Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 7 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | budovatelská, válečná, diplomacie |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | Eagle Games Warfrog |
Autoři: | Martin Wallace |
Rok vydání: | 2004 |
Sdílej: |
pravidla
dneska hra v peti, myslim ze jsme vsechno pochopili spravne, ale neni me jasne.pravidla
Je otazka o jakou spojeneckou podporu se jedna.
Pokud myslis podporu od jineho hrace, ktery je s tebou v alianci, tak ti ten hrac muze poskytnout jakoukoliv podporu. To znamena i na mori i na pevnine.
Pokud myslis podporu zetonu spojence (ne hrace) , pak si musis vybrat pouze jeden bonus. Bud na mori nebo na penvine.
Bitva na pevnine ...
Ahoj,
mam v oblasti pouze jednu pevnost (fort) a behem bitvy vyhraji, ale s celkovou silou 7.
Prijdu o tuto pevnost nebo ne?
pevnost
Je hrozně dávno, co jsem se touto hrou zabýval, ale když si tak pročítám po letech svůj překlad pravidel, zdá se mi, že ano, že o pevnost přijdeš. Aspoň z toho překladu to plyne. Bohužel nemám už k dispozici originál, abych to ověřil tam....
pevnost
Ahoj, ja si to taky myslel. Jen me to prislo nelogicke. Kdyz by totiz bitva skoncila remizou, tak by obrance o pevnost neprisel.
pevnost
Jumbo, asi ses ptal i na geeku, což? Tak asi jsi četl ty odpovědi - zrekapituluji pro případné jiné zájemce:
Padne-li někomu 7, v každém případě ztratí jednotku, takže když má jen pevnost, tak i tu pevnost. Poté se teprve určují další ztráty, takže dále ztratí jednotku poražená strana, v případě remízy obě strany, což neplatí v případě, že obránce by měl ztratit pevnost.
Ovšem originál pravidel M. Wallace, který jsem mezitím našel, to takto neříká.
Tam jsou uvedeny dvě věty v tomto pořadí:
Padne-li 7, ztratíte jednotku bez ohledu na to, jestli v bitvě prohrajete či zvítězíte (o remíze ani slovo, ehm).
Další věta: V případě remízy o pevnost přijít nemůžete. Není jasné, jestli se to vztahuje jen ke ztrátě pevnosti za remízu, nebo i k předešlé větě o ztrátě v případě hodnoty 7.
V tomto ohledu je to stejně i v překladu do češtiny, a zůstává tedy nejasné.
Takže je možno se držet rady z BGG, i když nevíme, z jakého pramene tam odpovídající čerpal. Konec konců, jeví se to jako logické - jak píšeš ty ve svých postech, bylo by nelogické v případě vítězství o pevnost přijít a v případě remízy ne - nebo se můžeš rozhodnout nějak sám. Ještě můžeme počkat, jestli nám něco odpoví sám M. Wallace. Minule mi na nějaké dotazy odpovídal, ale už je to dávno.
karel
Ano, ptal jsem se i na geeku.
Problem mam totiz v tom, ze kdyz se clovek koukne na FAQ ke hre, tak tam je napsano ohledne ztrat v pozemni bitve tohle:
Otazka:
Jake je poradi odebirani ztrat v pozemni bitve?
Odpoved:
Nejprve ztratite 1 jednotku pokud po hodu kostkou v bitve remizujete nebo prohrajete a druhou jednotku ztracite, pokud po hodu mate silu aspon 7. (teda aspon tak jsem pochopil konec angliceke vety natural "7").
Ztraty jednotek se provadi v tomto poradi (jedna od kazde kategorie, nehodici kategorie se preskakuje):
jedna ztrata z armady hrace,
jedna ztrata z armady spolupracujici armady,
druha ztrata z armady hrace,
druha ztrata z armady spolupracujici armady,
jedna ztrata pevnosti (obrance pouze, nikdy v pripade remizy),
druha ztrata pevnosti (obrance pouze, nikdy v pripade remizy)
karel
Asi to budu hrat teda tak, jak pises.
Za celkovou silu 7 a vice po hodu kostkou ztraci hrac jednu jednotku i kdyby to byla pevnost. Prijde me to nejspravedlivejsi.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Villagers ks edicia
Akt. cena: 35 €
Končí za: 3 dny