Scarface 1920 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Mafie
Herní kategorie: desková hra, ekonomická
Čeština: není
Vydavatelé: Redzen Games
Autoři: Daniel Simon
Toni Serradesanferm
Rok vydání: 2023
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Hrál někdo? jaké to je?

13.4.2023 09:05:26

My hrali teda zatim jednou. Ja jsem se na tu hru strasne tesil. Jak po produkcni strance, tak herne to je presne to, co jsem chtel, tedy konfliktni ameritrash hybrid z mafialnskeho prostredi, ktery si clovek nemuze moc naplanovat, kudly do zad a tak. Na hrace se vali hodne informaci. Musi vybrat jednu akci z mnoha a co nejlepe ji nakombinovat se schopnostmi postav na kartach, kterych je opravdu hodne. Neni to rozhodne hra pro zacatecniky a milovniky jednodussich her typu “vyber dilecek, umisti ho a zaskoruj bodiky”. 

Hra trpi klasickym kickstarter syndromem, tedy ze obsahuje spoustu vice ci mene otestovanych veci. Napriklad pri dobirani karet Jobu muzete narazit na ultra kartu, ktera vam odstrani vsechny hracovy pajdulaky ze ctvrti, a nebo liznete uplne nepouzitelnou kartu, ktera ma velmi specificke zamereni. Ocekavam, ze Redzen vyda neco jako update pack a revidovana pravidla. Ale na to, ze to je jejich prvotina, tak odvedli super praci

Pravidla jsou pain in the arse. Strasne moc informaci. Srovnal bych to s Twilight Imperiem. Nam to trvalo asi hodinu a pul, a to nejsme zadni novacci. Nenechte se odradit

Prvni hra nam i s pravidly trvala cca 5 hodin, bez pravidel asi 3 a pul, ale jak se do toho clovek dostane, tak podle me je mozne to dohrat i za 2. Urcite se tesime na dalsi hru, protoze i pres vsechny neduhy ta hra splnila vsechno, co jsem od ni chtel

14.4.2023 10:55:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak máme za sebou 2 hry ve dvou hráčích. První nám trvala něco přes 3 hodiny, druhá asi 2 a půl čistého času.

V podstatě se shoduji s tím, co psal @Pepsson .

Hra je produkčně na skvělé úrovni. A kromě toho, že skvěle vypadá, je i hodně tematická. Na kartách Jobů jsou přesně ty věci, které čekáte v mafiánské hře. Vydírání, podplácení, udávání, zastrašování a mnoho dalšího. Efekty na kartách skutečně odpovídají tomu, jak se karta jmenuje a co je na ilustraci. V tomhle směru všechna čest.

Hra vás doslova zaplaví možnostmi, co můžete ve hře dělat. Je tu toho opravdu hromada - area kontrol, deckbuilding, vylepšování vašeho gangu, práce se surovinami, rekrutování figurek, nabírání a plnění úkolů, snaha o snižování crime tracku a mnoho dalšího. Zejména v první hře jsme byli naprosto zahlceni možnostmi a vůbec jsme nevěděli, kde začít a čemu věnovat pozornost. 

Musíte řešit dilema toho, co udělat potřebujete a toho co udělat můžete, protože to jsou často dvě různé věci. Do toho ještě vstupuje správné načasování vašich akcí směrem k blížící se reorganizaci (ta nastává vždy, když doberete balíček a děje se zde řada důležitých věcí, jako je rekrutování figurek a prodej zboží). A to ani nemluvím o tom, že vaši protivníci vám neustále hází klacky pod nohy a vše vám kazí.

Ve výsledku hra opravdu trpí na AP hráče. V první hře je to až extrémní, ale ani v těch dalších se to tolik nezmění.

Druhá věc je, že hra je hodně konfliktní. Ale ne v takovém tom klasickém smyslu jako třeba původní #Kmotr: Impérium Corleonů  nebo v širším slova smyslu třeba #Blood Rage. Scarface je opravdu zařezávací a spousta karet Jobů dělá až extrémně nefér věci. Ano to je opět velmi tématické hrajeme za mafiány, ale nevím, jestli je to dobře i z herního hlediska a rozhodně ne každá herní skupina takovouhle silnou formu škození ustojí (třeba moje herní skupina určitě ne 😊 

Třetí věc, kterou bych chtěl zmínit je velké množství náhody. Karty jobů jsou všechno jen, ne vyvážené. Některé jsou hodně silné a jejich zahrání úplně změní rozložení sil ve hře. Jiné jsou hodně situační nebo dokonce slabé / pomalé. Podobné je to i s kartami novin, což jsou takové společné eventy na začátku každého kola. Ty jsou náhodné a často mají efekt, který jednoho hráče zvýhodní, zatímco jiného poškodí. To se dá říct i o kartě Raidů. I jejich efekty mohou hru silně rozkolísat. Teoreticky funguje to, že čím výše jste na crime tracku, tím horší věc se Vám stane. Prakticky hra ale často penalizuje věci, které dělají jen někteří hráči nebo záleží na načasování. 

Například, když je tažena karta raidu zničí polovinu surovin ve čtvrtích a to v situaci, kdy jeden hráč všechny suroviny právě prodal do sousedství a tím pádem o nic nepřijde, zatímco druhý hráč to chtěl udělat příštím tahem a jeho lokace byly zrovna plné, tak ho to připraví klidně o několik desítek bodů.

#Scarface 1920  určitě není hrou, kde by pravidelně vyhrával nejlepší hráč. Na to je tu příliš mnoho náhody a konfliktu.

Ještě jedna věc – peníze, tedy vítězné body jsou skryté za zástěnou hráče, takže nevíte, kdo zrovna vyhrává. U takhle konfliktní hry to dává velký prostor pro „mindgames“. Přesvědčit spoluhráče, že nemá smysl šikanovat vás, když se vám od začátku nedaří, ale místo toho je potřeba trochu pojet Frantu, protože ten „určitě“ vyhrává, je zcela legitimní herní strategie.

Já se ke hře už asi vracet nebudu, nemám na to spoluhráče. Ale věřím, že se najde dost lidí, kterým se hra bude líbit.

25.5.2023 13:07:19

@kubicvak s většinou toho co jsi napsal souhlasím,ale je tu i pár bodů, které bych trochu rozporoval. Za prvé to není hra pro dva hráče. Když tě jeden hodně pojede, získá tím velkou výhodu a nikdo ho nemůže moc ohrozit, takže jako každá jiná Area control hra to prostě není pro dva. Další věc je, že raidy se dají dobře předvídat, a je tedy důležité nenechávat si venku mnoho surovin. Víceméně nikdy je tam nechceš mit, chce to hned prodat. Dále,když zahraješ více karet vlivu, můžeš si líznout více karet jobu nebo dealů a tím opět náhodu eliminovat. A asi jsme nenarazili na novinový článek, který někoho výrazně poškodil nebo naopak. 

Té hry se chceš zbavovat?

26.5.2023 00:30:31

@Infidus fair enough.

add hra pro 2: Když jsem hru backoval, počítal jsem primárně s hraním ve 4. Teď jsme dali doma dvě zkušební hry ve dvou, spíš protože jsme byli zvědavý a abychom se to naučili. Ale tak nějak z toho tušíme, že se to naší herní skupině nebude líbit (moc přímého konfliktu, herní doba a to, že ve hře není vidět, jak si kdo vede, tedy prostor pro mindgames).

add noviny: asi máš pravdu, že tam to není tak hrozné. Nám se stalo třeba to, že se noviny zakázali návrat figurek z vězení, když tam jeden hráč měl 3 a druhý nic. To není taková hrůza.

add plánování raidů: hele, tady se úplně neshodneme. Zvlášť, ve druhé půlce hry, když mají hráči dokoupené silnější karty a větší handsize, tak to, že má soupeř 4 karty v balíčku může znamenat, že bude hrát 1-4 kola a pak se spustí extra extra. Hráč, který se blíží k dolízání s tím může fakt hodně taktizovat a druhý hráč má na reakci jen 1 tah (ano v úplně ideálním případě to může stačit).

Naopak se shodneme na to, že surky nesmí zůstat na mapě moc dlouho, ono na jejich krádež bohužel stačí i jeden tah :-)

Možná jsem tu byl na hru zbytečně přísný. Ale jsem mírně zklamaný, doufal jsem, že nám sedne víc. Je to určitě jedna z nejvíc tématických her, co jsem hrál.

Nicméně na ní nemám spoluhráče a výhledově ji pošlu dál.

26.5.2023 08:49:43

Vybíráme z Bazaru

Flesh and Blood - karta Braveforge Bracers
Flesh and Blood - karta Braveforge Bracers
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas