Starcraft: Brood War

xxxxxxxxxo hodnoceno 42x (Seznam vlastníků)

Starcraft: Brood War - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Starcraft: The Board Game
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Hraní SC + SC:BW ve 2 hráčích - názory, hypotézy...

Začal jsem toužit zase po nějaké velké krabici a zaostřil jsem na Starcraft, který jsem jednou hrál a moc se mi to líbilo. Jenže mé pozitivní dojmy plynuly ze hry v 4 hráčích a my s přítelkyní hráváme pouze ve 2. Proto by mě zajímaly názory a hypotézy zkušených hráčů, kteří SC hrají, jak je to při hraní ve 2.

Líbí se nám Runewars ve dvou, takže by to mohlo být podobné, ale u SC mám trochu pochybnosti, protože tam se jinak řeší naplánované akce.

Vím, že asi moc lidí, kteří to hrají ve dvou tady není, ale pomohou mi i hypotézy zkušených hráčů.

Když už, tak bych to chtěl i s rozšířením. Pročítal jsem si varianty hry u rozšíření, takže bych to viděl minimálně na hraní s šesti planetami místo čtyř. Zvětší se plocha a předpokládám, že se i natáhne hra, tím pádem mají hráči delší čas na budování a rozvoj. A pak hraní na speciální podmínky vítězství nebo úplnou eliminaci. Hraní na body mi přišlo strašně rychlé a krátké.

Takže jednoduchá otázka :). Je (nebo mohlo by s největší pravděpodobností být) hraní SC + SC:BW ve 2 hráčích s více planetami a hraní na splnení speciálních podmínek či úplnou eliminaci, zábavné a plnohodnotné?
10.4.2011 10:25:19

Beholder
jak si se zmínil tak SC ve dvou je nic moc (ve více je to ale ta nejlepší hra co jsem hrál), rozšíření to trochu zlepšuje. Nicméně jsem hrál s partnerkou první scénář, který je právě pro dva a je to hratelný. S nikým dalším jsem SC ve dvou nehrál :-)
Všechny ty rozšíření by to podle mě mohly zlepšit (psát ti o nich nebudu, už jsi si je asi nastudoval) ve více lidech je hra na tři planety na hráče do zničení už docela solidní wargame, a to i co se týká času.
Ale pro dva bych SC pořád nedoporučil, a to ani s rozšířením.

10.4.2011 21:05:51

to Beholder
Přidávám se k Boldrickovu názoru. Hru jsem sice nikdy ve dvou nehrál, ale ani bych ji nedoporučil. Rozšíření sice přináší hodně podařené věci (a bez něj bych už hru ani nehrál), ale nemyslím si, že by zachránilo zrovna hru dvou hráčů. Speciální scénář pro dva hráče je v rozšíření jen jeden (jako ostatně i pro jiné počty hráčů), takže ani na to se nedá spoléhat. Netuším, jak je to s fanouškovskými scénáři, nikdy jsem nezjišťoval, neboť scénáře nehrajeme.
A jinak hra na body není nejjednodušší, u nás se většinou se základem vyhrávalo na special victory. To se samozřejmě s rozšířením změnilo, protože ty leadership karty se special victory si nikdo nebere, protože jsme toho už byli přejezení ze základu :-)

10.4.2011 23:26:16

...
mno zatím to nevypadá dobře :(, jsem zvědav jestli budou nějaké názory i opačné...

Chtěl bych se zeptat z jakých důvodů by jste nedoporučovali. Budu se opět opakovat, ale SC je pro mě podobný typ hry jako RW. A u RW nemám problém ve 2 hráčích. SC je specifický těmi LIFO akcemi, takže je to ve více hráčích takové pestré a hráči se můžou všelijak blokovat a nikdy není jisté kdy přesně se provede ta která má naplánovaná akce. To v RW není a akce si jednoduše každý provede hned po naplánování nezávisle na ostatních. Takže tam hlavně vidím tu potenciální slabinu. Souhlasíte a je to jediná potenciální "slabina" pro hraní ve dvou nebo je toho více?

Ještě bych možná upozornil, že jsme zvyklí hrát ve dvou a spoustu her si ve dvou užíváme i když by někdo tvrdil, že nejsou ve 2 dobré (např. již zmiňovaní RW, nová Civka, MEQ, Descent...). Takže pokud to jde oprostit se od toho "bloku", že ve více lidech to je super a ve dvou to musí být určitě nuda, tak by to bylo fajn. Pokud i tohle berete v úvahu a i přesto si myslíte, že SC není pro 2 to pravé ořechové (respektive špatné), tak ok ;)

10.4.2011 23:43:29 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Ty chceš slyšet, že to přeci jenom neni špatný a hned by sis to běžel koupit, viď ;-)
Bohužel to ti fakt nepotvrdim, když je možnost hry ve dvou vždy radši šáhnu po něčem jinym.
Proč? Mňo já myslim kvůli předvídatelnosti. Nicméně ti to moc vysvětlit nedokážu, mám za sebou jen dvě hry ve dvou a určitě je hned tak opakovat nebudu, protože si fakt zahraj, ve dvou, radši něco jinýho.
Ale už ve třech je to úplně o něčem jinym a jestli máš možnost to hrát ve třech+ lidech tak doporučuju.
Tak jsem se ti zopakoval :-)

11.4.2011 06:34:02

to Beholder
Runewars jsou podle mých zkušeností mnohem méně konfliktní než Starcraft. Ve Starcraftu už se můžete valit od prvního kola (a věř mi, že maximálně od druhého se valit budete), kdežto než v Runewars k sobě dojdete přes ty hromady neutrálních jednotek, tak si stejně ještě raději počkáte a zaberete více regionů, abyste měli více surovin. Ve Starcraftu je hromadění surovin zbytečné, protože stejně nemáš dost workerů, abys je všechny využil. To znamená, že jdeš už od začátku soupeřovi po krku. A ta konfliktnost je právě ve dvou hráčích problém. Buď je to tam a zpátky přetahovačka o jednu planetu, nebo prostě jeden druhého převálcuje. A nemá do toho kdo zakročit, aby v tom udělal nějaký zmatek a nastolil rovnováhu.
Co se týče hraní s šesti planetami, tak do toho bych moc nešel, protože to dost významně zjednoduší speciální vítězství některých frakcí. To byste museli hrát bez spec. vítězství, ale to bych se zase bál, že si některý z hráčů zabarikáduje Z-Axisama planetu s hromadou conquest pointů a druhý hráč nebude mít šanci se na ni rozumně dostat, aniž by útočil přes dvě planety.
To všechno jsou ale jenom domněnky. Nikdy jsem hru ve dvou nehrál, takže jen teoretizuju.

11.4.2011 13:16:22

Boldrick
sakra, odhalil jsi mě a já se snažil být neprůhledný :)

Ale každopádně na to nebudu nějak hrr. Mám možnost si to půjčit z klubu, ale kdo by se s tou rakví tahal :)

11.4.2011 13:59:25

beholder
no SC by ma ani vo sne nenapadlo pre dvoch zhanat:) ..to uz imo lepsi ten RW, co mas..

..ale ked uz pre dvoch epiku v rakvi zhanas, ja by som Ti/vam odporucil (co este nemas v zbierke) bud lahsi LOTR, hlavne exp. bitky 3.veku su fasa vo dvoch.. a pak hlavne tazky Horus Heresy..ten je priamo pre dvoch robeny a tiez trpi tym LIFO aspektom;) ..a co som zatial cital analyzy a detaily okolo toho, verim ze je to kruta takizovacka a je v tom co objavovat a prezivat aj ked som to hral len raz,zatial..
(ak by som ne-MEQ-ol, urco by som siel pre dvoch do HH..niekedy dokonca lutujem:))


E: ad SC vo 2.. ci uz pani nahodou naskusali po dve farby/mesta pre kazdeho hraca..(?)

11.4.2011 15:05:48 | Upraveno autorem (porovnej)

.opčík
jestli myslíš WoR, tak ten jsme měli a nesedl nám. HH mě strašně láká, ale bohužel je problém v angličtině, kterou by přítelkyně nedávala.

Co se týče hraní SC za 2 frakce, tak to by asi nebylo dobré a ani zábavné. Ovládat 2 hrdiny v dobrodružných hrách ještě jde, ale hraní za 2 frakce ve strategii, to teda nevím.

11.4.2011 16:13:19 | Upraveno autorem (porovnej)

to Beholder
Byla tu jednou jedna diskuse o SC a tusim, ze aktery byl Ringo a jeste nekdo a zvrtlo se to v boj o to, jestli je 1v1 hratelne ci nikoli. Ja jsem osobne patril do skupiny, ze to pro dva neni nejlepsi varianta a stojim si za tim cim dal tim vic. Rozsireni hru trochu balancuje, ale nemam ji nahranou, takze s tim ti nepomuzu. Ciste zaklad vsak pro dva neni dobry. Idelani pocet je cislo 4 (mozna 5), 6 uz je podle me hodne. :-)

11.4.2011 19:36:29

hmm
ale zajimavá je statistika na BGG

SC - 66 lidí z 91 doporučuje ve 2 nebo je pro ně nejlepší ve 2

SC:BW - 9 lidí z 12 doporučuje ve 2 nebo je pro ně nejlepší ve 2

No a co teď ... :)

11.4.2011 20:16:35

moj nazor
Ja som hral SC v troch, styroch aj piatich hracoch, no ale pretoze mam problem pozhanat hracov tak najcastejsie som hral vo dvoch. Urcite je hra zaujimavejsia ked hraju 3ja a viac pretoze, ako tu niekto spominal, ten treti to moze vybalancovat ak ma niekto navrch. Je tam viac necakanych zvratov, co je samozrejme, ze vo dvoch hracoch na teba zautoci vzdy iba jeden protihrac :D
Ale aby som to zhodnotil, nas bavi hrat aj vo dvoch. Ma to aj vyhodu, ze hru vo dvoch odohras za ovela kratsi cas ako v 5tich 6tich. Hravame bezne po praci, s prestavkami na cigaretu a kavu za 2 hodinky.
Posledne sme hrali 3 partie WOTR, a dohodli sme sa, ze zahrame este raz WOTR a potom sa vratime ku SC. WOTR sa nam zda viac priamociary.

Vo dvoch som vzdy hral iba s rozsirenim, takze iba zaklad neviem posudit.

Ak hras s viac ako 2 planetami, tak sa mi zda ze na special victory sa nehra. To by bolo jednoduhsie.

11.4.2011 21:01:14

to Beholder
Nojo, ale na BGG jsou samí eurohráči a ve dvou je to nejvíce předvídatelné :-D

11.4.2011 21:05:46

Kadaver
myslíš že by euraři hráli SC a řešili by hratelnost v # hráčů ? :). Je to diskutabilní, ale třeba máš pravdu...

12.4.2011 12:59:18

...
Cau,
ve dvou je hra velice fajn. Oproti hre ve 4 a vice je to velice svizne, odehrano do dvou hodin i s pauzama... A sice me tu za to mozna nekdo bude pranyrovat, ale mne se desne libi hrat ve dvou scenar z BW. Hravame takhle obcas s kamosem, po hre si vzdycky prohodime strany. Vyhrat za terrana je fakt otazka toho, ze neudelas jedinou chybu. A pokud hrajete klasickou hru, tak mas tolik moznosti rozlozeni narodu a planet, ze je hra pokazde jina... Takze ve dvou je to podle me fajn. Ovsem hre ve 4 2vs2 se to urcite nevyrovna.

Jinak... Pokud se ptas an hrani se specialnimi pravidly... Dejte si o jednu planetu navic kazdy (ve dvou 6) a misto bodu jedte do uplne eliminace(pripadne se da pouzit pravidlo, ze prohrava ten, kdo na konci kola nema zadnou zakladnu) a mas delsi a podle me mnohem zajimavejsi hru. Nemuzu si pomoct, ale celkove se mi v SC hra na body moc nelibi a snazim se ji vyhybat hranim scenaru nebo eliminacnich her.

12.4.2011 13:14:05

nameless_one
"Dejte si o jednu planetu navic kazdy (ve dvou 6) a misto bodu jedte do uplne eliminace(pripadne se da pouzit pravidlo, ze prohrava ten, kdo na konci kola nema zadnou zakladnu) a mas delsi a podle me mnohem zajimavejsi hru."

Přesně tohle jsem měl na mysli, že by to mohlo být dobré.

12.4.2011 13:28:32

to Beholder
Nikdy jsem nehrál eliminační hru a to ani ve více hráčích a to z jednoho důvodu. Nelíbilo by se mi úplně vydrtit hráče, který by díky mě v polovině hry vypadl a potom by se dalších pár hodin nudil u toho, jak dohrávají ostatní. Obecně, co jsme Starcraft hráli, tak se nám jen jednou podařilo úplně eliminovat hráče. To bylo v týmové hře, ten hráč to hrál poprvé a nakonec jeho týmový kolega stejně zvítězil :-) Samozřejmě je to způsobeno tím, že když už hráč zkomírá, tak ho prostě ostatní nechají, protože pro ně nepředstavuje hrozbu a valí se mezi sebou.

12.4.2011 13:46:56

Kadaver
S tím já samozřejmě naprosto souhlasím, že asi není moc zábavné někoho zaříznout v půlce hry, aby se dalších x desítek minut koukal jak hrají ostatní. Ale mě jde o to hraní ve 2 hráčích. Tam znamená eliminace jednoho hráče konec hry, což je právě žádoucí. Představoval jsem si to tak, že 6 planet (místo 4) utvoří větší prostoj pro pomaleji rozvíjející se hru, kdy hráči zabírají lukrativní planety (popřípadě o ně bojují), budují základu a vymýšlejí technologie a pomalu se připravují na tvrdší konflikty na planetách se základnami a nakonec se začnou řezat tak dlouho, dokud někdo nepřijde o všechny základny. Možná je to jen má vysněná představa, ale možná to tak třeba bude :)

Sakra, budu se muset o prázdninách nějak zmobilizovat a domluvit se s Caulym na půjčení SC z Korunky a vyzkoušet to :)

12.4.2011 13:56:11

Beholder
Čeho se bojím já je první kolo, fakt můžeš jít po krku tomu druhému od začátku a pokud se ti povede prorazit mu obranu tak je víceméně nahraný. Rozšíření přidává defence token, ale ani s ním si nejsem jistý jestli ti to pomůže přežít černého petra(prvního hráče) v prvním kole. Zdá se mi to až moc přímočaré oproti RW kde sice máš jednoho protihráče, ale než se k sobě dostanete tak oba máte možnost "neco s tím udělat". Ve SC nejsou ani žádné eventy na začátku kola co by ti zamíchaly situací a na konci kola je už po boji. Hrát na 3 planety taky nevím ... sice vždycky si můžete vzít stejné strany abyste neměli nikdo výhodu, ale i tak si myslím že to nebude ono.
Neříkám že to tak musí být vždycky a s nějakýma pravidlama navíc byto snad i šlo ... ale spíš pouvažuj jestli není lepší ten HH. Imho pro dva je to mnohem lepší hra než SC s podobným (a taky vylepšeným) systémem. I když tam chybí stavění budov...

12.4.2011 14:02:55

Raziel
Kdyby byly u HH přeložené karty v grafice, tak neváhám a už ho mám doma :). To je jeden problém, druhý "problém" by mohla být ta absence budování.

Ad 3 planety na hráče: Když začnem tak, že mezi námi bude min jedna planeta, tak na sebe nemůžem hned ze startu ne? Další věc je, proč bychom to dělali, když si chceme zahrát, ne ukázat si že může jeden druhého vydrtit v prvním kole :)

12.4.2011 14:16:13

to nameless_one
Hrali jsme SC s lidmi, kteri to v zivote nehrali. Hodinku jsme vysvetlovali pravidla a nazorne jsem jim vse ukazal a celou partii ve ctyrech hracich jsme dohrali za 2 hodiny cisteho casu bez jakychkoli potizi, takze ten cas je relativni, kdyz vy to ve dvou dokazete uhrat taky za 2 hodiny.
Ten cas na krabici si myslim ze hodne sedi a zalezi to na lidech, jak svizne hraji.
Na body hrat je fajn, protoze to je spis hra, kde je clovek pod tlakem. Nekdo ma hodne bodu? Tak se na nej musi ostatni sesypat, aby nevyhral... Ve dvou to je podle me absolutne nezajimave. A co se eliminace ve dvou tyce, tak tam je problem s balancem hry. Pridani planety je super, nad tim jsem uvazoval, ale ta hra mi pro dva proste nesedi a myslim si, ze pro vice lidi je mnohem lepsi :-)

12.4.2011 14:22:16

scenar
My sme naposledy hrali tiez ten scenar z BW pre dvoch a bolo to zaujimave, urcite nabuduce hrame zase a prehodime si teraz strany.

Pri tej hre na uplnu eliminaciu, je tam este jedna zaujimava modifikacia. Kazdy hrac ma iba 3 zakladne. Ak je zakladna znicena ide do krabice. To sa mi zda este viac zaujimave ako neobmadzeny pocet zakladni.

12.4.2011 14:46:43

Beholder
No a třeba o takovém Nexus Ops jsi nepřemýšlel? Hrál jsem ve čtyřech, třech i dvou a je to zábavné v jakémkoliv počtu. Navíc relativně úsporné na místo, jak jsi psal.

12.4.2011 15:04:34

Sjone
Nexus jsme taky měli, ale po čase mě/nás omrzel a přestal bavit. SC má přece jen větší hloubku a méně náhody.

12.4.2011 15:06:17

Beholder
Souhlasím, jen mi to napadlo, že by se Vám to mohlo líbit.

12.4.2011 16:07:19

Beholder
Problém je v tom že pokud nejsi první hráč tak tvůj utok na toho druhého bude vždycky uspěšný ... prostě se vyplatí skočit na druhého hráče v prvním kole a zpomalit mu stavění/zabrat nějaké minerály atd.
Nevím, někdy třeba zkusíme SC ve dvou a třeba to nebude tak špatné kdoví...

13.4.2011 08:15:25

Vybíráme z Bazaru

Gizmos
Gizmos
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas