Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Současnost |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, diplomacie |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Ananda Gupta Jason Matthews |
Rok vydání: | 2005 |
Sdílej: |
dotaz k pravidlam
caf,mohol by mi pls niekto vysvetlit jeden problem?v pravidlach sa pise,ze ked zahram kartu operacie a ta spusti udalost supera,tak sa ihned udalost vyhodnoti.v kapitole 5.0 v priklade 4 je uvedene,ze ak Zssr hrac zahra kartu Star Wars,tak udalost je bez efektu,lebo USA je vpredu na Space track.lenze ak som prelozil kartu Star Wars spravne,tak znie:ak je Usa na Space track pred Zssr,tak si vezmi kartu z odkladacieho balicku ...atd.Luke
Myslím si, že to hrajete dobře. Osobně jsme s tou situací neměl nikdy problém. Jednak snížení DEFCONu na 2 zabraňuje dělat coup attempt v Evropě, Asii a Středním východě. Což může být někdy dobré pro držení pozice. A za druhé 2 va body na vojenských operacích můžeš kompenzovat jinak.
K zvýšení DEFCON můžeš využít nějaké karty, ale podle mě jde o to spíš vnutit protihráči jiný styl hry. Osobně si nedovedu představit, že bych na tuhle taktiku vyhrál.
Luke
Parxel
Je to asi poze náš osobní názor. V počátcích hry je to vybalancované, ale pokud se hra zvrtne do late decku, začíná níže zmíněná strategie bolet. Jsou to čisté VP pro Rusa+ škodění. Pokud se náhodou v "křeči povede Američanovi DEFCON zvýšit kartou, Rus hraje opětovně Coup atempt. Pokud vím tak v balících za Američana zas není tolik karet, které by zvedaly o víc jak 2 úrovně. Nicméně se už těším na další hru. Zas tolik odehráno nemáme, je možné, že to jsou pouze nováčkovské problémy, které budou časem odstraněny.
Luke
Je to přesně jak říkáš. Pokud rus nedělá chyby a hraje dobře, tak američan nemá moc šancí si military operations zvednout a automaticky ztrácí body, pokud mu samozřejmě nepřijde karta, která umožňuje military zvednout přes event. Moje osobní poznání je to, že rus vyhrává automaticky pokud američanovi nejdou karty hodně dobře a rusovi hodně špatně ... prostě dobrá karetka, ale za vyváženou strategickou hru to nepovažuji. Je to můj osobní názor, nehodlám o něm polemizovat :).
to luke
Američan má možnost udělat pokus o převrat v NEklíčové zemi (při DEFCONu 2 - mimo Evropu, Asii a Blízký východ), což nesnižuje DEFCON, ale přináší vojenské operace. Pokud je DEFCOn na 2 tak mu stačí použít jen jednu kartu s OP 2 a má vystaráno.
to sasa
Pokud mu rus dá nějaký žeton do neklíčové země samozřejmě ... ale proč by to rus dělal :)
re: to sasa
Třeba proto, že na dominanci potřebuješ ovládat i jednu neklíčovou zemi.
to tacud
No ... ale nepotřebuješ dominovat v zemích, kde je povolen převrat :)
tacud
to Tangram
10.1.1 Scoring - sekce Domination:
... A superpower must Control at least one non-Battleground
and one Battleground country in a Region in order to
achieve Domination of that Region.
Což si vykládám tak, že pro dominanci v regionu tam musíš ovládat aspoň jednu neklíčovou zemi.
to tacud
Znám pravidla. To nevylučuje co jsem řekl :) ... nepotřebuju dominovat ve všech regionech, jako rusovi stačí mi dominovat ve třech (Evropa, Asie, Blízký Východ) ... tam si američan převrat nedovolí. Ve zbytku světa obsadím klíčové země. Američan prostě převraty dělat nebude. Tečka.
tacud
to Tangram
To zní jako dost impozatní taktika - počítáš ale s tím, že by američan i sem tam něco zahrál:-) Zdominovat tři hlavní regiony a obsadit klíčové země ve zbytku - v tom případě tě opravdu už asi nemusí trápit nějaký americký pokus o puč...
Pochopil jsem co chceš říct, ale myslím si, že to není moc proveditelné a pokud se vrátím k začátku diskuze, tak si myslím, že rus sem-tam obsadí i neklíčovou zemi mimo Evropu, Asii a Blízký východ.
to tacud
Bohužel hovořím z trpké zkušenosti. Hraju hlavně za američana a proti mě stojí člověk, který chyby nedělá a taktiky má zmáknuté :). Jiste i američan má občas své dny :)
Cil: nedat Americanovi vojenske operace
Jako jeden ze svych cilu behem hry za Sovety pokladam znemozneni americkych prevratu vsemi moznymi zpusoby. Mimo Battlegroundy si zetony pokladam velice nerad, cimz odkazuji Americana pouze na Eventy, umoznujici zisk vojenskych operaci.
Jak spravne rika Tacud - znemoznuje mi to dominanci. Mno a? Pokud kontroluji vice Battlegroundu, ziskam tak jako tak vice bodu. Pokud kontrolujeme plus-minus stejne, necham Americana ztracet body tim, ze nema vojenske operace.
Nefunguje to tak donekonecna a pokazde, nicmene povazuji za jeden z klicovych bodu taktiky znemoznit Americanovi prevraty.
Existuje samozrejme zbran proti teto taktice, ale tu necham na laskavem ctenari. :P
Zbraň
samozřejmě známe a snažíme se ji použít, co už američanovi zbývá v téhle hře, než totání defenziva.
Dotaz na Bear trap
Co se stane, když je předposlení akce kola a amík dal rusovi Bear trap. Rus má teď přes sebou poslední akci kola a má v ruce bodovací kartu a ještě jednu normální kartu hodnoty 3. Má přednost bodovací karta, nebo musí rus podle popisu bear trap jednu kartu zahodit a házet kostkou?
dotazy
Po prvni zkusebni hre bych mel taky par dotazu:
1) Defcon status je na 2, je posledni akcni kolo a na tahu je US hrac. Jako jedina karta mu zbyla Lone Gunman (US Player reveals his hand. Then the USSR may Conduct Operations as if they played a 1 OP Card) a hraje ji jako operaci, coz USSR hraci spusti jeji event. Jelikoz US hrac nema zadnou kartu, tak nic neukaze, ale USSR hrac ma nyni moznost pouzit 1 operacni bod. Pouzije ho k prevratu v klicove zemi (ve ktere to neni znemoznene defcon statusem) a posude defcon na 1, coz zpusobi nuklearni valku a okamzitou prohru US hrace. Je to tak?
a 2) je tak trochu soucasti kolegy pode mnou. USSR hrac zahraje Quagmire, znamena to, ze na zacatku kazdeho akcniho tahu US hrace, tento hrac odhodi kartu s hodnotou 2 a vice, nasledne si hodi kostkou: pokud padne 1-4, Quagmire se zrusi a odstrani ze hry. Pokracuje pak US hrac dal ve svem akcnim kole nejakou akci? A v pripade, ze mu padne 5-6 a Quagmire zustava nadale ve hre, taktez pokracuje ve svem akcnim kole zahranim nejake akce? My to hrali tak, ze v kazdem pripade US hrac normalne odehraje svoji akci.
Predem diky.
asashi77
1) ano prohraje hráč US. Pravidlo 8.1.5.jasně říká, že: Hráč zodpovědný za pokles úrovně na stav 1 (hráč na tahu), prohrává hru.
2) Postup při Quagmire: 1. akční tah - US odohodí kartu 2 a vyšší a hodí si kostkou. Tím jeho tah končí a hraje SSSR, bez ohledu na to co padlo na kostce.
2. akční tah. Podle toho co padlo na kostce v jeho tahu 1. Když 1-4 - hraje normální tah, když 5-6 opakuje předchozí postup.
ad Defcon
1) ano, skutečně je to tak, jen doplním sasu: Hráčem "zodpovědným " za pokles Defconu je hráč, který je aktuálně na tahu:
8.1.3. Jestliže DEFCON se dostane na úroveň 1, vypukne nukleární válka a hra končí
okamžitě. Hráč na tahu je odpovědný za pokles značky na úroveň 1 a pohrává
hru.
Příklad:USA zahrají „Olympijské hry“ a DEFCON je na úrovni 2. Hráč SSSR bojkotuje hry.
DEFCON klesne na úroveň 1 a začne nukleární válka. USA jako hráč na tahu prohrává hru.
tacud
jaktože ti nikdo neodpověděl ? :D
Já bych to viděl tak (podle pravidla 10.1.5, které má absolutní přednost před vším, a taky podle FAQ, kde se řeší podobná situace s Missile Envy), že musíš hrát skórovací kartu a Bear Trap ti zůstane, a budeš ho řešit až při akcích příštího kola (míněno kolo jako "Game Turn", tj. až po další Headline fázi). Headline fáze není medvědí pastí ovlivněna (dle FAQ u karet).
FAQ:
Q. There are a number of cards, Missile Envy and Aldrich Ames among others, that require a player to play or discard particular cards. If this happens near the end of the turn, and that player has scoring cards in his hand, you could reach the situation that by obeying the event text, you would have to hold the scoring card, which would violate the text on the scoring cards (and the rules). How should this be handled?
A. The rules state that scoring cards must be played. This rule has precedence over other text. So, for instance, if a player has two cards left and one of them is a scoring card, when his opponent plays Missile Envy and takes the other card, then the player would still have to play the scoring card and hold Missile Envy. In this case he would be required to play Missile Envy for Operations points in the first Action round of the next turn.
odhození karty
Pokud hráč dejme tomu za USA zahreje událost, která přikazuje hráči za SSSR odhodit kartu s hodnotou dejme tomu 3, hraje se to tak, že hráč za SSSR to odhození karty provádí v rámci svého tahu, a kartu neodhodí jen tak na prázno, ale operační body na ní použije k nějaké akci? A v případě že karta zahraná SSSR pro odhození ale týká USA, tak se použijí body i událost, že?
odhození karty
V předchozím případě
A) hráč SSSR odhodí kartu okamžitě, tj. v tahu USA a tudíž, žádné její akční body ani událost na ni popsanou neprovádí. Prostě ji zahodí bez možnosti s ní cokoli jiného dělat.
B)nerozumím té druhé části (poslední věta)-asi to bude tím vedrem "=))
sasa
Díky za radu. Ta druhá část je bezpředmětná, pokud platí to co si mi napsal. Mě trošku mate totiž tahle část pravidel:
Jestliže karta zahraná jako událost vyžaduje zahrání nebo
odhození jiné karty určité hodnoty, karta s vyšší hodnotou
bude vždy stačit ke splnění požadavku.
PŘÍKLAD: Karta „Quagmire“ vyžaduje, aby USA odhodily
kartu v hodnotě 2 operačních bodů. Jestliže USA zahrají kartu
se 3 operačními body, požadavek bude splněn.
vyšší hodnota
Jde o to, že pokud máš odhodit kartu s hodnotou min. 2 a ty chceš odhodit kartu s hodnotou tři - tak můžeš.
dodatek
Mate mě tam to slovo zahrají. ..........jestliže USA zahrají kartu se 3 .......
Quagmire
Quagmire (Bažina) a past na medvěda (tuším, že v orig. Bear trap) jsou dvě karty, kdy hráč, proti kterému je karta namířena odhazuje dotyčnou kartu až na začátku svého tahu, ale platí to samé co pro ostatní odhazované karty - nic z ní nemá..
sasa
Jenom pro ujištění, když ale odhodím kartu kde událost se týká protihráče, tak tam ta událost nastane, že?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Heroes of Normandie Big Red One + Bloody Omaha
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 13 dnů