Tannhäuser - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 10
Doporučený věk: od 11 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Pro Ludo
Take On You
Autoři: Didier Poli
William Grosselin
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Převaha Obscura korps

Po několika odehraných partiích mám neodbytný pocit, že Reich komando je na tom prostě o dost líp... Ze čtyř her ve Story mode vždy vyhrály, z toho 2x naprosto drtivě (se ztrátou 1-2 figur). Jak na ně? Smoke grenades pomůžou, ale je to dvojsečná zbraň... Nějaké tipy? ;-)
13.12.2008 22:59:58

re: Převaha Obscura korps
Nevím, mě to nepřijde ... upřímně řečeno mému stylu hry říšské postavy moc nevyhovují (především samotný Heizinger), takže dávám přednost unii a zatím nepozoruji, že bych byl nějak v nevýhodě, naopak ...

Podle mě to spíš bude protihráčem :-)

14.12.2008 13:02:05

re: Prevaha
Prijde me, ze Unie ma slozitejsi "Learning Curve" nez Reich ... musi jako tym daleko vic spolupracovat, kdezto charaktery Reichu jsou vice solovaci ... takze vytrvat nebo vymenit spoluhrace :-)

14.12.2008 22:53:22

Re:
No protihráčem snad ne, i já jsem hrál za Reich :-) Zvlášť Heizinger mi přijde velmi silný, křišťálová lebka Sha-na-ra znamená prakticky vždy smrt protihráče (hodit 6 kostkama 4 úspěchy proti číslu 3 nebo 4 jde docela dobře), navíc docela dobře funguje jeho Patos amulet. No a pak Zermann a jeho střílení za roh, tam je jediná šance poslat na něj někoho, kdo ho zvládne na blízku, dokáže velmi efektivně útočit a schovávat se před případnými útoky automatů. Ty jsou sice silnou zbraní Unie (na 0 okamžité zabití) a mohou je mít až tři charaktery, ale střílí pouze přes dvě volné pole na stejné cestě a toho Reich,který umí dobře útočit zblízka (Eva,Stosstruppen) může veli efektivně využít. Jak psal někdo v diskuzi na BGG, paradoxně je Reich charakter daleko lépe krytý uprosted místnosti než za křesle v rohu...

14.12.2008 22:59:16

Dalsi prispevky
Nenajde se jeste nekdo dalsi k napsani par postrehu ke hre? Tannhäuser je jedna z her, o ktere uvazuji, ze bych si ji rad koupil. Pokud je ovsem pravda jak pise Eyron, ze jedna strana je na tom ohodne lepe nez druha, tak to bych to asi jeste prehodnotil.

5.8.2009 11:22:05

Obscura corps
včera jsme s Caulym zrovna hrali a vydrtil mě uplně neskutečně. Zbyli mu 4 charakteři na konci, takže příběhový mod byl nakonec deathmatch :-))
Ale uvědomuji si že s Unii jsem dělal asi dost chyb a prostě beze zbraně zblízka nemá Unie proti Reichu šanci. Zvlášť na mapě Domu.

5.8.2009 14:00:46

Reich x Unie
Zatím mám za sebou dvě partie Tannhäuseru, obě jsem hrál za Obscura Korps.
První jsme nedohráli do konce kvůli nedostatku času, a ačkoliv jsem na konci hry byl v nevýhodě, myslím, že to bylo pouze nevhodně zvoleným vybavením.
Ve druhé hře se znalostí herních mechanismů, jsem zvolil vybavení postavám lépe a jednotkami Unie projela Obscura Korps jak nůž máslem.
Hned v prvním kole Zermann odstřelil svým za roh střílejícím kvérem jednoho z Commandos a Eva vběhla pomocí Infiltrace nepřátelům do zad a zranila kapitána Unie bičem (padla desítka, takže nepreventovatelné damage, které soupeř snížil jen pomocí Victory pointů). Poté mi soupeř sice zranil Evu, ale zabít se mu ji nepovedlo.
Následovala druhé kolo. Heizinger upálil pomocí lebky specialistku na výbušniny a Shocktrupper vypálil dávkou po černochovi. Soupeř měl možnost útočit stále pouze na Evu, kterou společnými silami zabili zbývající Commandos spolu s kapitánem.
Během třetího kola soupeř frustrován vzdal. Mě zbývaly čtyři naprosto zdravé charaktery, navíc se Heizingerovi podařilo najít samopal. Jemu zbýval zraněný kapitán, který se spolu s komandosem měl ocitnout pod útokem Zermanna a "trupperů", což by pravděpodobně ani jeden z nich nepřežil, a tak by čtvrté kolo začínal nejspíš pouze s černochem, který byl prozatím stranou většiny bojů.

28.3.2010 23:33:09

nevyváženost?
Čili je to skutečně jednostranná záležitost? Tuhle hru jsem chtěl, ale poslední dobou jsem alergický na věci, kde automaticky vyhrává pořád jedna strana.

29.3.2010 07:42:05

pravidla
nezbývá než doufat, že když mají vyjít ta nová, revidovaná pravidla, tak se jim to podaří lépe vyvážit...

29.3.2010 07:50:52

Morthe
A také je ve hře (a nebo bude) nová frakce, Rusko.
Jinak na hru jsem koukal, ale ta nevyváženost mne zatím odrazuje ...

29.3.2010 08:20:04

nevyváženost
No hráli jsme zatím asi dvakrát, ale taky jsem měl dojem, že má Říše určitou převahu. Nicméně by se to dalo kompenzovat třeba rozdílným počtem vítězných bodů na začátku.

Každopádně je to hodně zajímavá hra s bohatými možnostmi a pro mě hodně zajímavým tématem.

29.3.2010 08:32:37

R vs U
Reich ma vyhodu, ze na zaciatocnickej urovni je lahsi. Union to musi vyhmatnut. Od globalnych zalezitosti, ako vediet kam hodit smoke aby si co najviac ombedzil Doom gun a podobne az k lokalnym, ako cernochovi heavygunom davat do vyzbroje dyku, inac si ho povodi hocikto z reichu a podobne... pripadne zvazte dokupenie Ramireza, pomoze proti betonovacej strategii reichu.

29.3.2010 10:06:04

>>
Jak psal Permonick (hrál jsem s ním), tak první hra mě opravdu nadchla, ale vážně to asi bylo tím, že jsme ještě úplně nepronikli do pravidel.

Druhá hra (dům) byla opravdu pekelná - Zermann s packem, co mu zvyšuje Mental hodnotu o 2 střílí až osm polí, což je v rozehrané hře prakticky kamkoliv. Unie nemá (a tím myslím opravdu nemá, když se podíváte na plán) prakticky šanci se dostat k Zermannovi tak, aby útočili první - což znamená, že k likvidaci musí jít dopředu dvě postavy, a i poté může Zermann v klidu odejít, v případě že by mu nezbyly body na pohyb nebo se jednalo o non-hero postavy s "go go go" (rozumějte na pohyb tak, aby se dostal alespoň na vzdálenost osm od postavy a pak zase pryč :-)) )... Šance, že i když jedna postava přežije, tak se stihne (v lokaci domu) dostat na dostřel, také není díky zatáčkám moc vysoká. Kouřové granáty jsou super, ale proti OZOvi spíše uškodí Unii. K tomu všemu počítejte s tím, že pokud má generál Lebku, je to na od počátku na ručník...

Jinak bacha na Kramerovou a její infiltraci, taky docela zabolela.

Suma sumárum - kdyby Zermannova bambitka nestřílela alespoň přes dveře, bylo by to super. Uvidím ještě hru v labyrintu, a Eyron polemizoval, že v dalších módech je Zermann prý nic moc.

Pokud nová pravidla nebudou obsahovat errata na Zermanna, hru rituálně spálím pro sílu.

30.4.2010 23:01:26

Nevyvazenost - blbost
Uz nekolik her za sebou mam, celkove spise prohraval Reich ale neprijde mi silnejsi. Ma zakernejsi vlastnosti ale Unie dokaze dat zase poradnou pest. Jedna ma tri vymazavacky na 10, coz obcas muze zvratit rovnovahu. McNeal(gyver :) ) a plynove granaty jsou velice neprijemna zalezitost, vicemene jinak nez lebkou nejde vyndat. Zarohove strely zase nedaji tolik dmg, neni to instantni kill. Dal dynamit, ultimatni vec, jednak dost muze zablokovat pristupovou cesto a dva automaticke woundy hodne zaboli. Jeste posledni vec Sha-na-ra je sice silna ale take jedinna jeho dobra vec (dobra, ta pistole +2 na kostkach je hodne pekna) ale ma velice malou combat value takze jde snadno znicit (navic snizit mental). Takze si myslim ze argumenty ohledne vyvazenosti jsou blbost. :)

26.6.2010 21:00:16

Zajímavá hra
O téhle hře uvažuji stále víc. Boj dvou týmů proti sobě na plánu, resp. plnění úkolů, moderní výbava, volba vybavení ... to všechno zní moc dobře a neznám jinou podobnou hru. Chci se jen zeptat, musí se hrát vždy s plným týmem nebo jde i hrát např. se třemi postavami a výběr si hráči provedou skrytě (to by mohlo hře dávat nový rozměr)?

14.10.2010 22:53:33

rbx

Sinuhet
podobna hra je jeste Incursion http://www.incursiongame.com/.

14.10.2010 23:15:39

Vybíráme z Bazaru

Zakázaná poušť - ve folii
Zakázaná poušť - ve folii
Akt. cena: 210 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas