nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Temné Znamení

Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Pravidla jsou online... chopí se toho někdo?
Jinak jdu na to ;) (Rune Age zatím počká ;))

2.8.2011 07:42:26

Anyanka

Tím zároveň jsem myslel při jednom hodu. Ale je dobře, že jsi to upřesnila aby v tom bylo jasno. Za to ti děkuju. ;)

17.3.2019 15:00:25

Jirigodfather

Nemas pravdu ohledne soustredeni a podpory - muzes je vyuzit klidne najednou, kde jsi cetl, ze ne? Na strane 11 je priklad, kde obe schopnosti jsou vyuzity najednou. Ono by to taky bylo dosti nelogicke, proc bys vubec vyuzival podporu, kdyz by sis mel vybirat? To by nikdo preci nechtel misto soustredeni podporu.
Edit: mozna jsem to pochopila spatne, a myslel jsi ze nejde vyuzit podporu a soustredeni v jednom hodu? To je samozrejme pravda.

Upraveno autorem (porovnej)

17.3.2019 14:17:20

Renos

Umisťování nestvůr (str. 16 pravidel) dáváš je nejdřív tam kde je na kartě dobrodružsví cíl střetu s nestvůrou (takový ty bílý rámečky s pavučinou nebo co to je) když žádné takové místo není, umisťuješ je na libovolné dobrodružství či jiné světy pod jejich poslední cíl. A když už máš na všech katrách jednu nestvůru tak teprve potom můžeš umístit druhou nestvůru na libovolnou kartu dobrodružství nebo jiného světa která už jeden žeton nestvůry obsahuje. (jo můžou se rychle množit).

Nestvůru si vezmeš jako trofej až na konci fáze dobrodružství, do té doby cíl nestvůry nahrazuje původní cíl. (str. 17)

Po dokončení dobrodružsví (str. 9) novou kartu otáčíš okamžitě po úspěšném splnění.

Když neuspěješ připlnění cíle (nehodíš shodné symboly na jeden hod) přicházíš automaticky o jednu kostku, ale můžeš se soustředit (str 10) tzn. jednu ze zbylých kostek která se ti hodí si odložíš na svůj žeton vyšetřovatele, a dál pak házíš s tím co ti zbylo. Podpora (str. 11) je v podstatě to samý akorát kostku umístíš na žeton spoluhráčova vyšetřovatele (ten s tím musí souhlasit protože v případě že neuspěješ v dobrodružství tak tento vyšetřovatel ztrácí buď zdraví nebo příčetnost.) Nemůžeš se soustředit zároveň s podporou! A nemůžeš se soustředit ani žádat o podporu v boji s Prastarým.

Nestvůra se vždy umisťuje na kartu dobrodružství nebo jiných světů.

Snad jsem nic nevynechal a nic nezblbnul. ;)

Upraveno autorem (porovnej)

17.3.2019 13:23:56

Renos

Neber to nijak zle, ale na to, ze jsi pravidla cetl od strany ke strane, tak mas nejasno praticky ve vsech zakladnich pravidlech :)

1) Nestvury - objevi se pokazde, kdyz je to receno nejakym textem, nebo se aktivuje symbol nestvury na karte Dobrodruzstvi, nebo polozis zeton zkazy na symbol nestvury na Prastarem. Na prastarem zadne nestvury nejsou (co by tam delaly?), prvne se podivas, jestli na nejake karte dobrodruzstvi neni bile ramovane pole cile bez nestvury - pokud ano, polozis ji na nej. Pokud ne, polozis jej pod posledni cil dobrodruzstvi, ktere jeste nema priseru na sobe.
Nestvura nahrazuje cil, pokud nejaky zakryva, tj. Kdyz porazis nestvuru, cil pod ni uz delat nemusis.

2) Po splneni dobrodruzstvi se otaci nove, neceka se, az se jich splni vic.

3) Soustredeni a podpora - pokud hodis kostkama a nesplnis zadny cil (to je dulezita podminka), muzes se soustredit - polozis jednu vybranou kostku na zeton sveho vysetrovatele, jednu dalsi kostku odstranis uplne, a zbytkem kostek hodis. Soustredenou kostku muzes pridat k vysledku hodu,pokud ti to pomuze. Pokud zase neuspejes, odstranis dalsi kostku a jedes dal stejnym zpusobem. Soustredit se muzes jen najednu kostku, ale pokud je s tebou na dobrodruzstvi jiny vysetrovatel, tak te muze podporit, coz v podstate funguje stejne jako soustredeni, s tim ze si muzes dalsi kostku schovat na jeho zetonu.
Jeste jednou pripominam,ze se nelze soustredit po uspesne splnenem cili.
4)Plneni cile - cil splnis pouze pokud najednou hodis ci jinak vyprodukujes vsechny symboly, ktere jsou v danem cili(tj. Na jednom radku). Vsechny kostky, ktere jsi na to pouzil, polozis na dany cil, a hazis na dalsi cil. Pokud by jsi hodil jen nektere z potrebnych symbolu, nikam nic neodkladas, cil neni splnen, musis odlozit(tj. odstranit) jednu kostku uplne, a v dalsim pokusu o splneni cile hazis o jednu kostku mene.

17.3.2019 13:01:35

Pravidla - nejasnosti

Kupil som TZ + rozšírenia. Hrali sme dneska základ, nedopadlo to najlepšie, bojovali sme viac s pravidlami ako s dobrodružstvom. Jak je to zo spawnom s netvormi, príde mi že sme ich mali strašne moc, viem že na karte dobrodružstva ma byť jedna potvora, nemal som moc miesto to kde dávať.

Keď zabijem potvoru, na karte dobrodruzstva uplne skrytý ciel pod príšerou, Príšera je porazená ten prekrytí ciel pôvodny. Je neplatný alebo to musím splniť a rátať to ako aktívny ciel?.

Keď splním dobrodružstvo mám tahať novú kartu dobrodružstva? alebo mam čakať kým sa splní cela 6tka kariet.

Ďalej sme mali problem s chápanim sustredenia a podpory?
Kocky čo som mal zhodne s cieľom dám na cieľ to sa ráta ako splnené alebo odložená kocka?

Prastary napríklad Cthulhu je tam obrázok príšery, mam ju spawnuť kde ju mám nechať, na karte Cthulhu alebo premiestniť na dobrodružstvo?

Dneska som s tým mal celkom tažkosti, prvá hra to bola. Čítal som to od strany k strane.

16.3.2019 23:33:46

Ano...

Je to stejné jako použití stopy.

19.1.2017 08:34:40

Dotaz

Ahoj. Chtěl bych se ujistit. Michael McGlen má schopnost: jednou za hod může změnit výsledek jedné kostky ze zděšení na symbol lebky. Pokud hodím, neuspěju a padne symbol zděšení, jednoduše kostku přetočím a efekt zděšení se mě netýká?

18.1.2017 23:12:24

Morthe

Děkuji. Sám jsem v tom neměl jasno.

11.12.2016 14:34:05

horysimus

Projev zděšení se opakuje při každém nesplnění cíle*. Tedy:
Hodím kostkami, nesplním cíl a padl alespoň jeden symbol zděšení? => projev zděšení.
Nový pokus - hodím kostkami, opět nesplním cíl a opět padl alespoň jeden symbol zděšení? => projev zděšení ... jsem zkrátka smolař, kterého vyděsí i vlastní stín.

* Přehození kostek (např. za stopy) se stále počítá jako plnění cíle, takže můžu místo zděšení hodit něco jiného, co mě před projevem zděšení zachrání.

11.12.2016 14:26:50

zdenda

otazka jestli dobre chapu je jestli behem jednoho cile je mozne obdrzet vice postihu za zdeseni? behem dobrodrustvi urcite ale cile, kdyz prehazuje kostky

11.12.2016 14:09:43

Zděšení

V pravidlech je napsáno: Pokud vyšetřovatel neuspěje v plnění CÍLE daného kartou dobrodružství a na některé kostce padne symbol zděšení, vyhodnotí se všechny projevy zděšení ...
Protože na kartě dobrodružství je cílů více a nahoře je jasně uvedeno jednotné číslo, znamená to, že při každém neúspěchu v plnění každého jednoho cíle a padlém symbolu zděšení, obdržím pokaždé nějaký trest.
Tedy ano, mohu příčetnost ztratit i 3x v jednom tahu.
Pak si musím rozmyslet, zda raději cíle nebudu plnit vůbec.

11.12.2016 13:22:47

řekl bych

co cíl to max jedno zděšení, ale je fakt že to vyloženě napsané není. oprava: tak tedy více zděšení...

Upraveno autorem (porovnej)

11.12.2016 12:48:19

Projevy zděšení.

Na kartě dobrodružství je Projev zděšení: ztrácíš 1 bod příčetnosti .To mohu třeba ztratit 3x za jedno plnění dobrodružství? Hodím 6 kostek a nepadne mě žádný symbol na splnění úkolu ale bude tam jedna kostka zděšení a nemám ani stopu atd. ztrácím příčetnost to je podle pravidel.Jednu kostku odeberu a házím další pokus s 5 kostkami, zase nesplním úkol a padne symbol zděšení .Přicházím o další 1 bod příčetnosti? A tak dokola po celou dobu házení ?Nebo je to jenom jednou za celou dobu plnění dobrodružství přijdu o jednu příčetnost a ne třeba o 2,3,4 příčetnosti. V pravidlech to není úplně vysvětleno. Děkuji Pavel

11.12.2016 11:06:36

wittus

zaklínadla sesíláš pouze ve svém tahu

7.2.2016 13:13:24

Ithaqua

Enzo: unique item = červená malá karta, spell = fialová malá karta. Pokaždé když použiješ kartu z těchto dvou barev, ztrácí vyšetřovatelé 1 stamina.

7.2.2016 11:10:43

Zaklínadlo

Po hodu kostkami může zahrát zaklínadlo a bloknout si kostku jen ten kdo je na tahu, nebo kdokoliv?

6.2.2016 22:31:45

Ithaqua

Icy wind abilita říká, že vyšetřovatel ztratí 1 stamina, pokud použije unique item nebo spell. Počítá se např. karta Alchemical process (z Unseen Forces) jako spell? Karta říká: "This card is a trophy with a value 5".

6.2.2016 17:15:26

Postihy za dobrodruzstvi

Ahoj, no pokaždé co se vydáš na nějaké dobrodružství, tak to musí skončit 2 způsoby. Buď splníš vše co je na kartě/příšerách a pak dostaneš odměnu(může být i negativní v podobě vytažení další příšery) NEBO to nesplníš a v ten moment, když už to nelze nijak udělat nastávají PENALTY, neboli postih. Ten stejně jako odměnu okamžitě vyhodnotíš. Jinak Postihy dostaneš znova pokud se budeš snažit to znovu splnit. To že tam třeba po prvním neúspěchu zůstaneš, vůbec neznamená, že budeš dostávat pořád PENALTY.

Upraveno autorem (porovnej)

3.9.2015 23:45:03

Postihy za dobrodruzstvi

ahoj , ani z anglickych pravidel ani ceskych nejsem schopny vycist kdy dostanu postihy za dobrodrustvi , je to pokazde kdyz postava na konci sveho tahu zustane na karte s dobrodruzstvim, tudiz ho nesplnila nebo jak je to ? diky

3.9.2015 23:25:05

@Spojnci

Ťaháš vrchnú kartu z balíčku, nemáš možnosť si vybrať.

23.2.2015 09:25:00

Spojenci

Kyž si mám vzít spojence, vybírám si ho nebo táhnu prvního z balíčku?

23.2.2015 00:45:45

presne tak

ako piše aisladocz, žetony su zo spoločnej zasoby a služia ako počitadlo aby si vedel kolko krat si ho použil a kolko krat ešte môžeš, je uplne jedno čo to budu za žetony, s príčetnosťou ako takou to nema nič spoločné :)

20.12.2014 10:16:53

Thomas Malone

Rekl bych, ze se ty zetony berou ze spolecne zasoby a slouzi pouze jako oznaceni poctu pouziti pomocnika. Pri ctvrtem pouziti se proste vrati do zasoby a spolecnik je odhozen...

19.12.2014 19:53:56

Pomocníci

Postava Thomas F. Malone - můžeš na tuto kartu položit žeton příčetnosti a otočit jednu hozenou kostku se symbolem pergamenu na lebku. Jakmile je na tuto kartu položet čtvrtý žeton příčetnosti, odhoď ji.

1) na to předpokládám pokládám svoje žetony příčetnosti?
2) pokud tam budu mít např 3 žetony příčetnosti, můžu je použít když by mě jinak dobrodružství zabilo?
3) když tam už budou čtyři žetony a pomocníka mám odhodit, vrátí se mi ty žetony?

Díky :)

19.12.2014 19:31:38

žeton zkázy

Osobně si myslím, tak pokud není posloupnost zřejmá, měla by vždy platit ta horší varianta. Možná to je dokonce i někde uvedené (nicméně si to klidně můžu plést s jinou hrou).

23.7.2014 08:51:37