Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 3 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 90 min |
Herní svět: | Středověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, intriky, válečná, diplomacie |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Asmodée Editions |
Autoři: | Bruno Cathala Serge Laget |
Rok vydání: | 2008 |
Sdílej: |
Senji nebo Shogun
Ahoj,moje srovnání
shogun, potažmo wallenstain je víc euro... hodně založené na přemýšlení a plánování... a boj není to nejdůležitější...
kdežto senji je hlavně o diplomacii... vítěz boje hodně získá a poražený hodně ztratí... co si vyhádáš to máš... podobnos je čistě jen v tématu... ale to je všechno...
rozhodně senji je více podobné ke game of thrones, kvůli diplomacii... v shogunovi je jediná diplomacie - všichni koukejte na toho nejsilnějšího
odpovědi: 1. senji je hodně o bojích... vyhraje ten, kdo vyhraje nejvíce bitev
2. ano, zařeže tě to hodně(podle mne tedy jo)
3. senji, je kratší a má méně pravidel... obojí je potřeba hrát alespon v pěti lidech
hlavni rozdil je v senji ta tajná diplomacie... a zdaleka není tak epické jako game of thrones
Senji nebo Shogun
Měl jsem tu čest s oběma. Shoguna jsem hrál jen jednou, Senji 2x:
Hlavní rozdíl je ten, že v Shogunovi všichni sedí a tiše přemýšlejí, u Senji je pořád mumraj. Ve fázi diplomacie chodí hráči od jednoho k druhému a je jen na nich, co si vyhádají, vyjednají nebo domluví. To se mi u této hry líbí, nutné je ale mít na to místo a prostor. Pak se všichni usadí a čeká se, kdo kde zaútočí nebo přesune jednotky. Není nouze o překvapení a zrady. U Shoguna se sedí a každý něco potichu dumá a kutí. To zase vyhovuje jiným hráčům. U Senji jsem viděl jednoho takového hráče, nebyl schopen se s nikým domluvit, nejednal aktivně, jen seděl a čekal, zda mu něco někdo nenabídne.
K tvým dotazům:
1. obojí je o bojích, možná v Senji trochu více. V Senji jsou bitvy ale více variabilní, nevíš co padne na kostkách a zda jsou ti karty vojenských pomocí k užitku. Taky na tebe soupeř může vytáhnout při tvém útoku kartu tvého rodinného příslušníka. Boj je tak neustále napínavý. V Shogunovi se prostě hodí kostičky do věže a ta vyhodnotí boj. Je to takové sušší.
2. tady moc nesouhlasím s Elenistar (ale taky je to jen můj názor). Já myslím, že tě prohraná bitva nemusí zařezat - je třeba koukat, kdo na tebe chce útočit a zda na tobě chce nahrabat body cti - získá je za počet padlých jednotek v této bitvě. Můžeš se stáhnout a nechat mu tam jednotek málo, aby na tobě nevytěžil moc bodů cti. K tomu ale potřebuješ hrát před ním, takže je dobré si uplatit hráče, který rozhoduje o pořadí v kole. Někdo zase kašle na boje a naopak jde na ekonomiku, sbírá Hanafuda karty a boduje. Nebo obratnou diplomacíí získává diplomatické karty soupeřům a když jich má 5, může získat body a ostatní ztratí za každou vrácenou. Takže dle mého názoru prohraná bitva nemusí nic znamenat. Samozřejmě, hra může dospět do fáze, že před sebou stanou velké armády a vítěz bitvy získá velký počet bodů, to je ale pak zase na diplomacii, zda mi někdo v bitvě pomůže...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Hero Realms + rozšíření Ruin of Thandar
Akt. cena: 510 Kč
Končí za: 11 dnů