Scythe - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: válečná, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Alan Stone
Jamey Stegmaier
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Iron Harvest (PC)

Tento rok bude na Kickstarteru nova RTS ze sveta Scythe. Planovane datum vydani: 2018.

http://iron-harvest.com
22.5.2017 10:16:21

Kickstarter
https://www.kickstarter.com/projects/kingartgames/iron-harvest

Planovane datum vydani Q4 2019

16.3.2018 13:48:57

Je venku :-)
Tak 1.9. hra vyšla a dokonce v češtině :-) Musím říct že je skvělá jak singleplayer kampaň (tvůrci plánují i coop mod pro dva hráče) která je plná cut scén a videi kde je příběh opravdu propracovaný tak i skvělý MP skirmish. Vizuál je dechberoucí stejně jako zvuk (dokonce každý národ mluví původním jazykem :-) Pro fandy tohoto univerza vážně doporučuji :-)

Cinema trailer :
https://youtu.be/gT22EBc5JXc

In game trailer :
https://youtu.be/0g_J2RnuiuQ

Pokud má někdo v plánu kupovat tak prosím krabicovou verzi ať podpoříme české vydavatele a lokalizaci..

6.9.2020 19:25:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Venku
Hra dosť sklamanie. Malo to byť niečo ako company of heroes 2. Hral som.aj betu. Oproti company takmer nulová strategia. Nedá sa to ani porovnať. Ako kampaň možno dobre. Ale multak nič moc. Treba dodať že company hrám asi 10 rokov, a tá hra je pre mňa výkvet stratégie v multiplayeru.

6.9.2020 23:08:57 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak to asi každý vidíme jinak :-)

No já mam COH jako nej hru.. 1 i 2 díl a nahraný v nich stovky a stovky hodin. A s klidným srdcem můžu říct že právě multiplayer je u Iron Harvest dost zábavný a balanc jednotek je parádní. Hra neměla být kopii COH jen se tvůrci inspirovali zajímaním bodů a systémem stavby základny. Coh je exceletní micro ale to Iron Harvest nikdy něměl v plánu být. Mě se líbí kampaňový příběh ale Multiplayer je o poznání hratelnější než právě kampaň... Navíc je hra teprv ve startu a jak aktualizace tak obsah zdarma ji má ještě dost posunout..

7.9.2020 00:51:06

Coh
Ako človeka čo má v coh2 v multaku skoro 5000 hodín ma to nepresvedčilo proste. Čakal som viac. 4vs4 cez tsko to musí byť iná nuda :). Taká oddychovka.

7.9.2020 11:31:48 | Upraveno autorem (porovnej)

...
Pro mě je nejlepší RTS všech dob první Dawn of War a Relic jsme za to zbožňoval, ale cokoliv co potom udělali už bohužel bylo jen horší (byť první COH jen o málo oproti zbytku jako DoW2,3 COH2).

Mě Iron Harvest docela přijde jako když někdo někomu vyprávěl jak se COH hraje a někdo jiný to podle toho rozhovoru napodobil. Nicméně kampaň mě bavila asi tak stejně. Na malé studio je to dobrý výsledek.

A multiplayer je mi z duše ukradený, každá energie co šla na vývoj multiplayeru byla z mého pohledu zbytečná. V každém RTS co jsem kdy zkusil - od AoE2 po DoW3 - to bylo hlavně o tom, kdo něco stihne dřív, a kvůli tomu RTS nehraju. Podstata *strategie* není o tom, kdo nakliká build order rychleji nebo zvládne zacílit mikro o vteřinu dřív.

7.9.2020 18:55:57

Strategie
Neviem teda či si hral coh alebo coh2 4vs4. Ale tam je to, že niečo rýchlejšie naklikas asi to posledné. Navyše s ľuďmi a ktorými hrám a proti ktorým hrám klikajú asi všetci rovnako na takej úrovni. Skôr čakáš kedy už môžeš poslať tank. To nie je Wowko. Tá hra je v multaku o niečom úplne inom. Držať lajny, flanky, dohody hráčov čo k to pôjde a hlavne spoločne dohadovania sa počas celej hry. Tri druhy coveru, budovy atď. Bolo veľa patchov čo to pomenilo range a damage, ale kostra je stále rovnaká. Ja to hrávam len cez tsko a s partiou s kt. to hráme už roky. Hral som aj DoW ale to sa nedá ani porovnať s CoH2. Ale to už som trochu mimo tému :) a navyše každého bavi niečo ine.

7.9.2020 19:36:21 | Upraveno autorem (porovnej)

...
Moje zkušenost pramení pouze z online matchmakingu a maximálně textovém chatu, protože nejsem na životě tak požehnán, abych měl 1-7 podobně laděných (a taky podobně ne/schopných! Zažil jsem pár kompetitivních zápasů - v LoL teda - s kamarády s nerovnovážným rozložením sil a není to moc zábava pro nikoho) přátel a nejsem tak extrovertní, abych se včlenil do nějaké komunity pro danou hru. Navíc mám zkušenosti primárně jen z 1v1 hraní, kde jsem měl pocit že každý druhý jede nějaký rush. Do týmovek obvykle nelezu, protože týmové hry s náhodnými spoluhráči umí být celkem peklo.

4 na 4 s přáteli a hlasovou komunikací věřím že to je super. Ale taky, v takových podmínkách bude sranda ledacos :-)


9.9.2020 03:19:28

CoH a RTS obecně
Sice se smysl tohoto vlákna odklání úplně jiným směrem ale nemohl jsem nereagovat. Jedna věc je osobní preference hry kterou chápu a Down of War a svět Warhammeru je úžasný.. Ale druhá věc je být objektivní a fér názorově. Říct že Relic udělal nejlepší hru DoW (16 let starý) a že vše po tom je horší :D .. no promiň ale obě hry v podstatě využívají totožný systém jen u CoH I. a II. je hra daleko dál a propracovanější. DoW rozhodně III. dílem ztratilo fanoušky a sám Relic přiznal že byli pod tlakem vydavatele který jim do hry mluvil takže víme že už nikdy takhle ne. Ale DoW III je taky už diametrálně rozdílný s porovnáním s Company of Heroes který je opravdu pokládám za největší úspěch Relicu. Doufám že si vývojářský král RTS zase získá reputaci protože už nějaký ten rok pracují na Age of Empires IV. A k hrám RTS všeobecně - popsat multiplayer u RTS že rozhoduje kdo co dřív rychle nakliká je hloupost. Tento argument by obstál kdyby jsi měl na vyber 3 jednotky a 2 budovy a pro hráče by byla totožná a přímočará cesta k vítěství ale to v dnešních RTS není a nikdy ani nebylo. Snad máš ve hře desítky proměnných na které musíš reagovat a pořad neustále měnit strategii s ohledem na situaci. Můžeš hrát defenzivně nebo byt naopak útočný. Držet pozice a protihráče zrujnovat ekonomicky nebo ho naopak zničit vojensky. Nevím říct že v RTS rozhoduje kdo co dřív nakliká může člověk co buď RTS nikdy pořádně nehrál nebo člověk který má s tímhle žánrem problémy a nestíhá řešit víc věcí najednou. Rychlost rozhoduje v RTS hrách podstatně méně než taktika. A pokud máš tak špičkovou hru jako Company of Heroes kde rozhoduje vše.. vliv terénu. kombinace jednotek a spolupráce. Využití vlastnosti generálů kteří jsou pokaždé jinak koncipovaní a využívají jednotlivé složky víc.. Máš tam tam vzdušnou podporu, pozemní jednotky., hodně rozmanitou pěchotu,, Pak tu mechanizovanou část.. vždyť to jsou pak strategické a taktické orgie. Kvalitní kampaně jsou jedná hezká část hry (třeba Ardenská ofenzíva v CoH 2 je jedna z nej vůbec co jsme hrál a že toho mám nahraného na poli RTS hodně) ale co tyhle hry právě dělá královské je MP. A už je jedno jestli 1v1 - 4v4. Samozřejmě ve víc hráčích jsou to už někdy vážně jatka :) .. takže abych to uzavřel každý má právo na svého favorita a já ho chápu a podporuji .. ale psát že je něco horší nebo že MP v RTS je zbytečný to je prostě hloupost a evidentně k tomu jen ten člověk nemá vztah což pak nemá smysl spíš hodnotit hm?



..a k Iron Harvest je tam obrovský a skvělý potenciál jen je potřeba to vyladit. Bohužel to malé studio nemělo takové prostředky jako Relic. Ale jde na nich vidět že se o hru vážně starají a dělají to s láskou a to je nejpodstatnější... dám krk za to že za nějakou dobu tohle bude další velký hráč na poli RTS :)

9.9.2020 10:16:24 | Upraveno autorem (porovnej)

GeneralX
Pekne napisane sam by som to lepsie nevedel opisat, vidno ze mas cosi nahrate v CoHačku :).

Inak keby mal niekto zaujem tak: JAHMANsvk na steame a mozme dat match :).

9.9.2020 11:48:17

...
Je to trošku OT, ale mě to baví a nidko jiný tu stejně nepíše :-)

Však já styl hraní nikomu brát nechci - jen přidávám další pohled do diskuze, že se považuju za velkého fanouška RTS, ale multiplayer nehraju vůbec, takže kampaň a AI skirmish považuju za extrémně důležité :-)

Z mého pohledu bylo CoH méně zábavné než DoW protože CoH se už dost odklání od do té doby klasické RTS formule po vzoru AoE, C&C nebo Rise of Nations. CoH je výborná hra a popularitu si zaslouží, ale už bych se skoro zdráhal ji označit za klasické RTS po vzoru AoE/C&C. Malý důraz na base building a větší důraz na mikro a aktivní využívání speciálních schopností jednotek - DoW s tím sice už tak trochu začalo, ale tam to je ještě jen lehce, imho ideální kompromis - zabírání bodů místo sběru surovin, více modelů v jedné jednotce a volitelná výzbroj jednotek fungovaly fakt dobře.

Zatímco v DoW mě bavil obyčejný skirmish proti AI mimo kampaň, v CoH mě bavila akorát ta kampaň. Ale uznávám že velký podíl na tom má i téma a nevím jestli by to bylo stejně, kdyby to téma bylo prohozené. Ale vzhledem k tomu že jsem měl stejné pocity ohledně DoW II jako CoH, odvážím se tvrdit že jen tématem to není.

A k té rychlosti v MP
1) CoH jsem nehrál dost abych posoudil jestli to funguje jinak, ale z DoW, AoE i Starcraftu si celkem dobře pamatuju na to, že na lategame skoro nikdo nehrál a hry končily obvykle ještě před dosažením lategame techu. Když člověk ani nemá čas nasadit do hry ty nejlepší jednotky, je to prostě nuda. Když se rozhodneš zkusit jít na lategame strategii a někdo tě přijde rushnout, je často konec. Takže nakonec většina hraje rush, a pak už je to o tom, kdo dřív nakliká psotavení budov a jednotek a kdo dřív nájezdem překvapí toho druhého.
2) koncept APM je důležitý zejména u RTS, tak mi tady nevyprávějte něco o tom, že není důležuté kdo rychleji kliká. Ve většině RTS hráč zastupuje všechno od generála po seržanta, a u snad všech RTS co znám v boji spíš rozhodují ti seržanti (micro) - klavesove zkratky, používání schopností, manualni pathing, kiting, patrol atd.

9.9.2020 21:51:08 | Upraveno autorem (porovnej)

...
Sice jsem hrával mp pouze Starcraft a AoM, ale prakticky každá hra byla o rychlosti v klikání. Pouze s kamošema se dala domluvit delší hra.
I kvůli tomu jsem se nevěnoval dál mp u žádné další rts a zůstal u CS, WoT a teď PubG.

9.9.2020 23:16:58

Hrajete někdo Iron Harvest?? Já dohrál nedávno mini DLC kampaň Rusviet Revolution kde se car Nikolaj bránil povstání Fenrise.. Jako pekelně těžká! Hrál jsem to na střední obtížnost a trvalo to dlouuuuho.. mnohdy jsem to musel jet znova a znova. Na těžkou obtížnost si to neumím představit. Hra měla ze začátku porodní bolesti ale od září je tam mraky změna šlape jak hodinky. Navíc Multiplayer je vyšperkovaný tam vážně super jen těch hráčů by mohlo být víc.. Cut scény a příběh po dohrání - mazec! V celé kampani jsou asi 2 hodiny filmečků a kdo má rád svět Scythe a universum Jakuba Rozalskiho tak bude rochnit blahem. Tak velký a propracovaný příběh je na rts hodně vzácnost.. poslední takový zážitek byl starý dobrý Starcraft.. ale to je mnoho a mnoho let ... Navíc koncem měsíce vychází nový velký dlc (spíše datadisk). A konečně letecky jednotky! A hlavně plně nová frakce amíci - The American Union of Usonia. Navíc by měl přijít ještě jeden dosud neodtajněný národ asi. Američani jsou v universu Scythe novinkou takže jsem velice zvědavý..

17.5.2021 14:11:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Drk

Hrajeme s kamošem MP, tak se můžeš přidat pokud budeš chtít.

17.5.2021 16:16:24

Vybíráme z Bazaru

Duna: Impérium, Sleeved
Duna: Impérium, Sleeved
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 17 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas