nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Spirit Island: Branch & Claw

Rozšíření pro hru: Duchové ostrova
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, strategická
Čeština: undefined
Vydavatelé: Greater Than Games, LLC
Autoři: R. Eric Reuss
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Jak jen můžeme my, Duchové, zahnat vetřelce zpět do jejich lodí a donutit je odplout od našich břehů? Musíme růst, měnit sebe sama a hledat nové cesty – pokud zůstaneme takovými, jakými jsme nyní, zemřeme a společně s námi zemře i Ostrov. Povolejme divou zvěř z nejzazších koutů Ostrova, přinuťme každou píď země, aby z ní vyrůstala neproniknutelná zeleň. Sešleme na vetřelce nemoci vyvěrající z otrávených pórů skalních rozsedlin a obratíme mysl příchozích vůči sobě samým!“

 

Rozšíření Branch and Claw přináší do hry Spirit Island (česky Duchové ostrova) v první řadě dvojici nových duchů (Sharp Fangs Behind the Leaves a Keeper of the Forbidden Wilds), nové scénáře, národy, karty strachu i zkázy. Obohacení základní hry uzavírá štědrá nadílka nových karet moci, které znatelně zvyšují variabilitu hry a přinášejí nové možnosti, jak se hraní za jednotlivé duchy zhostit.

 

Zásadní změnou oproti základní verzi hry je přidání čtveřice druhů žetonů, které jsou nově hráčům k dispozici a umožňují jim efektivněji odrážet nápor kolonizátorů. Využít těchto žetonů lze skrze nové karty moci, karty událostí (viz dále), přičemž jejich výčet je následující:

 

  • Žetony divé zvěře reprezentují divokou faunu Ostrova, která se sama o sobě stává dalším zdrojem zranění a strachu. Ne vždy ji však hráči mají pod 100% kontrolou.
  • Žetony nespoutané zeleně brání kolonizátorům v dalším Průzkumu Ostrova. Konkrétně zamezují pronikání zvědů do oblastí daných kartou průzkumu. I přesto, že vetřelci splňují veškeré podmínky pro úspěšný Průzkum, tato akce neproběhne a namísto toho dojde k odstranění žetonu nespoutané zeleně.
  • Žetony nemocí plní obdobnou funkci, jen s tím rozdílem, že předcházejí akci Budování. Podobně jako v přechozím případě na daném území akce neproběhne a pouze se odstraní žeton.
  • Žetony sváru symbolizují vnitřní roztržky mezi kolonizátory a doplňují třetí část Fáze útočníků, tedy Drancování. Na rozdíl od předchozích dvou žetonů se však žeton sváru neumisťuje do celé oblasti, ale pod jednu konkrétní kolonizátorskou jednotku (průzkumníka, vesnici nebo město). Tato jednotka pak během Drancování dané lokalitě ani domorodým obyvatelům neudělí žádné zranění a namísto toho je pouze odstraněn její žeton sváru.

Poslední novinkou je balíček událostí. Během každé Fáze útočníků je tažena právě jedna karta události (mezi fázemi Zkázy a Strachu), která jistým a zpravidla nepředvídatelným způsobem ovlivní dění na Ostrově. Často se tyto karty odkazují na míru Zkázy či Strachu mezi kolonisty. Po takovémto zásahu do chodu Ostrova, ještě každá z karet obsahuje dvojici dalších dílčích událostí, které ovlivňuji (například) migraci divé zvěře, šíření nemocí nebo snahu domorodců zamezit kolonizátorům v dalším rozpínání po Ostrově.

Autor: Nikephoros