Ruins: Death Binder

xxxxxxxxoo hodnoceno 1x (Seznam vlastníků)

Ruins: Death Binder - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: není
Vydavatelé: Heavy Punch Games
Autoři: Marek Vogelsinger
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Probouzíš se uprostřed ruin. Hlava třeští a nepamatuješ si, jak jsi se na tohle proklaté místo dostal. Vedle sebe vidíš tělo postaršího muže s bolestivou grimasou na tváři. Je ti povědomý, ale nevzpomínáš si na detaily. Vezmeš si z jeho zkroucených prstů pochodeň a zapálíš ji. Kamenná místnost s patinou na zdech a několika polorozbořenými sloupy tu musí být stovky let. Vydáš se podél zdi a doufáš, že natrefíš na východ. Spousta otázek bez odpovědí se ti honí myslí, když v tom narazíš na velké kamenné dveře. Něco uvnitř ti říká, abys je otevřel...“

Ruins: Death Binder je primárně sólová hra (s coop variantou pro dva hráče), která snoubí mechaniku deck-thiningu (tzn. postupného vyřazování karet z balíčku) s procházením neznámého podzemí. V sólovém módu lze najít i větvící se příběh, který poodkryje, co se vlastně stalo, a kdo je vlastně sám hrdina zač. Cílem je projít čtyři úrovně podzemí a na konci každého z nich zlikvidovat bose.

Příprava hry:

Na začátku hry se náhodně na předdefinované schéma podzemí (v krabici jsou dvě) nalosují žetony místností. Na každém jsou různě seskládané ikonky, které značí, co se v dané místnosti bude odehrávat. Dále se připraví deska hráče - osadí se kostkami ukazatelů.

Průběh hry:

Hráč si zvolí začínající žeton a postupně jej ve směru šipek vyhodnotí. V různých kombinacích lze narazit na tyto tři ikony:

  1. Setkání se stvůrou: z balíčku nestvůr si hráč lízne počet karet, které odpovídají současné hodnotě na stupnici zkaženosti (blight) - zpočátku se bude jednat o jednu kartu, časem se dostane až ke čtyřem nepřátelům naráz. Následně s nestvůrami bojuje pomocí akčních karet. Těch má na ruce šest a po každém kole souboje si doplňuje zásobu. Může zahrát libovolný počet karet až do hodnoty maxima, které udává vlastnost jeho postavy. Po zahrání si může některé ponechat - opět je to dáno vlastností postavy store cards, ostatní odhazuje na odhazovací balíček. V případě, že akční karty dojdou, vezme si uložené (store) karty a zamícháním udělá nový akční balík (tzn. hráč musí plánovat s ohledem na zranění, ale i s ohledem na omezenou velikost akčního balíčku). Karty jsou dvou druhů - útoky fyzické a magické. Dle úrovně postavy 1-3 mohou dávat větší zranění. Většina karet má také další vlastnosti, jako je např. omráčení, soustředění atp. Po každém kole je tah nestvůr, které dají hráči zranění (funguje zde i obrana - což jsou defacto životy, které se po každém boji obnoví). Některé nestvůry mají speciální útoky - jed, omráčení atp. Za zmínku stojí mechanika zranitelnosti, která se vztahuje jak na nepřátele, tak na hráče. Jednoduše vynásobíte hodnotu útoku (fyzického nebo magického) danou zranitelností. Tímto jste schopni dávat velké zranění, pokud karty dobře naplánujete. Nestvůry mají čtyři úrovně obtížnosti a postupem času sílí.
  2. Událost: z balíčku událostí si hráč vezme horní kartu, přečte událost a vyhodnotí. Je zde několik variant - od překážky, která Vám brání v cestě, závalu v podzemí (znepřístupní některé místnosti) až po setkání s NPC či setkání s konkrétními (silnějšími) nepřáteli.
  3. Odpočinek: možnost utratit posbírané zkušenosti a dále:
    • vylepšit postavu (ta má 7 atributů - úroveň, fyzická a magická úroveň, maximum útoků, maximum uložených karet za kolo, zdraví a obrana) - každé vylepšení má cenu zobrazenou na desce a lze ho během hry vylepšit 2x.
    • pročistit uložené karty - umožní se zbavit negativních karet, které "zaplevelují" balík.
    • nabrat zpět odhozené karty - hráč vezme z odhazovacího balíčku náhodně tři karty a jednu z nich si dá do balíčku uložených karet.
    • vyléčit se - odhodit karty z akčního balíčku na odhazovací a zvednout si odpovídající počet životů až do maxima.

Po vyhodnocení všech ikon na žetonu místnosti hráč za každou ikonu posune ukazatel zkaženosti doprava (tzn. příští setkání budou o něco těžší). Následně žeton otočí a na rubu je pro něj k dispozici vedlejší úkol. Ten si buď vezme k sobě na desku, nebo jej odhodí (hráč může mít jen jeden vedlejší úkol). Tyto úkoly jsou různé a odměnou jsou zkušenosti, případně snížení hodnoty zkaženosti. Pak už zbývá jen vybrat další místnost - hráč může jít pouze do místností, kde ještě nebyl, a zároveň musí jít do místosti na stejné úrovní nebo blíže k finálnímu bosovi (zjednodušeně se nelze vracet ke startovním místnostem). Po vyhodnocení poslední místnosti si hráč vezme kartu bose dané úrovně a svede finální boj... Pokud je úspěšný, nalosuje nově mapu podzemí a může pokračovat další úrovní.

Konec hry:

Hra končí v několika případech - ideální je smrt čtvrtého bosse, čímž skončí i příběh (hra je znovuhratelná i bez příběhové linky), ale může být ukončena i prohrou hřáče, a to konkrétně smrtí postavy (životy klesnou na nulu), nebo vyčerpáním (akční balíček dojde).

Autor: G4nd4lf

Vybíráme z Bazaru

Quartino
Quartino
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas