Studená válka 1945–1989

xxxxxxxxxo hodnoceno 544x (Seznam vlastníků)

Studená válka 1945–1989 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, strategická, diplomacie
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Ananda Gupta
Jason Matthews
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Late War Scenario for Twilight Struggle

Přestože jsem spolu se Sasou autorem české verze pravidel TS, tak se chci zeptat nějakého odborníka (asi i sasy) na tenhle scénář. Chtěl bych si ho zahrát, abych doma eventuelně zkrátil dobu hry, ale narazil jsem na nejasnosti rozložení bodů vlivu při setupu hry.

Jaké má být počáteční rozložení vlivu u:
Denmark Norway
Israel Iran Pakistan Turkey
Zaire Somalia Kenya Nigeria

pak u:
Nicaragua Panama Haiti Honduras

pak u:
Dominican Republic

pak u:
E. Germany Poland Hungary Czechoslovakia
Bulgaria Cuba North Korea
Iraq

pak u:
India Afghanistan
Libya Algeria Ethiopia Zimbabwe

U některých zemí není jasné, který poměr hodnot vlivu (US#/Sov#) patří ke kterým zemím?
7.6.2010 15:29:28

Late war scenario
Nevím jestli sem odborník na TS, ale myslím si, že by to mělo být uděláno následovně: Hned nad těmi zeměmi se píše:"Žetony vlivu v minimálním množsví k ovládnutí otočené na stranu kontroly kromě uvedených jako (USA#/SSSR#)", což znamená, že u všech zemí, které má kontrolovat USA nebo SSSR musíš dát takový vliv USA nebo SSSR, kolik je číslo stability dané země. V případě Dánska to bude 1 žeton v hodnotě 3. Pokud následuje za zemí závorka dáš tam tolik vlivu USA (číslo vlevo) a SSSR (číslo vpravo do lomítka), kolik je tam napsáno. Tzn. na západní Německo umístíš 5 vlivů USA a 1 vliv SSSR (protože číslo stability Z. Německa je 4 , tak ho USA stále ovládá).

PS: Nezapomeň až budeš hrát, že když umisťuješ žeton vlivu do země ovládané soupeřem, stojí tě to DVA operační body :=))))

8.6.2010 15:59:03

to sasa
Já jsem ale lama, teď jsem to konečně pochopil. To je to, že jsem si tu větu nad výčtem států pořádně nepřečetl. Já furt dumal, že vždycky jedna závorka (US#/SOV#) patří k výčtu více států. Díky moc, že se mi mohlo rozsvítit.

PS: Můj největší problém v TS (umísťování žetonu do soupeřem ovládané země) si napíšu velkým písmem na strop a před spaním si to budu číst místo počítání oveček :).

9.6.2010 08:56:13

dotaz
v pravidlach sa pise, ze pokial USA ukonci hru kartou "Wargames" musi dosiahnut aspon 20 bodov.... ako je to mozne pokial 6 VP odovzda protihracovi? V momente ked predsa niekto dosiahne 20 bodovu hranicu vyhrava automaticky, nie????

4.2.2011 12:21:38

to gaspar
Kde přesně se to píše?

4.2.2011 12:50:58

sasa
str 12 deluxe edition.... ohladne late war scenara

Po desátém kole nastane závěrečné bodování. Jestliže USA
zahrály „Válečné hry“ musí dosáhnout více než 20 vítězných
bodů, jinak zvítězil SSSR.


wargames predsa ukoncia hru okamzite, nie?

4.2.2011 12:55:37 | Upraveno autorem (porovnej)

20+
V originále je : After Turn 10 final scoring or if US plays WARGAMES event,
US must have 20+ VP or Soviet player wins.
Jestli to neznamená, že po konečném bodování musí mít US 20+ VB, jinak vítězí SSSR. protože mi to jinak nedává s kartou Wargames smysl.

4.2.2011 16:53:58

sasa
v tom prípade karta Wargames v podstate zaručuje výhru pre ZSSR, nie? Nie je tam len preklep a USA musia mať 2+ VB na konci, aby zvíťazili? (čiže by im nezaručovalo víťazstvo, ak by mali 1 alebo 2 VB...)

Ako sa vlastne hraje udalosť Wargames v priebehu hry?

4.2.2011 18:13:48

to pecovarhy
ten kto ju zahra ako event da superovi 6 VP a okamzite ukonci hru bez zaverecneho bodovania. Tak to hravame my. Posledne som vdaka nej vyhral v predposlednom kole o 1 VP za Rusa. To ma vytiahlo z brindy. Keby sme to hrali dalej seredne by som prehral.

4.2.2011 18:26:18

Gaspar
Čiže mal si náskok 7 VP, Defcon bol na 2, ale situácia sa zvrhávala... Zaujímavé, malo by to byť podľa mňa umiestnené v pravidlách v odseku, kde je uvedené, za akých podmienok hráč vyhráva resp. prehráva hru. V odseku 10.3 pravidiel sú iba 4 spôsoby -
1. Kontrola Európy pri jej bodovaní
2. Dosiahnutie 20 bodov kedykoľvek
3. Prehra zapríčinením pádu Defconu na 1
4. Záverečný stav na počítadle VB po desiatom kole

Mal by tam teda byť aj bod
5. Kedykoľvek po zahraní karty Wargames č. XY, ak sú splnené jej podmienky a hráč chce ukončiť hru.
Resp. ešte aj bod
6. V prípade, že kartu Wargames v priebehu hry odohral hráč USA, potom pri záverečnom hodnotení musí mať na stupnici VB aspoň 3 VB (ak je tam preklep s tým 20+)

4.2.2011 18:35:51

ešte k Wargames
To musí byť slušné napätie, ak niekto vstupuje do kola, kde je už Wargames v obehu, so stratou viac ako 6 VB... :-)

Nehovoriac o tom, že treba uchovať do konca hry informáciu, kto v priebehu hry zahral Wargames...

Zaujímavá karta, teší ma, že sú na nej šachy... :-)

4.2.2011 18:40:06 | Upraveno autorem (porovnej)

pecovarhy
ano presne tak to bolo. ale mne tato karta prave pride ako trosku velky random. stale rozmyslam ci som ju spravne pochopil.
BTW celkom nechapem co myslis vetou "Nehovoriac o tom, že treba uchovať do konca hry informáciu, kto v priebehu hry zahral Wargames..."
Wargames predsa hru okamzite ukoncia.

Konecne som sa dostal k pravidlam v anglictine (v praci v kompe mam len tento ceskz preklad). Objavil som odpoved na moju povodnu otazku. Pochopil som. V tomto scenariu neni mozne vyhrat dovrsenim 20 bodov. Vyhrat sa da jedine tak ze sa zahraju Wargames, alebo po 10 kole a po bodovani. USA vsak vyhrava iba v pripade ze ma 20 alebo viac bodov.

4.2.2011 18:57:59

Gaspar
Vychádzam z toho (možno mylne), že Wargames NEMUSIA ukončiť hru. Platí iba, že hráč, ktorý ich zahráva MÔŽE ukončiť hru. No a ak má platiť podmienka víťazstva, ktorú nižšie cituje sasa, potom zákonite musíš vedieť, kto presne zahral Wargames, pretože iba v prípade, že to boli USA, tak musia mať 20+ VP, aby vyhrali. Uff, nie je ľahké sa v tom orientovať, dúfam, že to spolu uvedieme na správnu mieru.
Dík

4.2.2011 19:08:22 | Upraveno autorem (porovnej)

nie nechapeme sa
ked zahras Wargames ako event okamzite ukoncis hru. (preco inak by si ju hral ako event)

V scenariu "Late War" ukonci tiez hru. Ale na rozdiel od zakladnej hry ked vyhravas uz pri +1VP v tomto scenariu ako American musis mat minimalne 20 bodov aby si vyhral. Mne to prislo divne, lebo po dosiahnuti 20 VP predsa hru ukoncis, ale po precitani anglickych pravidiel som pochopil, ze pri hrani tohto scenaria to neplati. tu sa pri dosiahnuti hranice 20 bodov hra neukonci. Jedine dve moznosti ukoncenia je koniec 10 kola alebo prave Wargames.

4.2.2011 19:17:04

to all
dobre vedieť...tiež som to veľmi nechápal...našťastie to vyzerá, že tento variant nebudem musieť hrať asi nikdy. už mám za sebou cca. 30 hier a tie karty poznám celkom dosť a málokedy sa stane, že by sme nešli do late war :-) akokoľvek. twilight struggle je vynikajúca hra.

4.2.2011 19:24:21

Gaspar
No, nemám prax, ale viem si predstaviť situáciu, keď Wargames chcem odohrať ako event, a zároveň neukončiť celú hru - napr. preto, aby som sa tejto karty raz a navždy zbavil, ak sa situácia na VP stupnici nevyvíja najlepšie (t.j. prehrávam o viac ako 6 bodov).
Je tam tá veta podmieňovacia, a myslím, že kartu môžem odohrať ako event, aj keď je napr. Defcon 3 a viac, s tým, že ju rovno odhadzujem z hry, bez akéhokoľvek efektu.

Myslim, že je viac podobných kariet v hre - v zmysle, že ich zahrám ako event, pretože je to pre mňa nepríjemná karta a za momentálnych okolností sa jej efekt aj tak nevykoná. Neviem uviesť príklad, ale som si istý, že také sú.

4.2.2011 21:37:04 | Upraveno autorem (porovnej)

to pecovarhy
príklad takej karty je napr. trumanova doktrína :-)

4.2.2011 22:50:06

odehrání karty
Nevím jestli můžeš odehrát Wargames jako event pokud není DEFCON na 2. Pravidlo 7.2 říká: "Jestliže se událost stane neodehratelnou z důvodu situace nebo zákazu jiné karty událostí, může být stále využita operační hodnota karty".
Situace je, že musí být DEFCON na 2 a není. To samé i u Trumanovy doktríny, pokud není žádná neovládaná země v Evropě v které je SSSR.

5.2.2011 09:17:16

sasa
truman moze byt hrani aj ked neurobi ziadny efekt. niesu na karte ziadne podmienky. u Wargames je podmienka ze Defcon musi byt na 2. Takze Trumana sa takymto sposobom mozes elegantne zbavit bez efektu ale karty Wargames podla mna nie.

5.2.2011 11:31:29

to gaspar
Jojo máš vlastně pravdu. Truman ano Wargames ne.

5.2.2011 11:36:57

wargamas
ale ked nad tym rozmyslam.... pozrel som si tu kartu teraz v originale. Je tam naozaj v texte, ze pokial je Defcon na 2, MOZES ukoncit hru. Bud ma pecovarhy pravdu a mozes ju stopit ako event (a nevyuzit ju na Ops - co mi pride tiez blbost lebo v Late War faze je minimalna sanca ze sa este vrati do hry) alebo je formulacia textu na karte velmi nestastna a chcelo by to mrknut nejake FAQ alebo nadhodit otazku na BGG...

5.2.2011 11:42:54

FAQ
Ve Faq se uvádí, že ji nelze použít jako událost pokud je DEFCON 3-5.

Jediná logická vysvětlení té formulace vítězství ve scénáři jsou dle mě následující:
1) Wargames se hraje podle běžných pravidel a podmínka 20+ platí pouze pro závěrečné bodování
2) Hra nekončí pokud někdo dosáhne 20 VB. Potom musí mít USA po zahrání Wargames a odečtení 6 VB za Wargames 20+ aby vyhrál.
3) Soudruzi z NDR někde udělali chybu

5.2.2011 11:54:44

sasa
FAQ som nepozeral, takze trochu zla formulacia textu na karte.... dobre vediet.
a co sa tyka scenaria "Late War"....
je viac nez iste ze odpoved c.2 je spravne

5.2.2011 12:16:05

Vybíráme z Bazaru

Mars Teraformace + overlay
Mars Teraformace + overlay
Akt. cena: 730 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas