nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Root

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy, Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Leder Games
Autoři: Cole Wehrle
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Tulák a boj

Zdar, u Tuláka mám pár nejasností, některé z nich se tu řešily, ale nemám jasno :

1/
Tulák inkasuje úder, v batohu nemá nepoškozený předmět, má stupnici ale jo.
Musí si v tomto případě předmět dát do batohu a poškodit nebo jsou předměty na stupnici nepoškoditelné?

2/
Stávají se poškozené předměty použitými nebo ne?

3/
Tulák se brání nepřátelské frakci, dostane za takhle zabíteho nepřátelského bojovníka vítězný bod?

Diky

3.7.2019 17:55:50

A - ne

V pravidlech se píše, že nepřátelskou se frakce stane po odstranění bojovníka. Pokuď jsi kuší odstranil žeton, tak to znamená, že na mýtine není žádný bojovník (protože nejprve musíš odstranit bojovníky a potom až žetony) a nepřátelem se tedy nestaneš.

0 | 10.9.2019 01:05:28

Re> Díky za ujasnění! - Drussbarb

.> Pardon, unáhlil jsem se... jde i žeton :) - Kew

.> Kuší se hlavně dá odstranit jen bojovník, ne žeton! - Kew

Mas pravdu> Neumim cist a myslel jsem ze v dotazu je bojovnik... - Yedle

trochu jsem taky googlil...> https://boardgamegeek.com/thread/2033698/vagabond-crossbow-hostile-status

"There was a building there, then it burned down. No witnesses to place you at the scene, all hearsay, purely circumstantial." - fuchso

Yedle

Díky za odpovědi!

0 | 9.9.2019 14:27:44

.

A - ano, stane se nepřátelský
B - pokud předmět rozbiješ, tak ho tak jak je otočený přesuneš do chlívku rozbitých předmětů (nevypotřebuje se automaticky)
C - ano lze obnovit rozbitý předmět
D - zásahy ignoruješ pouze, pokud máš úplně všechno rozbité. Jinak za každý zásah musíš rozbít jeden předmět. je jedno jestli je v brašně nebo na stupnici
E - dostane zásahy jen tulák


___
redaktor Deskofobie

0 | 9.9.2019 13:39:56

Další bojovně bojovné otázky

Zdar, mám ještě nějaké nejasnosti ohledně Tuláka.
Dnes jdu hrát, diskuzi jen letmo proletěl v práci, odpovědi jsem nenašel:

A/
Pokud kuší odstraním žeton soupeře, stává se soupeř nepřátelským?

Zákon 9.2.9 III: "Pokud v průběhu hry odstraníte z mapy bojovníka frakce, která není nepřátelská,
žeton vztahu této frakce ihned přesuňte na pole Nepřátelský. Tato frakce je nyní nepřátelská"."

Podle toho bych řekl, že ano, tedy je možné nejdřív kuší znepřátelit frakci, poté zaútočit a inkasovat body.

B/
Zdá se mi, že jsem ve videonávodu od Cardinála zachytil informaci, že se poškozené předměty automaticky berou jako použité (při přesunu do poškozených se otáčí lícem dolů).

Zákon 9.5.7.: "Oprava. Použijte jeden H a přesuňte jeden poškozený předmět na jeho odpovídající stupnici (pro lícem
nahoru otočený X, T, B) nebo do brašny (pro M, H, S, C nebo F a lícem dolů otočený X, T, B).
Žeton předmětu ponechte otočený tak, jak byl."

Z toho mi plyne, že mezi poškozenými předměty můžou být předměty lícem nahoru i dolů.

C/
Rozbřesk, fáze Obnovení.
Je dovoleno otočit použitý předmět, který je zároveň rozbitý?
V zákonu jsem k tomu nic nenašel.

D/
Když má Tulák nepoškozené předměty jen na stupnici (ne v brašně) a inkasuje zásah, musí si poškodit předmět ze stupnice nebo zásah ignoruje?
Zde ve vlákně je odpověď, že se poškodí předmět ze stupnice, v jiném vlákně jsem kdysi četl, že předměty ze stupnice jsou vůči zásahům imunní.
V zákonu jsem odpověď nenašel.

E/
Když jsem na mýtině s bojovníky spojenecké frakce a jsem napadený jinou frakcí, můžu inkasované zásahy rozdělit i mezi bojovníky spojence nebo to platí pouze, když útočím?


Upraveno autorem (porovnej)

0 | 9.9.2019 12:21:01

bod 3

Potvrdzujem - dostane body iba vo svojom ťahu.

Doplním - dostane body iba vo svojom ťahu, a iba počas boja. Ak teda vo svojom ťahu použije kušu a odstráni figúrku, za to bod nemá, lebo použitie kuše nie je boj.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

0 | 3.7.2019 22:06:33

.

3) nedostane body. V ceske verzi uz jsou brana v potaz errata puvodnich anglickych pravidel.

0 | 3.7.2019 21:07:18

Chilly

Tak a teď babo raď ;)

0 | 3.7.2019 20:11:20

zabití v sebeobraně

No já nevím, jak česká pravidla:

Kdykoli během bitvy ve svém tahu odstraníte z mapy herní komponentu nepřátelské frakce, získáte jeden vítězný
bod.

Tak ta anglická:

Whenever you remove a piece of a Hostile faction in battle during your turn, score one victory point.

Svědčí tomu, že takto tulák získává body jen ve svém tahu, tedy jako útočník.

-------------------------------
Deskoherní inkvizitor

Laureát Brahmíního Vemene 2018

0 | 3.7.2019 19:33:57

...


1 Ano i predmety na stupnici se museji poskozovat
2 poskozeny predmet nema vliv na to zda je pouziti ci nikoliv tzn zeton nechas v takovem stavu jakem ke a jen ho presunes do kolonky poskozene
3 ano dostane body

0 | 3.7.2019 18:56:15