Terra Mystica - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 100 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Feuerland Spiele
MindOK
Autoři: Helge Ostertag
Jens Drögemüller
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jak Terra vznikala - od Honzy ( Kahyho )

Jan Kahánek
INTERVIEW S TVŮRCEM - 1.část
1 – Helge, četl jsem pravidla TERRY MYSTICY a rozhodně tato hra vypadá komplikovaně. Když tě poprosím o stručný popis hry, jak bys hru popsal?
1: Jedná se o fantasy hru se silným důrazem na prostorový prvek. Hlavní mechanikou hry je transformace terénu na váš domovský typ, přičemž každá z frakcí obývá své přirozené prostředí a může se rozšiřovat pouze poté, co transformuje jiné druhy terénu na svůj domovský typ.
2 – Můžeš nám říci něco více o vzniku hry? V pravidlech je zmínka, že TERRA MYSTICA byla navržena tebou (HELGE OSTERTAG). Ve spolupráci s Jensem Drögemüllerem byly pravidla hry přepracovány směrem k velké různorodosti herních partií. Rozumím tomu správně, že jsi na hře začal pracovat sám a Jens svou asistencí přispěl až později?
2: Prvních několik verzí hry jsme vytvořili v roce 1997, když jsme s bratrem experimentovali s 5 různými typy terénu a 5 frakcemi na stavebnicové hrací ploše s poli čtvercového tvaru. Poté co Hans im Glück otestovali a následně odmítli naši hru, uložili jsme ji na nějakou dobu k ledu. Po několika letech, asi okolo let 2001/2002 jsem se ke hře vrátil a začal na ní znovu pracovat, tentokrát sám bez svého bratra Anselma. Rozšířil jsem hru na 7 typů terénů a 14 frakcí, změnil čtvercová pole na hexy na pevné desce (to velmi urychlilo počáteční postavení hry), rozšířil jsem stromy rozvoje (techtrees) a tak dále a tak dále. V roce 2010 jsem se setkal s Uwe Rosenbergem na Cliquenabend Mallorca Gathering a hra se mu líbila, ale řekl, že bude zapotřebí ještě na hře zapracovat (například kromě faktoru náhody také eliminovat nahodilé destruktivní akce a více odlišit jednotlivé frakce). Při příležitosti prvního testování zpět v Německu mi Uwe představil Jense a Franka (vydavatel) a po několika dalších partiích se mě Jens zeptal, jestli bych měl zájem o to, aby se spolupodílel na vývoji hry. Díky tomu se urychlil vývoj a hra byla doladěna do finálního stavu.
3 – Páni! 15 let vývoje! Za tu dobu se hra zcela určitě vyvinula do jiné podoby, než byla původní představa. Když jsi TERRU MYSTICU začal vyvíjet v roce 1997, čerpal jsi inspiraci z jiných her? A ovlivnily podobu TERRY MYSTICY další hry, které vycházely v průběhu těch 15 let?
3: Nápad transformování terénu pochází ze staré hry pro Macintosh „Spaceward Ho“, vzorem pro technologický strom budov byly počítačové hry jako „Warcraft“ ale i další hry. Nejsem schopen říci, zda jsem čerpal inspiraci konkrétně u té či oné hry, ale jsem si jist, že jsem byl ovlivněn. Nápad s čerpáním zdrojů skrze hráčskou desku (postavené budovy ukazující váš příjem) je něco, co naleznete v několika dalších hrách, ale když jsem měl tento nápad, žádná z těchto her ještě neexistovala. Uwe má také velkou zásluhu na tvorbě některých mechanismů v TERRA MYSTICE.
4 – Díky 14 frakcím, které jsi vytvořil je hra dosti spletitá a znovuhratelnost je na vysoké úrovni. Jak sis však poradil s vyvažováním odlišností mezi jednotlivými národy?
4: Na počátku jsme hodně zkoušeli metodou pokus omyl, museli jsme změnit hrací desku na několika místech tak, aby to šlo dohromady se schopnostmi národů. Odehráli jsme asi 120-150 testovacích partií a měnili určité věci. Když jsme u jednotlivých frakcí vypíchli schopnosti, které se nám líbily, začali jsme pilovat mechanismy a dolaďovali určité věci – u cen, vítězných bodů, počátečních zdrojů, u bonusů kultů a modliteb. Byl to velmi dlouhý proces a jsem rád, že se do testování hry připojilo tak mnoho hráčů. Na konci jsme měli žebříček a ten nám ukázal, které národy vyhrávaly nadprůměrně častokrát a které byly příliš slabé. Použili jsme tyto statistiky k finálnímu ladění hry, proběhlo další testování hry a v červnu 2012 po 2 letech intenzivního testování jsme byli hotovi.
5 – To vypadá, že vaše testování bylo skutečně velmi namáhavé. 150 partií trvajících 90-120 minut – to není žádná legrace. Ale hádám, že po tolika hrách jste určitě srazili hrací dobu dolů. Když se hráči s hrou seznámí a zvyknou si, kolik času zaberou hry 2, 3, 4 hráčů?
5: Když hru znáte, herní čas na každého hráče se pohybuje okolo 25 minut.
11.6.2013 15:54:40

V této diskusi není zatím žádná odpověď...

Vybíráme z Bazaru

dominion
dominion
Akt. cena: 750 Kč
Končí za: 11 dnů

Offcanvas