.2010 08:48:58

Merlin
Taky jsem pri trideni vzpominal jak to v tomhle ma dominion super udelane

ad zbrane: jij omezeni silou je jasne, ted se spise resilo, jestli muze mit fighter i magicky utok a opacne

3.2.2010 09:17:49

magie
Konec hry: já taky nemám rád zdržování a většinou jsem to já kdo jde do toho po hlavě :)

Nějaký přesný popis kdo může s jakou zbraní bojovat jsem v pravidlech nenašel (ktomě tedy te hrdinovy síly a váhy zbraně, to je jasné), já jsem zastánce teorie, že magickými zbraněmi může bojovat pouze ten, kdo má na to potřebné schopnosti, tedy mágové, čarodějové atp. Navíc by hra podle mě ztratila dost ze svého kouzla, kdyby se mohl mlátit kdokoli čímkoli. Takhle jsem donucen si pořídit nějakého hrdinu se schopností kouzlit a vybavit ho příslušnými zbraněmi i pořídit si nějakého toho normálního na klasické zbraně, abych mohl bojovat se všemi typy monster, ale nevím, jestli je to tak myšleno doopravdy...

3.2.2010 09:19:31

krabice
jeste me pri tom trideni napadlo, ze vhodnejsi by byly aspon zalozky, kde by bylo navic videt aspon i jmeno karty co je za ni, prohrabovani jak v kartotece neni idealni, ale taky to pujde :)

3.2.2010 09:20:16

Hammer
To jsem rad, ze to hral blbe jseste nekdo:)

Jinak ulozeni karet v Thunderstonu je proste stupidni, nemuzu si pomoct, ale kdyz uz okopcili Dominion, tak to meli udelat i s krabici, ktera je u Intrik dost vychytana... To neustaly trideni me neba a i s tema kartama, nad kteryma jsem taky premyslel a teprve az jsem si vsiml, ze jsou vetsi, tak jsem to namyslel:), to je dost neprehledne...

3.2.2010 11:18:17

aneken
Tak zas tak úplně blbě to nebylo :) nebyl to nějaký zásadní zásah do hry, jen jsme častěji přišli o nějakého toho "pořádného hrdinu", teď se budem zbavovat milicionářů...já je bral jako vesnické týpky, kteří v sobě našli tu odvahu a šli se skupinou dobrodruhů bránit svoji zem :)byť skoro holýma rukama...každá ruka se počítá :)a za zásluhy a zkušenosti z boje se mohli za 3 expy stát skutečnými hrdiny...
A jak hraješ ty magické a nemagické útoky ? Dáváš je komukoli, nebo jen těm, co to s nimi umí ?

Na ty karty bude opravdu asi nejjednodušší a nejlepší tzv. gumičková metoda...nebo koupit ještě jeden Dominion a přeložit pořadač karet z něj do Tandršutru :)))

3.2.2010 11:31:44

utoky
no krabici vidim na kompletni upgrade nebo aspon ty lepsi zalozky, pak uz by to melo byt v poho.

Jeste otazecka, jestoli jsem se nezpletl, tak nekde v pravidlech bylo, ze neni potreba hrdiny doo utoku, muzu tedy klidne poslat 2xfireball ackoli by nebyl zadny hero ani milice?

A co singl verzi, zkouseli jste nekdo?

3.2.2010 12:09:54

útoky atd..
S tím fireballem máš pravdu, lze s ním útočit i bez hrdiny...

Tak jsem znovu chystal hru a díval se i do pravidel, a je tam jasně napsáno, že Militia je považována za hrdinu :))
ale taky jsem poprvé vytáhl warhammer a je tam napsáno, že pokud s ním útočí cleric (duchovní) proti doomknightům a undead, získává až útok +6, což zcela vyvrací mou teorii o používání magických útoků pouze magiky a naopak...som z toho voľaký zmätený

3.2.2010 16:23:59

DD

magicke zbrane
Nevim prijde mi celkem logicke ze magicke zbrane nemusi pouzivat postava ovladajici magii. Je to tak ve vetsine RPG, mnohdy i naopak ze treba ocarovany mec, ktery je magickou zbrani nemuze pouzivat kouzelnik protoze nemuze pouzivat mece vubec.

3.2.2010 16:29:49

Magicke zbraně a útoky a nějaké další dotazy či úvahy
Včera jsme v Korunce taky vyzkoušeli dvě hry a myslím že jsme se skvěle bavili.
Jak jsme pochopili magické zbraně my: Zbraň ať magickou či ne, přidáváš jakémukoliv hrdinovi (i milici) pokud má na to dostatečnou sílu a scítáš kompletní bonusy dohromady. Poté co si vybereš příšeru na kterou zaútočíš tak jen ověříš jestli příšera nemá nějakou rezistenci nebo jinou podmínku útoku a podle toho číslo opravíš. Takže například, pokud je tam příšerák který je zranitelný jen magií, počítáš útoky pouze z čísel kde je napsané Magic Attack (kouzelníci, klerikoví, magicke meče, nebo popř. podpořeno kouzly aura, bobule, fireball), právě i bojovník může způsobit magic attack pokud nese třeba plamenný meč +3, ale započítá se pouze ten bonus +3 za zbraň a ne jeho fyzická síla.

Pravidla ke hře jsou často dost nepřesná, škoda že neudělali takové FAQ objasnění ke každé kartě jako třeba v Dominionu, něco na konci pravidel je ale jaksik nám to nestačilo na odpovědi na všechny otázky.

Co mě osobně nejvíce trápí jsou nepřesné časování na kartách příšer, kdy jaký efekt vlastně děláš protože všechny jsou Battle.

Jak chápete třeba u Succubus (a ne jen jí je tam více příšer s podobným textem):
Battle: 1/2 Attack without MAGIC ATTACK present.
Je myšleno že stačí alespoň nějaký Magic Attack aby se útočná síla nestala poloviční nebo se všechny útoky mimo MAGIC Attack dělí dvěma.

Archduke Of Pain
Battle: Magic Attack required.
Zraněn pouze magickým útokem?

Hrdina Thyrian Squire (Knight):
Dungeon: destroy one Food for ATTACK +2.
Myslíte že bych mohl někomu zvětšit sílu za použití předmetu Iron Ration a pak ho "spalil" přes Thyriana?
Nebo prostě už předchozí hrdina snědl železnou zásobu a Thyrianovi už neubyl ani drobek na svůj bonus :-))

4.2.2010 06:41:06

Lumirius
Máš pravdu s těmi útoky a zbraněmi. Bude to jak píšeš, včera jsem to tak hrál a dává to smysl :)
Moje odpovědi na tvé otázky, tak jak to hrajeme my:
1. stačí alespoň nějaký magický útok, aby se síla útoku nestala poloviční
2. Arciduke a jemu podobní mohou být zabiti pouze magickým útokem
3.V pravidlech je psáno, že vykládáš karty jednu po druhé a ihned plníš její pokyny, takže když někdo sní to jídlo, podle mě už by neměl další hrdina tuto kartu použít.

Je pravda, že ty pravidla mohly být důslednější a je škoda, že na jejich konci jsou vysvětleny blíže jen některé karty...no prostě to není Dominion, kdy někoho potkám na ulici, vytáhnu hru a bez problému hrajeme...tady to chce mnohdy jednat intuitivně. Ale i když jsme třeba od začátku hráli něco blbě, hru samotnou to nějak výrazně nepoškodilo, protože jsme tak hráli všichni a hratelnost neutrpěla, jen něco bylo holt trochu jinak. Horší by to už bylo s nějakými turnaji, tam by se ty pravidla musely sjednotit :)
Včera jsem si dal před spaním sólo hru a musím říct, že to byla parádní zábava. Fakt se to dobře hraje i v jednom. Bylo to těsné, hlavně na začátku, než se člověk trochu vyzbrojí a vylepší, lezou ty potvory do vesnice jako divé. Nebýt ve hře Outlandský Khan, asi bych nakonec nevyhrál :)
I přes drobné nedostatky v pravidlech je to skvělá hra :)))




4.2.2010 07:14:03

Vybíráme z Bazaru

Věčná zima: Paleoindiáni komplet + rozšíření
Věčná zima: Paleoindiáni komplet + rozšíření
Akt. cena: 2000 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas