Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games |
Autoři: | Corey Konieczka Christian T. Petersen |
Rok vydání: | 2007 |
Sdílej: |
Prosím pomozte???
Jak se bude vyhodnocovat bitva, ve kterém zaútočím leteckou jednotkou na jednotku, která nemůže atakovat vzdušné cíle, ale v podpoře bude naopak mít jednotku, která může útožit na vzdušné cíle???to Diacon84
Jestliže taková situace nastane, což mi přijde velice nepravděpodobné (ale stát se to může), tak podpůrná jednotka (support unit) té vepředu nijak nepomůže. Prostě to nemá vliv.
Tak bych to řešil já, ale ještě se mi to nestalo.
to Boldrick a Diacon84
Mně ta situace přijde docela normální, pokud jsem v roli útočníka. Představ si, že jsi kupříkladu Terran a útočíš na jiného Terrana. Skirmish tvoří tvůj Wraith a na straně soupeře Vulture a Marine. Koho bys dál do páru (coby útočník vytvářející skirmishe) jako nepřátelské FLU ke svému Wraithovi: soupeřův Vulture nebo Mariňáka?
Logicky Vulture, protože ten na tebe nemůže nezaútočit.
Nepřítel pak musí svou druhou jednotku přiřadit jako podpůrnou. Mariňákova podpora (coby support unit) přijde vniveč.
Pokud bys to udělal obráceně, mohl by si o Wraitha přijít (Mariňák by ho mohl sundat - se stim packama určitě)
Jinak to samozřejmě vysvětluješ správně :-)
to laredo
podobnou situaci jsem si vybavil, proto píšu tu závorku. V praxi se mi to ještě nestalo. mám odehráno asi 10 her. reálně bych jako útočník tuto akci nenaplánoval, jelikož mu tam zbyde jednotka a já zbytečně přijdu o rozkaz. Kdybych měl více jednotek a já o ně před útokem přišel, opět by se mi spíše vyplatilo tento rozkaz zrušit a vzít kertu události (evant card). Protože bych o nějaké karty v obraně přišel. Samozřejmě bych mohl předtím nějakou dobrou ušetřit a nebo vědět, že teď už si líznu jen ty dobré, ale na to já nikdy nemyslím:-)
Na druhou stranu ho zbavím téměř jistě jedné jednotky, což taky není od věci. což je jediné vysvětlení, nemám-li lepší využití pro jiné rozkazy
to boldrick...
Jasně, že máš pravdu ohledně "smysluplnosti" tohoto souboje :-)
Můj příklad měl ilustrovat pouze situaci na bojišti, nikoli efektivitu jejího použití (vyplýtvaní příkazu pro přesun) :-)
Je otázkou, nakolik ztráta jednoho soupeřova Vultura vykompenzuje "ztrátu" jednoho tvého příkazu, několik líznutých bojových karet a tvůj následný ústup (retreat) - ledaže by si se po tom ústupu dostal do nějaké výhodné oblasti.
to diacon84, boldrick a laredo
čaute.. mozna uz je trochu pozde sem prispivat, ale stejne vam to sem napisu. Ohledne toho souboje vultura, podporovana marinakem vs. wraith, sme to vyresili tak, ze na bojove karte pocitame mensi utok a vetsi zivoty. Prislo nam to docela logicke. A tento souboj mi prijde docela dost smysluplny, protoze jakmile je prorazena prvni linie obrance (vulture) a utocnikova prezije (wraith), tak se musi automaticky obrancova podpora (marinak) stahnout.
Stane
to boldrick
Asi pozde na koment ale je to jednoduche...Wriath utoci na marinaka protoze ten muze ohrozit vriath. pokud padne marinak vultura je mrtva pokud prezije marinak je mrtvi wriath. samozrejmne nejde pokladat kartu marinaka jako podporovanou jednotku takze pouzivas kartu s mensima cislama jelikoz podpurna jednotka nema herni bojovou kartu. snad sem to napsal pochopitelne.
to Stane a Toman
Já mám furt takový nepříjemný pocit, že jste si špatně vyložili co je to support unit a support unit. :) Support unit ve smyslu podpory v boji nemá po prohrané bitvě povinnost se stáhnout pokud není čistě support unit(nebojovou jednotkou-přehledně označeno ve vaší kartě základny)ani nemá za povinnost se dobrovolně nechat eliminovat(přeci nespáchá harakiri)... A pokud holt čelní jednotka v boji zemře, support unit, která ji podporuje v tomto případě vulture je jednotka bojová ne support, nikam neustupuje, ale zůstává a v tomto případě ustupuje útočník!!!I když se mu někoho zabít podařilo nejsou ztráty natolik vážné, aby někdo podléhal panice, že..:) Omlouvám se za tu nadsázku, ale pravidla mluví jasně...
to norba
Jenom opravení, že ta Tvoje support unit, o které mluvíš, se ve skutečnosti jmenuje Assist unit. Ale jinak asi tak :-)
to kadaver
díky za opravu, názvosloví je moje slabost...:)
Opozdena reakce
Nejsem si ted jisty, ale rekneme, ze nastene nasledujici situace:
Mam jednu vulturu. Souper ma treba mutaliska a 2x pozemni jednotky (rekneme ze to je 2x ultralisk). Vulturou zautocim na toto pole a utvorim par vultura vs mutalisk (tusim, ze to pravidla nezakazuji). Souper je nucen dat dve pozemni jednotky do podpory. Vysledek je, ze vultura hrave zabije zabije mutaliska, ale jelikoz nema moznost utocit do vzduchu, tak zabije podpurnou jednotku (opet pokud na ni dostreli). Jelikoz je ultralisk pozemni, tak vultura ultraliska zabije a pokud ma spash dmg, tak ten se spusti a zabije u druhou support jednotku. Takze za cenu 2 mineralu zabije clovek souperi 2 silne jednotky. To je asi jeden z takovych paradoxu teto hry, ale je funkcni. :-)
to Vojtěch Musil
Odpověď trochu později :D
Tady si myslím, že děláš chybu. Tvůj vulture boje s mutaliskem. Díky tomu, že na něj nemůžeš útočit, tak tvůj útok se vůbec nepočítá a záleží už jenom na tvé obraně a útoku mutaliska. Tedy v tomto scénáři se ti nepovede zabít ani jednu jednotku.
Assist jednotky mohou být zabity pouze splash dmg, jiná možnost zde není. Splash dmg se ale spustí, až kdy zabiješ hlavní jednotku v bitvě.
V tvém příkladu jsi ale hlavní jednotku (mutalisk) nezabil, tedy se splash dmg nespouští.
@Makis
Je to zvlastni,ale vazne to tak funguje :-)
Nevim,jestli to nema erata,ale:
1.nikde v pravidlech neni receno (nenasel jsem), ze bys nemohl utvorit takovy skirmish kde utocnik priradi svoji vulturu k mutaliskovi (ac se to zda jako nesmysl)
2. Porovna se utok a obrana a vyhodnoti se,kdo koho znici
3. Pravidla rikaji,ze pokud nemuzes “cilovat” front-line jednotku,muzes zacilovat supporting jednotku a tu znicit
4. Splash damage se spousti,je-li znicena jakakoliv jednotka danym utokem.
Zkus na to jeste kouknout a rekni mi,jak to chapes,ale me z pravidel vychazi,ze to jde
Edit vynatek z pravidel:
If a player has sufficient strength, and his front-line unit’s combat capability is unable to target the oppo- nent’s front-line unit, but is able to target one of the opposing supporting units in the same skirmish, such a suppo rting unit is destroyed instead . ( I f m u l t i pl e opposing supporting units are possible targets, the player who controls those units selects which one is destroyed.)
Opravdu
Rychlá rada :)))
@Drussbarb
Nerozumim? :-)
@Vojtech Musil
Máš pravdu, přečetl jsem si znovu pravidla a je to tak. Pokud máš dostatečnou sílu na zničení hlavní jednotky, ale nemůžeš ji zaměřit, můžeš zničit podporující jednotku, pokud ji zaměříš. Tím pak tedy spustíš i splash dmg.
Za zerga je tedy varianta nepřidávat k mutaliskovi jako podporující jednotku ultraliska v souboji s vulturem :D
@Makis
Jenze tam je finta v tom,ze ty musis dat toho Ultraliska jako support.
Tam slo o teoretickou situaci,kdy jedna vultura zautocina na pole s mutaliskem a dvema ultralisky...
co tu resite
Nevim, co tu resite, ale urcite neni mozne, aby nekdo udelal skirmish, kde bude vultura proti mutalisku a mutalisk ma podpurnou jednotku ultra. Skirmishe se musi radit tak, ze v cele musi byt jednotka, kterou souper muze zacilit, pokud je takova v boji. Vyjimkou jsou cisti casteri jako je medik a podobne. Nemam ted pravidla pred sebou, ale timhle si su docela jisty.
@nameless_one
Muzes sve tvrzeni podlozit nejakym odkazem do pravidel, prosim?
@Musil
Ctu to znovu a mate pravdu, uz sem to dlouho nehral. :D My bad.
@n_o
:-P
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
High Noon - westernová řežba
Akt. cena: 899 Kč
Končí za: 4 dny