Sorcerer - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: (Print & Play)
Wise Wizard Games
Autoři: Peter Scholtz
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Enbringer kampan

Ahojte, zalozil som toto diskusne tema za ucelom kontaktu s vami. Cize sa nemusite brodit tonou otazok a odpovedi na stranke kampane a rovno prist hladat odpovede tu.

Kazdy vecer pocas kampane a vo vacsine casu aj v priebehu dna sa budem snazit diskutovat a odpovedat na vase otazky a pripomienky.
30.6.2020 11:02:07

obecně
vždycky přihazuju i poštovné, jak se otevře Pledge manager tak už mám peníze bloklé i za poštovné a doplácím případné addony.

10.7.2020 10:48:55

poštovné
Jenže pak si z toho KS bere svou provizi. V PM jde celá částka vydavateli.

10.7.2020 10:55:30

DD

provize
@Bastacka: To je sice zajimavy nazor, ale z ceho myslis, ze ziji provozovatele PM platforem? Prave z provize, kterou si vezmou z penez, ktere pres ne lidi zaplati. Takze jestli si to vezme KS nebo nasledne provozovatel PM je celkem jedno. Podminky samo muzou by ruzne, KS co vim si bere 10%.

10.7.2020 12:38:29 | Upraveno autorem (porovnej)

PM
Tadeáš u Euthie jasně říkal, že poštovné platit až v PM, jinak se jim to neoplatí a jsou ztrátoví kvůli té provizi KS. Takže pokud i PM si něco bere tak je to rozhodně méně...

10.7.2020 13:07:12

DD
Příklad Backerkit: máš na výběr, druhá možnost je pouze provize z KS kampaně. Takže co vybereš na poštovné ti zůstává.
https://www.backerkit.com/plans

10.7.2020 13:10:54

Oddělovače (Peter)
@Peter: Obrázky oddělovačů jsou finální, nebo tam skutečně bude nějaké obsáhlejší příběhové pozadí postavy, lokace či linie? Nějaký jiný text, než je na kartách by oddělovače učinil rozhodně zajímavějšími a "potřebnějšími" :)

@Lumirius: Pokud je to rozhodování mezi "nice to have" oddělovači, nebo "must have" herním obsahem, tak určitě herní obsah = další balíčky na úkor oddělovačů :)

11.7.2020 12:02:59

Dividre
No tak teda dat skill kartu na oddelovac je chujovina prvej triedy, to ani nahodou nedopustim. Jasne, ze tam dame lore.

11.7.2020 12:11:17

Lore
Lore dava vetsi smysl...
Nechysta se artbook? To by byl insta buy

11.7.2020 21:01:00

...
Zda se to jenom me, nebo to moc neroste a updaty taky slabota? Hra super, ale chtelo by to lepsi kampan, aby se vybralo vic, zatim takovy vlazny, ale doufam ze se to jeste rozjede a budou nejaky sg :)





"I want to play a game." Jigsaw

14.7.2020 10:39:55

...

nezda...kampan neni uplne zdarila a hre hodne skodi...uspech je jen diky tomu, ze je to skvela hra, ktera si ziskala dobre jmeno

14.7.2020 11:27:27

Bolek
Rekl bych, ze je to v pohode, a povazoval bych to za uspech, vzhledem k tomu, ze se nemalo backeru na KS rozhoduje podle toho, zda je tam bud plast, anebo to je alespon prelozeny v jejich jazyce.

Sam vlastne taky vaham, zda do toho rozsireni jit. Puvodnim zakladem se mi zatim nepovedlo nadchnout nikoho z hracu v blizkym okoli kvuli jazykovy bariere, resp. prekracuje to jejich komfortni zonu (proste tihnou k hram v cestine, a kdyz uz trochu vladnou nejakym jazykem, je to prevazne nemcina).

14.7.2020 11:31:27

Důvod odkladu
Já spíš nerozumím důvodu odkladu o třičtvrtě roku (a není za tím koronavirus)..

FAQ nepřipravené, artworky nepřipravené, updaty nepřipravené, solo playthrough video - jedno, add-ons rozmýšlené během kampaně.

Vzhledem k tomu, jak to teasovali od podzimu minulého roku, odkladům a zřízení mailing listu + kvůli rozsahu materiálu, který Peter říkal, že WWG poskytl, jsem z jejich strany očekával mnohem větší zaujetí/prioritizaci této kampaně..

V komentářích na KS se v podobném duchu vyjadřovalo několik lidí, Robert odvětil: "This is how we do all our Kickstarters." A dodává: "We have a long track record of delivering high quality games to our backers."

To je naprostá pravda, ale jsem přesvědčen, že se zrovna z této dalo vytěžit mnohanásobně více...

14.7.2020 15:52:48 | Upraveno autorem (porovnej)

dakgadan
Súhalsim.
KS sa dal rozhodne spraviť oveľa lepšie. Mám pocit ako by ta hra bola čiernou ovcov WWG, zaslužila by si viac lasky. NEvieim z ich strany take zanietenie pre tento projekt aky davaju do Star Realms a Hero realms.

To je len môj osobny pocit.

Vlado "Kasi" z KE

podporujem
* HRAD HIER *

15.7.2020 10:21:05

KS kampaň
Bohužel mám taky dojem, že by té kampani mohli dát víc. Ale to jsem měl dojem už u kampaně na základ - tam třeba měli uprostřed kampaně i 9 dnů mezeru, než napsali další Update.
Mám úplně stejný dojem jako Faarha - tahle hra je pro WWG takový vedlejšák.
A já jsem po pondělním zahrání opět víc přesvědčen, že patří mezi TOP 3 hry, co mám.

Pár srovnání (nevychází to nijak moc odlišně) - počet updatů během kampaně:
Sorcerer základ - 14 (ale 7 z toho v posledním týdnu)
Hero Realms Journeys - 11
Epic Jungle - 12
Sorcerer Endbringer - zatím 4, zbývá 8 dnů, tak nic moc.

Rozestupy ve stretch goalech (tady už rozdíl trochu je):
Sorcerer základ - mezi 200-300k se vešlo 9-10 SG (cílová částka byla asi něco málo nad 100k).
Sorcerer Endbringer - mezi 200-300k bude asi 7 SG (cílová částka je 50k).

V základu se pomocí SG otevřela 4. bojiště + 3 packy + Thenoch 6 z 10 karet, ale dostali jsme pak vše, když jsme Sorcerera prohlasovali mezi TOP 5 v nějaké anketě na BGG.

Teď v KS na rozšíření se otevřely 2 packy + teď se začal otevírat Merlin pack, který asi určitě bude, možná se začne otevírat 4. pack - je pak otázka, jestli nám ho zase dají celý (nemá význam, abychom získali jen 2-4 karty z packu).

Peter, proč jsi nám sem vlastně psal, že máš na SG připravených 9 packů? Mně teď přijde škoda, že se neotevřou... Takže 5-6 packů se schová na další rozšíření přes KS? Opravdu by je nešlo dát jako add-ony?

15.7.2020 10:34:13

Duirin
No vidis, uplne jsi mi pripomnel, jak me tehdy vytocilo, ze si narokovali, jak kazdej musi hlasovat, jinak nedostanete zbytek karet a budou vam k nicemu.
Tuhle praktiku, Peter, prosim Robertovi vymluv. Myslim, ze to hodne poskodilo jmeno spolecnosti jakousi pachuti vyderactstvi. Sice to "nebylo proti pravidlum" a "dela to kazdy" , ale to jsou presne ty vymluvy, ktere ucime deti, aby nedelaly, pokud chceme aby z nich byli dobri lide. Hre fandim a pokud by bylo casem dalsi rozsireni, kdyz jich mas v zasobe tolik, byla by skoda, aby do toho sli lidi s odporem. Uz ted cekam, co zas budem muset udelat za laskavost, abychom nedostali jen promo obrazky, ktere nikdo hrat nebude.
Nic si nenarokuju, ale otevirani celku po jeho soucastech je fakt podivna praktika. Neco jako: dalsim stretch goalem bude ruka nove plastove figurky. A dale se muzete tesit na hlavu. Pokud se neotevre vsechno, aspon mate nahradni dily pro jine figurky. Slava, jupi...

15.7.2020 11:45:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Dod

KS kampaň
Někdo umí dělat dobré hry, jiný zase kampaně, kdybych si měl vybrat, tak volím to první, nicméně na to druhé by si třeba ve WWG mohli někoho najmout a vydělali by na tom ve výsledku všichni.

Jinak souhlasím s posledně uvedeným, já když někde vidím Roberta, tak mi vždycky automaticky naskočí "to je ten, co se pokoušel uplácet backery, aby pro jeho hru hlasovali v nějaké anketě. Přišlo mi to tenkrát dost ubohé, i když z pohledu WWG to asi účel splnilo.

Jinak mám samozřejmě backnuto:)

15.7.2020 12:12:52

Havelock
Jo, přirovnání k figurkám fakt sedí - taky nechápu, proč jsou v SG balíčky rozděleny na několik částí, když samotné karty nemá smysl použít.
Jenže když by to neudělali, tak bude rozmezí v SG po 80-100k a to zase budou všichni nadávat, že jsou moc velké rozestupy a že díky tomu není pořádný hype apod...

15.7.2020 15:00:10

...
Ok, sem rad ze to nevidim tak jen ja, skvelej produkt, ale kampan absolutni shit :D my co sme odkojeni na cmon, hypu a tune addonu a sg vylozene trpime, spis mi to pripomina pouhej prodejni kanal, kampan je cizy slovo :/

Ale jinak jo, tenhle shit sezvejknu a backnu allin, ale takhle se to fakt nedela, zejmena me to mrzi u takto povedene hry...






"I want to play a game." Jigsaw

15.7.2020 15:18:30

:)
Poznámka u dolarového pledge, že mi to neumožní vlez do PM je docela risk. Spousta zahraničních backerů je zvyklá vhodit dolar, aby jim chodila upozornění do emailu a na hru se jdou podívat poslední den. Tady musí vhodit dolarů 30, nevím zda to někdo bude dělat, já ne. I američané se u posledních větších KS kampaní začínají divit kolik se po nich chce na poštovném.

Problém je, že celkově ta kampaň je koncipovaná tak, že není vpodstatě žádný důvod ji sledovat. Doteď se otevřely 2 packy, další 2-3 se otevřou, podle obecných zákonitostí to skončí někde okolo 450000 dolarů. U karetní hry to dělení packů mezi SG je z mého pohledu rozumnější než celé packy ve velkých rozestupech. Pokud se ten balík ve SG neodemkne komplet bude tam vhozen, tak jak se to dělá vždy kdekoliv jinde u takto koncipovaných SG, jiný postup by nedával vůbec žádný smysl.

Celkově když se podívám na tu stránku, 4 updaty, tak mně nenapadá čeho chce strůjce kampaně svoji systematickou nečinností docílit. Jinde naskakují updaty, livestreamy, pseudohlasování, hádanky. Těch pár odemčných karet v SG na první pohled nepůsobí vůbec dobře, protože u konkurence se rozdestupy SG zvyšují a působí to dojmem že se toho tady neodemkne dost. Jinde je sloupec SG od zhora dolů. Jasně je tam těch 6 packů jakoby free v základů ale na první pohled není ani jasné kolik je to karet. Timhle tempem se odemče tak 4-5 boosterů. Pokud máte x packů navíc v zásobě doporučuji namísto lelkingu udělat sociální SG, hlasování jestli lidi chtějí art book pokud se bojí minimální množství, a ten obsah tam nějak inteligentně vecpat, abyste na tu hru nalákali víc lidí.

Zvažte si jak si hra s x expanzemi povede v retailu a jestli není lepší ten komplet obsah sem nějak procpat za každou cenu, v nejhorším těch 30/40 karet navíc každému naláká víc lidí. Obecně KS hra vybere první den 30% a poslední den 40%, ale tady se vůbec nic neděje a nepřibývají možnosti proč platit nebo proč tam házet peníze aby se něco extra odemklo a hnulo se to.

Osobně nevidím důvod proč další týden prosedět s rukama v klíně, ale každého věc. Takhle se to mohlo udělat formou preorderu a hotovo. Jakoby někdo vůbec nepochopil, že podstatou KS je buď dělat show nebo ve stylu Horsta Fuchse nabízet obsah zadarmo, a bylo mu srdečně jedno jestli šikovným marketingem z toho vyrazí o 100-200.000 dolarů víc.

S ohledem na to jak ta hra vypadá graficky a s tím že máte obsah do zásoby, nechápu. Jako můžete ten týden prostát, přírůstky očekávejte konstantní jako doteď Karetka se nabízí hůř než plast a čekal bych spíš, že strůjce na přípravu vyčlení o týden víc a promyslí to, ne že se na to vybodne, a prohlásí, že to tak dělá vždycky. Je to na tom hodně vidět. Netvrdím, že ta kampaň je udělaná fatálně špatně, nebo že obsah neospravedlňuje cenu. Pouze s ohledem jak ta hra vypadá, jak je dobrá, a s ohledem na konkurenci, ten způsob vedení kampaně je dost mimo.

Kdyby k tomu posadili Leonidase Vesperiniho z Mythicu, tak jedním hloupým livestreamem z toho vytříská podstatně víc. Je to škoda.

15.7.2020 15:43:22

Stretchgoals

No ono na margo tych packov tak backeri prveho sorcerera mi hadam mozu potvrdit, ze 5 packov doslova zdarma este pri znizenej cene Sorcerera oproti retailu je celkom dost na 450-500k kampan.

Ak by sa nam podarilo odomknut 5 packov bolo by to fantasticke. Ono ten stretchgoal je sice jeden obrazok a vseho vsudy na jeden pack je ich 5 ale karty maju viacero kopii, tie su vzdy pred nazvom. Nehovoriac kolko penazi stoji artwork a karty mame najvyssej kvality aka je na trhu mozna.

Updatov mohlo byt viac ale som urcite radsej ked Robert pripravy konstruktivny update oproti nic nehovoriacim oznameniam a Hypom. Ani ja ani Rob niesme fanusikmi teatralnosti a prehnaneho hypu.

15.7.2020 22:51:13

Sorcerer
Člověk by řekl, že když chce někdo svojí myšlenku převést do reality, tak hledá způsoby jak projekt co nejvíc nakopnout a co nejvíc z něho vytěžit.

Když ze sebe nechcete dělat kašpary a kampaň ala preorder vám přijde ok, je to vaše volba, ale pak aspoň nedohánějte popularitu hry uměle vynuceným hlasováním v anketách. To mě jako někoho, kdo hru spolufinancuje, neskutečně uráží.

Jen pro srovnání. Již zmněný Leonidas Vesperini je strašnej borec, bavič, go-getter a blázen. Díky němu jsem co chvíli refreshoval, abych zjistil, jestli někomu odpověděl, nebo kdy bude další livestream, co je nového apod. Ten člověk tím žije a kampaně jsou jedna velká show. Sledoval jsem i další jeho kampaně, které jsem ani nebackoval, ale byl to supr zážitek.

Kolikrát se podívám na kampaň Sorcerera? Asi tak jednou týdně. Chybí mi tam už jen nějaký tumbleweed na dokreslení atmosféry.

Nikdo netvrdí dělejte to jako Leo. On je váš přesný opak. Oba přístupy jsou opačné extrémy. Ale ještě je čas a souhlasim, že teď to vypadá jako když sedíte s rukama v klíně. Neni škoda už jen to, že backeři mají takový dojem?

16.7.2020 00:37:35

Artbook

Ono to tak moze prist ale Robert momentalne riesi vsetko kolo artbooku, nepocitali sme s takym zaujmom o artbook. Zistuje naklady, aku cenu nastavit a rozsah. Bavili sme sa o tom akurat cez skype. Ak bude artbook bude to hardcover vacsich rozmerov ako sa robia napr ku pc hram.

Plus za chvilku pribudne social stretchgoal set.

Osobne som velmi rad ako kampan prebieha, Rob to robi presne tak ako by som to robil ja.. velmi opatrne a s rozvahou.

16.7.2020 01:07:31

Leo

Na margo Lea.. velmi zlaty clovek velmi ho mam rad ale napr mythic robia velky rozruch a boom a potom sa k ludom dostava nedotiahnuta hra. Nehral som od nich nic ale co sledujem ludia nadavaju na pravidla a viacerokrat robia dalsiu verziu pravidiel a post campaign upravy.

16.7.2020 01:10:02

Sorcerer
Skvělý je to, že tady máme přímo tebe a můžeme se zeptat a aspoň já cítím to autorské zapálení pro věc. Diskutujeme, probíhá argumentace, vše na úrovni. Jenže my jsme jen zlomek backerů, který tohle privilegium může využít. Kdyby ta kampaň byla více oteřená celému světu, asi by to mohlo vypadat lépe. Další věc se týká teď oznámení artbooku. Zase, je supr, že to víme my takhle ze zákulisí, ale stačil by malej kratičkej update, že vače přání nám nejsou lhostejná a pro velký zájem zjišťujeme možnosti artbooku, vydržte, uvidíme, co jsme schopni vyjednat. Takováhle maličkost co zabere pár minut ale backerům dá pocit, že se něco děje a že je to kvůli nim. To je hrozně důležitý, aby si lidi mysleli, že jsou toho skutečně součástí a ne, že jen odevzdaj peníze a tím to z jejich strany končí. Když přijdete s hotovou věcí, tak to už někoho ani nemusí zajímat, ale vybudit v lidech to nadšení je podle mě esenciální část jakékoliv kampaně. Dokážu to příkladem. Nedávno byl KS Monumental. Nabídli to jen jako KS exclusive hru bez retailu, jelikož se jim to ale posledně moc nevyplatilo, tak nabízeli jenom plastovou verzi bez standees. Lidi zuřili, protože pro někoho rozšíření v plastu najednou nedávalo smysl a standees verze bylo oznámeno, že nebude. Kvůli nepotřebnému plastu a nemožnosti si koupit standees all-in jsem se na to celý vykašlal. Ať se tim třeba udávěj, když nejsou ochotný poslouchat hlas lidu. Nakonec to teda nějak dopadlo dobře a standees nakonec z ničeho nic byly, ale bylo to někdy ke konci a zjistil jsem to už v momentě, kdy jsem byl tak znechucenej jejich přístupem a neochotou, že jsem to na truc nebacknul. Asi nás bylo hodně takových, protože ten zájem o to byl ohromný a nakonec to backnulo jen pár lidí v řádech desítek. A to se jim rozhodně vyplatit nemohlo...

S tím Mythicem máš jednoznačně pravdu, ale výsledná kvalita produktu přece nemění nic na tom, že jeho kampaně prodávají. Ba co víc i na tak nedotažené hry dokáže nalákat zástupy lidí.

Chtěl bych, aby Sorcerer měl velký úspěch. S kampaní, kde by se backeři mohli víc zapojit by to šlo jistě lépe. Takže je bezva, že máte Social stretch goals. Jen tak dál :)

16.7.2020 04:03:09

:)
To byl jen příklad. Netřeba z toho dělat kabaret, stačí jen trochu. Tady máte 3 karty, napište k nim cokoliv, krátký příběh, báseň, nejlepší věci zakomponujeme do návodu s poděkováním na konci. Zachytil jsem na foru příspěvek, kdy přispěvatel zmiňuje, jak přes x karetek došel právě k sorcerorovi. Možná by stálo zato jej vyzpovídat a něco toho rozhovoru postnout, třeba i písemně. Z těch karet by šla udělat třeba úloha zabijte bosse v jednom tahu a požádat hráče co už to mají aby vytvořili něco vlastního. Pak samozřejmě rozhovor s autorem, jehož cílem by bylo ukázat, že hra je velmi dlouho ve vývoji, je důkladně otestovaná a že se nejedná jen o snůšku artworků jak bývá na KS zvykem, jak jsou noví chaři v expanzi variabilnější a proč za to mají dávat backeři základu další peníze vyjma coop/solo modu apod. Co vedlo k tomu do karetky zakomponovat kostku atd. Jak se staví balík vs ostatní deckbuildingy. Jak se vyjednává poštovné na KS kampaň, jaká je cesta od nápadu na vlastní hru ke KS kampani.
To je jako dělat reklamní kampaň a říct sorry, my neděláme reklamní kampaň, my prodáváme kvalitní zboží, nemáme zapotřebí dělat reklamu.

Prostě ta kampaň připomíná jednu nejmenovanou televizní reklamu, kdy režisér s hercem točí reklamní spot a vysvětluje herci, že má odprezentovat lidem, že pro změnu smlouvy nemusí dělat vůbec nic. Rozjede se kamera, herec jen kouká do kamery a režisér říká "Akce, co děláš?" A herec na to "No přece nic".

S prominutím u KS kampaně se nějak jaksi všeobecně očekává, že něco dělat budete. Jinak Vás konkurence zválcuje lacinými gesty, množstvím plastu, tím že na titulní stranu těch 6 boosterů v tom obrázku jako rozbalí a opticky navodí dojem bůhví těch karet tam není navíc, případně zaměstná do livestreamu zapáleného klauna.
To že ta Vaše hra je o několik levelů výš je fajn, ale pokud to nedokážete prodat, tak škoda. Prostě je to kampaň, která možnosti prezentace na KS s ohledem na úroveň té hry vůbec nevyužívá, což je prostě špatně.
Berte to tak, že spousta lidí chodí na tu KS stránku pravidelně, dává za hry na české pohledy velké peníze a nemohou backovat všechno. Tady vlezou, vidí tam 4 updaty, 20 odemčených karet a 8 dní do konce a dolarový pledge neumožňující přístup do PM, meh. Krom toho tam vidí fantastickou grafiku, která je schopná to prodat. Přitom by stačilo tak málo to popostrčit a poslat to z hlediska prezentace úplně jinam. I kdybyste tam denně měli udělat update o 3 odstavcích na téma proč mi designování tohodle balíku dalo zabrat nejvíc. S porovnáním množství práce kolik ta hra musela zabrat by něco takového byla banalita.
Pokud vás v chatu někdo upozorní, že čekal víc, tak se dá na to buď mlčet, nebo odepsat, že to tak děláte vždycky :) Jinde je vytvářen buzz okolo hry jen tím, že denní updaty jsou oproti slibům pravidelně zveřejňovány se zpožděním. Přitom jich je většina obsahově o ničem. Na Leovo goodplace si každý vzpomene i za několik let i kdyby ta hra byla úplný shit a spousta lidí na jejich další kampaň půjde mrknout i kdyby to kupovat nechtěli.

16.7.2020 05:35:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Fresco
Fresco
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas