Sorcerer - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: (Print & Play)
Wise Wizard Games
Autoři: Peter Scholtz
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Trochu zde postrádám zcela zásadní diskuzní sekci :-)

Já hru nemám a teprve ji backuju v aktuální KS kampani.

Nicméně při pohledu na karty s mraky textu bych se chtěl zkušených sorcererů zeptat, jak moc komplikovaná a překombinovaná ta hra je? Jak plynou tahy? Je to ještě sranda, nebo jen neustále čtete opakovaně nezapamatovatelné texty na svých kartách?

Hra totiž slibuje, že v podstatě smícháte 3 balíky a máte set-up...takže budete pravděpodobně hrát vždy s kartami, které třeba neznáte, dá se to, nebo je třeba si najít oblíbené kombinace a až po pár hrách si zažijete herní styl dané kombinace?

Trochu mě děsí složitost schopností karet.
4.7.2020 23:14:22

Korenar
Složitost karet problém není. Nejtěžší je správně rozplánovat všechny akce dopředu. Zvlášť když se hrajou napřeskáčku a do toho se musí daná strategie upravovat podle toho, co zahrál soupeř. Ke konci kola často zjistíte, že jste se přepočítali a teď vám nezbývají zdroje na zahrání potřebné karty, nebo zdroje máte, ale už nemáte tu akci na zahrání oné karty. V tomhle je hra dost náchylná na AP. Jak už jsem někde psal, po jedné partii jsem mentálně natolik vyčerpán, že druhou už nedáme a následuje chvíle oboustranného stěžování si, jak něco nevyšlo, jak je něco absolutní trumf na celý balík, jak je pravděpodobnost děsná mrcha, co zničí všechno, co jste měli skvěle vymyšlené a zahrané během kola, jak máte několikrát víc omenů než soupeř, takže mu ty jeho kostky můžete libovolně přehodit a ono tam padne zas to samý nebo i lepší, takže nakonec prohrajete, i když statisticky to je jako vyhrát v loterii atd.

Nechci, aby to vyznělo, že hru haním. To ne, je dost dobrá a backnul jsem i druhou vlnu. Ale je potřeba brát na vědomí, že má dvě zcela odlišné fáze. Napřed taktickou, kde hrajete pozičně potvory, jejich efekty a kouzla a je to taková zajímavá přetahovaná. Druhá fáze je už ale čistě kostková řachanda, která tak trochu zabíjí celý dojem z dříve odvedené práce na bojištích, kdy máte jasnou převahu, ale kostky si o tom myslí svoje.
S nadsázkou bych to přirovnal k šachové partii, kdy se hodinu snažíte vyzrát na soupeře, mozky se vaří a když mu dáte šach mat, tak si hodíte mincí, jestli jste vyhráli.

5.7.2020 01:58:36

Korenar
Karty složité opravdu nejsou. Ale určitě pár her trvá, než člověk zjistí, co vlastně za karty má i dispozici, kdy a jak je využít. Je dobré si všechny karty pročíst mimo hru a aspoň trošku se s nimi seznámit. Když má pak člověk kartu, která má akci třeba "zahraj attachment z grimoáru za cenu o jedna nižší", aby ji dokázal použít.

Hra je podle mě náročná na hlídání různě spuštěných efektů, lehce se tu zapomene vzít omen při vyvolání miniona, tu si vyléčit zranění při smrti jiného miniona na bojišti, posunout ukazatel energie/akce atd. To je vidět i na tom ukazkovém videu na KS:) Ale to se taky po pár hrách zlepší.

Jak píše Havelock, kostky jsou potvory:) Jenže ono zamíchání grimoáru má také obrovský vliv... Zkrátka náhody je tu hodně, s tím je potřeba se smířit a co nejlépe s ní pracovat.

S přitelkyní hrajeme Sorcerera hodně a baví nás. Dnes večer je také v plánu:) I po těch cca 20-30 duelech mám pořád dojem, že je co objevovat - a to mám zatím k dispozici jen karty ze základní hry a karty, které se daly dokoupit v obchodě. Dalších se nemůžu dočkat...

Ještě jedna poznámka - grimoáry si zatím vždy losujeme náhodně. Vybalancované je to podle mě celkem dobře, dost často partie končí rozdílem několika málo životů... ale třeba hrát za nekromanta proti animistovi (ještě nějakou nešťastnou kombinací character a domain), to bývá většinou marnost.

Když to tak shrnu... u Sorcerera jsem se smířil s náhodou, naučil prohrávat a báječně se u toho bavím:)

6.7.2020 08:56:38

....
Moje prvni hra byla za nekromanta proti animistovi. A hrozne jsem dostal. Dlouho trvalo nez jsem nekromanty vzal na milost. Na prvni hru nejsou vubec dobry. Bohuzel kdyz se zeptas novacku za koho chteji hrat 90% rekne nekromant. Takze pak jim to rozmlouvam. Jinak hra vyvazena je. Nezapomenu jednu bitvu (druidi vs upiri) kdy boj o posledni bojiste rozhodla jedina kostka. Co se tyce znalosti balicku tech kombinaci je tam tolik ze clovek je rad ze pochopi princip povolani a vetsinou i novacek dokaze slusne zatopit. Nahoda tam samozrejme je, ale diky prehazovani za omeny neni az tak velka. Obe faze hry jak hrani karet tak i boj jsou skvele a napinave.
..Deskovky Teplice..

6.7.2020 11:56:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Havelock a Korenar
K tej nahode len z praxe viem povedat, ze to zdaleka nieje o tom, ze si hodite mincou a ten kto vyhraje.. vyhraje. S tym by urcite nesuhlasila vacsina skusenych hracov. Hry vacsinou koncia na tretom bojisku aj to s minimalnym rozdielom. Ak pride velmi skuseny hrac a da si partiu s novacikom, v druhom kole vyhra. To su fakta, inak by som to tu samozrejme len tak neobhajoval.

Nahoda v hre je aby bola hra dynamicka a aby sa pri nej obcas aj kricalo (od radosti). Avsak je tu dost prvkov na to aby sa s nahodou pracovalo.

Ak by to bolo iba o hode mincou neoblubili by si to euro hraci a tych je pomerne dost ktori aktivne hraju a viem o nich, pretoze s nimi komunikujem.

Korenar:
Ide o to ako si skuseny so zberatelskymi kartovkami typu magic. Sorcerer je moja antologia celeho herneho zivota, od puberty do dostpelosti. Ten som travil hranim najma CCG, TCG hier a wargamingu (Warhammer nie zetonovky). Toto je mix mojich osobnych chuti a preferencii.
Na margo komplikovanosti, Sorcerer vie byt velmi prekombinovany. Avsak ak budes mat partaka s ktorym budete hru pomalicky spolocne objavovat, nebal by som sa toho. Je tam toho strasne vela co objavovat. Sorcerer je jedna z tych hier ktore po prvom odohrani neuchopis, je to skor pre herne partie ktore sa jej chcu kusok dlhsie venovat.

6.7.2020 15:15:52 | Upraveno autorem (porovnej)

Sorcerer
S tím musím naprosto souhlasit. Hru musí mít člověk chuť a čas poznat a naučit se ji, ale i překousnout nějaké aspekty, které někomu sedí, někomu ne. Mně by se třeba hrozně líbila varianta hry bez kostek, ale to už se řešilo, že by to byla jiná hra a ztratila by jeden ze základních mechanismů. Zbyl by z toho jen horrorový Smash Up (Hustá mela). Celkově to není na občasné zahrání. I když jsou pravidla jednoduchá na pár stránek i s velkými obrázky, tak jak řekl Peter, zkušený hráč roznese nováčka na kopytech správnými herními rozhodnutími a minimem zmatkování. To se zvlášť začínajícímu hráči děje poměrně často, protože musí udržet v hlavě víc věcí najednou a při prvním problému změnit plán akcí.

Peter: Je mi líto jestli tě kritika tvé hry urazila, ale té náhody je tam skutečně hodně. S tím hodem mincí byla nadsázka (psal jsem to dopředu). Myslel jsem to tak, že i když máš silně navrch před kostkovým soubojem, tak několik špatných hodů může prohrát dobře rozehranou hru. To se mi stalo z obou stran, takže to není jen nějaký výmysl. U náhodného sestavování balíčků je navíc ten problém, že si každý může vybrat nevyváženou kombinaci. Jeden má kolem deseti omenů za kolo a druhý skoro nic. To je potom až k pláči snažit se vůbec něco naházet.

Znovu opakuji, nechci, aby to vypadalo, že chci hru shodit. Je velmi dobrá a má svoje velká plus. Pro mě, co si rád věci naplánuje a má je pod kontrolou, to ale není svatý grál. Přidej variantu bez kostek a poputuje do mého TOP10 lusknutím prstů. :)

ALE POZOR: Nehrál jsem ji ani desetkrát, takže je možné, že mi nějaké věci unikají, nebo něco hrajeme špatně. Berte mě s rezervou.

EDIT: Našel jsem asi rok starou neoficiální variantu bez kostek, kterou navrhl sám Peter. To velmi rád vyzkouším. :)

6.7.2020 18:17:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Kostky nevadí
Hru jsem hrál pouze 5x, ale i tak je to už nějaký vzorek.
Můj názor je že pokud vám v téhle hře vadí kostky, tak byste měli jít hrát pouze euro hry, nebo karetní hry bez kostek.
Já jsem vyrůstal na wargamingu (Warzone, figurkový Mage Knight). Ve Warzone se hází pouze jednou kostkou, navíc dvacetistěnou. Takže např. při útoku vás od úspěchu nebo neúspěchu dělí hod jedné jediné kostky a můžete to mít 1/20. Tam bych hovořil o náhodě.
V Sorcereru máte Omen tokeny, které náhodu snižují, a to naprosto dokonale. Za prvé ten token sám o sobě přehodí jakoukoli kostku, což je super mechanika. Za druhé VY, nebo VÁŠ soupeř rozhodujete o použití Omen tokenu. Co to znamená? Že to přidává další skill based rozhodování KDY Omen použít a kdy si ho prošetřit. Nejednou se mi stalo, že soupeř neefektivně využil klidně 5,6, nebo všechny své Omeny na to, aby ubránil jedno své bojiště (které ale stejně nemohl ubránit v dalším kole!) a obral se tak o možnost bojovat o ty další bojiště, protože jsem si Omeny ponechal a na ostatních bojištích ho roznesl.
Přijde mi, že kostky vadí nejvíc začínajícím hráčům, kteří hledají výmluvy všude jinde, než ve svém špatném, nebo soupeřovo dobrém zahrání.
Podle mě je Sorcerer skvělá, skill based hra. A to že tam jsou kostky? Tak aspoň mají horší hráči oproti lepším občas nějakou šanci na výhru. Pokud toto nechcete, tak doporučuji novinku na trhu - šachy :)

7.7.2020 06:46:31

Sychry
Tenhle povýšený tón je úplně zbytečný a hlavně úplně zcestný. Sám píšeš, že je hra skill based, ale díky náhodě má šanci i horší hráč. Nevím, jak víc si můžeš protiřečit. Ale evidentně po pěti partiích máš hru v malíku.
Já jen varoval, že kostky umí být zrádné, ale není to úplně v každé partii. Občas to prostě nevyjde i tomu sebelepšímu, ale o to víc to naštve, protože to není casual hra, ale regulérní souboj, do kterého investujete nemalé úsilí.

EDIT: Souhlasím, že vymlouvat se na kostky je častý jev začátečníků, ale já to viděl i z té druhé strany, kdy jsem vyhrál souboj Davida s Goliášem. A přišlo mi to nezasloužené.

7.7.2020 13:17:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Nahoda
Jasne kocky su kocky, su o nahode o tom ziadna. Vcera som hral dve partie a prisiel dom nato, ze som tak strasne rad, ze tam kocky su. Ja som stary kockar, nieje pre mna nic lepsie ako hadzat 35 kockami pri utoku orkov (40k). Pri hrani Sorcerera mate moznost zistit ake hry mam rad, lebo vsetko co na hrach milujem je tam :-)

Kocky za mna:
Negativa - Aj ten najdokonalejsi plan moze zle dopadnut velmi zlym hodom.
Pozitiva - Napatie ktore hod predstavuje a obrovska radost casto krat sprevadzana krikom, hned po tom ked rerollnete zly hod na uplne uzasny hod.

Kolko ludi, tolko chuti, ja respektujem preferencie kazdeho hraca. Je uzasna doba z pohladu deskohernej zabavy, je milion hier a ludia si vedia napasovat hru na mieru.

Inak omen management na tej hre nesmierne milujem. To nieje chvastanie, pri vsetkej pokore skratka priznavam, ze po dlhsej hernej odmlke som si vcera "stareho" sorca zahral a druhy x som sa strasne zamiloval.

Havelock inak vobec sa ma to nedotklo, co by som to bol uz za curaka. Ja ti naopak strasne dakujem za podporu.

8.7.2020 12:36:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Kostky
Jasne, je to nahodne, ale v realu muze i sebekrutoprisnejsi bojovnik uklouznout a krysa naopak prokousnout tepnu. Jak jinak byste chteli simulovat nahodu v boji?

8.7.2020 15:36:25

Pepsson
Nebo:
"Ta krysa má zuby natřené prudkým jedem!" ...cože, že má zuby natřené prudkým jedem, to by přece chcípla...

Je spousta her, kde se na náhodu při soubojích nehraje. Tady ano. Je to součást hry a jeden z hlavních mechanismů. Tím bych to z mojí strany uzavřel.

Díky Peter za reakci. Rozhodně si nemyslím, že bys byl č... Spíš to pro někoho může vyznít, že jsem jím já :D

8.7.2020 17:30:36

Pepsson
"Jak jinak byste chteli simulovat nahodu v boji?"
-Kostky mi nevadí, ale náhoda v boji není potřeba simulovat naprosto nijak. Stejně jako ve hře není absolutně nijak řešena třeba velikost bojujících nestvůr či útoky nelétavec x létavec..

8.7.2020 17:37:28

Havelok
Kdo by natiral kryse zuby prudkym jedem?!? :D

8.7.2020 19:19:47

Pepsson
To je hláška z filmu Muž z Acapulca. Myslel jsem, že to zná snad každý :)

8.7.2020 19:54:04

Moje dojmy
Od Magicu, přes Game of Thrones LCG, Middle Earth CCG, MageWars a RONE až k Sorcererovi a doufám, že u něj dlouho zůstanu.
Splňuje totiž moje požadavky na komplexnost karet, řetězení efektů a hlavně nejrychlejší deckbuilding co jsem zažil. Deckbuilding miluji, ale v duelových kompeptitvních hrách už mě prostě nebaví trávit hodiny nad stavěním decku, abych po 20 minutách turnaje nebo herního večera zjistil, že to vůbec nefunguje.

Pokud Endbringer přinese solo variantu, tak si navíc užiju Sorcerera i bez parťáka.

Kostkové souboje jsou pro mě dalším neobvyklým zpestřením a mechanika přehazování přes Omeny je suprovní, velmi napínavá a mnohdy plná emocí.
(Soupeř na 7 kostkách hodí 3 kritikaly, nechám ho to přehodit celé přes first player token a on ty krity mrskne znova. Mrtvá legendárka a bortí se celé bojiště).

10.7.2020 07:24:53

Lumirius

Ked tak citam vase prispevky, tak silne premyslam, ze by som sa zastavil na nejakom velkom Ceskom deskohrani a zahral si s vami.

Chysta sa nieco? Chodievate?

10.7.2020 13:16:25

Brnohrani
Na Morave (Brno) jen Brnohrani, s klukama z Planety by se urcite nejaka prezentace udelat dala. Chodi tam kotel lidi, youtubery, hraci,... na Brno dobry :)

https://www.facebook.com/Brnohrani/






"I want to play a game." Jigsaw

10.7.2020 14:27:51

Vybíráme z Bazaru

Vládcové Severu
Vládcové Severu
Akt. cena: 590 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas