nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Scythe

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Stonemaier Games
Autoři: Alan Stone
Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Automa

Nevíte někdo, jestli automa získává průběžné bonusy za moje nasazené rekruty? Řekl bych, že ano, ale chtěl bych se v tom ujistit.

8.5.2017 21:15:25

pohyb

Pokud jste pochopili pohyb Automy pouze z navodu tak pred Vami smekam. Ja si musel pustit tutorial a stejnak z toho nejsem zrovna moudrej. Treba nechapu proc je v navodu vyber postavu Automy podminky jak ji vybrat a pritom ta postava je jen jedna. Uz se mi zavarujou zavity. Delniky a mechy tak njak pobiram ale postavy vubec ne. Nejaka rada co prehlizim.

| 0 | 19.5.2017 19:28:35

to horysimus

On ten návod totiž není zrovna šťastně přeložený. U nebojového pohybu je třeba napsáno: "Vyberte postavu nebo mecha (podle symbolu na kartě) co nejblíže základně Automy."

Kdybych to překládal já, tak bych napsal:

VOLBA JEDNOTKY: Podle symbolu na kartě buď postava, nebo mech, který je nejblíže základně"

Úplně nesmyslně je pak přeloženo setkání u Automy kde je napsáno: "Vyberte Automa postavu."

Už to, že se ta odrážka jmenuje "Vyberte jednotku:" je špatně. Ta odrážka by se měla jmenovat "Volba jednotky:" A text za tou odrážkou by měl být jen Automa postava. Tedy:

VOLBA JEDNOTKY: Automa postava

0 | 19.5.2017 21:33:11

AUTOMA - pohyb

Chci se zeptat: když má nasadit Automa dělníka, mecha nebo postavu, má se nasadit na základnu. Když má Automa pohnout jednotkou, má vybrat jednotku z území co nejblíže základně. Uniká mi tedy, jak dostanu jednotku ze základny na nejbližší území k základně. Nebo to znamená, že pokud je jednotka na základně, hýbu nejprve s ní? Díky

0 | 9.5.2017 17:27:42

Nasazení jednotky> Přesně tak. Nejblíže základně je jednotka, která se nachází přímo na základně. - kren

To Wuuduu Průběžný bonus

Výňatek z pravidel:

Až do konce hry, kdykoliv vy nebo hráči s vámi přímo sousedící
po vaší levé i pravé ruce zahrají spodní akci, ze které jste už
odebrali rekruta, získáváte bonus uvedený v kroužku u stejné
akce. (Připomenutím může být červená ikonka nad průběžným
bonusem.) Horní akce nebo akce na kartě Továrny tento bonus
nespouští.

Z toho mi vyplývá, že bonus získávám pouze já, pokud já, nebo hráči se mnou sousedící zahrají dolní akci, u které mám bonus odkrytý.

Pokud zahraji já spodní akci, tak bonus dostanou sousedící hráči, pokud oni mají u této akce odkrytý bonus a já, pokud ho mám také odkrytý.

Prosím opravte mě, jestli si to špatně vykládám.

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 9.5.2017 10:50:49

kren> to bolo pre mna predsa - Wuuduu

to Tokura> No však jasně že to tak je. Už včera jsem si nasypal popel na hlavu. Ty jsi přehlédl mou odpověď? Asi je to tím, že jsem kliknul na srdíčko u tvé odpovědi a ta se zařadila jako nejlepší odpověď na začátek diskuze a všechny další příspěvky se podsouvají až pod ni. Podle mne tohle není zrovna nejlepší funkčnost, co byla přidaná na Trola. U jednorázových odpovědí možná, ale většinou se ve vláknu pokračuje k dalším dotazům na původní hlavičkové téma a pak to zbytečně mate. Mělo by to smysl, kdyby co otázka, to nové vlákno, ale to by museli všichni důsledně dodržovat a věřit v to, že to tak budou všichni dělat je čirý idealismus. - kren

ad Tokura - jsem to ale pako ...

... samozřejmě máš pravdu. To je tak, když si člověk něco špatně zafixuje. Od začátku jsem měl chybně zafixováno, že když zahraju spodní akci s odkrytým průběžným bonusem, že bonus dostávají i protihráči po mé levici a pravici. Ono je to ale přesně naopak, tak jak ty píšeš, že ten bonus dostávám já, když tuhle akci zahrají moji protihráči po levici a pravici!

V tom případě samozřejmě bezpředmětná i moje původní otázka ohledně toho průběžného bonusu u Automy a omlouvám se i Bastackovi, který nepochopil na co jsem se ptal, protože jsem se já ptal blbě a bezpředmětně. Mea culpa!

0 | 8.5.2017 23:52:08

bonus> a napriek tomu si myslim, ze si to mal zafixovane spravne:
"že když zahraju spodní akci s odkrytým průběžným bonusem, že bonus dostávají i protihráči po mé levici a pravici" - Wuuduu

To kren

Automa nemá žádnou hrací desku a ani nehraje Verbování, tudíž nic nedostává.

Verbování chápu tak, že pokud si odkryješ verbováním daný bonus, tak pokud ty a nebo hráč po levici, či pravici zahraje během hry na své desce dolní akci, u které ty máš odkrytý bonus, tak tento bonus dostaneš ty.

0 | 8.5.2017 23:31:09

bonus> A automa nemá rekruty,takže si zádný bonus neodemkne,takže ho ani nedostane. - Bastacka

Nemyslel jsem bonus na automa kartách

Myslel jsem (a i jsem tak vznesl dotaz) průběžný bonus za moje nasazené rekruty na mé kartě hráče pro protihráče po levé a pravé ruce (v tomto případě jednoho protihráče, stejně jako ve hře ve dvou). Jestliže zahraju na mojí kartě hráče spodní akci s odkrytým průběžným bonusem za naverbování, tak protihráč dostává bonus, stejně jako já. Hned na začátku pravidel automy se píše. "Během hry s Automa protihráčem budete hrát stejně jako proti lidským soupeřům." - z toho plyne, že pokud všechno, co není v pravidlech automy popsáno jinak jak v základních pravidlech se hraje podle základních pravidel.

0 | 8.5.2017 22:19:21

bonus

Automa žádný bonus nezískává, protože nemá rekruty.

Str.9 Bonus za naverbování (krok 2c)

0 | 8.5.2017 21:48:26

bonus> Ale otázka je ,který bonus je myšlen jednorázový nebo průběžný nebo oba ? :+))) - Bastacka

Vybíráme z aukcí

600 ks Board Games Sleeves Standard Size 63x88mm
Akt. cena: 299 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>