nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Tank Duel: Enemy in the Crosshairs

Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: 2. světová válka
Herní kategorie: válečná
Čeština: undefined
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Mike Bertucelli
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

V těsných prostorách uvnitř tanku seděl na svých pozicích jeho tým, připravený k akci. Z rádia se ozve hlas: „Vidím je na 1600!“ Řidič se skrze úzký obdélníkový průzor pokouší lokalizovat T-34. Průbojná střela je nabita. Střelec zakřičí: „Připraven k palbě!“ Jeho srdce buší jako o závod. Ozývají se hlasité zvuky převodovky, rachot zablácených kol, vibrace z motoru...a pak: „Trup dole, trup dole,“ zvolá řidič. Velitel rozkáže: „Točte, točte...TOČTE!“ Věž se pomalinku otáčí za hluku strojů - pomalu, příliš pomalu. Upozorněný střelec začíná být nervózní. „Mám je v dohledu, 1400, 1200! Vidíš ho, vidíš ho?“ Panika, strach i adrenalin jsou cítit ve vzduchu. „Mám je, pane, mám je!“ Očekávaný rozkaz se ozve za pohybu tanku: „PAL!“ Střelec zamíří, zatáhne za páčku a zvolá: „Letí!“

Tank Duel: Enemy in the Crosshairs je taktická karetní hra o tankovém souboji z východní fronty druhé světové války pro 1-8 hráčů. Pomocí jednoduchého akčního systému zobrazuje chaos a naléhavost, jaké zažívaly osádky v bitvách. Hráči se střídají ve hraní karet, kterými svůj tank přesouvají do krytu, střílí a získávají vítězné body obsazováním klíčových pozic, nebo ničením nepřátelských tanků.


Příprava hry:

Hrači si vyberou scénář a podle instrukcí připraví balíček akčních karet (ten se skládá ze sta karet očíslovaných od 1 do 100). Do hry je možné přidat volitelně také pěchotu a protitanková děla. Každý hráč poté dostane jednu desku hráče symbolizující tank, kterému velí (1 hráč může popřípadě ovládat i více tanků). Zamíchá se balíček karet poškození a umístí se spolu s ostatními kartami na stůl.


Průběh hry:

Hra se hraje na kola, každé kolo se postupně vyhodnotí tyto fáze:

  1. Dobrání karet: Hráči si doberou akční karty do ruky.

  2. Fáze iniciativy: Každý hrač tajně zvolí jednu ze svých karet pro určení iniciativy.
  3. Tanková fáze: Hráči vyřeší akce svých tanků v pořadí určeném iniciativou na zahraných kartách:

    • Administrativa: Pokud tank hoří, nebo má zlomenou morálku, zkontroluje se vývoj těchto událostí.
    • Akce: Hráč může zahrát 1 tankovou akci (pohyb, střelba, přesun do lepšího krytu,...) a libovolný počet akcí vedlejších (zahrání karet velení, pohyb a útok pěchoty, nebo zahrání karty terénu na nepřátelský tank v pohybu)
    • Fáze úklidu: Hráč odhodí zahrané karty a může odhodit kartu z ruky.

  4. Posily: Na bojiště přijedou nové tanky, které nahradí ty právě zničené (hráč tedy není vyřazen po zničení jeho tanku, jednoduše dostane na konci kola nový).

Pohyb: Aby hráč mohl svým tankem pohnout, musí zahrát kartu pohybu s číslem stejným nebo nižším než je pohybové číslo jeho tanku (to může mít hodnotu od 0 do 9, takže tank s pohybovým číslem 8 je pohyblivější než tank s číslem 4). Po zahrání patřičné karty se může tank pohnout o 200 metrů dopředu nebo dozadu. Ke kartě pohybu může být zahrána také karta objetí (představuje objetí nepřátelského tanku, který má z boku slabší pancíř než zepředu), nebo terénu, ve kterém se tank skryje.

Střelba: Střelba funguje obdobně jako pohyb, jen se využívá aktivační číslo pro střelbu. Tank také musí mít viditelný cíl, na který bude střílet. Pokud takový cíl je, nastává střelba, při níž se vyhodnotí tyto kroky:

  1. Určení vzdálenosti
  2. Určení šance na zásah (jedná se o číslo od 1 do 100, je závislé na vzdálenosti cíle, typu děla, velikosti cíle a případném krytí)
  3. Určení zásahu: Je otočena akční karta z balíčku a pokud je číslo na ní nižší nebo rovno číslu z předchozího kroku, je cíl zasažen
  4. Určení místa zásahu (opět otočením karty)
  5. Kontrola probití pancíře (je porovnána hodnota pancíře cíle a průbojnost náboje modifikovaná otočením karty. Pokud má pancíř vyšší hodnotu než je finální průbojnost, střela se odrazí a k poškození nedojde)
  6. Určení poškození: Je otočena karta poškození a v závislosti na typu děla, vážnosti zásahu a místa zásahu je určeno poškození způsobené tanku.


Konec hry:

Hra se hraje na předem daný počet balíčků akčních karet (tento počet určuje, kolikrát se musí balíček karet celý dobrat). Když je v posledním balíčku otočena karta Konec hry (která je zamíchána ve spodní polovině balíčku), spočítají se body a vyhrává hráč/tým, který jich má aktuálně nejvíce.

Autor: simik2016