Tapestry: Hra o vzestupu civilizací

xxxxxxxxoo hodnoceno 173x (Seznam vlastníků)

Tapestry: Hra o vzestupu civilizací - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Info

Zde máte malé shrnutí Live Q&A streamu s JS:

https://www.facebook.com/groups/tapestryboardgame/permalink/1243590002487739/

Albi dokonce propálilo cenu a přibližné datum vydání, ale ve světě nejsou tyto údaje zřejmě známé :)

EDIT:
Přidávám adresu, odkud se berou překlady deníku:
https://stonemaiergames.com/games/tapestry/design-diary-tapestry/
8.8.2019 09:42:04 | Upraveno autorem (porovnej)

info
Škoda, že to je zas jen na vítězné body, radši bych podobný systém jako byl v té Wilsonově, celkově to asi nebude zas tak moc konfliktní.

8.8.2019 09:52:38

VB
Civka a vítězství pouze jedním způsobem ? To není dobrá zpráva pro variabilitu

8.8.2019 10:08:47

Vypada to skvele
Podle popisu jsem nadseny. Tohle bude skvela hra do nasi skupiny. Jasny buy.
Akorat by me zajimalo jestli jsou tam nejake texty na kartach nebo ne. Zda cekat na ceskou verzi nebo vzit ten preorder.
Bude tam nejaky rozdil v obsahu preorder/retail/ceska verze?

8.8.2019 10:15:48

obtížnost
Mě spíš zaráží obtížnost.
Jen 4 strany pravidel a jednodušší než Scythe? (He personally ranked the complexity at 3, and said Scythe was closer to 3.5 while Wingspan was 2-2.5.)
Počkám si na pravidla :)

8.8.2019 10:22:47 | Upraveno autorem (porovnej)

­
Beholder:
Texty prý ve hře jsou, tuším, že hlavně na hráčských deskách. První anglický print run bude mít očíslované víko (např. 10101/25000), jiný rozdíl nebude.

Úderník:
Sice se hraje na body, ale ty lze získat různými způsoby. Jamey říkal, že klidně můžeš mít vědu rozvinutou na maximu, ale ostatní aspekty (třeba vojenství) nazákladní úrovni.

V hře má být přímá interakce mezi hráči, ale nepůjde ostatní přímo vyhladit z mapy.

***
Deskoherní inkvizitor

8.8.2019 10:40:13

Beholder
Rozdíly v obsahu nejsou žádné.
Hra vyjde celosvětově ve stejný den, takže v ten den bude dostupná i u nás. Rozdíl v preorderu (anglická verze, SM členství) je jen ten, že budou odesílány přednostně.

8.8.2019 10:46:44

Interakce
Má tam byt interakcia, ale skor pozitívna ako negatívna. To znamena, ze hráci budú profitovat z civilizácie iného hráca.
Ja si pekne pockám na cz verziu. Jednak budú pravidlá, jednak hra bude už overená hračmi, mozno budú opravené dáke chybicky a jednak Albi :D .

8.8.2019 10:46:48

Úderník
Sice se hraje na VB, ale dle toho co říkal, tak by nemělo být do konce hry zřejmé, kdo je ve vedení. Takže dle mého odhadu se asi na konci hry posčítají VB za jednotlivé "disciplíny".

8.8.2019 10:48:45

preorder
Já si klidně ten měsíc počkám, navíc se všude vyrojí recenze, takže člověk bude dobře vědět, do čeho půjde.

A jak správně podotkl inkvizitor, tak jedna cesta k vítězství tam nebude, pouze se bude všechno měřit přes vítězné body.

Co mi trošku nehraje je míra konfliktu. Jamey řekl, že dal k náhledu pravidla Rahdovi (ten je absolutně proti přímému hráčskému konfliktu a škodění) a jemu se to líbilo. K civilizaci imho válka patří. Ale uvidíme.
___
redaktor Deskofobie

8.8.2019 10:49:18

jahmanSVK
Opravené chybičky? A jak by to asi dokázali, když už je hra v tuto chvíli pravděpodobně vyrobená?
___
redaktor Deskofobie

8.8.2019 10:51:13

Yedle
Myslis ze hra je pravdepodobne vyrobená v cz? Ak ano, tak beriem späť. Ostatné dôvody preco pockam na cz verziu ale ostávaju :)

8.8.2019 10:52:55 | Upraveno autorem (porovnej)

jahmanSVK
Víme, kdy má hra vydání, ikdyž o tom nesmíme mluvit :) anglická verze je vyrobená a rozesílá se po světě (dle vyjádření jamieho). Z toho usuzuji, že česká verze je na tom úplně stejně.
___
redaktor Deskofobie

8.8.2019 11:00:47

jahmanSVK

Podle toho, co Jamey říkal, jsem to pochopil tak, že všechny jazykové verze jsou již vyrobené a postupně jsou dopravovány lodí do skladů dle regionů, odtud budou následně rozesílány jednotlivým distributorům.
Takže česká verze se teď někde už houpe na moři a nebo se alespoň v nějakém kontejneru čeká až se nalodí.

8.8.2019 11:36:24

Vyroba
Tak super, aspon nebudeme musiet dlho cakat a aj tak, co sa da pokazit na styroch stranach pravidiel? :)

8.8.2019 11:44:50

jahmanSVK
Určitě se dá pokazit hodně :-D
Ale Albi není Blackfire, takže bych se toho nebál :-D

8.8.2019 11:50:48

Skepse
Ahoj
Zatím je kolem této hry jen velký hype.
Aby to nedopadlo jako Nový úsvit.
Ten infantilní artwork krabice ve mě spíš vyvolává skepsi.
Ale uvidíme, třeba to bude dobrá civilizační hra.
Sice pochybuji, že předčí Clash od Cultures, ale bylo by super, kdyby se vyvedla.

8.8.2019 11:56:02

kubeckam
Není to jen Blackfire, Albi má taky svoje úlety. Třeba zmastit jednu ze základních budov v tak legendární hře jakou je Puerto Rico, je taky síla.

8.8.2019 12:05:43

...
Lol, může tu existovat diskuze, kde se nebude hejtit bf i když to s tím vůbec nesouvisí?
Add hype. Zatím o hře víme ve výsledku kulový, takže bych byl opatrný s jakýmikoliv závěry. Já jsem osobně na rychlou civku zvědavý a na jamieho teasery se v příštích dvou týdnech těším.
___
redaktor Deskofobie

8.8.2019 12:29:40

info

kedy už budeme vidieť nejaký obrázok karty alebo niečo z hry?
lebo toto mi príde skorej ako hádanie a nie ako diskusia.

8.8.2019 12:46:49

A Feast for Odin, Mombasa, Russian Railroads
If you like A Feast for Odin, Mombasa, and Russian Railroads, we think you will enjoy creating your own unique civilization in Tapestry.
Myslím, že tohle info o hře vypovídá zatím asi nejvíce, proto bych nevyhlížel novou Clash of Cultures nebo Sid Meier Civilization.

8.8.2019 13:02:15

Preklad zhrnutia Q&A
Prikladám preklad zhrnutia Q&A pre neangličtinárov, za prípadné chyby sa vopred ospravedlňujem (kľudne ma poopravte). :)

------------------------------------------------------------------------

-Prvá anglická edícia vychádza v náklade 25000 kusov, pričom každý kus bude očíslovaný na prednej strane krabice (napr. “2155/25000”). Pri objednávke nebude možné si vybrať konkrétne číslo. Ostatné jazykové verzie očíslované nebudú. Rozdiel nebude ani v obsahu krabíc, či už pôjde o predobjednávku, retail, alebo inú jazykovú verziu. Samotná hra nebude jazykovo nezávislá, môžeme teda očakávať texty na kartách / doskách.

-Bude sa jednať o najdrahšiu Jameyho hru. Odporúčaná MOC pre Scythe je $90, tu sa dá očakávať cena $95+.

-Modely: Ak sme správne interpretovali Jameyho slová, hra by mala obsahovať miniatúry, nemalo by sa však jednať o postavičky ľudí (vojakov, vodcov, a pod.). Môžeme sa teda domnievať, že by mohlo ísť napr. o miniatúry budov, stavieb a pod., ktoré budú hráči umiestňovať buďto na herný plán, alebo na svoju hernú dosku. Práve modely by mali byť hlavným dôvodom, prečo sa bude jednať o jeho ''najdrahšiu hru''.

-V hre bude k dispozícii viac asymetrických civilizácií - pri hre 5 hráčov ostane ich väčšia časť v krabici. Na začiatku hry si hráči vyberú svoju civilizáciu z náhodne rozdaných (počet rozdávaných civilizácii pre každého hráča nebol upresnený), s ktorou budú hrať po celý čas jednej hry.

-Na doske hráča bude použitý mechanizmus umiestňovania dielikov, ako napr. v hre A Feast for Odin. Podľa všetkého v hre budú aj rôzne ukazovetele pokroku na ktorých budú hráči postupovať a získavať zdroje (body?) v posledných kolách hry, podobne ako je tomu v hre Russian Railroads. Autor tohto výpisu bodov nezachytil, ako bude Tapestry podobná hre Mombasa. Avšak Jamey uviedol práve tieto 3 hry ako najväčšiu inšpiráciu pre herné mechanizmy použité v Tapestry (vrátane videohry Civilization).

-Prvé gameplay videá budeme môcť vidieť koncom tohto mesiaca a začiatkom budúceho. Môžeme sa tešiť aj na video od Rodneyho Smitha (Watch It Played ), ktorý v ňom vysvetlí pravidlá hry. Celkovo 11 kópií hry už bolo odoslaných recenzentom, podcastrom a pod. (spomenutí 2 – Rodney Smith a Rahdo).

-Interakcia hráčov – v hre nájdeme najmä pozitívnu interakciu medzi hráčmi, negatívnej tam bude minimum. Hráči budú môcť profitovať z rozhodnutí a vývoja iných hráčov.

-Hra bude obsahovať viacero Easter eggov (hlavne na kartách a hernej doske), Jamey ich rád zaraďuje do svojich hier. Mali by sme v nich nájsť aj 2 jeho kocúrov. Hra nebude obsahovať reálny kus koberca.

-Tapestry sa objaví aj na veľtrhu Essen Spiel, kde sa bude dať zahrať si ju, a zároveň aj kúpiť.

-Hlavný rozdiel medzi Tapestry a už existujúcimi civilizačnými hrami je, že Tapestry nevychádza zo skutočnej histórie. Toto bol hlavný Jameyho zámer – dať hráčom možnosť vytvoriť si vlastnú civilizáciu a určiť smer, ktorým sa bude uberať.

-Pravidlá budú mať 4 stránky a budú obsahovať aj dostatok grafických príkladov, na čo je Jamey asi najviac hrdý. Budú vyrobené zo špeciálneho kvalitného papiera, ako je tomu u Wingspanu. Hra bude obsahovať taktiež 1 obojstranný papier s prehľadom pravidiel a pravidlá pre hru jedného hráča (Automa pravidlá).

-Vývoj hry trval zhruba 18 mesiacov (od pôvodnej myšlienky po dnes).

-V pláne zatiaľ nie sú žiadne rozšírenia, avšak Jamey už má nápad minimálne na jedno. Na BGG upresnil, že ak by rozšírenie vyšlo, pravdepodobne by sa nezmestilo do základnej krabice, minimálne nie bez toho, aby bol odstránený insert.

-Obtiažnosť hry odhadol na 3 (na stupnici 1-5, kde 1 je najľahšia). Pre porovnanie uviedol, že Scythe je čo sa týka obtiažnosti na známke 3.5, Wingspan (Na křídlech od Mindoku) ako 2-2.5.

-Herná doska bude menšia ako doska v Scythe (bude sa skladať na 4 diely) a každú hru sa bude líšiť, nakoľko hráči na ňu budú pokladať hexové dieliky.

-Rozmery krabice budú podobné, ako má Wingspan: výška x šírka zhruba 30 x 30 cm, šírka 10 cm (tu je oproti Wingspanu zmena, ten má na výšku 7 cm). Hmotnosť okolo 2.8 kg.

-V krabici nájdeme aj vlastný insert na herné komponenty. Nebude od firmy Game Trayz.

-Nenájdeme tu však žiadne drevené komponenty. Materiál modelov zatiaľ nie je známy, ich autorom je Rom Brown z Nového Zélandu.

-Tapestry bude zatiaľ najdrahšia Jameyho hra, avšak zároveň aj najprepracovanejšia, čo sa týka kvality komponentov. Uviedol, že spoločnosti budú mať čo robiť, aby vymysleli prémiové komponenty pre túto hru, nakoľko podľa neho sú už v základe hry komponenty prémiovej kvality.

-Hráči si budú môcť vybrať farbu, za ktorú budú hrať – jednotlivé farby teda nie sú viazané na konkrétne civilizácie. (takže skôr ako Viticulture ako Scythe, čo sa týka tohto).

-V hre nie je prítomný záchranný mechanizmus pre hráča (hráčov), ktorý zaostáva. Jamey necítil potrebu pridať ho do hry, nakoľko tu nájdeme rôzne cesty, ktoré si hráči môžu zvoliť a tie sa snažil vybalancovať tak, aby boli čo najvyváženejšie. Bude zároveň ťažké odhadnúť, kto má v priebehu hry najlepšie našliapnuté k víťazstvu. Víťazom sa stane hráč s najväčším počtom víťazných bodov na konci hry.

-V Tapestry nájdeme len veľmi málo (ak vôbec) situácií založených na šťastí hráča. Vyhráva ten najlepší hráč.

-Hráči budú rozvíjať svoju civilizáciu od doby primitívnych kmeňov až po obdobie blízkej budúcnosti. Všetky civilizácie budú ľudské, líšiť sa budú napríklad rasou, kultúrou a podobne. Budú mať rôzne ideológie a filozofie, náboženstvo však v hre nenájdeme. Diplomacia nebude základným prvkom hry.

-Jedná sa o klasickú deskovú hru (žiadne prvky Legacy systému, ani kampaň). Hráčom by mala ponúknuť dostatok variability a veľkú znovuhrateľnosť.

-Herná doska je obojstranná, z dôvodu použitia v rôznom počte hráčov (napr. hra 2-3 hráčov bude na jednej strane dosky, pre hru 4-5 hráčov využijeme opačnú stranu), aby tak hra bola dobre hrateľná v akomkoľvek počte hráčov.

-Predobjednávky budú spustené začiatkom budúceho mesiaca priamo na stránkach stonemaiergames.com, s následným doručovaním v strede a ku koncu daného mesiaca. Predobjednať hru si bude môcť ktokoľvek, avšak pri doručovaní budú mať prednosť tzv. Stonemaier šampióni (vernostný program Stonemaier Games), ktorí budú mať v rámci USA poštovné zdarma, mimo USA budú mať zľavu na poštovné.

-Čas trvania ťahu jedného hráča je pomerne malý. Väčšina ťahov je rýchla, ale niektoré typy ťahov môžu byť dlhšie (keď sa napríklad vyhodnocuje dáka situácia). Pri väčšom počte hráčov bude trvať samozrejme o niečo dlhšie, než sa dostanete na ťah. Jamey má najradšej hry pre 1-6 hráčov, avšak Tapestry bude pre max. 5 hráčov. Ako dôvod uviedol práve fakt, že pri 6 hráčov by už došlo k dlhým prestojom.

------------------------------------------------------------------------

+ Preklad popisu hry:

Tapestry je civilizačná hra pre 1-5 hráčov s hernou dobou na 2 hodiny, od Jameyho Stegmaiera.

Vybudujte civilizáciu s najbájnejšou históriou, od počiatku ľudstva až do budúcnosti. Cesty, ktoré si zvolíte, sa budú veľmi líšiť od udalostí a ľudí v skutočnom svete – vaša civilizácia tak bude jedinečná!

V Tapestry začínate z ničoho a postupujete na ktorejkoľvek zo 4 stupníc vývoja (veda, technológia, prieskum a armáda), aby ste získavali lepšie a lepšie výhody pre vašu civilizáciu. Môžete sa zamerať na konkrétnu kategóriu, ale môžete si kľudne zvoliť aj viac vyvážený prístup.

Budete taktiež zlepšovať svoj príjem a postavíte hlavné mesto. Budete využívať asymetrické schopnosti, zbierať víťazné body a v neposlednom rade získavať karty tapisérií (pozn. v originále Tapestry cards), ktoré rozpovedia príbeh vašej civilizácie.

8.8.2019 13:51:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Kickstarter
Není to kampaň, není to legacy, nemá to žádné příplatky za exkluzivní obsah, ani ten koberec tam není. To se pak není co divit, že to nedají na Kickstarter, asi se bojí ;-)

Konec legrace, hodně se těším!

8.8.2019 13:58:36

Design Diary
https://stonemaiergames.com/games/tapestry/design-diary-tapestry/

***
Deskoherní inkvizitor

8.8.2019 19:52:12

Design diary 8. 8. - stručné shrnutí v češtině
Rozhodl jsem se pro stručné shrnutí posledního zápisku :-) Překlad to není, ten bych sice zvládl taky, ale pochybuju, že by o něj byl zájem. Navíc sem zahrnu další informace z diskuze :-)

Takže... Ve hře nejsou žádná kola nebo fáze. Hráči hrají postupně za sebou až do konce hry. Hráč na tahu provede nějakou akci, přičemž velmi často to bude "postup na stupnici".
Tato akce je jednoduchá. Vyberete jeden ze 4 ukazatelů (Technologie, Výzkum, Vojenství, Průzkum, všechny jsou na hlavní herní desce). Zaplatíte hodnotu. Posunete se o 1 pole dál. Získáte nějakou výhodu daného pole a případně zaplatíte za zisk nějakého bonusu. Všichni hráči se posunují na stejných ukazatelích, neblokují se ani nepřeskakují. Prostě vezmete žeton a posunete o pole dál bez ohledu na to, kdo tam je. Není možné využít výhodu z dřívějšího pole (pokud daná výhoda nebo bonus neřeknou jinak). Všechny tyto výhody a bonusy jsou okamžité, trvalé výhody jsou v jiné části hry. Výhody se neřetězí (tedy např. pokud máte Zavlažování a Hrnčířství, neznamená to, že automaticky máte třeba Zemědělství). Tedy... Ve skutečnosti tam prý nějaký náznak řetězení je, ale v jiné části hry.
Na obrázku to vypadá, jako by třeba u toho Průzkumu byla výhoda umístění nějakého hexu a bonus po zaplacení jedné suroviny zisk karty.

Po taktické stránce není problém se soustředit na 1 nebo 2 ukazatele a ostatní víceméně ignorovat (nemusíte mít povoz k tomu, abyste uměli nanotechnologie apod.). Výhod je celkově 48 a v pozdějších fázích jsou celkem variabilní. Ve skutečnosti budete mít v daný okamžik na výběr jen ze 4 výhod ze 4 ukazatelů.

V prvních fázích vývoje hry bylo ukazatelů dokonce 8. Autor ale usoudil, že variabilita může být zachována i s menším počtem ukazatelů. Ostatní ukazatele se přesunuly do jiné části hry, o které se má mluvit později. Během testování hry se ukázalo, že některé ukazatele a některé výhody jsou používanější než jiné. Docházelo tedy postupně k úpravám.

Zítra, resp. dnes má dojít k velkému odhalení nějaké komponenty, přičemž díky tomuto příspěvku bude mít daná komponenta svůj poměrně velký význam. Na jedné z fotek je nápověda (herní deska? - můj osobní tip).

9.8.2019 08:40:00 | Upraveno autorem (porovnej)

zruda
Ta komponenta co měla být dnes odhalena jsou nabarvené modely budov, které se budou odemykat díky posunu na těch stupnicích či díky zisku karet technologií.
https://www.facebook.com/groups/tapestryboardgame/permalink/1244835245696548/

9.8.2019 15:52:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Sherlock: Smrt za zvuku ohňostrojů
Sherlock: Smrt za zvuku ohňostrojů
Akt. cena: 10 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas