Senji - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, intriky, válečná, diplomacie
Čeština: není
Vydavatelé: Asmodée Editions
Autoři: Bruno Cathala
Serge Laget
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Senji nebo Shogun

Ahoj,
chtěl jsme se zeptat na rozdíly mezi těmito hrami , hlavně mě zajímá jak to je s bitvama. U Shoguna někdo napsal , že počítání bodů cti je zohledněno ve prospěch budování na místo boje. Což by mi nevyhovovalo.
Takže otázky:
1. Je Senji více založeno na bojích ?
2. Pokud prohraju boj , zařeže mě to ve hře hodně ?
3. A co srovnání s Game of Thrones - není tam jakási podoba ? A pokud ano je Senji lepší volba ?

Děkuju moc za odpověďi.
23.7.2012 22:46:45

moje srovnání
shogun, potažmo wallenstain je víc euro... hodně založené na přemýšlení a plánování... a boj není to nejdůležitější...
kdežto senji je hlavně o diplomacii... vítěz boje hodně získá a poražený hodně ztratí... co si vyhádáš to máš... podobnos je čistě jen v tématu... ale to je všechno...
rozhodně senji je více podobné ke game of thrones, kvůli diplomacii... v shogunovi je jediná diplomacie - všichni koukejte na toho nejsilnějšího

odpovědi: 1. senji je hodně o bojích... vyhraje ten, kdo vyhraje nejvíce bitev
2. ano, zařeže tě to hodně(podle mne tedy jo)
3. senji, je kratší a má méně pravidel... obojí je potřeba hrát alespon v pěti lidech
hlavni rozdil je v senji ta tajná diplomacie... a zdaleka není tak epické jako game of thrones

23.7.2012 23:26:37

Senji nebo Shogun
Měl jsem tu čest s oběma. Shoguna jsem hrál jen jednou, Senji 2x:
Hlavní rozdíl je ten, že v Shogunovi všichni sedí a tiše přemýšlejí, u Senji je pořád mumraj. Ve fázi diplomacie chodí hráči od jednoho k druhému a je jen na nich, co si vyhádají, vyjednají nebo domluví. To se mi u této hry líbí, nutné je ale mít na to místo a prostor. Pak se všichni usadí a čeká se, kdo kde zaútočí nebo přesune jednotky. Není nouze o překvapení a zrady. U Shoguna se sedí a každý něco potichu dumá a kutí. To zase vyhovuje jiným hráčům. U Senji jsem viděl jednoho takového hráče, nebyl schopen se s nikým domluvit, nejednal aktivně, jen seděl a čekal, zda mu něco někdo nenabídne.

K tvým dotazům:
1. obojí je o bojích, možná v Senji trochu více. V Senji jsou bitvy ale více variabilní, nevíš co padne na kostkách a zda jsou ti karty vojenských pomocí k užitku. Taky na tebe soupeř může vytáhnout při tvém útoku kartu tvého rodinného příslušníka. Boj je tak neustále napínavý. V Shogunovi se prostě hodí kostičky do věže a ta vyhodnotí boj. Je to takové sušší.
2. tady moc nesouhlasím s Elenistar (ale taky je to jen můj názor). Já myslím, že tě prohraná bitva nemusí zařezat - je třeba koukat, kdo na tebe chce útočit a zda na tobě chce nahrabat body cti - získá je za počet padlých jednotek v této bitvě. Můžeš se stáhnout a nechat mu tam jednotek málo, aby na tobě nevytěžil moc bodů cti. K tomu ale potřebuješ hrát před ním, takže je dobré si uplatit hráče, který rozhoduje o pořadí v kole. Někdo zase kašle na boje a naopak jde na ekonomiku, sbírá Hanafuda karty a boduje. Nebo obratnou diplomacíí získává diplomatické karty soupeřům a když jich má 5, může získat body a ostatní ztratí za každou vrácenou. Takže dle mého názoru prohraná bitva nemusí nic znamenat. Samozřejmě, hra může dospět do fáze, že před sebou stanou velké armády a vítěz bitvy získá velký počet bodů, to je ale pak zase na diplomacii, zda mi někdo v bitvě pomůže...

24.7.2012 10:26:14

Vybíráme z Bazaru

Hero Realms + rozšíření Ruin of Thandar
Hero Realms + rozšíření Ruin of Thandar
Akt. cena: 510 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas