nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Tapestry

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Info

Zde máte malé shrnutí Live Q&A streamu s JS:

https://www.facebook.com/groups/tapestryboardgame/permalink/1243590002487739/

Albi dokonce propálilo cenu a přibližné datum vydání, ale ve světě nejsou tyto údaje zřejmě známé :)

8.8.2019 09:42:04

Kostky

Taky jsem se toho celou dobu trochu bál, ale minimálně ta vědecká kostka mi celkem dává smysl. I Jamey si uvědomuje, že to na první pohled nepůsobí dobře, tak se hodně snažil přesvědčovat, že to fakt funguje a je to dobré. A já bych mu to klidně věřil. Navíc se to týká jedné stupnice, kterou ani nemusíš moc řešit, když se rozhodneš postupovat jinde. Je to taková ta lákavá věc, do které půjdeš, když si nebudeš úplně jistý co dělat. Pokud pro svou strategii budeš potřebovat podniknout konkrétní kroky, na kostku asi spoléhat nebudeš.

Ještě bych zmínil, že mě dost zaujaly i dvě předchozí odhalení. Mapa vypadá pěkně a jsem rád, že tam bude nějaké objevování a rozšiřování na mapě, a pak se mi líbí ten odložený efekt u výzkumů. Jednak je to skvěle tématické, ale hlavně to zase vyžaduje nějaké plánování do příštích tahů a kol, což zní lákavě.
---
Autor hry Velryby ničí svět

16.8.2019 09:02:37

Kurdt57

aha, tak to mi tam ušlo :) no, moja slabá angličtina :D

15.8.2019 21:08:38

...

-

Upraveno autorem (porovnej)

15.8.2019 20:56:50

Kurdt57

Jo máš pravdu, jsem si to blbě zapamatoval, když se prvně to datum řešilo, teď koukám, že Albi by to mělo pustit do prodeje až 1. listopadu.

15.8.2019 20:56:49

..

V septembri na stomeiergames.com. Celosvětový retail release je v listopadu. Podle toho videa..
...................................................................
Redaktor Deskofobie a blogu Kubrt vs Deskovky

15.8.2019 20:40:53

ludomyl

Albi by to mělo mít v tu dobu taky k dispozici.

15.8.2019 19:45:46

Dátum vydania

Dobre som počul, že to vydávajú v septembri??? Ale to asi len anglická verzia, nie?

15.8.2019 19:15:32

Video teaser

Jamey nahrál na svůj kanál video teaser

https://www.youtube.com/watch?v=4vROx_i7wys

Upraveno autorem (porovnej)

15.8.2019 18:24:14

ad kostky

Me prijde trosku divne si stezovat a byt zklamany z neceho co bylo dopredu avizovano.

Upraveno autorem (porovnej)

15.8.2019 17:50:20

Kostky

No podle mě to nebude tak zlé, podle náhledu na stupnici těch hodů bude relativně málo. Ono se dá na stupnicích posouvat i jinými způsoby, přičemž tohle je jediný, který je náhodný.

Docela chápu, co tím chtěl vyjádřit. Třeba z výzkumu v urychlovači částic máme mikrovlnku nebo internet, jak jej známe. Tedy to, že výzkum zaměřený na jednu oblast (převedeno do hry posun na stupnici výzkumu) může přinést aplikace v jiné oblasti (ve hře hod kostkou, v jaké oblasti se ta aplikace objeví).

15.8.2019 17:46:48

Kostky???

Ajaj. Tak prvni zklamani postihlo i me.
Kostky bych od jameyho teda necekal :(

15.8.2019 17:06:06

Design diary 15. 8.

Dnes tu máme vědu, tedy další ze 4 hlavní stupnic na plánu.

Cílem bylo vytvořit jednotlivé stupnice tak, abyste měli pocit, že se daná oblast kolem vás vyvíjí. Základním mechanismem pro vědu byla proto zvolena kostka. Důvodem je, že se dříve poměrně často stávalo, že výzkum zabývající se jednou věcí objevil nakonec něco jiného. V původních verzích, když bylo ještě 8 různých stupnic, hodilo se jednoduše 8stěnnou kostkou a podle symbolu, co padl, jste se posunuli na dané stupnici zdarma. Při hraní se ukázalo, že je ta mechanika celkem oblíbená.

Autor má rád 12stěnku, proto ji máme i v Tapestry. i když máme jen 4 ukazatele.

A jak to funguje? Pokud máte využít symbol Výzkumu (kostka), hodíte si kostkou a pokud chcete, posunete se na daném ukazateli o 1 pole dopředu. Pokud je na symbolu výzkumu X, znamená to, že nemůžete využít výhody a bonusy na políčku stupnice, na které jste se posunuli. Pokud jste ale první, co se dostane k významné budově, získáte ji tak jako tak. Pokud byste se měli posunout za poslední pole stupnice, nic se nestane.

Stupnice výzkumu byla poměrnbě náročná na balancování, ale zítra se prý dozvíme, že se to celkem podařilo.

Na začátku září budou spuštěny předobjednávky, v průběhu září proběhne expedice z oblastních center. Ve hře jsou celkově 3 kostky - 1 pro výzkum, 2 pro vojenství. Pro jsou potřeba jen tyto 3 kostky. Pokud byste chtěli kostky pro každého hráče zvlášť, bude možné si je přiobjednat.

15.8.2019 16:50:39

Design diary 14. 8.

Máme tu žluté karty Vynálezů!

Karet je 33 a jsou všechny unikátní. Ikona karty na stupnici vynálezů umožňuje vzít si kartu. Tu dáte ke svému hlavnímu městu do spodní řady. Vždy jsou vyložené 3 karty a kdyby se vám žádná z nich nelíbila, můžete si vzít vrchní kart dobíracího balíku. Vynález ještě není aktivní, zatím vlastně máte jen nápad na výzkum. Skutečný benefit přijde na řadu později.

Většinou v příjmovém kole, ale i jindy, dostanete příležitost kartu vynálezu vylepšit, tedy jakoby opravdu pokročit ve vývoji daného nápadu (řekněme dostat ho do stavu obhájeného výzkumu). Kartu posunete o řádek výše a získáte výhodu v kolečku.

Pokud máte kartu v druhém řádku, můžete ji vylepšit až na poslední třetí řádek (tedy něco jako dostat danou věc do výroby), jsou tu ale podmínky ve stylu, že třeba vy nebo soused musíte být na stupnici vojenství alespoň na druhé úrovni. Na ukázku je karta Zeppelin - při posunu na druhou úroveň dostanete posun na stupnici průzkumu, ale bez výhod a bonusů. Při posunu na třetí úroveň také posun na stupnici průzkumu, už ale s výhodami i bonusy, ale za podmínky, že vy nebo soused musíte být na této stupnici alespoň na druhé úrovni.

Tato mechanika patří k oblíbeným mechanikám autora, který ji převzal a upravil z Magiců.

Na kartách technologií je i zbývajících 6 významných budov. Asi budou při prvním vývoji dávat body, při druhém budovu.

14.8.2019 15:38:59

hehe

ten vesmir je vtipnej :)
___
redaktor Deskofobie

13.8.2019 17:48:00

Design diary 13. 8.

Máme mapu!

Na začátku vývoje se používala mapa Evropy, ale Jamey chtěl jednak škálovatelnost, jednak pocit objevování a něčeho nového. Proto vznikla mapa na způsob modulární desky ve Scythe, kde jsou už nějaké hexy předtištěné a další hexy poté přidáváte. Narozdíl od Scythe to je tu až v průběhu hry.

Design vychází z poslední PC Civky (6? Moc to nesleduju, tak nevím). Béžová je neobjevený terén, kresba je jen na okrasu bez významu. Pro hru v 5 hráčích je 6 startovních oblastí.

Každý startovní hex umožňuje hned prozkoumávat (3 neobjevené hexy) nebo dobývat (3 objevené hexy). Dobýváním se bude zabývat jiný zápisek o interakci mezi hráči (je tu dobývání, nikoliv bitva).

K průzkumu většinou využijete posun na stupnici průzkumu, kde je právě výhoda průzkumu velmi často. Vyberete si území ze své vlastní zásoby (zásobu získáte během příjmu a jiných akcí), položíte jej na mapu vedle hexu, který kontrolujete, získáte body podle orientace hexu a získáte výhodu z hexu (většinou nějaký zdroj). Získáváte toho tedy poměrně hodně, ale pozor, prozkoumaný hex není váš! Můžete tedy nepřímo pomoci hráčům ,kteří jsou více militaristicky zaměření.

Mapa je oboustranná. Na jedné straně je mapa pro 1 - 3 hráče, na druhé pro 4 - 5 hráčů. Mělo by se stát málokdy, že zaplníte celou mapu hexy.

Pokud se na stupnici průzkumu dostanete dostatečně daleko, můžete prozkoumávat i vesmír. Tyto hexy nedáváte na mapu, ale k sobě. Výhody na nich jsou celkem silné (zdroje, body, na jednom hexu je vidět 13 bodů).

Ukázka z pravidel pro Průzkum:

1) Vyberte jeden dílek ze své zásoby a umístěte jej libovolně na doposud neobjevené pole mapy vedle pole, které kontrolujete.
2) Získejte 1 bod za každou stranu nového dílku, který má alespoň 1 shodný typ terénu jako sousední dílek. Takto lze získat nanejvýš 6 bodů. Drobné řeky na okrajích dílků jsou jen na okrasu, neovlivňují typ terénu. (Na jedné straně dílku mohou být 2 terény, např. voda a hory. Musí sousedit alespoň jeden z nich, třeba voda s vodou, hora s horou být už nemusí. Kdyby byla i hora s horou, pořád to je jen za 1 bod. Sousedit musí přímo terény, nejde to nakříž, takže třeba hora s vodou a voda s horou je za 0 bodů, i když na obou sousedních dílcích jsou shodné terény).
3) Získejte výhodu z nově umístěného dílku (většinou zdroj).

13.8.2019 17:26:41

Design diary 12. 8.

V tomto příspěvku jsou poodhaleny karty Tapestry, podle kterých se hra jmenuje. Ono to je vlastně tapisérie, kde jsou výjevy z historie, často nějaké milníky. A to je právě i na těch kartách. No a navíc ten název nepodléhal žádné ochraně.

Karty tapiserií jsou vlastně označovače příjmových kol. V každém příjmovém kole jednu kartu zahrajete. Kromě prvního (zde mají všichni jednu předkreslenou - Mistr ohně) a posledního. Karet je celkově 43 a mají efekty okamžité nebo do další éry (resp. do dalšího příjmového kola). Je to tedy jeden z aspektů, který budete muset brát do úvahy, kdy spustit příjmové kolo tak, aby daná karta tapiserie měla co nejlepší efekt.

Vzhledem k tomu, že se karty lížou skrytě, se jich dobírá víc tak, aby hráči měli možnost výběru a nebylo to čistě o náhodě. Nadbytečné karty se dají někdy v průběhu hry odhodit za vítězné body.

Na obrázcích je odhaleno 9 karet tapiserie.
Uhlobaron - Efekt po zahrání - Získáte 1 dílek mapy a prozkoumáte ho. Sousední hráči poté získají 1 dílek mapy.
Mírotvůrce - Efekt do další éry - Nemůžete se pohnout na ukazateli Vojenství. Kdykoliv se jiný hráč posune na ukazateli Vojenství, získáte 3 vítězné body.
Válečná ekonomika - Efekt do další éry - Všechny bonusy, co stojí nějaké zdroje, jsou zdarma (například karta tapiserie za zdroj).
Feudalismus - Po zahrání - Získejte buď zdroj nebo 3 body za každou významnou budovu (landmark - tuším že jsem to ve svých příspěvcích pojmenoval jako významnou budovu).
Industrialismus - V éře - Kdykoliv vynaleznete žlutou kartu, získáte výhodu ve žlutém kolečku na ní. Karta zůstane prozatím ve spodní řadě.
Militarismus - V éře - Kdykoliv prozkoumáte území, můžete na něj položit strážnici.
Ropný magnát - Po zahrání - Vyberte stupnici rozvoje. Vy a vaši sousedé se můžete posunout o 1 pole. Pouze vy získáte výhodu a můžete zaplatit za zisk bonusu.
Empirismus - V éře - Když se posunete na stupnici vědy, získáte 2 body. Při hodu kostkou vědy hodíte dvakrát a vyberete si 1 výsledek.
Státní manželství - V éře - Vyberte stupnici a soupeře. Kdykoliv se posune na dané stupnici, získáte stejnou výhodu.

13.8.2019 16:58:40

herní plán

https://www.facebook.com/groups/tapestryboardgame/permalink/1247799055400167/

13.8.2019 16:25:10

kubeckam

To bych asi mohl... Až budu moct pracovat i s notebookem.

13.8.2019 09:29:15

zruda

Nechceš dávat jednotlivé informace do popisu hry ("O hře")?
Já bych to tam klidně dával, ale když už jsi začal s překladem, tak ti nechci fušovat do tvé práce :-)

13.8.2019 08:32:57

Zdržení Design diary

Další design diary sem dám, až budu mít fungující připojení na něčem větším než mobil. Tož omluva za zdržení.

Upraveno autorem (porovnej)

13.8.2019 06:53:23

Diskůtiózor

nedělaj voni si z nás nakonec pr*el?

13.8.2019 06:35:38

Co furt mate s tou sidovou civkou?

Myslim ze cilem Stegmaiera urcite neni konkurovat civce. Toto bude uplne jina hra.

Sidova civka je skvela hra. Nevim teda jestli myslite tu starou nebo tu novejsi od wilsona, ale to je jedno.
Sam mam wilsonovu civku s obemi rozsirenimi a hodnotim ji jako jednu z nej her co mam. Ale kvuli toho ze nejlepsi je ve 4, setup trva malem hodinu, zabere to fest mista a trva nekolik hodin jsem ji dlouho nevytahl a setrim si ji az s detma jak vyrostou (jestli do te doby nebude neco lepsiho).

12.8.2019 21:14:54

...

Tak jsem se dneska podival na nejake obrazky ze hry no a ta grafika teda... Oba palce dolu. Myslim ze na sidovu civku to mit nebude nebo aspon u me. Budu doufat v ceske vydani nove clash of cultures.

Upraveno autorem (porovnej)

12.8.2019 20:55:38

nekrmte trola

a ukončete prosím offtopic

12.8.2019 18:47:27

Diskůtiózor


Máš pravdu, přehnal si to, to je asi tak jediný v čem jsem s tebou doposud byl ochoten souhlasit. Pořád si myslím, že ses bud koukal na figurky k jiné hře nebo si milovníkem kýčových dortíků z cukráren, protože přesně jako cukrové figurky na dortech vypadají figurky z tapestry. Člověk má pocit, že se skutečně dají sníst, ale ve hře bych tyhle hnusy opravdu nechtěl. Rád jsem Ti s člobrdem poradil, pokud chceš další tip, neváhej se na mě obrátit, kloboučku hop je další hra, která by mohla být Tvé gusto.

P.S.: kovadlina na hlavě je naopak velice k smíchu, protože třeba fail army na youtube si na tom založili živnost.

12.8.2019 18:30:02