nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Tao Long: The Way of the Dragon

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: Abstraktní
Herní kategorie: strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: neuvedeno
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Poklidnou atmosféru pohoří Shanxia náhle rozbouřila mocná erupce ohnivé energie. Mezi borovicemi na úbočí kaňonu se náhle otevřel magický portál a z něj se vynořila hlava nebeského draka. Vesnice v údolí dostala zásah. Pozemský drak se zkroutil bolestí a rychle se ukryl za kamennou věž. Pokud se mu nepodaří načerpat energii vody, přijde brzy i o druhou část trupu. Jeho jedinou šancí je použít nebeský trigram a vyrazit prudce k nebesům. Pokud se nemýlí v odhadu, stačí se zakousnout nebeskému drakovi do krku a síly se vyrovnají. Energie proudící mezi osmi elementy Pakua je nyní na jeho straně a nebeský drak tak nebude moci uniknout z jeho sevření.  Ano, to je cesta. Cesta draka. Věčný boj Yinu a Yangu.

Ve hře Tao Long představují hráči draky. Draky Nebe a Země, kteří si jdou navzájem „po krku“. Pomocí energie přelévající se na obrazci Pakua, řídí své pohyby. Drak, který jako první připraví toho druhého o tři části těla, se na jistý zlomek času stane vládcem. Jeho energie ovládne svět lidí.


Příprava hry:

Hráči nejprve zvolí, který scénář budou hrát. A je jich opravdu hodně. Od čisté desky, přes vesnici s portály až třeba po labyrint skal. Jednotlivé části nastavení se mění vkládáním určitých komponent na herní desku. Pak se do rohů hracího pole připraví oba draci (případně další dva, hrají li čtyři hráči - KS bonus). Souboj vůle, energie a správného propočtu může začít.


Průběh hry:

Hra probíhá v tazích. Hráči se střídají po tahu. Tah hráče má dvě fáze: duševní a hmotnou.

  1. V duševní fázi hráč hraje na levé straně hracího pole, kde se nachází kruh Pakua a zásobárny živlů ohně a vody. Žetonky vody jsou zároveň jakýmsi počítadlem „životů“. Na Pakua kruhu se nachází 8 pozic. Každá pozice představuje jeden prazákladní element reality. Na těchto pozicích jsou černé a bílé žetonky. Ve svém tahu hráč (podobně jako je tomu v mankalových hrách) vezme všechny žetonky z jedné pozice a postupně po jednom je začne rozdělovat na další pozice v kruhu. Pozice, na kterou umístí poslední žeton, určuje jaký pohyb se svým drakem provede ve hmotné části tahu. Každá pozice/element umožňuje specifický způsob pohybu. Například pozice nebe - vertikální pohyb až o dvě pole, pozice země horizontální pohyb, pozice hromu a větru umožní drakovi zahnout do strany atd. Navíc pozice ohně a vody umožňují navíc k pohybu ještě načerpat a nebo vystřelit oheň nebo vodu. Každé zahrání spirituální fáze zároveň pozmění počty žetonů na jednotlivých pozicích kruhu. To pak určuje další možnosti tahů v následujících kolech.

  2. Následuje hmotná fáze - hráč provede odpovídající pohyb drakem na pravé straně plánu, což je v podstatě šachovnice  8×8 - zde ozdobená obrazem údolí v čínském stylu. Každý drak je představován čtyřmi čtvercovými destičkami, na kterých jsou části dračího těla. První destička je vždy dračí hlava. Hráč pohne hlavou podle Pakua pozice a doplní vzniklou mezeru posledním dílkem - tím se celý had posune. Dílky jsou oboustrané - na jedné straně je tělo ohnuté, na druhé rovné. Tím vzniká při pohybu realistický pocit pohybu draka. Pokud se k sobě draci dostanou dostatečně blízko, mohou po sobě plivat oheň či vodu, připadně se do sebe zakousnout. Každý zásah odebírá zasaženému drakovi životy - tedy žetonky vody. Přijde-li drak o 4 žetonky vody, přichází o jednu část svého těla.


Konec hry:

Přijde-li drak o všechny tři části těla (mimo hlavy), je poražen a hra končí.

Tao long se dá hrát v několika úrovních obtížnosti:

  1. Základní úroveň - popsaná výše.
  2. Úroveň mnicha - navíc záleží na barevnosti žetonů v Pakua kruhu, která umožňuje spouštět speciální efekty.
  3. Úroveň mistra - může se měnit směr pohybu žetonů v Pakua kruhu a hraje se pouze duševní fáze (hmotnou si hráči jen představují - něco jako šachy naslepo). 

Mimo spousty scénářů měnících povrch hracího pole je variabilita hry ještě rozšířena modulem králíka a tygra/fénixe. V obou těchto modulech hraje jeden hráč za jiné zvíře (zvířata) a druhý normálně za draka.

Autor: čínan