Sanctum - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Filip Neduk
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Tak jaká?

Už stačil hru někdo koupit, naučit se, zahrát a je schopen se podělit o své dojmy?
Už jsem slyšel nějaký zvěsti o repetitivnosti, špatné znovuhratelnosti atd., ale pořád doufám, že je to zábava a hru budu chtít:)
14.12.2019 08:44:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Hrál jsem třikrát
Pokaždé za jinou postavu a dost jsem se bavil. Ohrání možné je, ale zase se pokaždé může zaměřit na odemykání trochu jiných schopností své postavy (nepovedlo se mi nikdy odemknout všechny), takže pak bude postava fungovat v kombinaci s jiným vybavením malinko jinak. Za mě je centrální mechanismus těch soubojů = kostkových puzzlů dostatečně zábavný, aby mě to ohrání netrápilo (navíc jsem rád, když jednu hru za rok zahraju třeba desetkrát :D).

***
Deskoherní inkvizitor

14.12.2019 10:14:40 | Upraveno autorem (porovnej)

Hrál jsem jednou ve 4
Nejsem zastance hodnoceni po prvni hre tzn. berte to jako prvni dojmy. Hra kde mas po celou hru kontrolu nad tim co se deje, jo muzes riskovat za ucelem ziskat "konkretni" equip (o kterem tusis ze by mohl byt dobry) a tim to ostatnim trochu stizit ke konci. Celou hru se vybavujes na Bossfight kde te to pojede. Za me vse super a neni to ani tak o boji jako o ziskavani toho spravneho vybaveni - pomoci ktereho resis pouze boj (takze je to o boji ale spis sekundarne spis to je opravdu o tom ustrojeni si postavy dle svych predstav) . Mam ze hry tyto dojmy - Unikatni postavy - super , snaha zkusit to za kazdpu z nich - super, vybavovani postavy- super, boj easy mechanizmus ktety hru nikterak nebrzdi - super, volba ud3lat hru ciste kompetitivni super - nedochazi k brzdeni hry a AP, graficke zpracovani - super, jedine co na me nepusobilo zrovna dobre je to ze na konci hry jsme meli vsichni kdo hrali (hra ve 4 hracich) odemcene skoro vsechny schopnosti tzn. cca 6-7 z celkovych 9-ti , tzn na konci hry kdy budete hrat za stejny charakter bude vase postava co se tyka schopnosti (build) skoro stejna, netyka se samozrejme vybaveni to bude jine a to s velkou pravdepodobnosti dokonce 100 % jine. Takze za me pokud rozsireni, tak udelat jeste variabilni schopnosti postav ktere se na zacatku hry nalosujou pro danou postavu napr. ze 2 moznosti a nemam co vytknout. Urcite po par zahranich se da dohrat ve 3 treba do 60-90 minut. Takze udelat 2-3 runy na bosse za vecer zadny problem ;-)
Neni to hra na kazdy vecer ale spis jednou tydne na cely vecer. tzn. na 2-3 zahrání (např. pokaždé za jinou postavu.
Bossfight za me super. Asi bych si ho dokázal představit trošku jinak např. démon mohl mít pro karty které se rozdávají , pole např vždy na 2-3 karty kde jsou např. místo na levou pracku , pravou pracku , tlamu , ocas - na každou část démona by se útočilo zvláš´t a ty ostatní části by Vás mezi tím pojely. Tzn hráč by se rozhodoval na kterou část démonova těla zaútočit dřív , podle toho co by která část těla měla na sobě za sadu karet. Bylo by to tématičtější a hráč by si připadal tak , že skutečně démona krájí :-)

14.12.2019 14:47:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Boj
Chlapi, můžete trošku podrobněji popsat, jak probíhá boj?

15.12.2019 20:11:39

1 hra - 2 hrači
Jedním slovem ... SUPER.

Až bude více her ... zhodnotím podrobněji. Prozatím velmi zábavné. jednoduchá pravidla, odsejpá to .. a jako skalní pařan D3 (dříve D2 i D1 kdysi) si to fakt užívám. Už se těším na tzv "DLC" :) Další akt ... tundra jako v D2 s novou postavou (nějakého pure maga, šamana nebo nekromanta) a pak Malthaela .. teda co to plácám ... určitě jiného démona.

Nepovedlo se nám odemknout vše, ani se ideálně vybavit .... ale kombinací je tolik a tedy i způsobů hraní asi také. Ale říkám až bude více partií a i ve jiném počtu hráčů (tím i více map, více boje, více XP a zku ....)

popis boje .....

Vypij lektvar pokud potřebuješ - obnovíš 1 vůli nebo 1 výdrž (modrá/červený žeton - kulatý)
Hodíš kostkami (základ 2) některé dovednosti mohou dát bonus, jiné mohou i nastavit předem kostku na nějaké číslo.
Modifikuješ kostky vybavením .. každá (skoro každá) věc má na sobě nějakou modifikaci 1 kostky ať už
+/- x (přičti odečti určité číslo x),
+/- ? (jakékoli)
nastav jednu kostku na ..... Y

ale za vše platíš výdrží nebo vůlí (většinou 1 změna = 1 žeton)

Pak přiřadíš kostky na navázané potvory na tvojí herní desce.
výsledný hod kostky musí odpovídat symbolům na kartě démona.
Pokud překryješ na kartě démona všechny kostky .. porazil jsi ho.
Pokud ne zranil jsi ho (přišitě dané pole už hodit nemusíš) ale démon tě zasáhne (musíš se krýt).

Krytí - opět na vybavení jsou symboly štítu jako modifikace kostek, položíš výdrž nebo vůli a získáš určitý počet štítů, co nevykreješ jde do tebe a odečítáš životy.

Pak jsou finty dovedností v boji, zuřivost a pod ... vše ti ale dost pomáhá .. jen bacha na Bersekr vlastnost :)

That's all. XP a loot je tvůj.

Declon (hráč, malý sběratel, dříve i PJ a PC gamer) a RPG pozitivní.

18.12.2019 22:04:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Pecka
1. hra - 2 hráči
Připojuji se k nadšení, které popsal Declon. Hra je jednoduchá pravidlově, herně elegantní a plynulá, skvělá práce s kostkami (pro experty na kostky jako já nezbytnost), nádherné ilustrace a hra samotná je jedním slovem epická.
Finální boss nás teda oba zlikvidoval (podcenili jsme těžké zbroje), ale i tak jsme se skvěle bavili a dlouho o průběhu a výsledku diskutovali.
Prostě skvělý dárek pod stromeček :-)

18.12.2019 22:21:57

Declon
Díky za podrobný popis boje, vypadá to zajímavě, netradičně...
Velké pozitivum vnímám i to, že je to, podle vašich popisů, hratelné i ve dvou :-)

19.12.2019 22:09:50

Sakalik

Ve dvou úplně v pohodě, jen mě trochu mrzí, že si člověk neproleze tu mapu celou. Pro dva a tři hráče se použijí 2 resp. 3 desky krajiny před branami Sancta.
Jsem přesvědčený, že s malou úpravou pravidel je to možné hrát i jako velmi slušné sólo, jak bylo i v některých recenzích zmíněno.

20.12.2019 08:51:44

Dicetower
Kanál Dicetower to teď zařadil mezi 10 inovativních her roku 2019.

20.12.2019 10:09:37

Další česká recenze
Solidní recenze od Games.cz: https://www.youtube.com/watch?v=_t_HIk4J8cg

21.1.2020 00:58:26

Už sme hrali :)
Po recenzii od games.cz som sa konečne rozhúpal, pozrel pár recenzií (od Vassela, Rahda, Drive Thru Games) a kúpil to domov.

Tu sú dojmy aj s fotkami po prvej hre:
https://boardgametales.wordpress.com/2020/01/29/oplati-sa-rozrazit-brany-sanctumu-a-celit-diablovi/

29.1.2020 09:35:10 | Upraveno autorem (porovnej)

Dojmy
My máme za sebou asi 8 her ve dvou a jsme nadšení. Neměla jsem od hry vůbec žádná očekávání, protože ji všichni přirovnávali k Diablu, o kterém nic nevím, a o to více překvapená jsem byla, jak je to příjemná a inovativní hra.

Ta hlavní "hra" se totiž neodehrává na mapových dílech, jak jsme zvyklí z jiných titulů, ale přímo na desce hrdiny. Hrdinu si vymazlujete (zbrojíte, strojíte, odemykáte nové schopnosti a získáváte požehnání) a bojujete s ním proti příšerkám, které vám obvykle nezpůsobí ani škrábnutí, protože všechna případná zranění dokážete vykrýt právě používáním vybavení. Boj se sice řešen kostkově, ale hra je rozhodně euroidní, protože hody na kostkách opět díky vybavení a schopnostem hrdiny dokážete hodně modifikovat, což je přesně to, čím většinu hry strávíte. No a když se takhle hezky a spokojeně naboostujete, tak přijde boj s bossem, který je podlě mě vybalancovaný tak akorát, tzn. někdy o prsa vyhrajete, jindy o prsa prohrajete. Vím, že hodně lidí si na závěrečný souboj stěžuje, ale mně se to právě líbí, že celou hru mám pohodičku, dělám si co chci, a až na závěr přichází ta tvrdá zkouška.

Jediné co, tak jsem si house-rulovala pravidlo, které rozhoduje o vítězi. Přijde mi totiž nesmyslné (tematicky i co se týče pocitu, který by hráči na konci hry měli mít), že z těch, co porazili bosse, by měl vyhrát ten "nejzdravější". Tudíž toto pravidlo jsem zrušila :) a hrajeme tak, že ten kdo bosse neporazil, prohrál, kdo bosse porazil, vyhrál a vítězů tedy může být i více. (Vojáci se taky asi po bitvě nehádají, který z nich vyhrál víc ;).)

29.1.2020 13:37:47 | Upraveno autorem (porovnej)

@anupinka
Tak to som rád, že aj po viacerých hrách je nádej, že nás to bude vo dvojici baviť. Inak my sme doma takisto úplne kašlali na určenie víťaza, lebo hoci je táto hra kompetitívna, tak stále to pocitovo hráme akoby spolu proti démonom, a preto nám bolo ale úplne jedno, kto má koľko životov. Podstatné bolo, že sme bossa obaja porazili.

A presne pri boji s bossom sa mi trošku tej kooperácie žiada a láka ma skúsiť výmenu 1-2 predmetov pred bojom, prípadne možnosť zdieľania elixírov a požehnaní aj počas boja. Inak som zvedavý ako to bude fungovať v inom počte.

Hráte to stále na najľahšej obtiažnosti?

29.1.2020 13:45:17

@acedrac
Ano, hráli jsme stále na nejnižší obtížnost, ale příště už možná přitvrdíme ;)

29.1.2020 16:21:00

po 5. hre
Včera sme dali ďalšiu hru vo štvorici a už sa pomaly objavuje výrazný rozdiel medzi hrou vo dvojici a štvorici a (okrem prirodzene dlhšej hracej doby) síce v tom, že vo dvojici sme mali dosť dobré vybavenie (lvl 2 a 3) aj odomknuté skoro všetky schopnosti postáv. Pri hre vo štvorici sme v oboch prípadoch mali viacero vecí aj lvl 1 a bola väčšia zábava vytvoriť z toho kombináciu na záverečný boj a takisto sme odomkli len asi 5-6 skillov z 9.

Záverečný boj bol opäť, ako doteraz v každej hre, veľmi napínavý, ale nakoniec sme na najľahšej obtiažnosti (2+1 karty útokov v 6. akte) Diabla traja zo 4 porazili, štvrtého zarezali dva ale veľmi zlé hody rovnakých čísel (samé 6, samé 1), čo je ale dosť zriedkavé. Ja som skončil z úspešných hrdinov najhoršie, lebo mi ostal už len jeden život a všetky skilly aj výdrž a vôľu som minul pri poslednom kole súboje, kde som len tak tak dorazil aj poslednú kartu démona. Zdá sa, že to dosť testovali, aby to bolo dosť tesné a tak ako sa približuje vidina víťazstva, tak sa aj približuje smrť postavy (podobne to s výhrou/prehrou bolo v Zakázanej púšti alebo v Pandemicu).
Ale opäť nás to bavilo, vybavenie som mal zase úplne iné ako po minulé hry, ale už mám chuť pri hre vo dvojici zvýšiť obtiažnosť na 3+2+1 útoky, ak budeme mať zase top gear. Pri hre vo štvorici to zatiaľ vôbec netreba.

Trošku sme ale upravili rozdelenie kariet skrytých útokov pri záverečnom súboji a to tak, že každý dostal dve karty s 2 kockami a dve karty s 3 kockami a tie už potom náhodone miešal podľa pravidiel s ďalšími 5 kartami útokov démona. Minule sa nám totiž stalo, že niekto dostal karty napríklad 3x 3 kocky a 1x 2 kocky a niekto len 1x 3 kocky a 3x2 kocky a dosť výrazne sa to prejavilo na úspechu alebo neúspechu.

25.2.2020 11:03:15

Dojmy po 4 partiích
Těšil jsem se, když měla hra vyjít, ale postupně přibývající negativní ohlasy mě od ní do teď odrazovaly. Na druhou stranu mě ke hře pořád něco táhlo :)...No, hra nás se ženou(Diablo nikdy nehrála) solidně chytla. Mám rád "práci" s kostkama a tady je to zábavný. Vybavovat a expit postavu je radost. Ve hře je docela hodně optimalizace - jaký démony nabrat (aby měly různý hodnoty na kostkách, skloubit to s barvou kamenů kvůli odemykání schopností, následnému použití kamenů na předměty atd..) a jak hody modifikovat. Častá výtka, že bossfight je strašně náhodnej a úplně jinej než zbytek hry, je kravina :). Naopak do konceptu celý hry krásně zapadá, dává správnou dávku napětí, ale o moc víc náhodnější než předchozí část není. Vždycky se na něj vyloženě těšíme.

18.6.2020 10:10:54

Za mne jsou negativní ohlasy od lidí, co čekají dicefest Diablo na stole. Jenže hra je sice dobře maskované, ale přeci jen čisté workplacement euro. 

Líbí se mi, že je diablovsky “gear” důležitější než “staty”. Že se za každou postavu hraje jinak. Že je hra rychlá a teoreticky se dá hrát simultánně (za cenu ztráty atmosféry). Vyvážení počtů hráčů mi také vyhovuje, včetně solo hry. Grafika se mi líbí moc. Jako příjemný bonus beru, že pokud mám ve hře stejnou věc vícekrát, každá má jiný obrázek.

Z europodstaty vychází zároveň i nevýhoda - nízká míra interakce, kdy škodit člověk může jen nepřímo - vybráním “akce”, kterou chce/potřebuje protihráč. Další slabina je, že během hry člověk odemkne většinu skillů postavy a tak je v závěrečné fázi nižší variabilita “buildů”. Deskovek mám stovku, tak neřeším a střídám, ale dát někdo 10 partií za týden, asi to narazí na limit.

 

Tak uprostřed mám, že většinou neztratíš žádné životy až do souboje s bossem. Ten je zase naopak tvrdý již na základní obtížnost. Ale z mého pohledu toto také odpovídá Diablu…


Hru jsem koupil díky slevě 60%, plná cena je díky velkému množství materiálu dost vysoká. Mám ji jako alternativu ke Claustrophobii, protože po pár zaříznutí od kostek si rád dám partii, kde si je můžu po hodu přetočit :D

 

4.3.2022 16:55:45 | Upraveno autorem (porovnej)

Ze zvědavosti, znáte nějakou velmi obdobnou hru s větší interakcí mezi hráči? 

1.8.2022 18:02:07

Vybíráme z Bazaru

Krycí jména od Mindoku
Krycí jména od Mindoku
Akt. cena: 333 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas