Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | sběratelská |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Wizards of the Coast |
Autoři: | Bill Slavicsek Jeff Grubb Jonathan Tweet Peter Lee Rob Watkins |
Rok vydání: | 2004 |
Sdílej: |
Andik
Už nějakou dobu pokukuji po hrách tohoto typu (DaD, SW atd.). Dokonce mám pár figur (používám je v Heroscapu) Nějak nevím, co si o tom mám myslet. Nechť se vyjádří někdo povolaný.
O hre
Uvodem bych chtel podotknout fakt, ze by bylo lepsi napsat, jaka hra byla, uz se totiz nevydavaji dalsi figurky a bude tomu uz asi rok. Majitelem prav byli Wizards of the Coast (WOTC), ktere odkoupilo HASBRO a ti meli zajem predevsim o penize a jelikoz hra nebyla natolik vynosna, tak ji zarizli. (takove mam informace od kamarada, proc to vlastne skoncilo)
O hre:
Hra se sklada z figurek, ktere pobihaji po mape tvorene ctverecky (sachovnice) s ruznymi mistnostmi, prekazkami, dvermi a propastmi (ano, i propast ve hre muze proti jistym armadam hrat roli, jelikoz se nektere psotavy daji do propasti shodit). Jednotlive casti mapky jsou tedy zvyrazneny zelenou, cervenou nebo zlutou carou, ktera predstavuje, o jaky druh policka se jedna. Mozna to je videt na fotkach k teto hre.
Hra je ciste deathmatch (o jinem formatu mi neni znamo) a hraji se armady na 100, 150 a 200 bodu. Kazda figurka ma nejakou cenu (body), ktere stoji. Hraci si z figurek postavi armadu v hodnote 100, 150 nebo 200 bodu a hraji na hernim planu, ktery si zvoli. Ve hre figuruji nasledujici frakce:
Sithi, Imperium, Old Republic, Republic, New Republic, Mandalorians, Yuhzaan Vongove (doufam, ze se to tak pise) a neutralni figurky (snad jsem na nikoho nezapomnel). Jedna armada muze byt tvorena pouze figurkami dane frakce + neuralove. Teoreticky lze poskladat armadu i z neutralu.
Dale zacnu vyvojem pravidel a pote jak probihala samotna hra asi.
Na zacatku kola se hazelo, ktery hrac si vybere mapu a na ni se pote bude hrat. Jakmile se vybrala mapa, hazelo se, kdo bude na ktere strane zacinat. Byly vzdy dve moznosti a figury se umistovaly na kratsich stranach mapy s tim, ze se nesmely umistit dal, nez 4 policka od okraje mapy. Pote, co se umistily figurky, zacal hod na iniciativu. Hrac ktery vyhral se mohl rozhodnout, kdo zacne. Postupem casu se ale zjistilo, ze to neni vyvazeny system a tak prisla zmena. Hrac, ktery vyhral mapu, tak jeho souper si zahy vybiral stranu a po hodu na iniciativu zacinajici hrac mohl v prvnim tahu aktivovat pouze jednu svoji postavu misto puvodnich dvou (nebyl totiz problem v prvnim tahu zabit pomoci dvou figur jednu souperovu postavu, coz bylo pro hru mnohdy klicove).
Zakladni pravidla hry:
Dalo by se to priblizit DOOMovi, Descentovi a jim podobnym. V kazdem kole mel hrac dve moznosti:
a) Udelat s postavou 12 pohybu (pohyb na zlutem policku byl za 2 body)
b) Udelat s postavou 6 pohybu a zautocit
Hrac tedy aktivuje jednu figuru, udela pohyb/ pohyb a utok, pote aktivuje druhou figuru a preda tah soperi. A takhle porad dokola, dokud nejsou odaktivovany vsechy postavy a zacina dalsi kolo a hod na iniciativu.
Zni to trivialne, ale kazda postava ma dalsi schopnosti ktere jsou minimalne na 5 A4 stranek. Postavy mely casto tzv. double attack, triple attack, twin attack, mobile attack, evade, accurate shot, sniper, granades, stealth, cunning attack, oportunist aj. schopnosti, ktere behem hry vyuzivaly a tim hra ziskalava na neskutecne variabilite. Dale postavy, ktere mely silu (force), coz byly predevsim Jedi, Sithi a par dalsich, tak mohli utratit jeden zeton sily a bud se pohnout o 2 pole dale nebo si prehodit hod kostkou (nektere postavy mely schopnost renewal, ktera jim zarucovala obnovu sily v kazdem kole hry).
Princip souboje:
Postavy disponuji bud streleckym utokem nebo utokem zblizka nebo dokonce obojim. Utocici figurka hodila dvacetistenkou, pricetla vysledek ke svemu attacku (utoku) a porovnala se souperovym defense (obrana). Pokud byla hodnota stejna nebo vetsi, utocnik udelil pocet damage (zraneni) dane postave. Ve hre je ale spousta vychytavek, kdy nelze strelecky utocit na libovolnou postavu, pokud je postava v kryti, ma vetsi obranne cislo apod.
Nevim, jestli jsem to popsal nejak srozumitelne, hodil jsem to sem, jak me to napadalo. Kdyby byl vetsi zajem, tak se klidne na cokoli ptej a ja ti odpovim.
Kdybych to mel shrnout, hra je rozhodne velmi zajimava a ma krasne figurky. V poslednich sadach kvalita trochu upadala, ale i tak to stalo za to :-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Unmatched trex a sattler
Akt. cena: 520 Kč
Končí za: 1 den