Star Realms: Colony Wars - obrázek

Vydavatelé: Wise Wizard Games
Rok vydání: 2015

Představení hry Colony Wars

Autor: Pelly | 25.10.2015 | 6

Jedná se o překlad článku, jehož autorem je Dustin Clingman.

Po dlouhém čekání je tady nejnovější rozšíření cenami ověnčené hry Star Realms! Na první pohled je rozšíření Colony Wars vypadá velmi podobně jako jeho rodičovské vydání Star Realms. Pro ty, jež se Star Realms nejsou úplně sžití, jedná se o strategickou hru na principu tvorby balíčku (deckbuilding), ve které hráči používají balíček „úvodních“ karet k nákupu nových lodí a základen, které jsou k dispozici při následném opětovném zamíchání. Každá nová přidaná základna a loď má unikátní vlastnosti, kterými ovlivňuje ostatní karty ve vašem balíčku, což poskytuje širokou paletu cest k vítězství.

V této sadě je představena řada nových vzrušujících mechanik. Colony Wars přinášejí karty jako Emperor’s Dreadnaught, kterou lze po nákupu z tržiště za určitých okolností okamžitě vyložit nebo vzít do ruky. Hráči základního Star Realms si jistě všimnou, že toto silně urychluje tempo hry a zároveň vyžaduje rovnocennou obranu pro případ, kdy této výhody využije soupeř.

Další obzvláště zajímavou mechanikou je nová schopnost frakčních karet Faunů "zisku lodě s cenou X nebo méně zdarma". V základní Star Realms má podobnou schopnost Blob Carrier pro frakci, nyní se však otevírají tři nové karty (jednou z nich je Leviathan), které mají tuto schopnost. Spolu s mocnou schopností manipulovat s tržištěm získávají hráči Faunů příležitost rychle narůst a zesílit!

Další kartou z Colony Wars, která si zaslouží zvláštní pozornost, je Stealth Tower. Základní sada Star Realms představila loď, která „kopíruje“ jiné lodě ve hře. Mnoho hráčů se zajímalo, kdy uvidí podobnou kartu pro pevnosti. Dobrá fanoušci, vaše čekání je u konce. Velkou zajímavostí této karty je, že nekopíruje pouze základnu, ale jakoukoliv základnu ve hře. Takže pokud váš soupeř shrábnul Brain World, žádný problém, pro tohle kolo už ho máte taky.

Spousta hráčů si vymyslelo zajímavé módy jak si užít s jedinou sadou Star Realms hru i ve třech nebo čtyřech hráčích. S Colony Wars si tyto nové herní módy užijete naplno, protože každý zúčastněný hráč bude mít plnou sadu počátečních karet.

Colony Wars byly navrženy jako samostatně hratelný produkt a lze je smíchat a hrát spolu s vaším stávajícím balíčkem tržiště ze základní Star Realms a jejími rozšířeními Gambit a Crisis. S touto novou sadou White Wizard Games přidali tisíce hodin zábavy do již tak fantastické franšízy. Tohle je jasná koupě pro fanoušky původní hry.