Starcraft: Brood War

xxxxxxxxxo hodnoceno 42x (Seznam vlastníků)

Starcraft: Brood War - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Starcraft: The Board Game
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Schopnost obetovani se.
Prave mi dorazilo rozsireni a chystam se na dokonceni prekladu vsech zbyvajicich karet tohoto rozsireni. Procetl jsem si pravidla, aby pak texty na kartach odpovidaly a presto, ze se to uz tusim resilo na diskuzi k zakladni hre, chci se zeptat jak presne funguje tato schopnost...

Musi jednotka se schopnosti "Obetovani se" prezit boj, aby ji mohla pouzit? V pravidlech se pise, ze na konci souboje v kroku "Vyhodnoceni souboje" je vzdy odstranena pokud je schopna zautocit na nekterou ze souperovych jednotek v danem souboji. Podle me prezit nemusi, ale chci se jen ujistit...
18.1.2011 18:28:39

Nevím jak v rozšíření
Ale v základní hře pro využití efektu obětování, musela jednotka přežít souboj.
Je to i logické. Když na tebe letí sebevražedné kamikaze, ale stihneš ho sestřelit, nic se ti nestane. Pokud nestihneš, zařvete oba.

18.1.2011 19:24:56 | Upraveno autorem (porovnej)

to Kubis
Co já vím, tak obětováním není nic podmíněno, ale je to jen negativní efekt, který vyrovnává sílu takových jednotek. Žádná jednotka podle mě nemá text ve stylu: "Pokud je tato jednotka obětována, tak..." Tím pádem obětovací jednotky zcela normálně bez omezení provedou všechny své schopnosti a na konci souboje jsou ještě navíc obětovány, pokud přežily. Pokud nepřežily, tak se neděje nic zvláštního.

18.1.2011 20:17:10

sacrifice
V rozsireni sa tato vlastnost zmenila oproti zakladu. V rozsireni, jednotka so schopnostou sacrifice je vzdy vo vyhodnoteni suboja znicena (aj ked protivnikova jednota bola znicena alebo nie) ale iba vtedy, ak je schopna tato jednotka utocit na protivnikovu jednotku. Napriklad Scourge je schopna utocit iba na letecke ciele takze ak je postavena proti pozemnym, sacrifice sa ignoruje.

Edit: vid prispevok od Kadavera hore

18.1.2011 21:04:20 | Upraveno autorem (porovnej)

to Kaves
Přesně tak až a jednu maličkost. Scourge dokáže útočit jen na létající cíle, ne na pozemní.

18.1.2011 22:17:05

Kadaver
Tak som to myslel a napisal opacne. Opravim to. :D

18.1.2011 22:40:43

Sacrifice
Ano presne takhle jsem si to myslel. Muze tedy nastat situace, ze jednotka se Sacrifice neprezije, ale kdyz muze zautocit na protivnika pouzije obetovani se a znici utocnika.

Dalsi moznosti je, ze nemusi byt nutne zničena, pokud nedokaze zautocit na zadnou z jednotek protivnika v danem souboji a celni jednotka protihrace nema dostatecnou silu na jeji zabiti - je to tak vporadku ze?

19.1.2011 08:17:03

to Kubis...
Sacrifice neznamená automatické zničení protivníka. Pořád se berou v úvahu útočné a obranné hodnoty.

S výjimkou případu, kdy je protivníkova jednotka maskována a není přítomen sppřátelený detektor nebo protivníkova jednotka (buď čelní nebo podpůrná, viz errata) nemůže být jednotkou se schopností Sacrifice napadena (jiný typ), je jednotka se Sacrifice VŽDY zničena, nehledě na výši soupeřova útoku či úspěchu svého útoku.

19.1.2011 08:54:01

Kubis
Nie. Jednotka so Sacrifice je vzdy znicena ked dokaze zautocit na protivnikove jednotky. Sacrifice neovplyvni protivnikovu jednotku ale jednotku s touto vlastnostou. Nezalezi na tom ci protivnikova jednotka bola znicena alebo nie.

Takze jednotka so Sacrifice prezije iba vtedy ak nedokaze zautocit na protivnikove jednotky a tato protivnikova jednotka nema dostatocnu silu na znicenie jednotky so sacrifice.

Edit: Laredo ma pravdu, podla oprav su tam aj support jednotky

19.1.2011 08:56:20 | Upraveno autorem (porovnej)

kaves
Mozna sem to nenapsal uplne presne, ale myslel jsem to presne tak, jak si napsal :)

Fajn. Konecne v tom snad mam jasno... Muzes mi jeste laredo nebo nekdo doupresnit jak to funguje s clock abilitou? Dejme tomu je jeden souboj dark templar (neviditelnej) proti infested terranovi. Jen tyhle dve jednotky spolu bojuji a Zerg nema detektor... Co se stane?

19.1.2011 17:40:28

to Kubis
Podle mě infester terran stejně umře, ať už dark templara "zabije" nebo ne. Infester Terran mohl útočit na protivníkovu jednotku a tím pádem by se měl sacrifice aktivovat. Je to prostě sebevražedný atentátník, prostě na protivníkovu jednotku naběhne a vybuchne :-)

19.1.2011 22:25:48

to kubis...
No podle mě je to tak, že pokud Zerg nemá ve skirmishi detector (jak píšeš) a Protoss tam nemá žádnou support jednotku, tak se nemůže aktivovat sacrifice. (infested terran nevidí soupeře).

Poté záleží na tom, jaké útočné hodnoty má dark templar. Pokud zabije infested terrana, není co řešit. Pokud infested terran přežije, tak pak záleží na tom, kdo je útočník a kdo obránce (kvůli ústupům, po vyhodnocení celé bitvy), z hlediska kontroly oblasti.

Myslím, že infested terran nemůže útočit a přitom nepoužít sacrifice. Bránit se v tomto skirmishi pro něj pochopitelně má význam :-).

20.1.2011 09:00:14

to laredo
Nojo, jenže i když má protihráčova jednotka Cloaking, tak Infested Terran s ní normálně bojuje. Akorát když ta Cloakovací jednotka umře, tak neumírá a namísto toho se stahuje. To já vidím jako zcela regulérní souboj, kdy na sebe obě jednotky mohou útočit a tím pádem bych Sacrifice normálně aktivoval.
Ale jak jsem se právě dočetl ve FAQ, tak je to tak, jak říkáš Ty, i když to nedává moc smysl. Oficiální FAQ k Brood War:
"In order to clarify, the Sacrifice ability should read as follows:
A front-line unit with this ability (listed on its Faction Sheet) is automatically destroyed during the Resolve Skirmishes step of a battle regardless of whether or not the opponent has sufficient strength to destroy it. This ability is ignored if the unit with the sacrifice ability is unable to attack both the opposing front line unit and supporting units (due to its attack capability). This is also ignored if the opposing unit has cloaking and a friendly detector is not present."

EDIT: To tím pádem znamená, že když by Infester Terran Dark Templara nezabil, tak by oba dva v souboji přežili i přesto, že má Infested Terran Sacrifice. Je to tématicky dost zvláštní.

20.1.2011 11:09:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Kadaver
Tématicky se to podle mě dá vysvětlit.
Terran se snaží dostat k Templarovi a odpálit se u něj, tomu se ho nedaří včas sestřelit a tak radší volí nahození cloaking field a zdrhá než k němu doběhne. Tím pádem se terran nestihne odpálit a nemá ani důvod se odpálit.

20.1.2011 11:19:29 | Upraveno autorem (porovnej)

Je to orisek
Obe strany mate urcitou pravdu. Jak pise Kadaver v SC boardgame souboj mezi terranem a darkem skutecne probehne (narozdil od PC verze, kde by infested terran jen bezmocne cucel jak do nej Dark reze). Protoze souboj probehne znamenalo by to, ze Inf Terran muze utocit a na konci boje pukne... Ale tematicky mi to nedava smysl a nelibi se mi to...

Zkusim hodit dotaz na FFG - ale zatim to asi budem hrat tak, ze kdyz prezike utok Darka zustane a neodpali se... no i kdyz v pozici utocnika to muze byt zajimave, pac Darka aspon vypudi pokud by ho mel "zabit"... Sakrys co s tim?

20.1.2011 11:34:18

to Kubis
Jak jsem psal, odpověď je v oficiálním FAQ, viz můj příspěvek z 20.1.2011 11:09:33.

20.1.2011 12:12:55

to Born
Jo, tahle situace dává smysl, ale co když by Infested Terran Templara nezabil? Ten by neměl důvod nahazovat Cloaking, ale Infested Terran by stejně vybouchl. Podle pravidel se to ale nestane a Infested Terran přežije.

20.1.2011 12:15:14

to kadaver, kubis, born
Kadaver: díky za upřesnění cloakingu, trochu se mi pomíchala PC verze a desková verze SC :-).

Rozlišme případy, kdy infested terran má k dispozici detektor a kdy ne:

a) s detektorem: obě jednotky se vidí, terran bouchne vždycky a templar se buď stáhne (má-li kam), nebo přežije.

b) bez detektoru: terran nebouchne, ale útočí a brání se jako normální jednotka, což v případě vypuzení templara (withdraw) může být zajímavé, neboť sacrificové bojové karty mají velmi pěkné hodnoty.

Čili použití sacrifice jednotek ve skirmiších proti maskovaným jednotkám bez detektoru je vůči nim pragmatičtější, neboť mají větší šanci na přežití (zvláštní poznatek).

Ostatní vlastnosti jako ústupy, stahování se nemění a jsou v obou případech stejné.

20.1.2011 12:31:26

to laredo
ad a) Pokud má Infested Terran na své straně detektor a podaří se mu číslama zabít Dark Templara, tak Templar se rozhodně nestáhne, ale kvůli Detectoru umře. Infested Terran samozřejmě také umře, kvůli Sacrifice vlastnosti.
ad b) Přesně tak.
Čili použití Sacrifice jednotek proti Cloakingům je mnohem lepší, když sebou ta Sacrifice jednotka přibere Detector, protože má možnost nepřátelskou jednotku zabít. Pokud detektor nemá, tak sice Sacrifice jednotka možná přežije, ale protihráčova jednotka přežije určitě (přinejhorším se bude muset stáhnout).

20.1.2011 12:38:25

Kadaver, laredo
Teda moc Vam kluci dekuju. Vysvetli jste to tak, ze to snad uz bez problemu pochopim i ja. Radeji se ale jeste ujistim:
duel maskovana jednotka proti sacrifice jednotce (pokud na ni ta muze zautocit) probiha takto:

1. je-li detektor sacrifice jednotka pukne a pouziva velke bojove hodnoty (je-li zahrana jeji karta). Neni-li zahrana jeji bojova karta pukne sice stejne ale pouziji se male bojove hodnoty. Tzn nic moc utok ani obrana.

2. neni-li detektor - sacrifice jednotka na konci souboje ?nepukne? (tzn. neni automaticky odstranena), ale normalne bojuje. Pokud vyhraje maskovana jednotka se stahuje, pokud prohraje, klasicky umre - je odstranena.

A jestli to tak neni tak si me neprejte :) To by totiz znamenalo, ze sem uplne nechapavej :)

20.1.2011 14:38:04

sacrifice a cloak
Ked nejaka jednotka utoci na jednotku s cloak, tak ja si to tematicky vysvetlujem takto:

Maskovane jednotky posudia ci maju sancu v suboji alebo nie (preto sa porovnavaju normalne hodnoty na kartach). Ak nemaju sancu sa ubranit (bez maskovania by boli znicene), tak sa radsej stiahnu.

Takze ked stovky infikovanych teranov sa ruti na maskovane jednotky, tie ich bud vyhladia, alebo sa stiahnu. Kedze infikovani terani ich nevidia, neodpalia sa. Jedna situacia je trosku zvlastna a to v pripade ze obaja hraci maju dostatocnu silu na znicenie protivnika. V tom pripade infikovani terani zomru a maskovane jednotky sa stiahnu. Ja si to vysvetlujem tak, ze utrpela ich moralka, tak sa radsej stiahli.

20.1.2011 14:58:32

to kadaver...
Díky za opravu. Já mám fakt dneska nějaký starcraftový výpadky :-o.

Omlouvám se za mystifikaci s cloakingem - viz příklad a).
Samozřejmě, že detektor zabraňuje soupeři ve stáhnutí se :-).

20.1.2011 15:12:19

to kaves
No, máš tam ještě jednu nepopsanou situaci a to je ta nejméně pochopitelná. Co když ani jedna jednotka není silnější - tedy nemá vyšší útok, než protivníkova obrana? Přežijou oboje a musí se stáhnout útočník. Opravdu nevidím důvod, proč by se Infected Terrani v tomto případě stahovali? Očividně nevybouchli, tak s cloakovanýma jednotkama vůbec nebojovali (jinak by se o ně zasebevraždili), ale pak neměli žádný důvod se stahovat.
Jinak ta Tvoje poslední popisovaná situace je tématicky taky dost divná a s tou morálkou je to trochu přitažené za vlasy.

20.1.2011 15:54:08

to Kubis
Nooooo, nebij mě, ale nemáš to úplně dobře napsané a tím pádem nemůžu posoudit, jestli to chápeš dobře.
ad 1) Správně.
ad 2) Pokud má Sacrifice jednotka vyšší útok než Cloak jednotka obranu, pak se Cloak jednotka musí stáhnout. Pokud ne, tak se nestahuje a normálně zůstane v boji. Pokud má Cloak jednotka vyšší útok, než Sacrifice jednotka obranu, tak Sacrifice jednotka umírá. Pokud ne, pak Sacrifice jednotka přežívá celý souboj a ani se neprovede její Sacrifice dovednost! Můžou tedy nastat čtyři situace:
1. Sacrifice jednotka přežila a Cloak jednotka se stáhla. Boj vyhrává vlastník Sacrifice jednotky.
2. Sacrifice jednotka přežila, ale i Cloak jednotka zůstala v boji. Boj vyhrává obránce.
3. Sacrifice jednotka nepřežila a Cloak jednotka se stáhla. Boj nevyhrává nikdo.
4. Sacrifice jednotka nepřežila a Cloak jednotka zůstala v boji. Boj vyhrává vlastník Cloak jednotky.

20.1.2011 16:01:45

to Kadaver
Tak snad uz posledni muj prispevek k teto problematice.

Myslim, ze jsem vse bezproblemu pochopil (diky Kadavere). Vy vysledku to tedy znamena, ze se vyplati se Sacrifice jednotkou na cloack jednotky zautocit bez detektoru, protoze (mam-li kartu sacrifice jednotky - jsou jeji bojove hodnoty velmi prijemne - 8 utok a 5 zdravi; vetsinou) nehrozi pokud cloack jednotka nema dostatecny utok sacrifice jednotka mi zustava. Zajimave zjisteni - ted sem si to precetl i ve FAQ, ze na cloack jednotky se sacrifice nespousti.

Takze diky vsem - dovolim si tvrdit, ze v tom mam jasno :)

21.1.2011 12:25:27

to Kubis
No, 5ka na zdraví je celkem dost slabota, na to má dostatečný útok skoro každý zergling a 5ka na útok je i mezi malými čísly na bojových kartách (mezi těmi čísly, které se počítají, když zahraješ kartu, která není spojená s Tvou aktuální fron-line jednotkou). To znamená, že do nějakých riskantních útoků bych se nepouštěl s tím, že mi ten Sacrifice s obranou 5 přežije. Ony ty Sacrifice jednotky jsou právě dobré svými vysokými útočnými hodnotami, že dokážou rozsekat klidně i tank, když na to přijde. To je jejich hlavní síla. Na cloak jednotky bych je dobrovolně neposílal.

24.1.2011 15:16:32

Vybíráme z Bazaru

Escape Room: Úniková hra
Escape Room: Úniková hra
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas