nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Summoner Wars: Války Vyvolávačů

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: MindOK
Plaid Hat Games
Autoři: Colby Dauch
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Chorál ochromení

Ahoj,
zázrakem se mi podařilo sehnat vše co je v češtině a pomaličku se dostáváme se ženou do hry. Mám ale pár otázek kvůli kterým jsme se přeli (a samozřejmě moje arumenty nebere jelikož si to upravuju tak jak se mi hodí :-D ) tak budu rád za případné potvrzení:

1. Hrál jsem za mentalisty a svojí paralyzérkou jsem stál vedle nepřátelské jednotky pralesních ellfů - žena použila chorál ochromení s tím, že to zruší schopnost paralyzérek což mi přijde jako blbost. Myslím si, že v tomto případě proti této jednotce nemá chorál žádnou účinnost jelikož paralyzování probíhá na začátku jejího tahu (takže už jednotka paralyzovaná je) a událost končí opět na začátku jejího dalšího tahu což znamená znovuseslání mentálního šoku a opět se nemůže hýbat. Je to tak?

2.Žoldnéři - chápu správně přidání karet žoldnéru do jiného balíčku tak, že jich prostě 6 přidám a neodebírám žádné?

Díky za případné potvrzení.

27.3.2020 06:18:44

...

1. Myslím, že pravdu měla manželka.
Promiň, pokud bude odpověď příliš rozvláčná, chtělo by to si přesně popsat situaci.
Na tahu je manželka hrající za Pralesní elfy. Některé její jednotky sousedí s Paralyzérkami. Normálně by tyto její jednotky nemohly ani útočit, ani se pohybovat. Ve fázi událostí zahraje manželka Chorál ochromení. Tím se ruší všechny zvláštní schopnosti všech tvých jednotek, tedy to, co je na jejich kartách popsáno. Samozřejmě se tím ruší i schopnosti Paralyzérek. Ve svém tahu může tedy manželka všemi svými jednotkami pohybovat i útočit normálně. Poté přijdeš na tah ty a stále ještě nemůžeš využívat žádných zvláštních schopností svých jednotek, můžeš jimi však pohybovat a útočit, to zvláštní schopnosti nejsou.
Poté přijde na tah manželka a efekt Chorálu ochromení končí, tedy její jednotky sousedící s Paralyzérkami už jsou opět paralyzované.
2. Ano. V pravidlech není nic o vyndavání jiných karet, takže se nic nevyndává.

Překladatel pravidel nejen pro fu Mindok

| 0 | 29.3.2020 09:20:15

...> Pleteš se.
"Nemají žádné schopnosti" znamená, že se ty schopnosti ruší. Nevím, proč si myslíš, že ne. V každém případě tě mohu ujistit, že když jsem ten český text psal, myslel jsem to tak.
Nemá smysl to složitě překombinovávat a teoretizovat.
Prostě Paralyzérky nejsou imunní vůči chorálu jen proto, že jejich schopnost nepůsobí v jejich tahu, ale v cizím.
Je to tak, jak píšu výše. Doporučuji poslouchat manželku. Ve všem. To je cesta ke štěstí, můžeš mi věřit, mám to vyzkoušené :-). - karel

Situace> Popsaná situace je správě. Po zahrání chorálu ochromení vycházím z tohom, že je tam napáno: ,,Všechny jednotky jednoho z vašich soupeřů nemají až do začátku vašeho příštího tahu žádné zvláštní schopnosti a nemohou ani žádné dodatečné schopnosti zíkat". Není tam tedy psáno, že se schopnost ruší. Schopnost paralyzérek ,,Mentální šok" je potom popsána:,, Běžné nepřátelské jednotky, které na začátku svého tahu sousedí s touto jednotkou, se v tomto tahu nemohou pohybovat ani útočit (ani kdybyste nad nimi v tomto tahu převzali kontrolu, kdyby byly přemístěny, jakož i bez ohledu nato, co se během tahu stane s paralyzérkami)"

Jelikož potom postupuji podle posloupnosti:
1. Jednotka pralesních elfů stojí vedle mých paralyzérek na začátku tahu elfů a je tudíž paralyzována.
2. Událost je zahrána až jako třetí v pořadí a nestojí na ní, že schopnosti ruší nýbrž od této chvíle jsou v podstatě nefunkční.
3. Konec nepřátelského tahu
4. V mém tahu nemůžu používat schopnosti, což se paralyzérek netýká.
5. Začíná opět tah elfů, schopnost karty událostí už je neaktivní a tudíž sousední jednotka je opět paralyzována.

Opravte mě jestli se pletu.

Děkuji
- CesarCincli