Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Christian Marcussen |
Rok vydání: | 2021 |
Sdílej: |
Strategie
Zdravím, máme za sebou zatím dvě hry. Jsme nadšení a napadá mě, existují nějaké taktiky/pravidla, podle kterých se třeba řídit v každé hře? Chápu, že velká většina rozhodování záleží na mapě, stylu protihráčů, barbarech, událostech, úkolech atd… Ale zdali v té hře existuje nějaké nepsané pravidlo, že hráč by měl vždy na začátku udělat to a to, aby se nastartoval a byl efektivnější, například vždy vyzkoumat nějaké konkrétní technologie, postavit určité budovy, rychle se rozpínat atd, nebo nic takového jednoznačně nelze říct?
Za mne se hodí prakticky vždy zavlažování, kvůli kartám události a těžbě jídla ze startu, vyzkoumana taktika kvůli hraní karet při obraně, státní zřízení mi taky přišly dost silné. Pokud budujes jedno velké město, tak bych ho stavěl ve vnitrozemí vlastního prostoru, ne na hranicích. A pokud na soupeř bonusy na lodě, jako třeba Kartágo, tak bych popřemýšlel jestli chci stavět pobřežní města protože na ně lze relativně snadno zaútočit a ještě s bonusem.
Hra je hodně situační. Ale dá se říct, že první kroky většinou vedou k verbování osadníka nebo k technologii - zavlažování, kanalizaci mýtům nebo nějaké, která ti otevře zdarma národní tech. Ale jak říkám, záleží na hodně věcech. Zda-li se hráč rozhodne plnit úkol, případně má jiný úmysl. Většinou se člověk snaží založit osadu a postavit dvojkové město, aby se lépe těžilo. Potom už je těch možností nespočet.
@Infidus Ahoj, mně přišly smysluplné následující cesty (s tím že 1 ze 3 vojevůdců každého národa bývá tzv. na rozjezd, takže to hodně ovlivňuje národ svými vojevůdci i technologiemi):
pokud jde o první tah, je dobré vědět o tzv. kanalizačním zahájení:
1) vývoj kanalizace
2) verbování osadníka (za smajlík díky kanalizaci)
3) pohyb 2 skupinami (ale budete bez surovin)
zároveň je dobrý jet písmo brzo (protože čím dřív ty karty máš, tím dřív víš, co na nich je a v rozjezdu je dobrá akční karta k nezaplacení)
náboženský: rozjet mýty + státní náboženství + dogma, což ti umožňuje stavět chrámy jen za dřevo a šutr, za stavbu chrámu dostanete smajl/vázu a zároveň zdarma technologii v teokracii. Takhle postavíte 3 chrámy, čímž si vyplníte státní uspořádání a v admin fázi se přepnete do autokracie (resp. ideálně do demokracie, ale touhle dobou musíte obvykle verbovat armádu, takže spíš autokracie).
akademický: stavět akády, rozjet veřejné školství a farmit nápady
námořní: rozjet rybolov, mořeplavbu a kartografii (v kombinaci s Hannem z Kartága, máte každý kolo nápad a vázu zdarma!), poté v kombinaci s obchodními cestami (a penězi)
obchodní: rozjet obchod a obchodní cesty (a později pezníze) a verbovat osadníky, kteří sprostředkují obchod (skvělí jsou indové, kde to umožňují sloni a můžete obchodovat i s morálkou, což je v autokracii prakticky akce navíc, máte-li alespoň 2)
(ty poslední 2 mají nebezpečí, že celkem dlouho nemáš moc plastu na mapě)
a pak je agresivní cesta, kde se snažíš brzo rozvinout taktiku a dostat zlato z barbarů, ale to se vyplatí jen když máš frakci nebo vojevůdce, která to podporuje, jinak je lepší nejdřív rozjet ekonomiku a pak investovat do armády.
Zásadní technoligií v této hře jsou Silnice, ale to pozná každý po první hře ;)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
World of Tanks: Rush
Akt. cena: 205 Kč
Končí za: 11 dnů