nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Signorie

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Renesance
Herní kategorie: strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Whats Your Game?
Autoři: Andrea Chiarvesio
Pierluca Zizzi
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook, Google+

Popis hry

Upravit

Itálie, 15. století. Šlechta je na vzestupu a stává se dominantní silou rozhodující o vývoji země. Vy jste otcem slavného rodu a v rukou máte jeho budoucnost. Provdejte dobře své dcery a vychovejte ze svých synů proslulé válečníky, muže víry, nebo všemi mastmi mazané politiky. Jen ten, kdo nejlépe využije příležitosti, které čekají za rohem, zajistí nehynoucí slávu svému rodu.

Signorie je kostková hra z období renesance, ve které budou hráči rozšiřovat vliv svých rodin po významných městech tehdejší Itálie. Uzavíráním aliancí s těmito městy budou budovat pověst své rodiny a získají potřebnou prestiž.


Příprava hry:

Hráči obdrží počáteční finance a figurky členů rodiny (ženy a muže). Na herní plán se nachystají dílky aliancí do jednotlivých měst a bonusové dílky na vyhodnocení kola. Je určeno prvotní pořadí hráčů. Na začátku každého kola (a tedy i toho prvního) se rozlosují náhodně žetony akcí Poslání a hodí se kostkami pěti barev (jedna kostka každé barvy za každého hráče ve hře).


Průběh hry:

Hra se hraje na 7 kol. V každém kole si hráči postupně rozeberou po 4 kostkách, přičemž každá kostka musí mít jinou barvu. Když je hráč na tahu, vybere si jednu kostku a využije ji jedním ze 3 způsobů:

  1. Specifická akce barvy kostky: Pomocí těchto akcí je možné získat peníze, provdat dcery, narodit nové členy rodiny, vyslat syny na studie, a také zlepšovat jejich vzdělání. Tyto akce jsou dále popsány níže.
  2. Poslání: V každém kole se náhodně rozdělí akce žetonů poslání k jednotlivým barvám kostek. Jejich efekty jsou variací na specifické akce kostek, ale je nutné za ně platit odevzdáním členů rodiny do zásoby. Výhodou je, že pokud má člověk dost členů rodiny, může konkrétní akci (např. provdání dcery) provést i vícekrát za kolo.
  3. Najmutí pomocníka: Je možné zaplatit určitý peněžní obnos a pořídit si trvalého pomocníka – žeton, který zlepšuje do konce hry některou z příštích akcí kostek. Od dalšího tahu je pak při použití kostky, jejíž barva byla posílena žetonem pomocníka, možné využít menší bonus (zisk peněz, nového člena rodiny apod.). Každá barva má k dispozici 3 unikátní pomocníky a najmout se jich dá v jedné barvě i více.


Jádro hry tkví v dovedném používání kostek. Každá barva má minimální hodnotu, kterou musí vybraní kostka mít, aby ji bylo možné použít. Pokud je na kostce nižší číslo, je nutné rozdíl doplatit penězi. Navíc vyšší čísla kostek zpravidla spouštějí silnější efekt (např. více posunů na stupnici vzdělání). Na druhou stranu – pokud hráč hraje obezřetně a součet jeho čtyř kostek na konci kola nepřekročí magické číslo 13, dostane odměnu za aktuální kolo a k tomu jednu nevěstu do své rodiny – což v praxi znamená rození více nových členů rodiny pomocí výše zmíněné specifické akce.

Provdávání dcer a výchova synů spočívá v jejich poslání na herní plán – dcery se posílají okamžitě, synové nejdřív na studia (stupnice vzdělání ve třech oblastech, každý syn může studovat pouze jednu školu), a poté na tzv. diplomatické mise. Při provdání dcery či poslání syna na misi je její/jeho figurka umístěna na plán do jednoho zvoleného města. Hráč pak získá body podle výše věna, které investoval do svatby své dcery, příp. podle úrovně vzdělání syna, kterého na misi poslal. Navíc si může z města vzít dílek aliance se štítem, pokud se hráči štít hodí do kombinace. Každý hráč má k dispozici 4 řady aliancí odpovídající 3 možným zaměřením synů (válka, víra, politika) a řadu pro vdávání dcer. Pokaždé, když provádí akci příslušného potomka, může si vzít štít, který mu v dané řadě chybí. Na štítech jsou bodové hodnoty (2-5 bodů) a pokud jsou v dané řadě na konci hry alespoň 3 štíty, daná řada se oboduje (jinak za štíty hráč nedostane nic). Kromě barevných štítů mohou hráči získávat i šedé neutrální jednobodové štíty, které se rovněž počítají do limitu 3 štítů a případně také bodují.

Při rození nových potomků hráč hodí tolika kostkami, kolik má vlastních nevěst (ze začátku má každý hráč jednu a další se dají získat pomocí nízkého součtu kostek na konci kola). Podle padlých čísel si hráč ze zásoby vezme nové figurky dcer (jednu figurku za každou kostku s hodnotou 1-3) a synů (za kostky s hodnotami 4-6).

Vzdělávání synů spočívá v posouvání jejich figurek po stupnici vzdělání. Hráč může pohyby rozdělit i mezi více synů, je také možné posouvat se po stupnici iniciativy a získat tak na konci kola body a lepší pozici v příštím kole.


Konec hry:

Po sedmi kolech hráči k bodům získaným v průběhu hry přičtou body za sady štítů v aktivovaných řadách. Také získají dodatečné menší množství bodů za syny na studiích, které nestihli vyslat do světa. Hráč s nejvíce vítěznými body se pak stává vítězem hry.

Autor: Kew