Talisman: Dobrodružství meče a magie (Čtvrtá edice)

xxxxxxxxoo hodnoceno 498x (Seznam vlastníků)

Talisman: Dobrodružství meče a magie (Čtvrtá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
ADC Blackfire Entertainment
Devir
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Hobby Japan
Pegasus Spiele
Autoři: John Goodenough
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Délka hry

Talisman jsme (v rodině) hráli už asi 5x, ale nikdy se nám jej nepodařilo dohrát. Pokaždé to po mnoha a mnoha hodinách skončilo stejně - nikdo nemá dost nashromážděné síly ani vůle, aby se mohl pokusit o steč koruny moci. Hra se hrozně táhne (třeba i několik večerů), nikam to nepostupuje a je to hrozná otrava. Třeba včera (hráli jsme základní hru bez rozšíření) jsem hrál za Válečníka (z rozšíření Podzemí, počáteční síla 5, vůle 2, 0 kouzel). Za 2+ hodiny jsem narazil a silou porazil asi 5 monster, nezískal jsem ani zlaťák (všechny měšce získali jiní), a při pokusech navýšit svou vůli v bojích s přízraky jsem přišel o všechny žetony osudu a skoro všechny životy. Životy jsem si bez zlata obnovit nemohl, jednu chvíli byl ve hře léčitel (uzdravuje zdarma), ale toho jiný hráč s postavou Filozofa rychle ze hry odstranil.

Můj pocit ze hry je, že je v ní velice málo příšer, na kterých si mohu vybojovat sílu a vůli, a spousta zbytečných předmětů, které by se mohly hodit např. v boji, jen kdyby bylo s kým. Po mnoha hodinách má každý z nás málo síly a vůle, avšak spoustu předmětů, zbraní a pomocníků, které však není kde využít. Ale protože tady hru všichni vychvalujete, tak problém bude nejspíš někde v našem způsobu hry.

Takže moje otázka zní: Co děláme špatně, že jsme po mnoho hodin uvězněni ve vnějším pásu a nemáme dost síly na to vydat se dovnitř? Jediné, čemu se vyhýbáme, jsou boje mezi postavami navzájem, hrajeme jen proti hře. Je v tom ten problém? A také kouzla moc neumíme používat, avšak s nimi mám pocit, že by to bylo ještě horší - rychle jimi připravíš spoluhráče o to málo, co se mu za několik hodin podařilo získat.
15.3.2017 09:39:49

xarx
Opravdu netuším co děláš špatně, ale:
1) Ve hře jde dost o konflikt (i nepřímý) mezi hráči. Je to prostě "závod" kdo bude mít dřív dostatečnou odvahu vyrazit ke Koruně a vyhrát (a třeba i ne - hráči se musí navzájem časově presovat, ne nějaké zdlouhavé sbírání sil a vůlí na 20, aby to bylo na jistotu). Ta hra se musí umět hrát, jinak to může přejít v něco nepěkného.
2) Po dvou hodinách už musíš mít té síly relativně dostatek, ne :)? Pokud jsi zabil 5 příšer, tak to ti přidalo tak průměrně 2-3 síly. Musel jsi taky narazit na spoustu setkání, které ti taky nějaký ten bonus přidaly. No, a o předmětech ani nemluvě. To už jsi musel mít dohromady sílu aspoň 10. A to už je na minimálně na východ z vnějšího pásu. Ve vnějším pásu se totiž většinou sbírají schopnosti rychleji. Navíc platí úměrnost, že čím větší máš sílu/vůli, tím rychleji se ti zvyšuje.
3) Talisman je hra tak na 3-4 hodiny (těm 90 minutám rozhodně nevěř). A když se umí hrát, jsou to 3-4 hodiny neskutečné zábavy!

Zlaté pravidlo: musíš riskovat, musíš pokoušet osud, při hodu kostkou se ti musí klepat ruka a musíš mít srdce až v krku, protože teprv potom se Talisman stává Talismanem :).

A samozřejmě čím více přímých konfliktů mezi postavami, tím větší sranda. A kouzla se taky musí používat, neboť to je nedílná součást atmosféry hry. A ta aby byla dobrá, musí být poměrně dost konfliktní ;).

Ale také nevylučuji, že ti hra prostě "nesedla". Talisman je ryzí ameritrash. Ani moc nezáleží co hrajete, ale kdo hraje a jak hrajete :). Talisman a jeho atmosféra je jen úžasný prostředek vaší zábavy. Někdo ale třeba nerad srandu a radši si škvaří mozek nad nějakým eurem :).

15.3.2017 10:07:08 | Upraveno autorem (porovnej)

Talizman
Hru hrate uplne ze zle :D

To nie je ziadna koop hra ale marovacka na zivot a na smrt. Ak chces vyhrat musis superov masakrovat, a hlavne riskovat. Behat po vonkajsom pase celu hru, to je zbabeleeeeee

15.3.2017 10:10:06

Délka
@wlcina:
Jako koop hru Talisman rozhodně nehrajeme. Jen když hráč dojde na pole, kde už někdo jiný stojí, tak na něj nezaútočí, ale řídí se popisem pole (např. "Otoč 1 kartu").

@Durin:
2) Je pravda, že někteří měli síly dostatek, a ke Koruně nešli...asi neměli dost odvahy. Já bych k ní šel, ale jak jsem psal výše, neměl jsem na to dost síly, a vůle jsem měl dlouhou dobu jen 2, takže jsem všechny souboje vůle prohrával. Po dlouhé době jsem měl štěstí a získal sekyru, kromě toho jsem měl pomocníka jednorožce, kterého mi ale záhy kdosi ukradl pomocí kouzla (tedy žádný koop), a Prince, který je ve vnějším pásu k ničemu. Pak jsem měl jednu zbroj a lektvar síly, to je vše. Někteří měli třeba 4 zbraně, které jim byly k ničemu, já jako Válečník, který by mohl používat dvě zbraně zároveň, jsem po dlouhé době získal jednu (sekyru). Ztracené životy a sílu jsem nakonec nabral jen díky tomu, že mě napadl Poltergeist, a já jsem postupně vyzobal prameny života a síly. Za celou dobu jsem získal jen dva zlaté, které jsem hned použil k obnovení životů. Někteří měli talisman, ale to byli ti, kteří zase neměli dost síly, aby šli doprostřed. A to jsme všichni souboje vyhledávali, žádným jsme se nevyhýbali. Jinak souhlasím, že když člověk už nějakou sílu či vůli získá, tak pak získat další už jde rychleji.

ad zlaté pravidlo: Protože jsem měl jen dvě vůle, v soubojích s duchy jsem riskoval, ale všechny souboje jsem prohrál, zbyl mi jeden život a žádný osud. Jinak ruka se mi neklepe a srdce v krku nemám :-).

ad kouzla: Takže říkáš, že pokud se hráči navzájem nenapadají, není to zábava? Kouzla typu "ukradni soupeři jeden předmět" používáme, ale když jsem měl kouzlo typu "zruinuj soupeře kompletně" (nepamatuji se na název), tak to jsem se je neodvážil použít, to by postižený pak už s námi dál odmítnul hrát. A kouzla typu "neviditelnost" mi připadají k ničemu, když potřebuješ bojovat, ne se bojům vyhnout.

ad ameritrash: Z mého hlediska je Talisman hra typu Člověče nezlob se pro dospělé (či dospívající), není toho moc, co bys mohl ovlivnit. Ale zbytek rodiny mám na to jiný názor, což je důvodem, že přes tristní výsledek jsme to zkoušeli hrát už asi popáté... Ale hlavně mi ta hra přijde silně nevyvážená, aspoň při našem způsobu hraní - je tam málo monster, na kterých by sedala získat síla a vůle, a spousta nesmyslných předmětů, pomocníků a událostí. Když se nedaří, tak není žádný alternativní způsob, jak se z toho srabu vyhrabat. Když někdo na začátku zaostane, tak se propast k ostatním už jenom zvětšuje.

Nicméně stále soudím, že je to naše chyba, jen nemůžeme přijít na to, v čem spočívá :-(.

15.3.2017 11:31:28

xarx
Pokud jsi vyzobal pramen síly, jak píšeš, tvoje síla se tím zvedla na 9, jestli dobře počítám (a to není zrovna málo; znám lidi, kteří dojdou na Korunu moci i s mnohem nižší hodnotou :-D), takže moc nechápu, co jsi ještě pohledával ve vnějším pásu.... To už byl nejvyšší čas navštívit Temného mága pro talisman a doběhnout si pro vítězství.

Nevím, které zaklínadlo ve hře dokáže "kompletně zruinovat soupeře", ale je pravda, že škodící kouzla jsou v naší skupině z nějakého podivného důvodu mnohem oblíbenější, než ta neškodná. A koneckonců i nedostatek peněz se dá řešit vymlácením nějakého toho měšce ze zásoby spoluhráčů, což neuvěřitelným způsobem utužuje mezilidské vztahy u hry :-D

Ad neviditelnost: Pokud máš vůli 2 a potkáš démona, třeba změníš názor na nepoužitelnost tohoto zaklínadla :-D

15.3.2017 13:04:52

délka :-)
Sice se to stalo jenom 1x a již je tomu dáávno (cca 15let), ale pamatuji si stále onen scénář, kdy jsme hru rozložili, rychle se otočily dveře do jeskyně a ségra, neschopná nás jinak porazit, se tam vydala (my jsme si s bráchou spokojeně farmili), měla štěstí na karty, na konci hodila 6, teleport ke koruně moci a bylo asi za 15 minut vymalováno :-D Tohle bývala její "taktika", která vyšla ale pouze 1x.

Jinak střízlivým odhadem se to dá dohrát za 90min, pamatuji se na "umělé" protahování, kdy jsme to hráli asi 3 hodiny a měli sílu/vůli kolem 18/18, to už pak nehážeš ani kostkama, vymetáš kde co a není to už ono.
Viděl jsem jedno pěkné house rule, kdy nesmíš mít víc síly/vůle, než 8 v základu (bez předmětů/pomocníků), protože to pak prostě není ono, když je u koruny moci Pán draků/démonů a ani si nemusíš házet....

16.3.2017 00:19:22

To xarx
trochu ot, ale vypadá to, že ta hra není moc pro vás... raději zkuste jiné hry, které se za a) dají dohrát v mnohem kratším čase, za b) je tam také nějaké rozhodovánía a není to jen o čisté náhodě a za c) není tam takový kýbl škození. na trhu toho není málo. A dovolím si mírně rýpnout do Duirina a jeho výroku "Někdo třeba nerad srandu a raději si škvaří mozek u eura.": Raději si zahraji hru já než ona mě a nemusím si nutně hned chtít škvařit mozek, ale stačí mi HRÁT. :-P :-D A co se týče toho, že Talisman a jeho atmosféra je jen prostředek k zábavě, tak k tomu dodám jen to, že se správnou skupinou lidí tě baví cokoliv, klidně i člověče :-) :-D Omlouvám se, nedalo mi to :-D
Edit pro úplnost: Abyste na mě hned nespílali jako na suchého eurařského snoba, tak jen dodám, že ameritrash hry mám rád, když se sejde parta a rozhodně jejich hraní neberu jako,něco špatného. Ano, může to být sranda. Ale už jsem hodně OT. Ono to ale beztak nepatří do otázek, takže trocha ot neuškodí :-D

16.3.2017 04:05:16 | Upraveno autorem (porovnej)

.....
Sice to neni uplne k veci, ale co me na talsmanu stvalo byl pohyb, chces jit do mesta a potrebujes hodit 1 a padne neco jineho tak behas jak debil okolo po jinych polickach a nic.

To je jak kdybych chtel jit na pivo do hospody a hledal vstup z kostela :-)

Jinak je talisman opravdu zavod :-)

16.3.2017 08:18:31

Ako hrať
Ak je pri tejto hre pocit, že sa niečo robí špatne a chce si niekto vyskúšať rôzne varianty hry za rôzne postavy a rôzne stratégie, možno by bolo dobre skúsiť Talisman: digital edition. Pred pár dňami bol na android v zľave pod 2 eura, prípadne do 10 eur na steame na PC (alebo pozrieť nejaké tie úložiská). UI počítačom ovládaných postáv je síce niekedy trocha divná, ale dá sa to prežiť. Výhoda je aj v tom, že kedykoľvek sa dá hra prerušiť a neskôr dokončiť. Pre tých čo moc neovládajú angličtinu je tu aj poľština. Ale samozrejme hranie so živými spoluhráčmi nenahradí na 100%.

16.3.2017 19:25:04

to matewr84
To bylo naprosto úmyslné rýpnutní do eura a už jsem jen čekal až se ozve nějaký suchý eurařský snob :D :D. Samozřejmě ti věřím, že se dá u eura skvěle bavit :D... *dusivý záchvat kašle*
A s tím Člověčem máš pravdu, já jsem to napsal dost blbě, ale takhle nějak jsem to i původně myslel :).

Ale taky si rýpnu: jakožto prapředek všech trpaslíků tě žádám, abys již nekomolil můj vznešený nick :D.

No jo, zase OT, nekamenujte mě... :)

Co se týče hlavního tématu, tak se naprosto přikláním k názorům Stefana234. Nejdu do Talismanu za účelem škodit, nýbrž za účelem vyhrát. Bohu(žel/dík) se to téměř dokonale kryje ;).

16.3.2017 23:05:18

Vybíráme z Bazaru

Massive darkness 2 KS upgrade pack ve fólii
Massive darkness 2 KS upgrade pack ve fólii
Akt. cena: 199 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas