Starcraft: The Board Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 109x (Seznam vlastníků)

Starcraft: The Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2007
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Event karty

Ahoj, tak mame za sebou dalsi partii SC a narazili jsme opet na jednu vec tykajici se event karet, ktere davaji hracum jednotky. Problem a dotazy jsou nasledujici:

Hraci, kteri ziskaji tuto kartu maji moznost, ze dostanou jednu az dve jednotky, podle event karty a tu si muzou umistit na friendly nebo empty area. Stavalo se, ze hrac byl temer eliminovany a diky temto kartam, ktere pravidelne dostaval (stestim), tak vzdy v regroup fazi umistil jednotku na nejakou vzdalenou odlehlou planetu, kam se treba nedalo dostat, nekdo tam mel zakladnu, ale nic vic. Me osobne na tom vadi asi ta vec, ze to znacne ubira na strategicnosti hry. Jak mi hra nepripada vubec nahodna, tak toto dost hru kazi a muze to hru i zvrtatit nebo podstatne prodlouzit. Prijde vam to taky divne a jsou k tomu nejaka errata nebo je to naprosto v poradku? :-)
28.3.2011 11:08:43

Vojtech Musil
tak to zkuste omezit jen na planety, kde ma hrac transportni pristup od planety na ktere ma zakladnu.

28.3.2011 11:46:42

to Ringo
Jo to je dobrej napad!!

28.3.2011 11:53:56

to Ringo
Prave nad necim takovym jsem uvazoval a chtel jsem slyset i nazory ostatnich, jestli na to narazili, vadi jim to a jestli to nejak resi nebo se drzi pravidel. Dik za radu. :-)

28.3.2011 12:13:33

Vojtech Musil
Mi se právě líbí že tam jsou karty které můžou zvrátit pečlivě naplánovanou strategii .. ale stejně ... pokud plánuješ dobře, tak bys měl s něčím podobným počítat když už víš že tam takové karty jsou ... pokud s tím nepočítáš, tak jsi tu strategii moc dobře nevymyslel ... a proboha, je to FFG, není moc her od nich kde by vůbec nezáleželo na náhodě.

28.3.2011 13:09:13

to Raziel
To mas sice pravdu, ale ono jsi omezen i surovinama apod. takze muzes planovat jak chces, ale kdyz souperi budou chodit porad jen eventy s jednotkama, tak to neni plan, ale haluz. Pokud se to stane jednou, tak budiz, ale my jsme meli hru, kde to bylo kazde kolo a to uz je dost pruda. A z logickeho hlediska to je uz uplne mimo, protoze kde by se z niceho nic na uplne jine casti galaxie, kde nic nemas, ani transporter neco mohlo objevit? :-) Uvidim, jak se k tomu vyjadri dalsi....

28.3.2011 13:35:14

RAZIEL
me na tom nevadi ani tak ta nahoda. Ta budiz, pokud nekdo planuje vabank a nekryje si zada, tak dobre mu tak, utok do zad muze prijit. Co mi na tom vadi je to, ze hrac se peclive snazi kupovat transporty aby se nekam dostal a pak najednou prijde moznost umistit jednotky nekam, kam po celou hru nema za normalnich okolnosti pristup. Jakpak se tam ty posily asi dostanou, kdyz tam neni transport. Ale jasne, je to event, jsou to jednotky spadnute znebe a najednou spadnou do casti galaxie, kam nesaha hracuv warp:-)

28.3.2011 15:41:26

to Ringo & Vojtech
to Ringo: Pochybuju, že celý vesmír sestává z toho počtu planet na desce a určitě tam není třeba domovská planeta Zergů nebo velitelství Terranů. Ty jednotky z Event karet beru jako posily, které prostě přiletěly později do vřavy a jelikož už mají na velitelství přehled, jak vypadá situace, tak můžou výsadek směřovat do správné části galaxie. Tématicky mi to nedělá žádný problém.
to Vojtech: U nás tyhle Eventy nikdy nebyly nějaký extra velký problém a většinou jsme jednotky potřebovali na frontě, než někde v zapomenutém kusu vesmíru. Když takovou kartu u vás každé kolo dostával jeden hráč, vedlo to k jeho výhře? Pokud ne, tak kde vidíte problém, když mu to stejně nevyhrálo hru? Situace na bojišti je nevyzpytatelná a taktika se musí měnit s každým okamžikem. A přesně o tom Starcraft je, to není o tom, že si tu hru naplánuješ od prvního kola až do posledního. Kdyby bylo, tak by se mi ta hra nelíbila a raději bych si zahrál šachy.

28.3.2011 16:38:03

Význam karet
Imho ve Starcraftu jsou event karty hlavně jako balancující mechanismus, který pomáhá prohrávajícímu hráči. Když hodně zpackáš plánování příkazů, dostaneš hodně event karet. V našich hrách (ve dvou) to fungovalo velmi dobře a neměli jsme to potřebu měnit. Ani nám to nepřišlo netématické. Spíš naopak. Konec konců i např. Protosské Gateway jsou jen teleportační zařízení, kterými své Zealoty teleportují ze svých domovů.

28.3.2011 17:26:50

to Kadaver
No, v podstate skoro vedlo. Byl od druheho kola temer eliminovany (zbyla mu tusim jedna jednotka na jedne zakladne) Nakonec jsme vyhrali na body, ale muj spoluhrac byl temer eliminovany a dotycny, co hral proti nam se z toho vyhrabal. Takze hrat na eliminaci, tak to vedlo v podstate k prohre.

to Jezura:
No, Protossove se sice warpuji, ale u Terranu a Zergu to neni jak oduvodnit. Jak pise Ringo, je proste divne, kdyz se pres pulku galaxie objevi nekde z cista jasna jednotka bez zakladen, budov, transporteru a vseho. Na me to pusobi zvlastne... Ale co naplat, asi to tak nechame tedy.

28.3.2011 21:27:42

Opravene karty
Ahoj na uloTo jsem nahral soubor s jen opravenymi kartami...
http://www.ulozto.cz/xNoFosw/sc-opravene-karty-pdf

3.4.2012 14:45:15

Vybíráme z Bazaru

SHIFTING REALMS - NOVÁ, NEROZBALENÁ! ENG
SHIFTING REALMS - NOVÁ, NEROZBALENÁ! ENG
Akt. cena: 449 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas