nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Set a Watch

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: není
Vydavatelé: Grimspire
Rock Manor Games
Autoři: Mike Gnade
Todd Walsh
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jsou nám v patách. Naše cesta slávy byla dlouhá a krvavá. Teď když jsem si mysleli, že je konec, se opak zdá být pravdou. Kdosi nás sleduje a snaží se oživovat padlé nepřátele - znesvěcené, které jsem po cestě porazili. Musíme se vrátit a prozkoumat všechna místa kde jsem bojovali. Musíme zabránit dalšímu oživování nepřátel sužujících království.

Set a Watch je kooperativní hrou pro jednoho až čtyři hráče, ve které se používají kostky a karty. Úkolem hráčů je zbavit devět lokací nepřátel, kteří se v nich objevují. Hráči ovládají čtyři dobrodruhy, kteří se postavili nepřátelské hrozbě. Používají k tomu své zbraně a speciální schopnosti. Jeden z dobrodruhů vždy střeží tábor - a dává podporu ostatním. Udržuje táborový oheň, který zde hraje důležitou roli neboť ovlivňuje celé herní kolo. Zbylí tři bojují s nepřáteli.


Příprava hry:

Hráči si vyberou dobrodruhy, za které budou chtít hrát. V základní verzi je na výběr šest povolání, deluxe verzi jsou k dispozici další dvě (celkem tedy: válečník, čaroděj, bard, lučištník, pán šelem, kněz, zloděj a rytíř). Výběr povolání určuje typ útoku (zblízka nebo zdálky), kostky, kterými hází (šestistěnné nebo osmistěnné) a vlastnosti hrdiny (každý má k dispozici mimo jiné 5 speciálních, přičemž najednou může být „vybaven“ třemi z nich). Úkolem je projít devět lokací. Hráči náhodně vyberou 8 z nich a poslední finální si volí z možného výběru. Od začátku tedy vědí, co je čeká v posledním kole. Nachystá se také balíček s kartami nepřátel, se kterými budou hrdinové bojovat. Do něj jsou dále přidány karty vyvolávání, které přivolávají znesvěcené - silné nepřátele (bosse). Pak je balíček položen lícem dolů vedle hracího plánu. Dále je nachystán balíček znesvěcených, který je položen lícem nahoru, takže hráči vidí, jaký boss je čeká, pokud je vyvolán z balíčku karet nepřátel.


Průběh hry:

Každé kolo má několik fází, které se provedou v daném pořadí:

  1. Odhalení nové lokace: Hráči otočí novou kartu lokace, která určuje, jak se změní stav dřeva v ohništi (většinou ho výrazně ubude). Množství dřeva v ohništi upravuje viditelnost (maximální počet odhalených nepřátel) v lokaci.

  2. Hod kostkami: Všichni hráči si hodí svými kostkami. Poté vyberou jednoho, který bude v tomto kole v tábořišti. Všichni hrdinové musí v průběhu hry přesně dvakrát zůstat v tábořišti.

  3. Táboření: Hrdina v táboře  si automaticky obnovuje jednu vyčerpanou schopnost. Může také použít svoji speciální schopnost pro táboření. Dále může sekat dřevo na oheň (a tím zvyšovat viditelnost). K dispozici jsou i další akce.

  4. Hlídka: Hlídka je hlavní fází tahu - dochází v ní k boji s nepřáteli. Lokace udává, kolik nepřátel se v ní nachází. Udaný  počet karet je vyskládán lícem dolů. Pak jsou karty odhaleny podle úrovně ohně v tábořišti. Zbylí nepřátelé čekají, až budou odhalení poražení, a pak jsou také odkryti. Odhalení nepřátel může spustit speciální akci, kterou má nepřítel uvedenou na kartě. Stejně tak jsou nepřátelé i hrdinové ovlivňování pořadím, které nepřítel zaujímá v bojové linii. V průběhu boje mohou hrdinové použít některou ze svých schopností nebo útočit napřímo pomocí kostky. Každý nepřítel má stanovený počet zásahů, které musí utržit, aby byl poslán na hřbitov (odkládací balíček nepřátel).

  5. Konec kola: Kolo končí, jakmile není na místě žádný nepřítel nebo v případě, kdy hráčům nezbývá žádná další akce, kterou mohou hrát. Ve druhém případě dostávají hráči od nepřátel zranění (jeho výše je uvedena na kartě nepřítele) - to vyčerpává schopnosti hráčů, kteří je nemůžou používat, dokud si nezajdou odpočinou k táborovému ohni. Navíc se každý neporažený nepřítel přidává k hordě, což je skupina nepřátel, kteří se objeví v posledním kole.


Konec hry:

V závěrečném kole bojují všichni čtyři hrdinové - v táboře nikdo nezůstává. Hráči vítězí, pokud přežijí všechna střetnurí v závěrečné lokaci. Prohrát je možné naopak kdykoliv v průběhu hry, když mají všichni hrdinové vyčerpány všechny své schopnosti.

Autor: martinsun