Summoner Wars: Války Vyvolávačů

xxxxxxxxoo hodnoceno 310x (Seznam vlastníků)

Summoner Wars: Války Vyvolávačů - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Colby Dauch
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Chorál ochromení

Ahoj,
zázrakem se mi podařilo sehnat vše co je v češtině a pomaličku se dostáváme se ženou do hry. Mám ale pár otázek kvůli kterým jsme se přeli (a samozřejmě moje arumenty nebere jelikož si to upravuju tak jak se mi hodí :-D ) tak budu rád za případné potvrzení:

1. Hrál jsem za mentalisty a svojí paralyzérkou jsem stál vedle nepřátelské jednotky pralesních ellfů - žena použila chorál ochromení s tím, že to zruší schopnost paralyzérek což mi přijde jako blbost. Myslím si, že v tomto případě proti této jednotce nemá chorál žádnou účinnost jelikož paralyzování probíhá na začátku jejího tahu (takže už jednotka paralyzovaná je) a událost končí opět na začátku jejího dalšího tahu což znamená znovuseslání mentálního šoku a opět se nemůže hýbat. Je to tak?

2.Žoldnéři - chápu správně přidání karet žoldnéru do jiného balíčku tak, že jich prostě 6 přidám a neodebírám žádné?

Díky za případné potvrzení.
27.3.2020 06:18:44

...
EDIT:
Moc se omlouvám, pravdu má BTK a Mnauk, viz níže.
Ten chybný text, co byl uveden zde, raději mažu, aby nikoho nemátl. Pokud by to šlo, smazal bych i svůj koment pod tímto postem.
BTK, díky moc za vysvětlení, beru jako připomínku, že nemá smysl, abych se pouštěl do poučování, když hru nemám nahranou a v krvi. Autorství překladu v tom nepomáhá vůbec.
Ještě jednou se omlouvám.
Přesto platí, že manželku je lepší poslouchat, má to i vedlejší kladné účinky :-).
Doufám, že mi odpustíte.
KONEC EDIT.

29.3.2020 09:20:15 | Upraveno autorem (porovnej)

Situace> Popsaná situace je správě. Po zahrání chorálu ochromení vycházím z tohom, že je tam napáno: ,,Všechny jednotky jednoho z vašich soupeřů nemají až do začátku vašeho příštího tahu žádné zvláštní schopnosti a nemohou ani žádné dodatečné schopnosti zíkat". Není tam tedy psáno, že se schopnost ruší. Schopnost paralyzérek ,,Mentální šok" je potom popsána:,, Běžné nepřátelské jednotky, které na začátku svého tahu sousedí s touto jednotkou, se v tomto tahu nemohou pohybovat ani útočit (ani kdybyste nad nimi v tomto tahu převzali kontrolu, kdyby byly přemístěny, jakož i bez ohledu nato, co se během tahu stane s paralyzérkami)"

Jelikož potom postupuji podle posloupnosti:
1. Jednotka pralesních elfů stojí vedle mých paralyzérek na začátku tahu elfů a je tudíž paralyzována.
2. Událost je zahrána až jako třetí v pořadí a nestojí na ní, že schopnosti ruší nýbrž od této chvíle jsou v podstatě nefunkční.
3. Konec nepřátelského tahu
4. V mém tahu nemůžu používat schopnosti, což se paralyzérek netýká.
5. Začíná opět tah elfů, schopnost karty událostí už je neaktivní a tudíž sousední jednotka je opět paralyzována.

Opravte mě jestli se pletu.

Děkuji
- CesarCincli

...> Pleteš se.
"Nemají žádné schopnosti" znamená, že se ty schopnosti ruší. Nevím, proč si myslíš, že ne. V každém případě tě mohu ujistit, že když jsem ten český text psal, myslel jsem to tak.
Nemá smysl to složitě překombinovávat a teoretizovat.
Prostě Paralyzérky nejsou imunní vůči chorálu jen proto, že jejich schopnost nepůsobí v jejich tahu, ale v cizím.
Je to tak, jak píšu výše. Doporučuji poslouchat manželku. Ve všem. To je cesta ke štěstí, můžeš mi věřit, mám to vyzkoušené :-). - karel

Nepleteš se> Protože neumím editovat komentáře pod příspěvky, dodám i sem - Pletu se já. Všechny ty plky, co jsem tu uvedl, jsou špatně. - karel

re:
Ahoj,

dovolím si v bodě 1. nesouhlasit s překladatelem :)

CZ překlad:
"(ani kdybyste nad nimi
v tomto tahu převzali
kontrolu, kdyby byly
přemístěny, jakož i bez
ohledu na to, co se
během tahu stane s
paralyzérkami)."

Nevím, jak si to Karle myslel, ale mně z toho vyplývá stejný závěr jako psal CeasarCinsli. Právě z toho textu, že je úplně jedno, co se paralyzérkám stane, vyplývá, že efekt "Mentální šok" je na nich nadále nezávislý. Jednotka se dostane do šoku a nadále v něm setrvává.

Ten překlad je výborný, nejen u této karty, a rozšiřuje původní originální texty o vysvětlivky.

Originál na kartě:
"STUN: Common enemy Units that begin a turn adjancet to this Deceiver cannot move or attack during that turn"

Je také jasný. Jednoduše dojde k efektu, který nastaví stav jednotky na STUN a není už na původci stavu závislý.

Ještě přikládám odkaz na FAQ:
https://www.plaidhatgames.com/images/games/summoner-wars/faq22.pdf

- 2.1.3.0 Deceivers
- 2.8.5.0 Negation

Takže na konkrétním případě vs. "Chorál ochromení":
- když jej vyvoláš, má efekt na nepřátelské jednotky, ale tvoje jednotky jsou jím nedotčené, zůstávají ochromené
- když začínáš nové kolo, nejdříve je ukončen efekt ChO, pak začínáš tah a tvoje jednotky jsou znovu ochromeny

Měj se a užívejte si tuto skvělou hru plnou překvapivých možností :)

Petr

3.4.2020 16:55:31

btk

Názor pomocného překladatele SW

ad 1) CesarCincli a Mnauk mají pravdu. Jednoky pralesních elfů (tedy ty běžné, na hrdiny Paralýza nepůsobí) se zahráním Chorálu zpětně "neodparalyzují", pouze Paralyzérky ztratí dočasně svou schopnost. FAQ mluví jasně, český překlad je v pořádku.

ad 2) Tady pozor, použití žoldnéřů v balíčku se řídí pravidly pro deckbuilding a rozhodně se jen tak nepřidávají ke kartám v existujícím balíčku. Stručně - v každém balíčku musí být 1 vyvolávač, 9 událostí, 3 zdi, 18 běžných jednotek (maximum 10 jednoho typu) a 3 hrdinové (každý jiný). Pokud se používají žoldnéři, nahrazují již existující karty stylem běžná jednotka za jinou běžnou jednotku, hrdina za hrdinu. Omezení jsou: maximum 6 žoldnéřů v balíčku a v balíčku musí navíc zůstat karty pro počáteční setup.

3.4.2020 18:38:27

Vybíráme z Bazaru

Architekti záp. král. sběratelská krabice + promoo
Architekti záp. král. sběratelská krabice + promoo
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas