Scythe: Invaze z dálek

xxxxxxxxxo hodnoceno 196x (Seznam vlastníků)

Scythe: Invaze z dálek - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Scythe
Počet hráčů: 1–7
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 140 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

ALBION - vlajky a TOGAWA - pasti - veľká otázka


Ahojte,
ako je to presne s tými vlajkami a pasťami?
1. ALBION - zelení - Íri
oni majú vlajky, ktoré môžem položiť všade okrem susediacimi hexami s ich základňou. Na konci hry sa počítajú naviac územia za vlajky, len keď hráč kontroluje územie s vlajkou pomocou postavy, mecha, delníka alebo budovy (na ktorej nie sú cudzie jednotky).
čiže príklady:
a) mám 1 územie kde je len vlajka a nič viac - nepočíta sa nič ?
b) mám 1 územie kde je vlajka a mech - počíta sa 2 územia?
c) kde mám vlajku a vzducholoď - nepočíta sa nič?
d) kde mám vlajku a protihráčovú budovu - nepočíta sa nič?
e) keď mám vlajku na hexe továreň a mám tam aj mecha - počíta sa to za 4 územia?

2. TOGAWA
ako viete táto frakcia má pasti, ktoré buď sú pripravené alebo použité. Ak sú už raz použité, môže ich hráč postavou opäť "z aktívniť" (čiže ich otočí a bude z nej opäť pripravená pasť)?
Tak ako vlajka aj pasť sa môže počítať ako navyše územie na konci hry:
príklad:
a) ak mám územie kde je len pripravená pasť - počíta sa za 1 územie alebo reálne musí tam moja jednotka stáť?
b) ak mám územie kde je pripravená pasť aj mech - počíta sa za 2 územia?
c) ak mám územie kde je len použitá pasť - nepočíta sa nič?
d) ak mám pripravenú pasť a je tam budova proti hráča - nepočíta sa nič?
e) ak mám pripravenú pasť a mám tam aj vzducholoď počíta sa za 1 alebo 2 územia?
f) ak mám pripravenú pasť na území továrne a je tam aj postava - berie sa to ako 4 územia?

Ďakujem vopred za všetky odpovede
24.9.2019 19:18:46

1 a 2
Prvy priklad z vlajkami presne ako pises v kazdom bode, preto nechapem ze pasce togava ti robia "problem". Dokonca vo vedlajsom vlakne by si nasiel odpovede na niektore tvoje otazky, takze nabuduce skus pozriet, ked ti nieco nebude jasne.

Druhy priklad s pascami
a) nemusis ovladat uzemie, aby sa ratalo ako ovladane, to je ten
rozdiel oproti vlajkam
b) nie, pasce nedupluju uzemie, len sa pocita ako ovladane a nemusi byt na nom ziadna jednotka ani budova
c) spravne
d) pravidla strana 6. nazov odseku past a budova

PAST A BUDOVA: Na území, na kterém je umístěná past, může
některý z protihráčů postavit svou budovu. Pokud je
na konci hry na území pouze žeton Pasti (připravené
nebo neaktivní) a figurka budovy, území kontroluje
majitel budovy.

e) pravidla vzducholodi, vzducholod nikdy neovlada uzemie, takze sa rata len za jedno uzemie vdaka pasti nie vzducholodi
f) opat to iste, pasca nedupluje uzemie ako vlajka albionu takze nie neni to za 4 uzemia, ale za tri ci uz na uzemi tovarne je nejaka jednotka budova ale nieje.

Pravidla k scythe su super napisane a na niektore tvoje otazky su tam konkretne priklady a vety, len treba citat :) .

24.9.2019 21:45:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Opatrně na "Safe Haven"> Vzducholodě můžou při jedné ze schopností ovládat území -- karta se v angličtině jmenuje Safe Haven, v češtině z hlavy nevím... - jlkcz

Ok> Na tu kartu som zabudol inak plati co som napisal. - JAHMAN

Odpověď
==== Albion ====
a) Ne, v takovém případě území neovládáte

b) Ano, takové území se na konci hry počítá jako dvě (území musíte ovládát ho pomocí mecha/dělníka/postavy a nesmí to být území sousední se základnou). Viz pravidla s.4 "při závěrečném bodování počítají pro Albion jako území navíc. Toto platí za podmínky, že (a) hráč kontroluje území s Vlajkou pomocí postavy, mecha, dělníka nebo budovy, nejsou-li na něm cizí jednotky, A ZÁROVEŇ (b) Vlajka není na území sousedícím se základnou Albionu."

c) vzducholoď běžně území neovládá, tedy obecně ne, existuje speciální karta vzducholodě (Safe Haven), která kontrolu území umožňuje, pak za to území na konci hry body jsou.

d) V takovém případě území ovládá soupeř

e) Ano, 4 území

=== Togawa ===
a) I pokud je na území jen *připravená* past, je to považováno za kontrolované, tedy na konci hry za body, viz pravidla s.6

b) Ne, je to 1 kontrolované území = body za 1 území

c) V takovém případě za území body nejsou

d) Ovládá soupeř, viz strana 6: PAST A BUDOVA: Na území, na kterém je umístěná past, může
některý z protihráčů postavit svou budovu. Pokud je
na konci hry na území pouze žeton Pasti (připravené
nebo neaktivní) a figurka budovy, území kontroluje
majitel budovy.

e) vzducholoď nehraje roli (viz odpověď Albion c), počítá se jako jedno území. Jediný způsob, jak počítat jedno území dvakrát je pomocí Vlajek u Albionu

d) ne, Past (ani připravená) nevytváří bonusové území navíc. To dělá jen Vlajka u Albionu. Takže v takovém případě je Továrna za 3 území...

24.9.2019 22:35:42

Dupla> Vidim ze si to pre.istotu z duploval az na jednu kartu vpastnosti vzducholode na ktoru som zabudol, dokonca si odcitoval presne ten usek s pravidiel co ja :D - JAHMAN

OT
"1. ALBION - zelení - Íri"

No to by ti Irove i Albion dali, kdybys jim rekl, ze Albion jsou Irove :D

24.9.2019 22:53:55

Doplnek
Albion muue pokladat vlajky na uzemi sousedici se zakladnou, jen za to nemaji pak ty bonusove body...a imho je to zbytecne vyplytvany zeton...

24.9.2019 23:16:40 | Upraveno autorem (porovnej)

Pohyb na území s praporkem
Čau, nemám po ruce pravidla a potřebuji poradit.
Pokud má Albion na území položený prapor a je na něm mech/postava soupeře, může Albion ve svém tahu poslat na tuto území tři své bojové jednotky a až poté vyvolat boj a tím pádem mít možnost použít až tři bojové karty?
Řekl bych,že jo,jen se mi to zdá až moc silné...
Díky

29.2.2020 12:35:49

Drussbarb
Co sa ti na tom zda byt moc silne? Keby tam nebola vlajka mozes urobit presne to iste, keby boli tvoje 3 jednotky v dosahu daneho hexu. Je to to iste len teleport z vacsej vzdialenosti. Super ma vediet o tejto schopnosti albionu a preto si na to ma davat pozor :).
A po dalšie to iste moze urobit aj Togawa, ze sa presunie na uzemie s neaktivnou pascou (kludne aj tromi jednotkami) a ked je na uzemi super a togava vyhra po boji môze aktivovat pascu.

29.2.2020 13:04:52 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
No Albion má území s vlajkou tím pádem předplacené, to mi na tom připadá silné

29.2.2020 13:22:21

Togawa
Ako pisem to iste moze urobit aj togawa. Podla mna to vobec nie je dako extra silne. Keby si poznal narody s fenrisa a ich vlastnosti, nemyslel by si si to :). Od toho su tie lama karty, kde vidis (ked si nepamatas) ake vlastnosti ma super, aby si sa im vedel vyvarovat. Staci si davat na to pozor. Navyse vlajky a pasce su len 4, a hexov na mape je plna fura.

29.2.2020 13:27:05 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
No zrovna území s Továrnou a vlajkou je docela dost žhavá půda, ale ok.
Ve Fenrisovi jsou další hratelné frakce? :)

29.2.2020 19:28:28

Drussbarb
Najprv sa tam musi Albion dako dostat kedze ma pohyb len jedna ze ano, ostatne frakcie ho tam ani pustit nemusia :).
Fenris? Tak ja neviem :) skus pozriet do obrazkoch v karte hry.

29.2.2020 20:21:51 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
Už to vidím, ehm :)
Tak teď nevím, co s insertem na základ a Invazi, když už chci legendary box a všechny rozšíření.
To jsou starosti..

1.3.2020 10:50:03

Drussbarb
Inserty predat a kupit si toto:
https://www.svet-deskovych-her.cz/produkty/7217/penovy-organizer-scythe-legendary-box

1.3.2020 13:50:57

JAHMANsvk
Nebo zůstat u folded space :
https://www.foldedspace.net/store/scythe-fenris-exp/#cc-m-product-14383650330

1.3.2020 14:23:10

Drussbarb
" když už chci legendary box a všechny rozšíření."
Potom nedava zmysel co pises. Naco ti je potom legendary box? Jednak ked si zratas cenu insertu zakladu, invaze a este aj fenris tak si zaplatil este ovela viac ako za insert co som postol ja. A po druhe je rozdiel mat vsetko v jednej krabici so super mäkkym insertom ako zvlast 4 krabice a 4inserty + legendary box prazdny len tak na policke :D . Ja mam scythe komplet namalovane a neni nic lepsie na namalovane figurky ako Feldherr. Ale samozrejme tvoja vec :).

1.3.2020 15:32:27 | Upraveno autorem (porovnej)

JAHMANsvk
Teď mám jeden insert na základ + Invazi.
Zbytek jsem nechtěl, ale nevěděl jsem, že má v sobě Fenris možná něco dalšího, abych nespoileroval.
No a teď začal jsem si začal představovat, jak by bylo krásné mít legendary box a v něm úplně všechno :)

1.3.2020 15:45:24

JAHMANsvk
Teď mám jeden insert na základ + Invazi.
Zbytek jsem nechtěl, ale nevěděl jsem, že má v sobě Fenris možná něco dalšího, abych nespoileroval.
No a teď začal jsem si začal představovat, jak by bylo krásné mít legendary box a v něm úplně všechno :)

1.3.2020 15:45:24

JAHMANsvk
Teď mám jeden insert na základ + Invazi.
Zbytek jsem nechtěl, ale nevěděl jsem, že má v sobě Fenris možná něco dalšího, abych nespoileroval.
No a teď začal jsem si začal představovat, jak by bylo krásné mít legendary box a v něm úplně všechno :)

1.3.2020 15:45:26

Drussbarb
Este jeden krat pls :)

1.3.2020 16:27:10

JAHMANsvk
To mám z toho psaní na mobilu na záchodě :)

1.3.2020 16:57:07

Vybíráme z Bazaru

Bang + několik rozšíření
Bang + několik rozšíření
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas