nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Tea for 2

Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: Space Cowboys
Autoři: Cédrick Chaboussit
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Nalejte si více čaje,“ řekl Březňák Alence velmi vážně.

„Ještě jsem žádný neměla,“ odpověděla Alenka uraženě, „tak si nemohu nalít více.“

„Chcete říci, že si nemůžete nalít MÉNĚ,“ řekl Kloboučník; „nalít si VÍCE než nic je velmi snadné.“

Tea for 2 je svižná karetní hra pro dva hráče s krásnými ilustracemi ze světa Alenky v říši divů. Má velmi snadná pravidla, na cestě k výhře však vyžaduje důmyslnou strategii. Samozřejmě nechybí bílí králíci, něco sladkého k čaji ani stínání hlav! A pamatujte, že se vám vyplatí mít růžového plameňáka na své straně.

Příprava hry:

Každý hráč si vezme balíček karet ve své barvě a zamíchá ho. Ten, který jako poslední pil čaj, obdrží žeton plameňáka a jeden žeton koláče, druhý hráč tři žetony koláče. Zbývající žetony koláče, žetony přesýpacích hodin a balíček karet bílého králíka položte na dosah obou hráčů. Ručičku na žetonu kapesních hodinek natočte na náhodné políčko.

Ke straně rozložte bodovací desku. Figurky hráčů připravte na startovní pozici, na políčko s číslem 25 položte oba žetony čajových šálků. Rozdělte zbývající karty postav podle hodnot, zamíchejte jednotlivé balíčky a položte lícem nahoru na určená místa na bodovací desce. Nad tyto karty rozmístěte náhodně žetony úkolů.

Průběh hry:

Oba hráči zahrají současně horní kartu se svého balíčku karet na vlastní odhazovací balíček. Hráč s vyšší hodnotou karty vyhrává kolo, případnou remízu vyhrává hráč s žetonem plameňáka. Vítěz si poté může zvolit jednu ze 2 akcí:

  • Dokoupí si kartu z bodovací desky. Počet bodů pro nákup určuje bodový rozdíl mezi hodnotami právě zahraných karet. Hráč může využít žetony koláče pro navýšení počtu bodů pro nákup (1 koláč = 1 bod). Koupenou kartu přidá na svůj odhazovací balíček.
  • Provede akci uvedenou na své právě zahrané kartě.

Nezávisle na zahrané akci může hráč poté zaplatit libovolným počtem žetonů přesýpacích hodin, posunout ručičku na kapesních hodinkách o příslušný počet polí a využít akci uvedenou na cílovém poli.

Pokud je váš dobírací balíček na konci kola prázdný, přidejte do odhazovacího balíčku jednu kartu bílého králíka, zamíchejte ho a vytvořte nový dobírací balíček. Poté začněte nové kolo.

V průběhu hry mohou hráči získat body/hvězdy prostřednictvím jedné z akcí na políčku kapesních hodinek nebo stínáním hlav (tzv. zničením karty), využitím efektu vybraných karet nebo akcí kapesních hodinek. Zničené karty si každý hráč odkládá na hromádku na své straně bodovací desky. Pokud při bodování hráč nasbírá 25 bodů, vezme si z posledního políčka žeton čajového šálku a počítá body opět od začátku stupnice.

Efekty karet:

  • Kočka Šklíba (hodnota 1): Ručičku kapesních hodinek můžete přesunout na libovolné políčko ciferníku a využít uvedený efekt.
  • Plch (hodnota 2): Můžete si vzít 2 koláče ze společné zásoby.
  • Stráž (hodnota 3): Můžete přinutit svého soupeře, aby odhalil a odhodil vrchní 3 karty ze svého dobíracího balíčku. Účinky těchto karet se neuplatní.
  • Popravčí (hodnota 4): Můžete zničit vrchní kartu soupeřova dobíracího balíčku - setnout jí hlavu. Královna je vůči tomuto efektu imunní, pouze se přemístí do odhazovacího balíčku.
  • Srdcový kluk (hodnota 5): Můžete si vzít 3 koláče ze společné zásoby.
  • Houseňák (hodnota 6): Můžete si vzít 2 přesýpací hodiny ze společné zásoby.
  • Srdcový král (hodnota 7): Můžete vzít žeton růžového plameňáka soupeři nebo si vzít 2 koláče ze společné zásoby.
  • Alenka (hodnota 8): Můžete si vzít 1 přesýpací hodiny ze společné zásoby.
  • Srdcová královna (hodnota 9) nebo Bílý králík (hodnota 1): Můžete setnout hlavu – zničit vrchní kartu jednoho z balíčku karet postav na bodovací desce.

Konec hry:

 

Hra končí ve chvíli, kdy jsou dobrané 4 z 5 balíčků karet na bodovací desce, nebo dojdou bílí králíci. V obou případech dohrají hráči jedno poslední kolo a spočítají body. K bodům získaným v průběhu hry se na konci přičtou body za úkoly na bodovací desce. POZOR! Bodují se pouze úkoly umístěné nad prázdnými políčky, tedy pokud byl při hře rozebraný celý balíček karet pod úkolem. Všechny případné remízy vyhrává ten, kdo má žeton růžového plameňáka.

Autor: Erudessa

Vybíráme z aukcí

Rozšíření k Ostrovu Arnak + Promo Saxofon
Rozšíření k Ostrovu Arnak + Promo Saxofon
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 10 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>