nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Root

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy, Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Leder Games
Autoři: Cole Wehrle
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Doplnujici pravidla


Root

1) Ovlada hrac mytinu, kdyz tam ma jen budovu?

2) Muze po takove trase “poslat” Markyza drevo na stavbu budovy?

3) Kdyz probiha bitva na poli, kde lezi zeton dreva, odstranuje se za jeden bod utoku? A muze byt odstranena nejdrive budova? (Samozrejme nejdrive se odstranuji bojovnici)

4) Muze byt Tulak napadnut?

5) kolik bere tulak za prvni splneny ukol dane barvy? 1? A za druhy 2?

6) Muze hrac za Orly, kteri maji ve vynosech pohybu 3 ptaci karty, provest 3x pohyb po jednom bojovnikovi z jednoho pole na jine, kdyz ti tri bojovnici staly zprvu na jedne mytine? (Za predpokladu, ze splnuji podminky pro pohyb - ovladani mytiny).

7) Kdyz hraji za alianci, po vypuknuti vzpoury a stavby zakladny, odstranuje se z mytiny zeton sympatie?

8) Kdyz prijdu se dvouma bojovnikama na mytinu, kde stoji dve souperovy budovy, tak nemam prevahu?

9) ... A i kdybych prisel se trema bojovnikama, tak pro zniceni budov staci, kdyz vyhlasim valku? A kdyz to udelam, tak hazu kostkami? A pokud by padlo nejvyssi cislo 1, tak odstranuju jednu budovu dle vyberu? Takze kdyby padly dve 0, tak jsem mu neznicil zadnou budovu?

10) Karta dominance: “po pouziti karty jako symbol” se ma karta odlozit vedle hraci plochy, kde je k dispozici ostatnim hracum. Presouva se tam tahle karta i napriklad, pokud se pouzije pro umisteni do vynosu za orly frakci? Respektive v okamzik, kdy je karta “uvolnena” po spusteni mechaniky pro chaos? A kdy a jakym zpusobem je ostatnim hracum umozneno dostupnou kartu ziskat?

31.5.2019 09:24:16

Tulák - bezbranný


Matně si pamatuji, že Tulák, na kterého je zaútočeno, bojuje podle pravidla "bezbranný". Znamená to, že dostane jeden zásah navíc, jak je tomu při bitvě pouze s budovama?

0 | 31.5.2019 16:34:14

.. > Pokud u sebe nema neponicenou zbran, tak ano - Pepsson

...> Pokud u sebe nemá zbraň, tak ano. - Yedle

Odpoved

1) Ovlada hrac mytinu, kdyz tam ma jen budovu?
-> Ano.
Eyrie: pokud je shoda, tak mytinu ovladaji Eyrie - vyhravaji remizu. V pravidlech je jeste dovetek, ze pradznou mytinu ale neovladaji.

2) Muze po takove trase “poslat” Markyza drevo na stavbu budovy?

Jelikoz ji mytina patri, tak ano. Kdyby se ale stalo, ze mytinu nebude ovladat, tak nemuze. Abys mohl pouzit drevo, musis vsechny mytiny, ze ktereych chces drevo dopravit do mista stabvy ovladat vcetne mytin, po kterych drevo bude dopravovano. Dava to smysl. Nebudes prepravovat drevo po ceste, kde to ovlada nejaka jina banda, aby ti to "neukradla". :-)

3) Kdyz probiha bitva na poli, kde lezi zeton dreva, odstranuje se za jeden bod utoku? A muze byt odstranena nejdrive budova? (Samozrejme nejdrive se odstranuji bojovnici)

-> K takove situaci u nas doslo pri hre a myslim si, ze jsme to hrali spatne. Drevo tam zustane a za jeho odstraneni dostanes bod. Je to token a body se ziskavaji za odstraneni budov a tokenu. Obrance si vybira, ktere zetony se odstrani. (Diky pepssonovi za opravu)

4) Muze byt Tulak napadnut?

-> Ano, za kazdy zasah si musi poskodit predmet, ktery si ale muze opravit kladivem.

5) kolik bere tulak za prvni splneny ukol dane barvy? 1? A za druhy 2?

-> Nemam ted karty pred sebou, takze nevim, jak jsou presne formulovane, ale myslim si, ze to rikas spravne. Za prvni quest 1 bod, za druhy teze barvy 2 atp. My jsme to tak hrali.

6) Muze hrac za Orly, kteri maji ve vynosech pohybu 3 ptaci karty, provest 3x pohyb po jednom bojovnikovi z jednoho pole na jine, kdyz ti tri bojovnici staly zprvu na jedne mytine? (Za predpokladu, ze splnuji podminky pro pohyb - ovladani mytiny).

-> Podle me neni duvod, proc by nemohli, kdyz dodrzi pravidla pro ovladani mytiny pri pohybu + dodrzi typ karty a mytiny, ze ktere se pohybuji.

7) Kdyz hraji za alianci, po vypuknuti vzpoury a stavby zakladny, odstranuje se z mytiny zeton sympatie?

-> Ne (opraveno po Elnieho pripomince)

8) Kdyz prijdu se dvouma bojovnikama na mytinu, kde stoji dve souperovy budovy, tak nemam prevahu?

Nemam ted pravidla po ruce, ale teoreticky nemas, ale jaky to ma vyznam? Souper je v tomto okamziku povazovan za defensless a pri hodu kostkou mu minimalne jedno "poskozeni" das. Cili i kdybys hodil 0, tak mu jednu budovu znicis.

9) ... A i kdybych prisel se trema bojovnikama, tak pro zniceni budov staci, kdyz vyhlasim valku? A kdyz to udelam, tak hazu kostkami? A pokud by padlo nejvyssi cislo 1, tak odstranuju jednu budovu dle vyberu? Takze kdyby padly dve 0, tak jsem mu neznicil zadnou budovu?

Predpokladejme tebou popsanou situaci: 3 bojovnici na mytine se dvouma souperovyma budovama. Jelikoz tam souper nema zadne sve figury, je automaticky povazovan za defenseless (bezbranny) a ty automaticky pri boji udelis jeden zasah i kdyby ti padlo na kostkach 0/0. Kdyz ti padne 1/0, tak odstranis dve budovy. Pozor na Alianci, tam se hodnoty obraci, ale i kdyby aliance nemela pajdulaka a tobe padne 3/0, tak jelikoz je defenseless, tak 0 + 1 je 1 a ty mu znicis zakladnu.

10) Karta dominance: “po pouziti karty jako symbol” se ma karta odlozit vedle hraci plochy, kde je k dispozici ostatnim hracum. Presouva se tam tahle karta i napriklad, pokud se pouzije pro umisteni do vynosu za orly frakci? Respektive v okamzik, kdy je karta “uvolnena” po spusteni mechaniky pro chaos? A kdy a jakym zpusobem je ostatnim hracum umozneno dostupnou kartu ziskat?

-> Tusim ze Eyrie karty zahazuji a tudiz by kartu dominance mel umistit automaticky bokem.
-> Kartu muze ziskat kdokoli jiny tim, ze ve svem tahu zahodi jinou kartu z ruky se stejnym symbolem (zajic, mys, orel, liska). Kartu nasledne muze zahrat pro dominanci samozrejme.

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 31.5.2019 10:57:33

ad. 9> 3 bojovníci orlů útočí na alianci, aliance má na mýtině základnu. Pokud padne na kostkách 3/0, aliance si odstraní základnu (dodatečný zásah), ale odstraní si bojovníky i orli? - Aki

ad 3.bod> Drevo se pri zasahu samozrejme odstranuje. je to zeton jako kterykoliv jiny. Za jeho odstraneni dostane utocnik bod. Jenom doplneni: to, ktere zetony se odstrani jako prvni vybira napadeny, ne utocnik - Pepsson

ad 1> Upravena odpoved - Vojtech Musil

Elnie> Diky za opravu, je mozne ze bude vice chybek. - Vojtech Musil

Doplnění> 7) Ne, neodstraňuje, kde jste na to přišli?

10) Jen doplním, že pokud jsou ve hře Lizardi, všechny karty od Eyrie jdou nejprve do Ztracených duší, na začátku tahu Lizarda se po vyhodnocení vyndají karty dominance a dají se vedle plánu a ostatní jdou do odhazovacího balíčku. - Elnie