Tankový duel: Nepřítel na dostřel

xxxxxxxxoo hodnoceno 22x (Seznam vlastníků)

Tankový duel: Nepřítel na dostřel - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
GMT Games
Autoři: Mike Bertucelli
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Multi-use bitevní karty – 7 způsobu použití

Ve hře Tankový duel: Nepřítel v zaměřovači od Fox in the Box hráči hrají za posádky německých a sovětských tanků, které se utkávají na bojištích východní fronty. Na jednorozměrné mapě hra simuluje tankovou bitvu, manévry a postupné poškození tanků v boji.

Každý z hráčů má svou desku tanku s potřebnými informacemi a žetony posádky a různých stavů. Ale hnacím motorem hry je balíček 100 bitevních karet. Ty obsahují velké množství informací, jsou „multi-use“ a každou kartu lze ve hře využít sedmi různými způsoby:

  1. Číslo karty – Balíček bitevních karet vždy obsahuje 100 karet s čísly 1-00. Na začátku kola se za každý tank tajně hraje karta iniciativy a tanky postupně hrají od nejmenšího čísla. U různých účinek jako je pravděpodobnost zásahu při palbě nebo ukrytí se v terénu a po otočení karty její číslo určuje, zda je daný účinek úspěšný.
  2. Akce – Na kartě se nalézají jedna nebo dvě akce. Mezi akce patří např. palba, pohyb, terén, obchvat a další. Jednu z akcí na kartě může hráč ve své fázi zahrát jako svou jedinou akci tanku. Na některé akce jde navázat až dalšími dvěma kartami, které akci vylepšují.
  3. Číslo zaměřovače – Na kartě jsou jsou zastoupena čísla v rozsahu 0-9. To se využívá např. k určení místa zásahu nepřátelského tanku (věž, korba nebo pásy), příp. pro další účinky.
  4. Modifikátor průraznosti – Pokud tank zasáhl cíl, není ještě vyhráno. Základní průraznost střely je určena vzdáleností obou tanků a k ní se přičítá tento modifikátor průraznosti. Aby střela prorazila pancíř, musí být tento součet aspoň roven pancíři tanku dle místa zásahu a směru zásahu (zepředu nebo z boku). 
  5. Symbol účinku – Ve hře se někdy ověřuje, zda se povedlo zpozorovat nepřítele či zda váš tank dále hoří nebo byl uhašen apod. V tom případě se otočí bitevní karta a účinek se spustí, pokud je na kartě symbol účinku příslušného typu.
  6. Symbol rozkazu – Karty obsahují 0 až dva symboly rozkazu (hvězdy). Odhozením karet s 4 symboly rozkazu lze např. uhasit hořící tank nebo obnovit podlomenou morálku. Za 2 nebo 4 symboly rozkazu lze vylepšit úroveň palby nebo pohyblivosti o +1 nebo +2. Odhozením karet s určitým počtem symbolů rozkazu lze v některých scénářích střílet z protitankových děl.
  7. Taktická značka – V některých scénářích se využívá pěchota. Zahráním karet s taktickou značkou příslušné strany lze pěchotu přesouvat vpřed nebo s ní zaútočit.


Ve hře se také nalézá daleko menší balíček karet poškození

Dle místa zásahu a typu poškození určují, zda došlo k požáru, zranění nebo zabití členů posádky a/nebo poškození částí tanku či jeho úplnému zničení. Pravá část karty se používá k učení, zda došlo k podlomení morálky posádky dle zkušenosti posádky a typu krizové situace (např. mrtvý velitel nebo hořící tank).

 

---
Pomáhám s korekturami překladů pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.

18.1.2023 11:40:15

Joe

Vďaka!

Tankový Duel vyžaduje viacnásobné čítanie pravidiel / sprievodcu hrou, pozretie nejakého videa o tom, ako to reálne v hre prebieha apod. Teším sa, až tie české videá prídu :)

No a nezostáva, než dúfať, že aspoň Severná Afrika by sa mohla lokalizovať tiež (hádam to predaje základnej hry dovolia).

-------------------
Prekladateľ Joe

19.1.2023 11:16:41

Vybíráme z Bazaru

Hit Z Road
Hit Z Road
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas