Teotihuacan: City of Gods

xxxxxxxxxo hodnoceno 49x (Seznam vlastníků)

Teotihuacan: City of Gods - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: právě překládáme
Vydavatelé:
TLAMA games - logo
Autoři: Daniele Tascini
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je

názory
10.12.2018 10:23:13

byl jsem přizván k partii
Po prvním hraní, převládá spíše zklamání. Nechci hru odsuzovat po jednom zahrání, ale je tam pár věcí, které mi dost nesedí. Ale jak říkám jistě dám ještě šanci.

Abych pravdu řekl, není toho moc, co bych vyzdvihl jako plus, naopak několik více či mně zásadních mínusů. Vezmu to postupně, jak na mě hra působila

- Grafika. Uznávám, že toto je hodně subjektivní, ale mě osobně to přišlo jak prototyp.

- Herní mechanika. Přijde mi to jako kombinace Pustiny a Tzolkina, ale výsledná sloučenina nějak nefunguje. Těžkopádné, nesouvisející dílčí mechaniky, zbytečně komplikované, některé se zdají samoúčelové. Navíc mi to přišlo dost abstraktní.

- Ústřední prvek hry. Pyramida se zdá jako atraktivní nápad, ale přijde mi postavené na hlavu, že jak pyramida postupně vzniká, ubývají možnosti efektivní stavby. Místo toho aby hra gradovala tak stavíte jen abyste utratili nahromaděné zdroje.

- Míra chaosu. Když jste na tahu, máte třeba 9 různých možností co udělat, což 1) AP, 2) zamezuje konstruktivnímu plánovaní (než se dostanete opět na tah, je rozložení na plánu tak jiné, že se z toho stává spíše taktická, než strategická hra).

- Vliv náhody. Náhoda je tu zastoupena ve formě losování kamenů a schodů. Může se tak stát, že soupeři přihrajete perfektní díl, zatímco na vás vybyl černý Petr, který nikam nepasuje. Stejně tak bych si dokázal představit, že se tyto prvky budou obměňovat.

- Přímočarost. Hra sice nabízí několik možných způsobů hraní, ale připadá mi, že k cíli vedou jen chrámy.

- Variabilita. Hra sice vypadá variabilně, ale přijde mi, že styl hraní se v podstatě nezmění.


Budu rád, když zjistím, že jsem se mýlil. Každopádně pravidla mi byla vysvětlována, je tedy možné, že jsme něco hráli špatně a je možné, že mohl průběh hry (a pocit z ní) být ovlivněn tím, že jsem hráli hru v základní variantě.

10.12.2018 10:40:54 | Upraveno autorem (porovnej)

dojem
Hral jsem 3x z toho 2x zakladni variantu. "Pokrocila" ale nepridava nejake nove moznosti, je to jen o variabilite hry, protoze najednou akce jsou v jinem poradi a co je vyhodne v zakladni variante uz nemusi byt vyhodne pri jinem rozmisteni desticek a pri jinych bonusech.

Muj dojem je pozitivni, hra je relativne svizna, tech moznosti co delat zase tolik neni, takze po zorientovani se v mechanice hry uz neni problem mit nejaky ramcovy plan a kdyz jsem na tahu jen volit nejake lepsi/horsi moznosti. A diky tomu, ze si hraci nazajem "zdrazuji" akce hra alespon neni az tak soliterni.

Gradace hry neni samorejme nijak silna - neni to tak, ze bych mel na konci prijem milion a premyslel jak to "roztocim"... Je to tak, ze na konci proste maximalizuji zisky - zejmena na chramech a snazim se to udelat driv nez hra skonci - protoze ten prvek zkracovani hry pomoci smrti workera je nejen neobvykly, ale hlavne hodne stresujici (nekdo by samozrejme mohl rict, ze to neumoznuje planovat super-efektivne - protoze nemam jistotu kdy hra skonci, ale proste to takhle je...). Kdyz tu gradaci porovnam treba s Gugongem tak je to tady jeste porad super, protoze rozhodne je na konci o co usilovat (mohou to byt i desitky bodu). V Gugongu jsem v poslednich tazich hledal "jaky tah mi da jeste vic nez bod"... a nenasel...

Edit:
Nahoda - hra mi neprisla nejak extra nahodna, samozrejme jsou dilky ktere sedi lepe a nektere hure, ale vetsinou nebyl problem najit alespon 3 shody. Snad jen pri tom "dekorovani schodu" - tam obcas je problem najit vubec nejakou shodu a naopak jen vyjimecne se stane ze jsou dve shody na schodech (!sic) a to pochopitelne je vyhoda v dvou postupech na chramu...

10.12.2018 11:18:51 | Upraveno autorem (porovnej)

díky za názor
co se gradace týče, já měl pocit opačný. Poslední dva tahy jsem se v podstatě soustředil jen na to, jak zabít staříka, abych ušetřil 1 chybějící jídlo...

10.12.2018 11:35:01

zaujmave
Na hru som sa tesil, tak snad pribudnu este dake nazory..

10.12.2018 12:02:25

suma sumárum
Hru jsem hrál jednou (rovnou v pokročilé variantě s "namíchanými" deskami akcí) a líbila se mi. Cítil jsem z ní hodně Tzolkina, Pustinu teda ani ne (ale hrál jsem ji myslím jen 2x).

Ze začátku je tam té paralýzy hodně, ale myslím, že druhá a každá další hra už budou v pohodě. Při rozjezdu člověka do strategie trochu nakopne volba startovacích kartiček (stejně jako v Tzolkinovi), později se snaží dělat ekonomické akce (stoupat na pole, kde získá hodně kakaa najednou, příp. ho málo platí) v kombinaci se surovinami, které má zrovna k dispozici. Ano, hra je v tomhle trochu víc taktická.

Co se týče gradace, bohužel byla naše partie utnuta před koncem cca ve 2/3 hry (ano, zle se dívám na tebe, DC!), takže tohle neposoudím, ale je pravda minimálně to, že můžu mít zdroje na stavbu pyramidy, ale zrovna tam jsou špatné dílky a dokud se někdo neobětuje a nějaký nepostaví, tak se prostě nevymění. A pak samozřejmě přesně podle Murphyho nahraješ soupeři. Tohle by určitě mohlo být nějak zlepšeno (napadá mě třeba mechanismus z Lords of Waterdeep, kde se dá "resetovat" nabídka úkolů). Naráží to navíc na to, že dělat akci stavba efektivně vyžaduje určité tempování, takže má hráč jen úzké okno, kdy může akci provést rozumně (pak už má zas kostky na jiném konci plánu, popř. mu umřou atd.).
Nějak jsem to ale vzal jako fíčuru hry a přenesl jsem se přes to.

Jak už jsem psal v úvodu, paralýza je hlavně při tom, když se člověk rozkoukává, později už byla hra hodně svižná (dva jsme byli nováčci a dva měli za sebou tipuju tak 2 předchozí partie).

Kombení je tam do sytosti, zejména postup v chrámech se ziskem kakaa a surovin se dá hezky zapojit do nějakých velkolepějších plánů.

Úplně mě neoslovilo sbírání "hlav" - přišly mi celkem drahé a jejich objevení na plánu moc náhodné, abych to bral jako strategii, na kterou se zaměřit, ale ještě to plánuju prozkoumat (věřím, že ke hře se brzo znovu dostanu :) ).

10.12.2018 12:54:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Hmmm
Tak zatím to nezní moc pozitivně pro nejlépe hodnocenou euro hru z Essenu.... To tam hráli všichni jinou hru? Hru chci, ale tohle mě zatím jen odrazuje :(((

10.12.2018 13:47:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Hodnotenia z Essenu
Treba brat s rezervou, a velkou, malokto tam zahra plnu hru, len také krátke demo. Mne príde táto hra dosť zbytočne už prekombinovana, chaotická, a v konečnom dôsledku je len jedna cesta k víťazstvu. Presne ako Tzolkin, mnoho "udělátek", ale bez chrámov to proste nejde.


----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

10.12.2018 22:09:32

Názory
Někdo další, kdo hrál?

3.2.2019 08:26:07

Dojmy

Hral jsem ted asi pet her s variabilnim setupem. Celkove se mi to libi velice. Bal jsem se, ze je to jen o staveni pyramidy, ale opak je pravdou. Jednotlive partie byly dost odlisne, a to diky ruznym technologiim, akcim na palaci a skorovacim destickam na chramu.

Jedine co mi chybi je vetsi variabilita technologii, nektera komba jsou az zbytecne presilena.

Jinak si dovoluji nesouhlasit s tim, ze Tzolkin je jen o chramech. Rozhodne se tam da nahrat 120-140 bodu kde z chramu pochazi je velmi mala cast.

3.2.2019 10:55:25

odehrál jsem další dvě hry,
malinko se to zlepšilo, ale o moc ne... Většina z toho, co jsem napsal, platí i nadále. Vadí mi, že je to moc repetitivní. Na začátku je přetlak na technologiích, kdo do nich nejde nemá šanci uspět a pak dvě hodiny děláš pokud možno to samé. Komu se podaří to skloubit s postupem v chrámech (ideálně ve dvou) vyhraje.

3.2.2019 15:05:17

dojem
Hrál jsem jednou ve 3 hráčích s variabilním setupem. Jsem příznivcem euro her a Tzolkin se mi moc líbí. Tohle je bych řekl s Tzolkinem srovnatelné, dobrá hra, která ovšem nepřináší nic nového a asi bych ji nemusel mít. Ale zahraji si ji rád. Rozhodně jsou ale lepší eura.

3.2.2019 17:59:28

Po třech hrách
Zahráno 3 krát ve třech hráčích vždy se základní deskou. Určitě mi nepřijde, že by hra zasloužila takovou kritiku. Názor, že hru vyhrajete pouze navýšením chrámů je nesmysl. Neměl jsem ani jeden chrám a vyhrál o 30 bodů. Hodně záleží na počátečních destičkách, které trochu nasměrují začátek vašeho hraní. Hodně důležité mi přijdou technologie, které si však může udělat každý hráč. Náhodné tažení dílků pyramidy a schodů mi přijdou ok. Ano, sice třeba nezískáte bod za shodu symbolu, ale můžete dostat mnohem víc bodů za postavení do vyššího patra. A tvrzení, že někdo musí postavit "nevhodný" dílek, aby někomu odkryl super dílek, který se hodí jinému hráči...? V tom případě hráče nikdo nenutí, aby stavěl pyramidu a může hrát na spoustu dalších věcí, které mu přinášejí stejné nebo i větší body (např. sada masek nebo stupnice na Cestě mrtvých, což je bodováno každé kolo. Pro mě zatím jediné mínus a to všechno během hry uhlídat. Během tahu(kola) se musí při hraní dělat několik úkonů, které se vzájemně spouští a kombinují. A většinou se vždy na něco zapomene. Jinak už bylo ohlášeno rozšíření, které určitě ještě hru v mnohém vylepší. Těším se na další hraní a jsem rád, že jsem se nenechal kritikou hry odradit :)

5.2.2019 16:37:47

Vybíráme z Bazaru

Chameleón
Akt. cena: 150 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas