Space Empires: 4X

xxxxxxxxxo hodnoceno 44x (Seznam vlastníků)

Space Empires: 4X - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: Jim Krohn
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pomoc s "vylepšením"

Ahoj,
vytvořil jsem pro hru takové malé vylepšení, které (jak doufám) zpřehlední mapu. Mám vyřezané hexy a na nich Supernovu, Black Hole, Asteroids a Nebulu, takže v té změti žetonků budou tahle pole jasně viditelná (obrázky nahraju dnes večer).
Obrázky jsem poměrně tupě "obšlehl" z TI3 a teď mám problém s Warp Pointy, protože ty z TI3 se mi nelíbí. Hledal jsem hledal, ale žádný hezký obrázek, který by se hodil ke stávajícím, jsem nenašel.
Prozatím jsem použil obrázek Warp Pointu z Babylon 5, ale chtěl bych poprosit, jestli někdo nemá lepší nápad.
Díky.
17.10.2011 11:00:03

" vylepšení "
Nápat to je fajn, ale nevím, zda je praktický. Protože jak budeš šoupat žetonama, tak si to často rozhodíš.. :(

Ideální by bylo mít třeba spíš hotové mapy na scénáře. Dát to pod folii a můžes e hrát.. :) Ale je to zase s otevřenou mapou.. Což je stejné jako TI.. :)

Třeba takovou mapu bych uvítal klidně taky.. :)

17.10.2011 11:34:37

praktičnost
Ano, to si uvědomuju a sám jsem zvědav, jak to bude fungovat. Nicméně minimálně Supernova a Black Hole jsou území, kam se nikdo dobrovolně nehrne. Ostatní uvidíme.

Ale hlavní je získat ten obrázek na Warp Point :-)

17.10.2011 11:50:59

Kolouch
He.. to máš pravdu! :D Tak nad tím dumám, že by to pak šlo pěkně pomocí pinzet.. :)

Budeš to pak dávat na web? :)

17.10.2011 11:54:30

Ano
na web to dám.

17.10.2011 12:00:41

Kolouch
super, u prvni hry jsem si hned rikal, ze by to neco takoveho chtelo! Ale s warp pointem ti moc nepomohu, moc sc-fi veci doma nemam.

17.10.2011 12:01:14

Kolouch
Nevím, jakou máš představu, co třeba tohle?
http://browse.deviantart.com/?qh=§ion=&global=1&q=scifi+warp#/d49o8fv
Možná na tom deviantartu najdeš něco lepšího, co ti bude vyhovovat.

17.10.2011 12:23:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Super nápad
S warp pointem ti taky nepomůžu :(

Ale to vylepšení je super nápad! Přesně taková věc mne napadla hned při prvním hraní. Hlavně na mlhovinu a asteroidy se to bude hodit. Tam mi vyloženě vadilo, že "terén" toho hexu je symbolizován jen žetonkem uprostřed. Říkal jsem si, že velké hexy obvykle používané v takových hrát by to dost zpřehlednily.

Jinak mne taky napadlo udělat štíty jednotlivých stran. Myslím, že zvětšené obrázky typů lodí jednotlivých stran by dodaly na atmosféře a štít, za kterým by si každý připravoval žetonky by se hodil. Přece jen člověk tam často musí vytáhnout žetonek lodi a čísla a to by se mělo dělat potají. Jen jsem na to mizerný grafik..

17.10.2011 20:47:05

odkazy
Takže - obrázek hexů šel ke schválení, časem se tady objeví. Podklady pro tisk najdete tady:
http://mail.gymnaziumzatec.cz/se4x/print1.pdf
http://mail.gymnaziumzatec.cz/se4x/print2.pdf
http://mail.gymnaziumzatec.cz/se4x/print3.pdf
http://mail.gymnaziumzatec.cz/se4x/tiles_podklady.xcf
V podkladech je jedna "chyba" - v popisech není "Warp Point", ale "Warp Hole" - časem to třeba opravím, teď na to nemám čas a ani chuť.....

pro otevření souboru XCF je potřeba GIMP (free grafický editor).

Sem to dávat nebudu, protože PDF vytvářím tiskem do souboru a tak jsou soubory dost velké. Ale pokud se najde někdo, kdo bude schopen a ochoten udělat ta PDF správně, rád dodám podklady v libovolném formátu.

Co se týče výroby, tak já to dělám tak, že tisknu na samolepící papír, ten pak nalepím na 1 mm tlustý karton a pak to nařežu zalamovacím nožem. Na závěr nabarvím okraje tm. červenou barvou (já používám pigmentovou barvu od Jotiky, ale ředěné temperky budou taky stačit, jen bude potřeba dvou vrstev).

Tímto taky děkuji Savagerovi, díky němuž mi došlo, že nemusím hledat jen "Warp point", ale i "Warp Tunnel" a pak už jsem našel vhodný obrázek.

18.10.2011 07:43:52

To Ježura
Ano, vlastní štíty na zakrytí lodí mě taky napadly, pokud nás s Vláďou tahle hra "chytne" natolik, že ji budeme hrát často, určitě je udělám. Ale teď na to fakt nemám čas, musím ještě do 11/11 dodělat Advanced Civku :-))

18.10.2011 07:48:06

to Kolouch
Pěkné design se mi líbí. Jen ta supernova mi vůbec nesedí. To spíš vypadá jak pozdní fáze vývoje hvězdy - tedy spíš když hvězda umírá, než když vzniká. Spíš to vypadá jako červený trpaslík. Supernova je ostrý záblesk, spíše na opačném konci barevného spektra. Budu si ty hexy asi vyrábět, ale tu tvou supernovu si předělám na jiný obrázek.

Supernova - nějak takhle bych si to představoval:
http://www.zatrolene-hry.cz/temp/supernova.jpg

18.10.2011 08:53:33 | Upraveno autorem (porovnej)

to kren
Nerad ti odporuji, ale supernova není vznikající hvězda, ale právě umírající hvězda. Je to fáze, kdy hvězda exploduje, na krátkou dobu (z kosmického hlediska) zvýší svou jasnost a následně se z ní stává například tebou zmiňovaný červený trpaslík... ;)

18.10.2011 09:15:45

po takovém vytunění
zůstane hře ještě ten původní charakter? Oživit herní plán je sice hezké, ale vesmír by měl být přeci jen temný a jeden malý žetonek v kvadrantu prostě charakterizuje malý objekt nebo jev v kvadrantu.

18.10.2011 09:29:30

design
Jak jsem psal, design není můj, jen jsem sprostě zmenšil díly z Twilight Imperium 3rd edition - takže úpravám se meze nekladou, co se ti nelíbí, klidně nahraď. Osobně si myslím, že takovýchto verzí vznikne řada, protože např. "Black Hole" zcela určitě nevypadá tak, jako na obrázku, ale já osobně to odmítám řešit.

Chceš poslat ten můj soubor v PSD?

18.10.2011 09:33:43

to Vlad
Jasně máš naprostou pravdu. Tím umíráním jsem myslel spíš to, že je to u červeného trpaslíka dlouhodobý proces a že u supernovy to vnímám jako krátkodobý (relativně) záblesk. Nicméně mne to neomlouvá v tom, že jsem napsal totální kravinu, že supernova je vznik hvězdy. Vznik hvězdy je to z hlediska laického pozorování na obloze, ale z hlediska mechanismu je to opravdu zánik hvězdy.

18.10.2011 09:50:22

tunning
Nevypadá to špatně, určitě to trochu zpřehlední hru. I když já jsem s přehledností extra problém neměl. Jen asi v prvních dvou kolech se mi podařilo (stejně jako snad všem ostatním spoluhráčům) pohnout s planetou :) a občas si člověk není jistý s čím už pohl a s čím ne (chce to brát po pořádku a soustředit se :) ).

Takže ne že bych tento tunning nutně potřeboval, ale asi by se mi líbil :). Akorát mám 2 problémy - nechce se mi to vyrábět a nevešlo by se mi to do krabice :)

18.10.2011 10:06:36

...
Když nad tím tak přemýšlím, tak něco na tom je, co píše Ringo :).

18.10.2011 10:13:55

první hra s vylepšením
Tak mám za sebou první hru, při které jsme použili hexy pro zpřehlednění plánu a:
- na začátku to trochu otravuje: Přiletím na hex, odkryju, zahodím žetonek, přesunu žetonky scouta, dosadím a vrátím scouta. Když to člověk dělá 10x za sebou.....
- pak to ovšem docela brutálně zpřehlední hru - hráč ihned vidí, kudy může k soupeři, kde se mu bude líp bránit, atp. Vyloženě jsme si to s Vláďou pochvalovali. A to jsme ještě nehráli na Warp Pointy, tam to bude minimálně stejně užitečné
Co se týče přesouvání lodí, není to žádný problém. Stejně jsem zjistil, že žetonky často nepřesouvám, ale zvednu a položím jinam, protože pokud bych je přesouval, rozboural bych okolí.

K poznámce Ringa: Ano, vesmír je temný a sem tam je v něm nějaká anomálie. Ale pokud ta anomálie ovlivňuje celý sektor (tzn. nemám možnost se jejímu působení vyhnout), dá se aplikovat logika anomálie = sektor.
Krom toho nikoho nenutím, aby to používal :-)

21.10.2011 07:45:21

Hexy planet a mezihvězdného prostoru
Tak jsem po celodenním úsilí dokončil a nahrál na Trola hexy mezihvězdného prostoru a hexy planet. Bylo to celkem maso to dotvořit, protože ve hře je celkem 52 planet a chtěl jsem aby se na hexech žádná neopakovala. Tak kromě práce na grafice jsem strávil dost času hledáním planet :). Tak doufám, že to bude někomu k užitku.

Ty hexy mezihvězdného prostoru, co jsem nahrál v týdnu, jsem trošku pozměnil, protože jsem našel lepší černou díru, pole asteroidů, mlhovinu i warp point.

4.12.2011 01:30:15

Už aby
to bylo schváleno a vystaveno, hned se vrhnu na výrobu :-)

Díky moc.

4.12.2011 11:18:13

to Kolouch
Jo, jo, ale upozorňuju, že je to celkem přes stovku hexů ;).

4.12.2011 14:43:40

Díky
Vypadá to skvěle, díky moc.

Jinak co se týče náročnosti výroby - vzhledem k tomu, že můj hlavní koníček je modelařina lodí kat. C1, tak cokoli takovéhoto je příjemná jednohubka na 3 odpoledne :-)

5.12.2011 07:10:34

to Kolouch
A nechceš to vyrobit i pro mne ;)

5.12.2011 09:21:24

Vybíráme z Bazaru

Massive darkness 2 Zombicide crossover ve fólii
Massive darkness 2 Zombicide crossover ve fólii
Akt. cena: 522 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas