Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Z-Man Games |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Pravidla
1) Tušíte někdo, jak se řeší, když už není k dispozici daný status nebo skill? Karty statusů jsou ve hře každá 4x a žetony skillů většina 3x a některé 4x. Asi se to prostě ignoruje, což?Pravidla
ad 1) V pravidlech je přímo napsané, že statusy a skilly nejsou omezené počtem komponent a pokud vám dojdou, mají si je hráči nějak poznamenat na kousek papíru nebo jiným způsobem (stalo se nám v obou hrách, kdy jsme hráli - chyběl nám skill Luck :-) ).
ad 2) Teď si nejsem jistý, ale můj osobní názor je, že každý status můžeš mít jen jednou a pokud ho máš dostat znova, tak ho nedostaneš. Ale opravdu si tímto nejsem jistý.
ad 3) Blessed dělá přesně to, co říkáš, prostě si ani nehážeš a vybereš si výsledek. Poté, co to takhle uděláš si ale musíš hodit kostkou, abys zjistil, jestli jsi o tenhle status nepřišel (je tam něco s tím, že nesmíš hodit číslo, které je vzdálené od zvoleného čísla o více než 1, ale teď nemám kartu před sebou).
Poklady a stupnice Story a Destiny
1) Chtěl jsem se zeptat, jak řešíte efekty pokladů - dostal jsem něco proti ifrítům v tom smyslu, že mi neublíží - poté jsem dostal encounter, ve kterém byl ifrít. Setkání jsem normálně vyřešil a dostal jsem naštěstí odměnu, ale jak byste to řešili v jiném případě? Ignorovali byste negativní efekty, nebo vzhledem k tomu, že by předmět nebyl uvedený na výběr u možnosti setkání, vyhodnotili byste jej v plné míře bez ohledu na následky?
2) na stupnici Story a Destiny jsou pole, která vám dají bonus - berete tento bonus pouze, když na pole "stoupnete", nebo stačí projít? Já bych řekl, že stačí projít vzhledem k tomu, že obdržené body se dá těžko ovlivnit...
Díky moc za návrhy...
kedrigen
2) urcite pri projiti, u destiny je to hlavne kvuli lehkemu zvednuti obtiznosti, nen? :)
Eyron a Kedrigern
Eyron:
1.viz Kadaver
2. Když už status máš, tak ho znovu nezískáváš
3. Blessed je dobré mít když používáš city encountery. Tam přímo vidíš, co si můžeš vzít, to se šikne.
Kedrigern:
1. Jak se jmenoval ten poklad? Mrknu na to.
2. Stačí samozřejmě projít, platí to od toho pole výš. (stejnětak by se měly bonusy odebírat, když na stupnici klesneš pod bod s bonusy)
kandelabr
1) já fakt nevím :-) Už si to moc nepamatuju... Ale kdyžtak se večer mrknu, pokud budu mít čas...
kandelabr
Tak se jedná o Protective Talisman...
Kedrigern
už se na to dívám. Text na kartě ti žádnou zvláštní schopnost nedává, říká jen, že je pravděpodobné, že se ti nic špatného nestane (you will LIKELY not suffer any adverse outcome...). Zkusil jsem namátkou potkat Démonickou ifrítku a zaútočit na ni a protective talisman tam byl jako jedna možnost mezi skills. čili ho můžeš použít jen když ti to kniha nabídne.Automaticky nic neanuluje.
kandelabr
Ok, díky, to jsem chtěl vědět - zajímalo mě právě řešení encounterů. Pokud je to tedy v knize uvedeno, tak není co řešit ;-)
Kedrigern, bod 2 (Story a Destiny) a Kandelabrova odpověď
No, já úplně nevím - u přičítání +1/+2 při setkáních to vypadá celkem jasně - máš tolik a tolik bodů destiny (doufám, že to nepletu a není to obráceně.. :) - přičti +1/+2
U story to je složitější.. já osobně to spíš vidím jako "odměnu získáš, když poprvé(!) projdeš políčkem/stoupneš na něj, při pohybu zpět, nic neztrácíš"
Citron
máš pravdu, ono oboje je možné, záleží asi na domluvě.
Citron
tak jsem to taky u story myslel, plně souhlasím ;-)
Pravidla - několik nejasností
Při dnešním hraním jsem vyvstalo několik nejasností, nicméně několik odpovědí jsem vyzvěděl z FAQ - viz http://www.zmangames.com/boardgames/files/arabian_nights/Tales%20FAQ%20v1.doc
Takže:
1) Pokud mám někde Origin marker a pak mám dát do hry třeba díky nově nabitém statusu opět Origin marker, žeton přemístím a současně zruším status, díky kterému jsem umístil žeton poprvé. Např. pokud mám Married a potom Outlaw, přemístím Origin marker podle Outlaw a zatrácím Married.
