Settlers: Zrod impéria - My jsme si nezačali

xxxxxxxooo hodnoceno 16x (Seznam vlastníků)

Settlers: Zrod impéria - My jsme si nezačali - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Settlers: Zrod impéria
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: karetní hra, budovatelská
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Pegasus Spiele
Portal Games
Autoři: Ignacy Trzewiczek
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Vaše dojmy?

Ahojte. Už ste hrali toto rozšírenie? Ako sa vám páčilo a aká bola sólová hra s novou mechanikou? Vyzerá to byť riadne agresívne rozšírenie.
20.6.2018 10:31:33

.
Sólo jsem nezkoušel. Ale ve dvou je to úplně jiná hra. Japonce nehraješ na dohody, barbary na boření atd. Prostě se můžeš zaměřit na zabírání soupeřových budov. Na druhou stranu, když soupeřovi začneš od prvního (druhého) kola zabírat frakční produkční budovy, stane se to značně nevyrovnané, a i mírně frustrující.

20.6.2018 10:45:20

Propad

Za mě tedy nejhorší rozšíření. V solové hře jsem byl rád, že jsem vzal hře tu a tam budovy, které mi brala (hrál jsem těžkou variantu).

Místo strategie, tak koukám, jestli mám dost mečů. Pak nemám meče na boření z ruky, boření soupeře, aktivaci karet atd.

Navíc za barbary tak trošku malinko ztrácí jejich bořící karty smysl (a ty barbarům rýžovaly nejvíc bodů - zvlášť, když se nebořilo soupeřovi, ale z ruky. Když se podaří, tak 2-3 kola 4 meče = 12 bodů za kolo. A to pokud mám ještě bonus běžné karty, která také dává bodík za boření. To se to pak syslí bodíky).
 

Pevnosti - totální shit
Ty pevnosti jsou totálně na hovno. V podstatě 5 bod můžu mít skutečně s velkým štěstím (a to asi hlavně pokud mám kartu, která mi umožní opakovat akci. Ovšem místo toho, abych použil opakování akce třeba na hrad nebo jinou prospěšnou budovu, tak ji používám na tuhle blbost kvůli pár bodíčkům).
A to nemluvím o tom, že mi soupeř může vzít pevnost stečí (což samozřejmě každý normální hráč udělá), takže spousta práce, spousta materiálu a navíc z toho může být nulový zisk. Pevnosti jsou totální propadák celé hry.

 Jak už psal Elnie - člověk se zaměřuje víc na soupeřovi budovy. Když je nemá, a nebo ho donutím ze začátku stavět už jen odpad a ani mu nedovolím pořádnou produkci, tak co chce dotyčný dělat? Ok, za atlantidu by se i v posledním kole možná byl schopný pořádně rozjet, ale takhle? Když budu soupeři první dvě kola brát užitečné frakční karty a nedovolím mu rozjet, tak sice vyhraju, ale… to je pak velmi rychlá hra (a pěkně nudná). Navíc pokud se se soupeřem přetahujeme o karty, tak pravidlo, že si je můžu dávat víc doprava je na prd, když se tu bavíme o pár kartičkách a nikdo se pořádně nerozjede.

Bonus produkce, když vlastním 6 soupeřových budov

Víc k smíchu už může být možná tak akorát ta pevnost.6 soupeřových budov? V nejlepším případě bych k tomu potřeboval 12 mečů a s tím, že soupeř mi je nebude brát nazpátek. A to do toho nepočítám štíty. 12 mečů je skutečně dost za celou hru a pokud pojedu pouze na tuto strategii, tak pak budu mít na konci nějakých stupidních 50 bodů a to se štěstím.

Kdyby aspoň byla pořádná motivace hrát na dobývání. Třeba kdyby karty víc za to odměňovaly - třeba za každou dobytou budovu na konci hry 8 bodů. Za každé dobytí 6 bodů, tak neřeknu a mohl by to být zajímavým odlišným prvkem hry.

Ale spousta práce a obětování a pro co? Pro 2 bodíky na konci za kartu? To si raději postavím 5 vlastních. Kartičky, které přináší bod za dobytí. No luxus!!! Než nasbírám aspoň dva meče, obětuji je na dobytí a z produkce mám třeba panďuláka a jabko + bodík. Hurá!! To je výhra, to je zážitek…

Navíc co jsem vůbec nepochopil, tak v pravidlech je, že se dobývají pouze frakční karty. A jsou tam kartičky, které ti určují, že máš dobýt běžnou kartu… To už jsem vůbec nepochopil.

Hlavně u všech frakčních balíčků je opět půlka z nových karet produkčních, takže ani frakční karty samy o sobě nenapomáhají moc výrazně k tomu dobývání. Jen tu a tam. Ale když vezmu, že mám z balíčku 2-3 stupidní pevnosti, pak třeba 4-5 produkcí, potom i třeba jednu supervlastnost, která ti dává bodík za dobytí, tak máš cca 3-4 karty, které ti mohou nějakým způsobem malinko k tomu dobývání pomoct. Všechno ostatní musíš čerpat ze starých karet.

Skutečně by mě zajímalo, jestli někdo někdy dobyl ve hře víc jak 4 soupeřovy budovy (aby v jednu chvíli měl 4 soupeřovy budovy). Těch 6 je pak už jen na rozloučení se s více body.

A to ještě vůbec nemluvím o tom, že při hře 3-4 hráčů klidně může nastat situace, že všichni budou dobývat pouze jednoho hráče. To si ten dotyčný fakt zahraje. Postaví budovu - běžnou mu zničí, frakční mu dobyjí. Ve 4 kole může hrát s jednou lokací (třeba s lomem, aby se neřeklo, že nemá produkci). Opravdu záživná hra pro takového hráče.

Popravdě uvažuji, že toto rozšíření vyhodím z okna. Nikdo z mých přátel to už nechce hrát víckrát. Já jsem tomu dal cca 10 příležitostí. Hrál jsem solovou hru za všechny 4 frakce.

V solové hře jsem dobýval cca 3x dohromady za všechny 4 hry. A to nemluvím o tom, že solová hra ti teď nejenže zničí tvé dobré běžné karty, ale je schopná ti třeba během jednoho závěrečného tahu vzít jakékoliv 3 karty (a když ti vezme kupříkladu 3 produkční a nebo za římany 2 ze 3 státních správ, tak pak hrej).

 

Skore se dá dosáhnout i vyšší - v solových hrách jsem měl 68, 128, 100 a 89. Se soupeři jsem i překonal 150 (už nevím, kolik to bylo přesně). Ale rozhodně to nebylo zásluhou dobývání. Právě naopak hráli jsme na to minimálně (nebyla k tomu motivace a než jsme měli dostatek mečů, abychom si brali budovy a neomezovali se jinde, tak už většinou končila hra).

Takže ten prvek dobývání a steče je spíše na to, co dělat, když ti náhodou zbyde víc mečů.

27.3.2022 04:46:39

Vybíráme z Bazaru

prokletá stezka
prokletá stezka
Akt. cena: 6 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas