nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Root

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy, Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
2Tomatoes
Crowd Games
Leder Games
Matagot
MS Edizioni
Portal Games
Quality Beast
YOKA Games
Autoři: Cole Wehrle
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Aki

Tulák - útok a nepřátelský vzah

Nejsem si u tuláka jistá u víc bodů a nepodařilo se mi je dohledat v pravidlech.

Co se děje, když
1) je na tuláka jako útočníka zahrané přepadení? Jen si poničí dvě věci a dál bojuje?
2) si na mýtině s tulákem postaví aliance základnu - poškodí to tuláka nějak?
3) soupeř použije na mýtinu s tulákem liščí přízeň?
... pokud by šel "jen" do lesa při bodu 2 a 3, tak ho to nijak nepoškodí, ne?


Pokud má tulák vztah s protivníkem jako nepřátelský
1) je stále prosmýknutí na mýtinu s protivníkem zdarma?
2) A pokud si od něj chce vzít předmět
a) kolik karet ho to stojí?
b) musí vypotřebovat jeden předmět?

Díky moc za vyjasnění ;)

17.7.2019 15:08:47

Odpovědi

1) ano; ale musí mu zbýt aspoň jeden nepoškozený mečík, jinak je bezbranný a boj okamžitě končí
2) ne
3) nic se mu nestane

Pokud má tulák vztah s protivníkem jako nepřátelský
1) ano ("9.4.2 Prosmýknutí. Můžete se přesunout na sousední mýtinu nebo do sousedního lesa bez nutnosti použít bot, a to i v případě, že se takto přesunete na nepřátelskou mýtinu.")
2) a) jednu, nezáleží na vztahu
2) b) ano, nezáleží na vztahu

| 1 | 17.7.2019 15:12:28 | Upraveno autorem (porovnej)

otázka 2 +3

Podle posledních pravidel - ano. Jelikož si hráči stěžují na OP tuláka. Přidali Leder games do pravidel doplnění 9.2.2.1 Full removal.

Full Removal. Whenever an enemy player uses an effect that says it removes all enemy pieces from a clearing (such as Alliance revolts, Favor of the Mice cards, Conspiracy bombs) with the Vagabond, the Vagabond damages three items.

0 | 13.5.2020 06:35:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Jen pro ujasnění.> Když tedy nastane jedna z těchto situací:
2) si na mýtině s tulákem postaví aliance základnu
3) soupeř použije na mýtinu s tulákem liščí přízeň?
tak Tulák si poškodí 3 předměty, pokud je má. Pokud ne, poškození se ignoruje.

A ještě jeden dotaz (někde jsem to už četl, ale nemůžu najít), když si musí Tulák poškodit předmět a v batohu již nic nemá, tak si MUSÍ poškodit předmět z jedné ze svých stupnic? - Mitroš86

Otázka k druhé otázce č. 2 b

Pokud mám jako tulák s někým nepřátelský vztah, zahraju pomoc, dám mu kartu stejné barvy jako má mýtina, na které se oba nacházíme (nebo modrou žolíkovou) seberu si z jeho desky hráče jeden předmět a ten (nebo jiný) musím otočit jako použitý? A vlastně se totéž děje i když nemáme nepřátelský vztah?

Koukám na videa, pročítám pravidla i zákon, ale tohle mi asi uniklo.

0 | 12.5.2020 22:12:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Děkuji.> Je to skutečně tak. Ono se stačí podívat na hrací desku Tuláka a tam je to jasně znázorněno a napsáno. Bohužel jsem zatím neměl možnost Root hrát, takže jen studuji pravidla a koukám na videa a toto mi skutečně uniklo. Čili pokud chce pomoct - předat kartu, musí nejprve použít libovolný předmět. - Mitroš86

.> A pokud nemáte nepřátelský vztah, tak za určitých podmínek může dojít k vylepšení vztahu s tímto hráčem (pokud byl splněn počet předaných karet v jednom tahu potřebný pro postup na další úroveň). - Kew

.> Všechno správně až na to, že ten předmět je potřeba použít před celou akcí (tzn. nelze "platit" použitím předmětu, který získám od soupeře). - Kew