nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Scythe

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Stonemaier Games
Autoři: Alan Stone
Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Saská říše - podzemí

Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat pokud mám aktivního mecha na podzemí znamená to, že ,, můžeš se přesouvat mezi libovolnými horami, které ovládáš, a libovolným tunelem.´´
To znamená, že se mohu pohybovat z hory kde mám mecha na důl, kde MUSÍM mít jakoukoliv svou postavu (nebo stavbu), a nebo se mohu pohybovat z hory kde mám mecha na libovolný důl kde NEMÁM žádnou svou postavu(ani stavbu)?
Máme v tom docela rozbroje velké půlka lidí to chápe tak a druha zase naopak.
Předem díky za odpověď. :)

Upraveno autorem (porovnej)

18.3.2019 19:20:46

Pravidla jsou v tomto docela jasná

V pravidlech je poměrně jasně napsané, že je na těch horách potřeba, aby je Saská říše pro využití této schopnosti kontrolovala. Tam není žádný prostor k nejasnostem, nebo jinému výkladu pravidel:

Str. 15 pravidel:
Pro potřebu akce Pohyb jsou všechna území typu hory,
KTERÁ KONTROLUJETE, považována za sousedící se všemi tunely, a lze se tudíž mezi nimi přesouvat.

Str. 4 pravidel
Území máte POD SVOU KONTROLOU (ovládáte ho), pokud na něm máte alespoň jednu ze svých jednotek (postavu, mecha nebo dělníka), NEBO pokud na území máte budovu a žádný z dalších hráčů na tomto území jednotky nemá. Jedno území může kontrolovat vždy pouze jeden hráč.

| 1 | 19.3.2019 08:03:50

Podzemí> Podzemí umožňuje, aby ses z hory přesunul
a) na jinou horu, kterou kontroluješ
b) na svůj důl
c) na libovolný tunel

Je to defacto obdobné, jako má Rusovětský svaz u bonusu Sovět. Hloupý na tom je pouze to, že ty piktogramy na frakcích u těchto bonusů nejsou úplně zřejmé pro všechny zmíněné možnosti a trochu napovídají, že možnost je jen jedna (z hory na tunel a obráceně, resp. z vesnice na továrnu a obráceně). Upřesnění je až v konkrétních příkladech v pravidlech. - eMenthal

Podzemí

Takže pokud budu mít aktivní podzemí na kartě Saské říše a například z mechem který stojí na dole se budu hýbat na libovolnou (NIKÝM ani mnou) neobsazenou horu. Tak je to díky akci podzemí povoleno, a nebo se musím hýbat z dolu díky podzemí jen na mnou obsazenou horu??

0 | 18.3.2019 21:33:28

oprava> Jen na horu, kterou kontrolujes libovolnou figurkou/budovou bez pritomnosti cizich jednotek. Na te karte je to celkem jasne napsane a plati to pro plastove jednotky, ktere se mohou pohnout mezi kontrolovanou horou a libovolnym tunelem (tedy i treba takto zautocit, pokud jsou na cilovem tunelu cizi jednotky) - Pepsson

Vylepseni

Vylepseni pruchodu z hory na libovolny tunel (vytisteny a vlastni postaveny, nikoliv souperuv postaveny, na nej to neplati) plati pro vsechny plastove postavy (stejne jako ostatni vylepseni mechu), tedy mechy a charakter. Mech s sebou muze prevazet delniky (ale to je elementarni znalost pravidel). Neni tedy potreba zadna pritomnost postavy ci cokoliv jineho...

0 | 18.3.2019 21:03:13

upraveno> Pruchod mozny na horu, kde je alespon jedna postava/budova bez pritomnosti cizich jednotek - Pepsson

.

Na jedne strane musi byt hory, ktere ovladas (podle stejnych pravidel, jako se pocita ovladane uzemi pri zaverecnem vyhodnoceni).

Na druhe strane tunel vytisteny na planu. Je uplne jedno, jestli ten tunel nekdo ovlada. Nemuze to ale byt souperuv dul, pokud onen dul nestoji na policku s tunelem.

0 | 18.3.2019 19:52:26

dovysvetleni> Ne, protoze takove hory neovladas. - stady

Dovysvětlení> Takže pokud stojím například na dole s mechem, mohu se díky vlastnosti podzemí přesunout na horu, kde nemám žádnou postavu (ani stavbu)? - aneta245

Vybíráme z aukcí

5x Figurka Zombie ze Zombicide Černý mor - Od 1 Kč
5x Figurka Zombie ze Zombicide Černý mor - Od 1 Kč
Akt. cena: 1 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>