nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Scythe

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Stonemaier Games
Autoři: Alan Stone
Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Použití surovin pro spodní část, které jsem právě získal horní částí


Ahoj, narazil jsem na kamaradovo vysvetleni pravidel, ze komodity na prave zahrane karte nelze pouzit pro aktivaci spodni casti karty. Prijde mi to jako dost prisna uprava pravidel a snazil jsem se si to ujasnit v pravidlech, kde jsem k tomuhle vyslovene nic nenasel a tak si spise stojim za svym, ze v danem tahu, komodity co vytezim/nakoupim muzu rovnou pouzit pro aktivaci spodni casti karty. Nebo se pletu?

9.8.2019 15:56:01

chemix

My sme to pochopili, ano urcite mozes, aj na doske hraca aj na kartách.
Čo v pravidlách nie je zakázane, to je povolené. Nikde sa v nich nepiše, že by si to nemohol.
Neviem co wuudoo myslel tym, ze nesmies na kartách, ani neviem ake karty mal na mysli :) , ale mozes aj na kartách.

Upraveno autorem (porovnej)

| 0 | 10.8.2019 18:18:05

Karta tovarne

Tak kazda karta továrne má ako spodnú akciu pohyb, takze tam sa ani nedajú vyuzívat zdroje ziskane hornou akciou. Maximalne tak ich naložit na vzducholoď, co nie je spotrebovanie.

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 11.8.2019 10:19:05

Pravidlá str. 10

"Zdroje získané pomocí horní akce můžete ihned využít při spodní akci."

A platí to aj pre kartu Továrny, pretože tá sa berie ako bežné časť hráčskej dosky s hornou a spodnou akciou - str. 25:
"Použití karty Továrny: Karta Továrny je považována za další díl vaší hráčské desky, který poskytuje
nové akce. Ve svém tahu na ni můžete položit svou akční figurku a zahrát horní, spodní nebo
obě akce (v pořadí shora dolů)."

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 10.8.2019 18:44:16

Doplneni otazky


V uvodu jsem pouzil zavadejici slovo karta. Melo byt spise napsano jedna ze 4 casti hracovy desky. Kartou jsem myslel jedna z prave hrane akce (pohyb, tezba, obchod, verbovani). Ta je rozdelena na horni a spodni cast. A jde mi prave o to, pouziti prave ziskane suroviny napr. obchodem pro spodni aktivaci karty.

0 | 10.8.2019 17:23:56

Wuuduu

"na karte nie (tam sa to deje akoby zaroven vsetko, nie postupne) " ??
Aky typ karty myslis? Ze, ked som polan a vyberam si karte stretnutí dve moznosti? Napr. : vyberiem si moznost A: ziskas polularitu a dve ropy, a potom si vyberiem moznost B : zaplat dve ropy a nasad rekruta napr. To nemozem pouzit suroviny z moznosti A na moznost B? Mozes ma odkazat na konkretnu cast v pravidlach? Lebo nic take som sa zrejme nedocital a nenapadá ma iny druh karty v scythe o ktorej by si mohol hovorit.

EDIT: Tak som si nasiel odpoved aj sám :) :
pravidla strana 21: "Polanská republika si místo toho, aby si z karty Setkání vybrala jednu možnost, může vybrat hned dvě, a to v libovolném pořadí. Výnos z první volby JE MOŽNÉ využít při platbě druhé volby."

Cize ma ozaj nenapadá uz nič ine, co sa malo tykat tvojej poznámky, že "na karte nie". Iné typy karty nedávajú dva možné rozne bonusy, ktore by sa akože nemohli kombinovať.
Čiže podla mna @chemix môžeš kombinovať úplne všetko aj na kartách aj na doske hráča. Čo v pravidlách nie je zakázane, to je povolené.

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 9.8.2019 16:32:19

:-)

na karte nie (tam sa to deje akoby zaroven vsetko, nie postupne)
na doske hraca hej (tam je to postupny dej)

0 | 9.8.2019 15:58:40

Vybíráme z aukcí

Nemesis rozšíření Carnomorphs
Nemesis rozšíření Carnomorphs
Akt. cena: 1600 Kč
Končí za: 4 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>