Sid Meier's Civilization: Desková hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 620x (Seznam vlastníků)

Sid Meier's Civilization: Desková hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: desková hra, strategická, budovatelská, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Kevin Wilson
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Různá vítězství v základu / vyhrát jinak než vědecky?

Ahoj,

po 8 letech jsem oprášil tuhle Civku, pročetl znova pravidla i sekci Otázky zde na ZH, sháním po rodině spoluhráče a jen mě zajímá, jak to zhruba je s těmi možnými vítězstvími.

Já hrál v životě jen 2 hry, jedna skončila snad vojenským a druhá technologickým vítězstvím.

Když jsem četl v diskuzích, že ekonomické je velice těžké a kulturní ještě víc, jen si říkám, proč to autor udělal tak, jak udělal. Vždyť přece šlo dát jako požadavek méně mincí než 15 / dát méně kulturních políček či cenu za postup na každé z nich snížit.

A pokud se to neodchytlo při testování, až mezi lidmi, tak by zase nebylo tak těžké to zpětně opravit (třeba cenu na desce přelepit, v tom 3. věku to je fakt drahý).

Jaké máte zkušenosti se základem? (Rozšíření nemám a nechci, stejně by pořádně nebylo s kým hrát.)

Díky.


- - -
Deskové, karetní, počítačové i mobilní hry, baví mě všechny.
15.12.2020 08:36:34

...
Ja odehral cca 10 her a u nas se prave na kulturu vyhrava nejvic, na druhym miste je veda. Na mince se se vyhralo jednou a na vojenstvi vubec ale to je dano spise herni skupinou. U nas jsme spise pasivni hraci. Myslim si ze sance na vitezstvi jsou u vsech cest vicemene stejne, hodne zalezi na zvolenem narode.

15.12.2020 08:42:32

FFG
Dříve u FFG platilo, že základní hra byla vždy jen MVP (minimum viable product), tedy verze, která je ořezaná na maximum, ale už je hratelná samostatně a další rozšíření teprve ze hry udělala plnohodnotný produkt. Tam je totiž tolik nových možností, že se šance na výhru různými typy vítězství přelévají tam a zpátky mnohem víc podle zvoleného národu, jak už psal Kanic.

15.12.2020 09:11:48

....
Hru jsem hrával hodně a stále je to pro mě TOP civilizační hra ever :-)

Podle zkušenosti nejjednodušší cesta k vítězství je kultura a věda....pak dlouho nic a mince....pak dlouho nic.....většinou už všichni mezitím vyhrály....zase dlouho nic a pak na konci vojenství :D

V hrubém odhadu z mé zkušenosti to vidím asi takto:

Šance na vítězství:
Kultura 40%
Věda 35%
mince 15%
vojenství 10%

samozřejmě se to +- mění u každé civilizace, kde spíše zlepšují šance v oblasti vojenství či mincí, ale ta kultura je univerzál.

PS: Hodnotím jen základ...expanze mám, ale nemám je tolik nahrané a tu poslední vůbec.

15.12.2020 10:37:13

Díky!
Okej, díky, tak se to fakt liší co hráči/herní skupina a co národ. To je asi docela fajn. Ono i v PC Civce (hrál jsem zejména II a IV) bylo nejlehčí vyhrávat na let do vesmíru, vybít všechny národy dalo zabrat a na kulturu jsem tam snad nevyhrál nikdy...

Je mi jasný, že rozšíření, jako většinou, hru vylepšují a třeba opravují nešvary, mně se ale tenkrát (po té malé zkušenosti) a i podle ohlasů zdál základ okej, určitou slabinu jsem viděl jen ve válčení (náhodný výběr jednotek a jejich náhodná síla).

Tak snad to brzo dám, sehnal jsem bráchu a švagra, ale ještě předtím mě zase ukecali do Marsu: Terraformace, který jsme spolu se Scythe v téhle sestavě hráli nejvíckrát.

Ale mám to od nich slíbený. :)


- - -
Deskové, karetní, počítačové i mobilní hry, baví mě všechny.

15.12.2020 11:50:36

Ten dělá to a ten zas tohle
V naší herní skupině byl poměr vítězství následující:

Věda 40%
Vojenství 25%
Ekonomika 25%
Kultura 10%

Jak už bylo zmíněno, hodně dělá zvolený národ, ale i hráč - každý preferuje trošku jinou cestu. A taky hodně udělá, když má někdo (hlavně militantně zaměřený hráč) štěstí na jaderný program... To pak lítá atomovek jak much.
______________
aka WantonDuke

16.12.2020 00:13:52

...

Odohraní veľmi veľa hier hlavne v troch. Hrávame agresívne - maximálne využitie národa + následný rozbor, či sa dalo ešte hranie hráča optimalizovať.
Základ: vedecké/vojenské/kultúrne víťazstvo (v uvedenom poradí).
1. rozšírenie: hlavne z dôvodu slávnych osobností sa už na výzkum výrazne menej vyhráva. Ostáva len kultúrne/vojenské víťazstvo.
2. rozšírenie: silne posilnené kultúrneho víťazstva. Tým že sa hrá na menej kôl, tak je problém sa vyzbrojiť a presunúť s armádou k súperovi hlavnému mestu.
Za všetky hry k ekonomickému víťazstvu došlo len 2 krát.
Väčšinou sa hra rozhodne v poslednom kole, preto doporučujem rozšírený spôsob posudzovania víťazstva.

16.12.2020 00:48:37

...
Mám odohraných vyše 50 partií vo dvojici. Hrané s oboma rozšíreniami, bez nich by som to nehral. Väčšina hier skončila víťazstvom na kultúru, potom na výzkum, nájde sa aj niekoľko vojenských víťazstiev. K ekonomickému víťazstvu zatiaľ nedošlo, ale raz som mal k tomu blízko :)
Tiež odporúčam hrať s rozšíreným spôsobom posudzovania víťazstva, slušný počet partií sme ho využili.

16.12.2020 19:19:45

.
Díky všem, ale záměrně jsem se ptal na základ, takže to jste mi někteří tolik neporadili. :)
- - -
Deskové, karetní, počítačové i mobilní hry, baví mě všechny.

16.12.2020 20:53:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Kvedlalové z Kvedlinburku
Kvedlalové z Kvedlinburku
Akt. cena: 440 Kč
Končí za: 10 dnů

Offcanvas