2) Poklad Celestial Planisphere nemůže krom Mekky a Baghdádu zničit žádné město, kde se nachází nějaký žeton.
3) Nechápu úplně Married. Jak probíhá to vracení po encounteru v jiném městě než je Origin? To tam mám prostě dojít? Nebo tam jen přemístím figurku, hodím kostkami a zase ji vrátím do původního města?
4) Nechávám si po smrti městské Encountery, nebo vyhazuju úplně všechno krom skillů a dosažených bodů?
Statusy Determined a Respected
Ještě pár dotazů k výše uvedeným statusům. Odkazují se k "award paragraph" - mám tomu rozumět jako odstavci v Knize, který končí konkrétní odměnou/postihem pro hráče?
A když se výše zmíněné karty odvolávají na kostku, je tím míněná kostka osudu (bílá se symboly +/-)?
Married (PJ)
Chápu to tak, že po Encounteru v jiném městě, než kde mám Origin, musím doklopýtat zpátky k drahé polovičce dříve než můžu zažít Encounter v dalším městě, kde nemám Origin. (Ale pokud bych se chtěl ještě toulat divočinou - nikdo mi v tom nebrání..
Respected, Determined
Řekl bych, že hodem kostkou je v tomto případě myšlen pouze hod normálními kostakmi (např. odstavec 652)
Co se týče Determined, je to asi tak, jak to říkáš..
PJ
Married:
proste pokud skonci tvuj tah v nejakem meste, ktere je mimo tvuj Origin, tak te to po Encounteru prenese zpet do tveho rodiste. Ber to tak, ze se pokazde vracis domu po svych toulkach. Treba na letajicim koberci, to je fuk. Jinak toto ani nejde hrat. Kdo by treba urcil cestu, po ktere se mas kolopytat zpet? Proste se preneses za svou zenou a detmi osklivejsimi nez tvuj pulhrby velbloud a je to :-) Je to trochu opruz, ale zase se muzes stat kalifem, mas dobre statusy apod.
rbx
Jasně, tak se to dá taky chápat a přijde mi to tak i hratelnější. Problém je, že FAQ toto jednoznačně neřeší a názory hráčů (zde i na BGG) se různí.
S Determined a Respcted to vidíš stejně jako Citron?
Married, Respected a Determined
Tak podle mě se Married hraje tak, jak říká Citron a ne jak říká rbx. Pokud máš setkání v nějakém městě, tak pak musíš po vlastních dojít domů za manželkou, než můžeš mít setkání v dalším městě (žádný teleport, pěkně pěšky). Nikdo neurčuje, jakou cestou se domů musíš vydat, prostě jdeš kudy chceš, akorát mezitím nesmíš skončit tah v jiném městě.
Respected se podle mě vztahuje jen na normální kostku, ne Destiny kostku. Takže tady jsem taky zajedno s Citronem.
Determined pokud si dobře vzpomínám, Ti umožňuje změnit reakci na setkání až po té, co se Ti prostě výsledek té první reakce nelíbí. Takže se to chová tak, že zjistíš, co jsi potkal, vybereš si reakci, vypravěč Ti přečte příslušný odstavec z knihy i s příslušným výsledkem a Ty se rozhodneš, jestli to je dobré a nebo bys raději vybral jinou reakci. Samozřejmě druhý výsledek už si musíš ponechat.
kandelabr
dle mého
je to přesně jak říká Kadaver. Taky to tak hrajem.
statusy
Ahoj,
nejsem si jistý podmínkami, za kterých se ruší některé statusy. Například u jednoho je, že se zruší, pokud budu mít součet destiny pointů a story pointů v libovolném poměru 4. Není mi jasné, jestli to znamená, že pokud mám víc než 4 (když ho získám), tak ten Status automaticky odhazuju, nebo jestli musím od okamžiku obdržení statusu získat story pointy nebo destiny pointy v hodnotě 4.
Obecně - pokud obdržím nějaký status, kterého se můžu zbavit v okamžiku, kdy splňuju nějaké podmínky, a já ty podmínky už splňuju, tak ho de facto ani neobdržím, protože ho hned zas můžu zahodit?
U některých je napsáno něco "pokud to už máš, tak...", ale u některých to není.
Víte někdo, jak se to řeší? Nebo jak to hrajete?
Nazdar,
vymysleli ste nejaký mechanizmus na obmedzenie miery náhody?
Caltarion postavil hospodu …a chodili mu tam lidi. ;-)
Chápu na co narážíš. Já “omezuji náhodu”, že si každý vezme jednu pokročilou schopnost jako bonus do startu. Jinak mi to přijde zbytečné u hry založené na čisté náhodě, pocitech a právě prožívaných příbězích. Asi jako přidat do šachů házení kostkou.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Robinson Crusoe EN +doplňky
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 6 dnů