Star Wars: The Card Game

xxxxxxxxxo hodnoceno 16x (Seznam vlastníků)

Star Wars: The Card Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra, sběratelská
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Nate French
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jaké to je?

Chtěl bych poprosit lidi co to hráli zda by mohli objektivně posoudit jaké to je a porovnat třeba s jinými LCG (Netrunner, Warhammer...) co se týče kvality. Asi by to chtělo oprostit se od tématu SW, protože je mi jasné, že argument: "Vždyť je to SW, co více chtít" je zcela přesvědčivý, ale LCG bohužel není o obrázcích, ale o kombení, mechanismech a vyrovnanosti.

Co mě osobně nejvíce zděsilo je to, že může třeba útočit X-Wing a blokovat ho může klidně obyčejný Death Star Trooper. Je to tak že? Nebo že pěchota může zničit vesmírnou loď nebo něco takového jsem zaslechl v jedné videorecenzi. Nebo že můžu dokonce více než 1 droida nainstalovat do X-Winga. To jsou docela úlety na to, že to má být tématická SW hra.
6.1.2013 11:05:15 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
je to přesně tak jak píšeš. Blokovat a útočit můžeš různýma jednotkama, ale třeba tematicky udělali že některé objectivy jako Hvězdná flotila může být napadena pouze stroji (vehicles).
Různé typy jednotek si můžeš, ale obhájit tím, že se jedná o širší konflikt a prostě troopeři napadají doky nebo komunikačni centra a tím mohou zrušit i stíhačky ve vesmíru.

6.1.2013 11:26:54

Lumirius
Mno to mě nenapadlo uvažovat v takhle širokých souvislostech :). Ale dva R2-D2 v jednom X-Wingu neobhájíš :D (proč tam nedali nějaké omezení 1 droid per X-Wing nebo tak něco)

Ale to jsou spíše detaily (i když fanouška SW naštvou). Jde mi spíše o kvalitu hry ve srovnání s jinými LCG.

6.1.2013 11:29:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Mám s Jaydeem nahráno asi kolem 30 her. Můžu říct, že ač se mi první hry zdáli, že to je pouze o tom jak přijdou karty, tak čím více hrajeme tím jsou naše hry delší napínavější a opravdu záleží na každém rozhodnutí, které uděláme. V porovnání s jinými, AGOT hraju aktivně rok a ten je pro mě nepřekonatelný, s Lotrem to srovnat nelze kvuli jeho formátu, WH:I a CoC jsem nehral ani jedno a ani po tom netoužím. Netrunnera znám a ten je zase specifický svým mechanismem, která nemá žádná jiná karetní hra co jsem hrál. SW jsou proste rychlejsi karetní hra (1 hra trvá kolem 30-60 minut, když už máte oba něco nahráno), která si bere prvně pomalu z každé karetní kterou znám a přináší vlastní unikátní systém objective setů, který zjednodušuje i stavění balíku (ačkoliv musím říct, že už při stavění Jedi decku ze dvou core setů jsem měl problém se rozhonout které sety 2x a které jen jednou :-D). K tomu droid enhacementu, 2x ho tam sice lze mít, ale proc plítvat enhacement na X-wing kterej mi snadno někdo sundá, když más 1-2 životy? Žádná jednotka není nesmrtelná a příliš save věcí tam není. To že Rokkie pilot může sundat třeba Corrusant defense fleet je sice pravda, jenže pořád je to o tom, kdo do čeho střelí první, kdo první rozhodí focus tokeny na jednotky, které se pak uz do boje nezapojí apod.

6.1.2013 12:39:42

Alne
Já zase nehrál AGOT (ale věřím, že to musí být jedna z nejkvalitnějsích LCG). Jeden týpek z BGG (TragicTheBlathering) říkal, že se to dost podobá CoC (taky jsem nehrál). Lotr je jasný, tam se nedá moc srovnávat. Netrunner budu zkoušet, předpokládám, že na něj to asi taky nebude mít. Hrál jsem W:I, tak by bylo pro mě nejideálnější srovnání s ním (lepší, horší), ale to bych chtěl asi moc :)

6.1.2013 13:02:02

Beholder
pro srovnání s WH:I jsem snad napíše něco Jaydee, ale z toho co mi říkal, tak se to tomu podobá velmi málo. Největší podobnost s WH:I asi bude v rychlosti jedné partie.

6.1.2013 13:18:32

Alne
nejde mi o podobnost, ale prostě o pocity, tahle hra je komplexnější než tahle, v téhle je více možností než v téhle, v téhle jsou možnosti blafování, tahle mi příjde náročnější-více hráčská, variabilnost, originalita, zábavnost, apod. Pokud hrál Jaydee i W:I, tak budu za jeho názory moc vděčný...

6.1.2013 13:28:08

Beholder
Po pár hrách môžem povedať, že je to skvelá hra. Moja láska k Netrunnerovi je však taká veľká, že prvé miesto si SW nezaberie :). Herné mechanizmy sú skvelé a fungujú bezproblémovo, čo je vlastne u LCG tradičné. Páči sa mi najmä to, že žiadna karta v balíčku nie je nikdy zbytočná. Dá sa využívať rôznymi spôsobmi, preto môj počiatočný strach z nového deck-buildingu opadol a teraz už viem ako naložiť s kartami zo setu, ktoré sa mi až tak nepáčia.

Deck-building je o dosť jednoduchší ako pri iných hrách, aj keď človek musí poznať aj tak všetky karty zo setu. Celý princíp OBJECTIVE kariet je inovatívny a atraktívny a to hlavne v spojení s odlišným spôsobom využívania "resources", ako pri iných hrách.

Hra je skutočne rýchla, ale variabilne od 15 - 45 minút (z vlastnej skúsenosti). Naozaj sa hre dá vytknúť len spomínané strety ľudí a strojov, pripojenie viacerých droidov alebo mne osobne občas tematicky prekáža aj možnosť dať R2D2 alebo taký X-Wing kartu "commited to Force", čo je nelogické. Stačilo to vyriešiť nejakým obmedzením, ale možno sa to vzťahuje na pilota X-Wingu :).

Mňa zaujala aj možnosť multiplayeru, ktorý sa objaví v tomto roku a tiež v zaujímavej podobe (2 alebo 3 hráči za Light Side proti jednému za Dark Side). Len neviem, či sa popri Netrunnerovi dopracujem k ďalším kartám.

Porovnávať s Netrunnerom naozaj nemá zmysel, pretože ten jej úplne jedinečný svojím herným spôsobom. AGOT poznám len cez "core set", ale hľadať podobnosť je ťažké. Je vidno, že FFG chceli s SW priniesť niečo nové, nie len tradičné karty zaradené v nejakom svete (tým nechcem vôbec znevažovať ostatné LCG :)).

Blafovania je najviac v Netrunnerovi, variabilitu decku vidím tiež väčšiu v A:NR, ale to len pre klasický spôsob deck-buildingu. Najnáročnejšie LCG je pre mňa A:NR, potom AGOT a až potom SW (SW sa chce tak trochu priblížiť aj nováčikom). Originalita je v SW na každom kroku (deck-building, balancia Sily, edge battle,..). To najdôležitejšie však pre všetkých hráčov je zábavnosť a tá je skvelá. Je to uvoľnenejšia hra ako napríklad A:NR. Zábavnosť SW je na vysokej úrovni a pre mňa rovnako ako A:NR.

Bude ťa baviť skladať balíček iným spôsobom ako doteraz, bude ťa baviť "edge battle", čo je tiež celkom dobrý prvok blafovania, bude ťa baviť, keď príde do hry Yoda, Darth Vader alebo Red Five :) a bude ťa baviť hrať za jednu aj za druhú stranu.

Na koniec - na bookdepository.com je v Core Set v zľave (19%), teda 25,25 EUR! :D

6.1.2013 14:38:01

srovnání s SW CCG od Decipheru
Můžete srovnat s SW CCG od Decipheru?

6.1.2013 14:44:03

Santorrinni
paráda, díky za pocity ;). Mě právě strašně svrbí ruka na tu slevu :). Ale na stole mi leží ještě nevyzkoušený netrunner a Lumirius mi slíbil, že mi SW ukáže, tak raději ještě počkám.

6.1.2013 14:45:21

Můj dojem
Sice nemohu úplně porovnávat s W:I, kterou jsem hrál párkrát, ale popíšu pocity ze SW obecně. Santorrinni má pravdu a musím souhlasit. Deckbuilding je jednoduchý a člověk zabere více času hraním, než skládáním balíku.

To že utočí stíhačky a obránci jsou pěší jednotky mě vůbec nevadí, vždy totiž útočíš na jeden z objective, takže jak píše Lumirius, je to širší konflikt, kde se střetne několik druhů jednotek. Každý má specifický druh útoku, takže třeba některé stíhačky dávají "zranění" jen na objective apod.

A dva R2-D2 do stíhačky nedáš, protože R2-D2 je samostatná jednotka, která se nikam nepřidává.

6.1.2013 15:25:39

Beholder
Myslím, že ten autor pri porovnaní s CoC mal na mysli spravovanie zrdojov. Ak to tam nepovedal (nepamätám si to už), tak na BGG sa práve toto často spomína. Jednoducho ak máš v zásobe 10 zdrojov, nie vždy všetky použiješ, resp sú k dispozícii. Tu (sw) môžeš nasledujúce kolo odobrať len jeden "fokus" z karty zdroja a hoci ona generuje 3 a je na nej ešte ďalší žeton, tak neprodukuje nič. V coc máš napr. ako zdroj 6 kariet v jednom celkovom zdroji, ale hoci karta čo chceš zahrať stojí 1, tak musíš vyčerpať celý zdroj, ktorý poskytuje napr tých 6. (Alebo chceš zahrať kartu s cenou 2 a 4, hoci zdroj je 6, môžeš len jednu). Dúfam, že má hlavu a pätu čo tu píšem.

6.1.2013 15:52:52

miso
jj pravidla SW mám přečtené, takže shruba vím jak to funguje. Porovnával tam s CoC správu zdrojů a taky utok na objectivy (v CoC se "útočí" na příběhy nebo tak něco)

6.1.2013 16:10:21

Beholder
Áno, v coc útočíš na príbehy, ale je to súťaž, kto bude mať skôr 3 a útočia na ne obaja hráči. (Vždy je ich 5 k dispozícii pre oboch rovnakých, nikto nemá vlastné ako u SW). Tieto karty, ale neprodukujú zdroje. Slúžia len na výhru.

6.1.2013 17:06:13 | Upraveno autorem (porovnej)

miso
ok beru. Jak jsem koupil tak prodávám. Ve videorecenzi autor zmínil podobnost v některých apektech.

6.1.2013 17:08:44

Beholder
Jasan, ja len sa ti snažím priblížiť v čom je tam podobnosť. Premýšľať nad zdrojmi viac ako sekundu...

6.1.2013 17:12:54

miso
Jasne, rozumím :)

6.1.2013 17:23:31

>> Beholder
Srovnání s Warhammer Invasion je momentálně dost problematické, vzhledem k tomu, že již existuje pět kompletních cyklů a k tomu tři deluxe. Leccos lze ovšem vyčíst i při srovnání Core Setů.

Obecně vzato je Warhammer komplexnější, je zde mnohem více možností, což vyplývá ze samotné koncepce hry - máš tři zóny, kdy má každá svou vlastní funkci (lízání karet, zdroje, a zóna ze které lze útočit) a většina karet má ikonky, za něž dostáváš dané efekty, pokud je karta ve hře (tzn. lížeš více karet, dostáváš více zdrojů, máš více útoku). Dle strategie daného balíčku pak rozvíjíš/bráníš více zón, a musíš brát v potaz více variant, kdežto ve SW je většina dění o mnoho přímočařejší. Každé kolo dobereš do šesti, máš určitý počet zdrojů, každá jednotka může bránit/útočit.

Ve SW je více vidět každá chyba, vzhledem k délce hry se lehce stane, že chybu již napravit nestihneš (pro někoho, třeba i mne, výhoda). Nový způsob stavění balíku má své kouzlo, nicméně vzhledem k tomu, že poměr karet v setech je většinou dvě jednotky ku třem ostatním kartám, může se lehce stát, že v prvním kole nemusíš mít s čím hrát (nevýhoda). A i když se jedná o LCG, jde zde úplně poprvé něco jako rarita karet - v každém setu je většinou karta, která kvalitou vyčnívá nad ostatními. Díky tomu se stále přikláním k názoru, že hodně závisí na tom "jak to přijde" (což asi v každé karetní hře, ale v jiných hrách si můžeš hráč sám vybrat, jaké karty mu budou chodit).

Ještě bych možná dodal, že při hře jako je SW je těžké nebrat v potaz fakt, že se jedná o tématiku SW. S výjimkou Androida těží všechny LCG hry z tématu, a drtivá většina hráčů začala "svoje LCG" hrát jenom proto, že má rádo Martina/Tolkiena/Lovecrafta/GW, stačí se náhodně zeptat.

Pokud jde o logiku, tak opět všechny LCG hry mají své mouchy - jak bylo kdesi kdysi řečeno, může se stát, že uvidíš vrány držící meč, Cthulhu v želízkách nebo Aragorna v Thorinově družině.

7.1.2013 00:04:15

Jaydee
Mě přijde přímočařejší W:I. Balíčky, které hraju (vše proxy) mají většinou jasnou strategii a není se nad čím zamýšlet. U SW je možností docela docela dost. Ale možná je to jen tím, že jsem to hrál jen párkrát (mám tři proxy balíky - ze 2 coresetů). Každopádně W:I mi přijde jasnější, takové čistčí (až na legendy), hraju ho opravdu rád.

30.1.2013 12:01:06

Vybíráme z Bazaru

Rome At War III: Queen of the Celts
Akt. cena: 199 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas