Duchové ostrova

xxxxxxxxxo hodnoceno 347x (Seznam vlastníků)

Duchové ostrova - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy, Období kolonizace
Herní kategorie: kooperativní, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box & REXhry
Greater Than Games, LLC
Lacerta
Autoři: R. Eric Reuss
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

dojmy

Tak mám odohraté dve hry. Kooperatívne hry nie sú pre mňa, nebavia ma, ale toto, tak toto je asi to čo som celý život čakal v rámci kooperativiek. Neuveriteľne ma to baví, nedokážem viac hodnotiť, nakoľko to nemám ešte veľmi nahrané, ale čo je úplna pecka, že každý spirit je maximálne odlišný a hrá sa ináč, synergia medzi nimi je potrebná, komunikácia detto, tým že každý hráč má svoje karty, je eliminovaný aj alfa sumec a koop je čisto len v rovine, dokážeš toto, alebo toto? vieš mi pomôcť s týmto? Perfektný mechanizmus umelej inteligencie, ktorý nepotrebuje veľa obhospodárenia, je rýchly a správa sa logicky (objaví, postaví, plieni).
Po dvoch hrách zatiaľ silné nadšenie.. KONEČNE poriadny koop.
15.11.2018 12:02:56

Absolutni souhlas

Mame nahrano cca 10 her a porad bavi. Hra dokaze i prijemne zatopit

15.11.2018 17:50:32

Jazyk
Jak to je jazykově? Je nějaký text na komponentech? Mám možnost koupit DE verzi ale tímto jazykem vládnu prachbídně...

15.11.2018 22:42:54

Text
Tiez som to takto zvazoval, co som pozeral na obrazkoch na bgg či googli, tak su texty na kartickach duchov (nieco ako v A.horror na kartach postav), ako aj na nejakych kartách.

Mia san mia...

15.11.2018 22:55:53 | Upraveno autorem (porovnej)

....

Textu i kdyz na prelozeni vcelku jednoducheho je na kartach celkem dost. Power karty hracu jsou v pohode trosku tezsi jsou karty eventu. Ale kdyz to zvladam ja tak snad kazdej :-D

16.11.2018 08:45:54

text
textu tam nie je veľa, ale je .. fear karty majú toho textu trochu viac ako väčšina kariet duchov... angličtina je však jednoduchá, kľúčové prvky sú znázornené symbolom. Určite hra nie je jazykovo nezávislá a aspoň dáku znalosť hráč mať musí. Ja by som to v napr. v DE jazyku zvládol, ale takú maďarčinu, z ktorej neviem ani zaťať už nie :)

Ináč dosť ma naštvali na BGG, že túto informáciu z hier odstránili..

16.11.2018 13:58:31

...
Nedávno jsme to hráli poprvé a docela se mi to líbilo.
I když jsme se ze začátku dost plácali ve schopnostech spiritů a nájezdníků přibývalo jak much, tak jsme to nakonec zvládli. Nutnost kombinovat různé karty s ostatními byla dobrá, občas to bylo menší logické puzzle. Určitě si to chci zahrát znovu.

P.S. K říčnímu spiritovi jsem si omylem vzal karty oceánského a půl hry řešil, proč text občas nedává smysl.

19.11.2018 13:24:28

dojmy? zatial velka parada
za mna su dojmy vyyyyborneee, sice som zatial hral iba 3 partie (a vsetky prehral :] ), ale uz sa neviem dockat na vecer, ked sa pokusim pokorit kruty system hry :)

..skoncil som prehrou partiu v rozhodujucom kole, kedy som mal zautocit v "pomalej" faze na posledne City a znicit ho, ale este pred tym sa mi v Ravage fazi podarilo dostat posledny blight token, kedy hra okamzite konci..

hral som zatial za 3 spirit gods a kazdy je absolutne iny co sa stylu hrania tyka... pecka !!

21.11.2018 14:39:19

s rozšírením
Tak sme to zahrali aj s rozšírením. Už som pochopil, čo tým básnik vo vedľajšom vlákne myslel, že rozšírenie je nutnosť. Možno je to trochu prehnané, ale istá pravda tam je :) . Hru rozšírko trochu skomplikuje, ale pridáva to úplne nové možnosti a celkovo to oživí hrací plán. Aj napriek tomu, že sme základ hrali doma cca 5x, s rozšírením je to pre ženu už príliš komplexné a preto sa vraciame ešte späť ku základu, i keď mne to rozšírko už bude chýbať.
PS: vidieť, že teraz je hra komplet, ako bola aj v rámci KS kampane a jej rozdelenie bolo skôr len strategický ťah vyťažiť z toho viac kapitálu.
PS2: stále si myslím, že základ je v pohode :)

26.11.2018 09:16:26 | Upraveno autorem (porovnej)

odohratych 5 partii, z toho len 1 vyhra
...ale stale viac sa tesim na volny vecer kedy si ju opat mozem zahrat

26.11.2018 16:13:53

pandemic
Tahle hra mě hodně zajímá a zvažuju její pořízení. Díval jsem se na pravidla a rozšiřování invaderů, tedy to jak hraje hra mi trošku připomíná Pandemic. Nechci nic podsouvat, jen mě zajímá, jak to je.

Stokyi psal, že je to první kooperativka, co ho baví. Ale není ten systém trochu podobný Pandemicu, který když hraješ se zavřenou rukou, taky každý by měl hrát za sebe. Asi ne ;) Ale jen mě to napadlo, když sem koukal, jak se SI hraje.

Díky za případné objasnění. @.

12.1.2019 23:46:25

alladjex
ja to hram zatial len solo, ale za 2 postavy.. a praveze to spolu-pracuje dobre..
velmi sa to odvija aj od toho ake postavy su vybrate (napr. Strength of the Earth "zadefuje" niektore policka 2 kamenmi na sebe a mozes na ne nachvilu "zabudnut", zatial druha postava cisti okolie.. akonahle sa mi podari niektory kus uzemia uplne vycistit az po invader scoutov, uz to potom vacsinou vyhram

vynikajuca mechanika je s tymi elementami a potom tie spustene efekty na karte postav su parada

skus si to zahrat a uvidis sam, to je najlepsie. Ja som to kupil po pozreti youtube videi a precitani pravidiel a rozhodne to nelutujem, mam uz aj rozsirenie

13.1.2019 00:29:09

alladjex
S Pandemicom to má spoločné, že sa tu aj tam zapĺňa mapa "nepriateľskými komponentmi" a nevieš, kam skôr skočiť. Keďže ide o kooperatívku, tak štruktúra je podobná, ale to by sme mohli povedať o takmer všetkych koop hrách: v Pandemicu zahrá ťah hráč, potom hra, nie je pritom veľmi možné vstupovať do ťahu iným hráčom -- v Spirit Island zahrajú ťah hráči (ako? na tom sa dohodnú všetci spolu, lebo všetci hrajú ťah zároveň a každý môže prispieť k vyriešeniu hociktorej situácie, ak na ňu má dosah), potom hra, a potom hráči ťah dokončia (už podľa novej situácie).
Celkovo však ide o dosť rozdielne hry. Spirit Island je omnoho komplexnejšia hra ako Pandemic, ani nie tak pravidlami, ale skôr všemožnou interakciou kariet a schopností hráčov. Povedal by som, že je aj tematickejšia, je v nej dôraz na asymetriu medzi hráčmi a area control.
Ak ťa zaujíma aj počet hráčov, tak u mňa ideálne dva, maximálne tri. V štyroch by som to už hrať nechcel. To by musel každý presne vedieť, čo robí, ovládať pravidlá na jednotku a to pri súčasnom počte hier a návale nových nie je jednoduché dosiahnuť.

13.1.2019 09:53:48 | Upraveno autorem (porovnej)

konečně se mi dostala do ruky
Poté, co několik lidí v mém okolí mluvilo o hře velmi pozitivně a na BGG je v druhé desítce TOP her, tak jsem Spirit Island taky pořídil. A absolutně nelituju! Je to moje nejhranější hra za poslední týdny. Jenom teď o víkendu jsem ji zahrál 4x. Rozšíření jsem koupil taky.
První hry jsou velmi frustrující, kdy se na vás valí hordy kolonistů a vy nevíte, co s tím. Pak rozlousknete, jak na to a začnete postupně přidávat obtížnost. Scénář, národ kolonistů (a jeho úroveň) to všechno už v základu dává obrovskou znovuhratelnost. V krabici je osm duchů, 4 s nizkou komplexitou. 2 se střední a 2 obtížní. Zrovna kombinace těch dvou středních nám fungovala parádně (strom a thunderspeaker). teď o vikendu jsme se trápili s Prusy na 3. úrovni a s duchy Stínem a Thunderspeakerem jsme nebyli schopní je udolat. Na 2. jsme to pak dali, ale teklo nám do bot. Rozšíření jsme zkusili jen jednou a je hodně dobré. karty událostí zamávají s předvídatelností hry. Každý duch má trošku jiný herní styl a je nutná 100% kooperace mezi hráči a jejich kouzly. Nemám dost slov chvály. Jen jak píšu tady těch pár řádek, tak mám hned chuť si zase zahrát.
Nevím, jestli se nějaký vydavatel u nás o hře pokoušel jednat (je na první pohled dost drahá), ale vycházejí tu různé blbosti a tohle je naprostá bomba! Okamžitě umisťuji na svůj žebříček osobních top her do předních pozic.
___
redaktor Deskofobie

4.3.2019 13:47:17

solo
A ja za sebe pridam, ze hra je paradni i na solo hrani s jednim duchem. Variabilita je opravdu velka.

4.3.2019 15:08:44

hrani
Nevim, ta hra neni spatna, ale v nekterych ohledech mi prijde nedotazena.
Nejsem schopny najit vhodny level obtiznosti v kombinaci s eliminaci AP syndromu. Zkousel jsem solo za Stromy (udajne moderate complexity) proti Prusum na levelu 1 dohromady se scenarem ubraneni srdce ostrova a bylo to primitivni (a to jsem to hral poprve). Druhou hru jsme pak hrali ve dvou proti Anglicanum na levelu 1 se scenarem Blitz, ja hral za Ocean (high complexity), manzelka za Keepera (moderate complexity), hrala to poprve, ja podruhe, a bylo to zas primitivni (za 4 kola hotovo). Stejne jako v prvni hre slo ciste o to prekonat prvni dve tri kola a pak uz sli kolonizatori rychle do kopru.
Treti hru jsem hrali nadvakrat, dali jsme si Svedy na levelu 3 spolu se scenarem Rituals of Terror. Manzelka si vzala Thunderspeakery (moderate), ja si vytahl nahodne Reku, ale behem prvniho planovani jsem to zahodil zpatky do krabice, protoze to nema dve innate powers (jako vsechny low complexity), misto toho jsem si vzal Tesaky a zacali jsme znova. A bylo to herni peklo. Projit, jak ruzne se nase karty vzajemne kombi, k tomu jeste uvazovat, co bych si asi tak mohl dobrat, kdybych si vzal Minor Power, a co, kdyby Major, a kdybych vzal Major, co zahodim, co kdo zahraje driv, co si posetrit na dalsi kola, Spirit faze kazdeho kola nam trvala 20 minut, az jsem se (tragikomicky) po dvou a pul hodinach nastval a zacal jsem na manzelku uplatnovat to pravidlo valky, ze jakmile jeden z hracu rekne, tak se proste hraje. Vyhodnocovani invaze a aplikace karet moci dalsich 20 minut. Nakonec to dopadlo tak, ze jsme tu hru zabalili tak, ze jsme ciste pro zabavu vyzkouseli usporadat ten ritual (bylo to stejne tesne pred prohrou, zbyval 1 blight to dalsiho kola). Po trech a pul hodinach jsem toho mel ja i manzelka plne zuby a radsi bych ten cas venoval nejakemu hutnemu euru nebo praci. Zpetne se divam, ze jsem si mozna mel nechat Reku, byt to neni nijak duchaplny duch, a nemusel bych resit, jak pohybovat se selmama a svyma zetonama po mape a zaroven jak hrat karty, abych spoustel obe innate powers, aspon neco by se zjednodusilo. A nebyli bychom tolik vystaveni nahode, jestli prijde udalost s Beasts, nebo ne.
Proste bych potreboval poradit, kde je ta uroven, ze kvuli planovani neni jedno kolo na 40 minut, v pulce kola prijde Udalost, ktera to stejne cele podela, ale zaroven mam pocit, ze pro tu vyhru musim udelat neco vic nez, s nadsazkou receno, nahodne davat karty z ruky, jak se mi zrovna libi.

5.3.2019 01:39:16 | Upraveno autorem (porovnej)

obtiznost
V pravidlech je tabulka obtížnosti tebou vybraný scénář a adversary dávají 3 + 3 - tedy 6 /10 obtížnost. Základní hra má obtížnost 0. Tak možná postupovat po menších krůčkách. A některé kombinace duchů nemusí fungovat tak dobře. Já třeba absolutně neumím hrát efektivně Shadows flicker like flame.
___
redaktor Deskofobie

5.3.2019 08:19:14

obtiaznost
ak mi nieco na tejto hre vadi, co zase ini mozu vidiet ako vyhodu je tych nespocetne vela kombinacii nastavovania si obtiaznosti. Takto clovek nevie najst optimalizaciu. Jednotlive kombinacie scenarov, narodov, blight kariet a duchov dava strasny chaos a potom neviem, ci nastavovanie si cielov ma stupajucu tendenciu v zmysle obtiaznosti.


-----------------------------------------
Som kapitalista a som na to hrdy.

5.3.2019 09:05:37

4 kolo hotovo?!?
To si nějak nedokážu představit. Nám většinou od druhého kola hra začne neuvěřitelně nakládat, že nevíme co dřive. Prosíme kolegy u stolu o pomoc, ale ty sami nevědí kde jim hlava stojí. A pak když už je panika největší, nějak se to zlomí, začnem skládat elementy a hru s upocenym tričkem vyhrajem...


..Deskovky Teplice..

5.3.2019 09:58:12 | Upraveno autorem (porovnej)

IN

re. stady
Také mi to připadá divné, neděláte někde chybu v pravidlech? :)

Nebo jsem naopak tak neschopný a dostanu vždy nakládačku...:)

5.3.2019 09:59:52

stady
My to znova prubneme ve čtyřko ve čtvrtek, ale je pravda, že moje první (a zatím jediná hra) byla ve čtyřech taky totální nakládačka minimálně prvních 5 kol.

5.3.2019 10:13:18 | Upraveno autorem (porovnej)

stady
nuž, fakt by som to hral na vašom mieste na úrovni nula a pozorne prezrel pravidlá (bez urážky), či niekde nerobíte chybu. Predsa len, zo začiatku sú Spiriti pomerne slabí (málo energie, aj kariet), chvíľu to trvá, kým sa niečo naučia.

čo sa týka AP: podľa mňa je hra náchylná skôr na to, že po neefektívnom zahraní kariet láka hráčov vrátiť veci späť. Vždy pri vysvetľovaní hry novým hráčom teda vravím, že to, čo urobíme, proste urobíme. AP tam samozrejme hrozí zo všakovakých kombinácií, ale pomohlo nám hrať to tak, že každý je zodpovedný za svoju dosku a pred výberom kariet sa rozprávame o tom, či treba niekomu pomôcť, čo je akútne atď. To dosť urýchľuje celý proces.

5.3.2019 12:01:40 | Upraveno autorem (porovnej)

.
oprava - Anglicane padli az behem 5. kola (sice to technicky vzato je po 4 kolech, ale takhle jsem to nemyslel :-), jak jsem tu uvedl, ted jsem to prepocital.

@MerggieMan
Chybu jsem delal v prvni hre, misto dobirani 4 power karet a vyberu jedne z nich jsem vzdy dobral rovnou prvni. Mel jsem ale stesti. Jinak si ale nejsem niceho vedom. Videl jsem video s pravidly, precetl jsem cela pravidla krome lore, manzelka videla video s pravidly 2x. A opravila me s tim dobiranim karet. Pri hrani postupuju podle lama karty, abych na neco nezapomnel.

Duchove jsou na zacatku slabi, prave proto jsou prvni 2-3 kola nejtezsi u tech nizsich obtiznosti. Pokud ale clovek aspon nejak dokaze rozvoj kolonizace kontrolovat (coz se nam bohuzel nepodarilo pri te obtiznosti 5+3, navic Tesaci se pekelne pomalu rozsiruji), tak po tech par kolech jsou spiriti tak naboosteni, ze staci par dobre zamirenych Major powers a je hotovo. Mozna ta likvidace soupere po 5 kolech byla nahoda, stesti. Ono zahrat naplno kartu Tsunami behem faze ptaka misto zelvy ma na kolonizatory znatelny dopad. Fear level II, vsechna mesta pryc, posledni vesnici zlikvidovala karta udalosti a okamzite vitezstvi. Solo mi zabralo 9 kol, nez jsem to dotahl na fear level III (Stromy na to nejsou uplne nejlepsi) a znicil posledni mesto. Ale taky uz jsem behem 4. kola citil, ze kolonizatori prave prekonali svuj zenit a uz budou jenom ztracet, slo jen o to, jak rychle.
Ale vubec netusim, jestli tohle je i nejaky obecny "koncept" ve hre 3-4 hracu.

Tak vy to asi zahrajete, pak by to nekteri chteli vratit, my to propocitavame predem, proto nam to tak trva - hlavne kdyz je na mape tuna kolonizatoru, jak to bylo s tema Svedama.

@Yedle
Divam, ze Svedsko lvl 3 je difficulty 5 (taky jsem predtim pocital "jen" 3), takze spolu s tim scenarem na lvl 3 to dela 8, no, asi to bylo prece jen moc, ale drzeli jsme se statecne :D Ale troufnu si tvrdit, ze samotne Svedy na lvl 3, kdybychom hrali bez efektu scenare, ktery branil ve vyhodnocovani fear karet, bychom v te hre zabili, takze priste zkusim prubnout neco kolem te difficulty 5. No a Tesaci byli pro ten scenar fakt uber spatni, coz jsem predem netusil. A kdyz uz jsem mel konecne 4 disky na planu, tak se otocila blight karta a hned byly 3 disky fuc...

5.3.2019 14:08:14 | Upraveno autorem (porovnej)

obtiznost
Po dalsich hranich musim dat za pravdu Magorovi. Velka potiz je nastaveni obtiznosti. Jak jsem psal posledne, tak jsem ucinil. Hrali jsme 3x na obtiznosti 5, tedy podle toho, co je papirove v tabulce. Dvakrat to bylo proti Francii lvl1 a Ward the Shores a nasledne Svedsko lvl2 a Ward the Shores.

Prvni kombinace je brutus, pokud clovek nestihne vse driv nez prijde prvni explore III. Francie omezuje celkovy pocet vesnic ve hre na 7 na hrace (takze 14 pro nas). Ve stage II escalation se pridava na kazdy board vesnice nebo blight. Efektem scenare zase je, ze ve stage III explore se misto pruzkumnika umistuje pruzkumnik+vesnice. Takze prvni explore karta ze stage III umistuje obvykle 8 vesnic, coz je hotovo, konec hry. Prvne jsem myslel, ze jsem si vzal blbeho spirita (Nightmares), jenze druha hra skoncila uplne stejne, na prvni explore III nam chybela jedna vesnice, a to jsme meli ostrov docela procisteny. Pekne jsme se u toho navztekali :D Oproti tomu ten stejny scenar se Svedy byl relativne pohodovy, na konci stale Healthy Island, zadna frustrace. Nutno podotknout, ze prvni hru nam hodne hnojily udalosti, kdezto v posledni hre chodily celkem neutralni udalosti (jak jsem psal v dizkusi rozsireni, tahle mechanika podle me na tak planovaci hru neni vyresena uplne nejstastneji).

Takze roznodne neni obtiznost jak obtiznost, prosty soucet scenare + protivnika nefunguje. K tomu jeste ruzni spiriti jsou ruzne vhodni, navoleni obtiznosti je tak spis alchymie :)

20.3.2019 00:09:37 | Upraveno autorem (porovnej)

stratégie
Stále si myslím, že je to najlepšia coop hra akú som kedy hral, len po X hrách som si všimol jednu vec. Keď hráč objaví dáke kvalitné kombo, hra pomerne ľahko umožní, aby toto kombo hráč hral stále dookola (v strednej či neskoršej fáze hry) akciou s ktorou si zoberie hráč svoj discard do ruky. Stáva sa to pomerne v každej našej hre a je jedno za akého spirita sa hrá a to nie len mne ale aj rôznym spoluhráčom s ktorými som to skúšal. Je to zámer, alebo sa to deje len u nás?

4.12.2020 20:20:04

sTOKYi
Já to beru jako záměr,ta hra je o tom postupném budování síly a komb,kdy teda u nás když hraju se ženou v první půlce panuje pocit že jsme v háji, držíme se zuby nehty a pak se začne zhodnocovat to jak duchové sílí a izolují nepřítele, dostanou se právě k nějakému silnějšímu kombu a pak už se to většinou láme, teda pokud člověk nepřecení své síly a nenastaví si moc vysoký level u adversary :-) Proto mám i rád rozšíření, které tam dává přecejen víc možností a události,pak je to zas pestřejší, už se těším až mi dorazí Jagged Earth :-)

4.12.2020 21:32:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Sentinels of the Multivers Definitive Edition EN
Sentinels of the Multivers Definitive Edition EN
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas