Small World - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 80 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Days of Wonder
REBEL.pl
Autoři: Philippe Keyaerts
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Vražedné kombinace

2 hráči, Diplomatické Amazonky.
Dnes jsem učil Smallworlda 12-letého syna od známých. Hráli jsme dva a on si ve druhé fázi vytáhl tuhle kombinaci. V prvním kole co za ně hrál udělal čáru skoro přes celou plochu a v každém dalším kole mi užíral 1-2 území. Já jsem na něj útočit nemohl. On sice asi 5 kol neexpandoval a získával stabilních 11 bodů, ale můj rajón se neustále zmenšoval až na nějakých 7 bodíků za kolo s nemožností expanze. Vždy na mě poslal ty 4 bonusové amazonky i když si je pak zas musel stáhnout. Pokaždé mi vygumoval jeden žeton a já jsem pak to opuštěné území musel znovu dobývat. Teda jen do doby, než zjistil, že může opustit území za "válečnou linií" a to, které mi dobyl si lze ponechat. Naštěstí už se psalo poslední kolo. Jinak by mě dotlačil někam k ubohým 4 bodům za kolo.
--------------------------------------------------------------
4-5 hráčů Létající Sorcerers
čím více hráčů, tím větší šance, že Sorcerer objeví nějaká místa obsazená jedním žetonkem a překonvertuje si je na žeton ze zásobníku.
--------------
Máte další ultimátní kombinace?
16.1.2010 01:34:37

husak
A on útočil na Tvůj aktivní národ? To pak, ale nemohl použít tu diplomacii, pokud se nepletu:-)

16.1.2010 09:33:49

To Husák
Přesně jak píše Marvin, nechal jsi se rozdrtit úplně zbytečně, jelikož řádně nečteš pravidla. Pokud zaútočil na tvůj aktivní národ tak žádná diplomacie není možná a amazonky dostanou po kebuli jakmile přijdeš na řadu :-)

16.1.2010 10:32:01

husak
Presne tak slo na nej normalne zautocit. I tak je to ale silna kombinace. Staci se poradne rozmistit po mape a nic s holkama neudelas :)

Moje oblibena kombinace na zacatek jsou mounted tritoni. Ty jsou schopny sebrat opravdu velke uzemi (-1 za kopce a pole, -1 za uzemi u vody)! Jinak takovi dragon master kostlivci jsou take fajn :)

16.1.2010 10:37:56

moje combo
Já mám rád do začátku Komando a nebo bersekr Obry.

Ale teda moje absolutní libůstka jsou hordy Bílých paní s přikoupenou vůdkyní, jen pak záleží hrozně moc na volbě další rasy:-)

16.1.2010 10:40:57

husak - Vražená kombinace
při přehlídnutí popisu ;-) Ne, teď vážně - znám to na vlastní kůži - kolikrát se mi už stalo, že jsme v návodu něco přehlídl a bylo to hned...
Btw. co leadři, přišli už?

16.1.2010 12:47:44

Vlkodlačí cikánky
Sice to nebyla zase tak silná kombinace, respektivně ostatní hráči mě zařízli, ale bavila mě.

1.3.2010 20:35:49

PJ

Vlkodlačí Amazonky...
...to byla spíš poprava, než strategie :o) bohužel jsem je neměl já :'(

24.4.2010 15:15:58

Elfí dragonmasteři
Podle mě je taky dost silná kombinace Dragonmaster Elf, neumírají a když už jim něco dobyjete, oni si to rychle s pomocí draka dobyjou zpět.

3.5.2010 19:20:11

ylfi kupci
chm. v petihre elfi obchodnici, kterych si nikdo nevsimal, a bez 'podpurne' rasy v upadku s prehledem vyhrali

3.5.2010 21:49:13

obchodni magove
hrali jsme v peti byly na nich tri body tak jsem je zkusil vzit ze 7 tokenu se rozrostli snad na 12 a kdyz se proti mne konecne vsichni spikli tak uz to nikomu nepomohlo predposledni kolo jsem tezil 20 bodu a jeste musim dodat ze to byla moje jedina rasa za hru a spoluhraci taky maji odehrano uz par her:)

12.11.2010 13:28:02

Commando Skeletons a Merchant Sorcerers
Vcera jsme hrali s kamarady (prvohraci) ve ctyrech... kamarad zacinal a vzal hned seshora Commando Skeletons. Verte nebo ne, odehral s nimi celych 9 kol (celou hru) a na konci si stezoval, ze jich neni v krabici vice, protoze dostal na stul vsechny. Doslova s nimi obihal mapu dokola a kosil vse, co mu prislo do cesty. Inkasoval tak 6-8 bodu za kolo krome poslednich dvou, kde se rozlezl a bral 15 a 16. Na posledni tri kola jsem investoval do Merchant Sorcerers, kteri mi (jeste s tremi upadlymi obry na horach) ziskali v poslednich kolech 14, 16 a 16 bodu, ac jich bylo puvodne jen 7. V konecnem skore jsem tak kostlivce dotahl na rozdil 3 bodu (86-83), ale stejne to nestacilo.
Kombinace levnejsiho dobyvani a mnozeni zafungovala na vybornou.

28.11.2010 13:45:12

Mirak
Commando Skeletons

dnes jsem díky téhle kombinaci bez problémů vyhrál.
Je to taková blesková válka.. :-)

29.12.2010 23:18:53

statisticki vitazi
u nas zatial v 20 hrach zakladnej hry z 32,v ktorych sme zaznamenavali vitazne kombinacie, su top 3 statisticki vitazi nasledovni:

vlastnosti:
1. DRAGON MASTER / ALCHEMIST (6x)
2. UNDERWORLD (5x)
3. MOUNTED (4x)
... posledne miesto FOREST (0x)

narody:
1. SORCERERS (7x)
2. TRITONS (6x)
3. HALFLINGS / ORCS / RATMEN (5x)
... posledne miesto TROLLS (0x)

18.2.2011 21:58:54 | Upraveno autorem (porovnej)

Diplomacie ve dvou hráčích
Ve dvou hráčích mi diplomacie připadá nepoužitelná ... zkusili jsme jednu hru hrát takto:

Rasa se schopností diplomacie si vybere 5 žetonů zapomenutých kmenů (čili, jakoby uzavřeli mír s nimi), které můžete použít na dobývaní všech sousedních území od území, která už nějaký zapomenutý kmen ovládá.
Po dobytí jednotlivých území si ihned vyberete přebytečné žetony z právě dobytých území, tak aby v každém zůstal jen jeden žeton ZK.
Území, obývaná zapomenutým kmenem vám však nevydělávají žádne peníze.
Na začátku dalšího kola si nesmíte z hrací plochy vybrat žádné žetony ZK.Ty zůstávají ležet, dokud je někdo nedobyje (můžete i vy). Můžete užít pouze ty, které jste nevyužili v předchozích kolech.

Jinak řečeno, tahle schopnost vám slouží jen na to abyste obtěžovali protihráče. Buď mu dobijete území a sejmete tak alespoň jeden nepřátelský žeton, nebo jen zaberete území, která vedou k vaší rase a stížíte mu tak ten průchod, nebo území, která víte, že se chystá protihráč zabrat.

Čím více území zaberete v prvním kole, tím méně žetonu kmene budete mít pro další kola.
(Dejme tomu, že jste na začátku hry. Máte na ruce 5 žetonů ZK ... můžete se rozhodnout, jestli rovnou zaberet nejaka uzemí, nebo si je budete šetřit na později. Ačkoliv to ihned v prvním kole asi nemá moc smysl - zaberete 2 uzemí po 4 žetonech a třetí uzemí za pomocí kostky. Z těch dvou prvnich zabranych uzemí ihned odeberet z každého jeden žeton [jednoduše nemůže vzniknout situace kde by byli na jednom území dva žetony ZK]. Do dalšího kola už můžete využít pouze jen těch dvou žetonů, které jste odebrali - proto říkam , že to takhle v prvním kole nemá smysl.)

Byla to první myšlenka, zkoušeli jsme to jednou a nemůžu říct, že by to bylo nějak moc silné, ale ani že by to byla zbytečná schopnost.

Můžete vyzkoušet i vy a zajímali by mě nějaké názory na to. Jak říkám, byla to první myšelnka a určitě to neni zcela domyšlené. :)

28.2.2015 23:51:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Dimp
A jseš si jistej, že to hrajete správně? Mě Diplomacie doposavaď nijak divná nepřišla.
Nicméně jak dopadla druhá myšlenka?

11.7.2015 21:44:11 | Upraveno autorem (porovnej)

2 hráči Přízrační Trollové

Hrál jsem za ně já od prvního kola a byli šíleně otravní. Většina Trollů zůstala ve hře i se svýma doupatama až do konce, protože dobýt je bylo obtížné, když už to vypadalo lépe přišly Amazonky a už nebyl čas na vyplácávání žetonů kvůli pár blbých Trollů…

Nejspíše hlavně díky nim jsem vyhrál o 20 bodů, protože mi vydělávali asi 6 od začátku do konce.

3.3.2022 17:38:39

Vybíráme z Bazaru

Fleet the Dice Game vč. rozšíření Dicey Waters
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas