nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Scythe

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Autoři: Alan Stone
Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

severské království a dělostřelectvo

Na desce se píše, že soupeř utrží -2 v boji, ale v pravidlech je, že si je odečte na stupnici. Tohle mi přijde jako dost zásadní chyba, ne?

8.1.2018 10:20:32

cz

V cestine je to proste zle prelozene, akoby mal super strait tie dva pocas boja, co nie je pravda.
V skutocnosti ma -2 power pred bojom, co mu moze dost obmedzit pouzitie sily v boji, hlavne ak mal predtym napr dva a do bola pojde tym padom s nulou.

Snad si nemyslite, ze chyba je v originalnom manuale, ktory pouziva aj autor hry a spravne je to iba cesky :-)

0 | 8.1.2018 15:39:20

@Pelly

Jinak ale máš pravdu, že je to na desce dost nešťastně popsané obzvlášť když obdobná vlastnost se stejnými účinky je u Saské frakce a Seveřanů popsána na desce úplně jinak. Stejné účinky by měly být popsány stejně jinak je to matoucí.

Ono není správně ani text, že soupeř ztrácí -2. Z matematického hlediska ztratit -2 znamená získat 2.

0 | 8.1.2018 15:36:17

pelly

Už jsem to pochopil,trošku chaoticky jsi to napsal.
Myslíš,jestli se dva body budou snižovat na Stupnici moci na desce nebo na Bojovém ukazateli ,před bojem.

P.S. V galerii je fotka eng verze karty hráče,kde " v boji " není ,takže v cz verzi je to opravdu zavádějící.

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 8.1.2018 15:18:38

Pelly

Já tě nějak nechápu.
Na desce hráče v CZ verzi je : Před bojem můžeš zaplatit 1 bod moci za to ,že tvůj soupeř bude v boji mít : -2 moci.


0 | 8.1.2018 15:04:22

Pokud správně rozumím

Vlastností dělostřelectva je, že zaplatím 1 moc a snížím moc oponenta o 2 (celkem na prd oproti tomu, jak je to česky). Nebo je to správě tak, jak je napsáno na desce hráče (v čj), tedy že soupeř má v právě probíhajícím boji postih 2? Každopádně mi přijde, že něco je hodně špatně - buď výklad v pravidlech (který se shoduje s aj), nebo deska hráče...

0 | 8.1.2018 12:53:12

vypadá to,> že popis na desce je zavádějící - alespoň podle BGG tomu tak rozumím... - Pelly

ENG manual

zacal by som citanim anglickeho manualu, ktory taketo chyby urcite neobsahuje a pise sa tam toto:

ARTILLERY: Before you engage in combat, you may pay 1 power to force the combating opponent to lose 2 power. This loss of power is reflected on the Power Track. You may do this once per combat, not once per unit.

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 8.1.2018 12:33:42

No právě> to jsem udělal a to mě právě přivedlo na to, že v cz verzi je dost zásadní chyba. Tedy pokud to správně chápu... - Pelly

mam, že


je to tak správně, než budeš poměřovat síly tak mu ze stupnice odečteš 2 body moci a tím ho oslabíš. Bombardování jeho pozic "proběhne" před poměřováním sil.

0 | 8.1.2018 11:50:06

jestli správně rozumím,> tak v pravidlech je to tak, že zaplatíš 1 vojenskou moc a tím snížíš vojenskou moc soupeře o 2. Nehovoří se tam nic o tom, že by měl mít postih v boji, tedy oba nastavíte sílu na ukazateli, oba použije příslušné karty... Očekával bych, že pokud by měl utržit -2 v boji, prostě bys mu odečetl 2 z jeho bojové hodnoty. - Pelly